Od tohtoročnej RPG kuchyne (2020) ma držala idea zahrať si krátke a jednoduché (mikro) RPGčko. Prešiel som si systémy ako Lasers & Feelings, Crash Pandas či Honey Heist a keďže ma ešte neopustil tvorivý duch, nemohol som len tak prevziať cudzí systém, obzvlášť, keď je taký jednoduchý.
Problém je, že takéto malé RPGčky majú strašne malý rozptyl možností, ako (a čo vlastne) vyhodnocovať a väčšina aj tak spadne do variácie na existujúce (aj hore uvedené) systémy. Spomenul som si však na to, ako som ešte v decembri 2019 rozoberal s Antharonom výsledky 200-slovného RPG Challengu a on nadhodil, že nabudúce urobí nejakú obskúrnu hru, kde budú hráči ovládať jedinú postavu. Odhliadnuc od toho, že Everyone Is John už existuje a v PC svete už sa tiež nejaký ten rok povaľuje Octodad, som si povedal, že tento prevarený koncept môže byť predsa len stále zábavný, a tak si tu toto odložím:
Chápadlá v Baloňáku (pôvodne "Avatar")
Ste banda mimozemšťanov. V baloňáku detektíva sa ženiete ulicami za splnením svojej tajnej misie:
1. uniesť civilistu
2. získať späť vaše zariadenie
3. zachrániť druha
4. dostať sa do Pentagonu
5. stať sa božstvom pre domorodý kmeň
6. nájsť diely svojho plavidla
Keďže mimozemšťania sú malí, každý pod kabátom má na starosti jednu časť tela avatara - 2 ruky, 2 nohy, hlava, trup.
Bežný presun po svete máte zvládnutý.
Vždy, keď sa však pokúšate robiť niečo komplikovanejšie ako je chôdza, musíte sa snažiť - za každú použitú časť "tela" hoďte 1k6.
Časti tela, ktorých hodnoty kociek nasledujú hneď po sebe, sú rovnako po sebe použité - úspech!
Časti tela s rovnakým výsledkom sú perfektne synchronizované - 2 úspechy!
(Ak padne 3, 3, 4 a 6, máte 3 úspechy za dve trojky nasledované štvorkou.)
Počet potrebných úspechov závisí od náročnosti:
1 - ľahká
2 - jednoduchá
3 - priemerná
4 - náročná
5 - ťažká
6 - extrémna
Opíšte činnosť avatara podľa úspechov častí tela.
Keď nemáte dosť úspechov, strátate krytie!
Škrtnite si jedno z políčok:
[ ]-[ ]-[ ]-[ ]-[ ]
Keď sa vám minú všetky políčka, vaše krytie bolo odhalené! Opíšte, ako vás zatkli agenti MIB.
Misia je úspešná, keď sa vám ju podarí splniť bez odhalenia.
----
Osobné dojmy
Viem, že dokonca aj systémy s celkom podobnou ideou už dávno existujú, ale napriek tomu sa mi páči, že tento systém, ako je navrhnutý teraz, má istú eleganciu.
1. Všetci hráči mimozemšťanov popisujú činnosť baloňákového avatara spoločne, keďže vystupujú ako jeden.
2. Vyhodnocovacia mechanika ako taká popisuje podobu výslednej akcie - hodnoty kociek určujú poradie akcií vykonaných jednotlivými časťami tela a iba časti tela, ktoré prispeli k úspechu, vykonajú činnosť, čo k tomu vedie. Naopak, časti tela avatara, ktoré zlyhali, automaticky slúžia ako zdroj nečakaných kreácií.
3. Mohli ste si všimnúť, že hráči môžu takmer vždy hádzať plným počtom kociek - 6. Vďaka tomu je vyššia šanca, že malí alieni v roli avatara úlohu zvládnu, ale keďže treba opísať činnosť každej časti tela, či už prospešnú alebo menej prínosnú, samotná výzva bude často skrytá v tom vymyslieť
čo vlastne jednotlivé údy avatara urobia. A čím viac ich bude, tým viac obskúrne bude avatar pôsobiť.
4. A kto bol všímavejší, neušlo mu, že v systéme nie sú žiadne prehody, žiadne modifikátory. Tento prístup som zvolil schválne, aby bola hra stále triviálna na naučenie, nechala hráčom-mimozemšťanom viac priestoru pre interpretáciu a Game Masterovi širšie možnosti pri prideľovaní náročnosti jednotlivých úkonov v nadväznosti na (zamýšľané) akcie ufónov pod kabátom.
