od Quentin » 3. 9. 2022, 17:24
Iwas Passingby píše: ↑3. 9. 2022, 13:08A co přesně dělá "oddálení únavy?" (Jenom fyzická únava? Můžu několik dní oddalovat spánek a pak padnout a spát 2 dny v kuse? Jak je oddálení únavy kumalativní s dočasným zestárnutím?).
Oddálit bylo asi nevhodné slovo, měl jsem na mysli zahnat, respektive úplně zrušit.
York píše: ↑3. 9. 2022, 14:54Jak píše Iwas - není jasný, jestli se ti po těch 14 dnech síla a mládí vrátí (a jestli se vrátí vůbec někdy).
Bifi píše: ↑3. 9. 2022, 15:01Ja to chápem tak, že 14 dní strávených v tele vetchého starca prsteň nabije doplna. Nositeľ sa na 15. deň vracia do svojho prirodzeného stavu.
Bifi to pochopil správně - když prsten nabíjíš, tak ti vydávaná energie chybí (jsi slabší, unavený, vypadáš starší...), a když přestaneš, tak se vrátíš do původního stavu. Jen by se to nemělo příliš snadno přepínat tam a zpět - řekněme, že se ti původní podoba vrátí během příštího odpočinku.
Bifi píše: ↑3. 9. 2022, 15:01Divné však je, že sa prsteň rovnako rýchlo nabije pre 20-ročného ako pre 50-ročného, ktorý má k vetchému starcovi bližšie. (Možno toľko týždňov, v ktorej je dekáde života?)
Trochu jsem čekal, že tohle si lidi vyřeší diskuzí u stolu. Podobně jako otázky "Můžu ukládat méně, ale déle?" nebo "Můžu spotřebovat jen část náboje, třeba na lehké zranění, a zbytek si schovat na později?" nebo "Co využít vitalitu z prstenu na přehození záchrany proti jedu?"
spoiler: Ano nebo ano, ale jako je to v rpg se vším
Jerson píše: ↑3. 9. 2022, 16:29Hlavně by mě zajímalo, zda ho někdo bude nabíjet při hře, nebo jen na "mimoherním sezení".
Na tom asi nezáleží. I kdyby se to ve westmarches hře používalo jen mezi sezeními, tak je to obyč regenerační prsten s jedním použitím na výpravu a cool flavorem. Za mě dobré. I když možná by místo 14 dní stačil týden.
Bifi píše: ↑3. 9. 2022, 15:01Tiež je problematické, že okrem AD&D väčšina OSR hier nemá pravidlá pre starnutie alebo únavu.
Moderní hry na to pravidla mají (5e má exhaustion), a OSR GM si s tím určitě poradí.
---
Tak jako tak je to možná moc složitý předmět na stručný zápis do tabulky.
Díky všem.
[quote="Iwas Passingby" post_id=650940 time=1662203315 user_id=27305]A co přesně dělá "oddálení únavy?" (Jenom fyzická únava? Můžu několik dní oddalovat spánek a pak padnout a spát 2 dny v kuse? Jak je oddálení únavy kumalativní s dočasným zestárnutím?).[/quote]
[i]Oddálit[/i] bylo asi nevhodné slovo, měl jsem na mysli zahnat, respektive úplně zrušit.
[quote=York post_id=650942 time=1662209691 user_id=4058]Jak píše Iwas - není jasný, jestli se ti po těch 14 dnech síla a mládí vrátí (a jestli se vrátí vůbec někdy).[/quote]
[quote=Bifi post_id=650943 time=1662210071 user_id=439]Ja to chápem tak, že 14 dní strávených v tele vetchého starca prsteň nabije doplna. Nositeľ sa na 15. deň vracia do svojho prirodzeného stavu.[/quote]
Bifi to pochopil správně - když prsten nabíjíš, tak ti vydávaná energie chybí (jsi slabší, unavený, vypadáš starší...), a když přestaneš, tak se vrátíš do původního stavu. Jen by se to nemělo příliš snadno přepínat tam a zpět - řekněme, že se ti původní podoba vrátí během příštího odpočinku.
[quote=Bifi post_id=650943 time=1662210071 user_id=439]Divné však je, že sa prsteň rovnako rýchlo nabije pre 20-ročného ako pre 50-ročného, ktorý má k vetchému starcovi bližšie. (Možno toľko týždňov, v ktorej je dekáde života?)[/quote]
Trochu jsem čekal, že tohle si lidi vyřeší diskuzí u stolu. Podobně jako otázky "Můžu ukládat méně, ale déle?" nebo "Můžu spotřebovat jen část náboje, třeba na lehké zranění, a zbytek si schovat na později?" nebo "Co využít vitalitu z prstenu na přehození záchrany proti jedu?"
[i]spoiler: [b]Ano[/b] nebo [b]ano, ale[/b] jako je to v rpg se vším[/i] :D
[quote=Jerson post_id=650948 time=1662215346 user_id=148]Hlavně by mě zajímalo, zda ho někdo bude nabíjet při hře, nebo jen na "mimoherním sezení".[/quote]
Na tom asi nezáleží. I kdyby se to ve westmarches hře používalo jen mezi sezeními, tak je to obyč regenerační prsten s jedním použitím na výpravu a cool flavorem. Za mě dobré. I když možná by místo 14 dní stačil týden.
[quote=Bifi post_id=650943 time=1662210071 user_id=439]Tiež je problematické, že okrem AD&D väčšina OSR hier nemá pravidlá pre starnutie alebo únavu.[/quote]
Moderní hry na to pravidla mají (5e má exhaustion), a OSR GM si s tím určitě poradí.
---
Tak jako tak je to možná moc složitý předmět na stručný zápis do tabulky.
Díky všem.