Samozrejme, aj po prečítaní reakcií k článku o mikro-systémoch
Granta Howitta na Kostke nečakám, že sa tu tento systém stretne s pozitívnou reakciou, ale ako som písal na začiatku, len si to tu odložím.
Edit
Pravidlá tu uvedené sú prvý nástrel, pôvodná myšlienka, brainstorming. Pravidlá, ktoré ďalej rozpisujem a budem k nim odkazovať nižšie, bude možné nájsť na tomto
Google Drive linku.
Od tohtoročnej RPG kuchyne (2020) ma držala idea zahrať si krátke a jednoduché (mikro) RPGčko. Prešiel som si systémy ako Lasers & Feelings, Crash Pandas či Honey Heist a keďže ma ešte neopustil tvorivý duch, nemohol som len tak prevziať cudzí systém, obzvlášť, keď je taký jednoduchý.
Problém je, že takéto malé RPGčky majú strašne malý rozptyl možností, ako (a čo vlastne) vyhodnocovať a väčšina aj tak spadne do variácie na existujúce (aj hore uvedené) systémy. Spomenul som si však na to, ako som ešte v decembri 2019 rozoberal s Antharonom výsledky 200-slovného RPG Challengu a on nadhodil, že nabudúce urobí nejakú obskúrnu hru, kde budú hráči ovládať jedinú postavu. Odhliadnuc od toho, že Everyone Is John už existuje a v PC svete už sa tiež nejaký ten rok povaľuje Octodad, som si povedal, že tento prevarený koncept môže byť predsa len stále zábavný, a tak si tu toto odložím:
[size=200][b]Chápadlá v Baloňáku[/b] (pôvodne "Avatar")[/size]
Ste banda mimozemšťanov. V baloňáku detektíva sa ženiete ulicami za splnením svojej tajnej misie:
1. uniesť civilistu
2. získať späť vaše zariadenie
3. zachrániť druha
4. dostať sa do Pentagonu
5. stať sa božstvom pre domorodý kmeň
6. nájsť diely svojho plavidla
Keďže mimozemšťania sú malí, každý pod kabátom má na starosti jednu časť tela avatara - 2 ruky, 2 nohy, hlava, trup.
Bežný presun po svete máte zvládnutý.
Vždy, keď sa však pokúšate robiť niečo komplikovanejšie ako je chôdza, musíte sa snažiť - za každú použitú časť "tela" hoďte 1k6.
Časti tela, ktorých hodnoty kociek nasledujú hneď po sebe, sú rovnako po sebe použité - úspech!
Časti tela s rovnakým výsledkom sú perfektne synchronizované - 2 úspechy!
[i](Ak padne 3, 3, 4 a 6, máte 3 úspechy za dve trojky nasledované štvorkou.)[/i]
Počet potrebných úspechov závisí od náročnosti:
1 - ľahká
2 - jednoduchá
3 - priemerná
4 - náročná
5 - ťažká
6 - extrémna
Opíšte činnosť avatara podľa úspechov častí tela.
Keď nemáte dosť úspechov, strátate krytie!
Škrtnite si jedno z políčok:
[ ]-[ ]-[ ]-[ ]-[ ]
Keď sa vám minú všetky políčka, vaše krytie bolo odhalené! Opíšte, ako vás zatkli agenti MIB.
Misia je úspešná, keď sa vám ju podarí splniť bez odhalenia.
----
[size=150]Osobné dojmy[/size]
Viem, že dokonca aj systémy s celkom podobnou ideou už dávno existujú, ale napriek tomu sa mi páči, že tento systém, ako je navrhnutý teraz, má istú eleganciu.
1. Všetci hráči mimozemšťanov popisujú činnosť baloňákového avatara spoločne, keďže vystupujú ako jeden.
2. Vyhodnocovacia mechanika ako taká popisuje podobu výslednej akcie - hodnoty kociek určujú poradie akcií vykonaných jednotlivými časťami tela a iba časti tela, ktoré prispeli k úspechu, vykonajú činnosť, čo k tomu vedie. Naopak, časti tela avatara, ktoré zlyhali, automaticky slúžia ako zdroj nečakaných kreácií.
3. Mohli ste si všimnúť, že hráči môžu takmer vždy hádzať plným počtom kociek - 6. Vďaka tomu je vyššia šanca, že malí alieni v roli avatara úlohu zvládnu, ale keďže treba opísať činnosť každej časti tela, či už prospešnú alebo menej prínosnú, samotná výzva bude často skrytá v tom vymyslieť [b]čo vlastne[/b] jednotlivé údy avatara urobia. A čím viac ich bude, tým viac obskúrne bude avatar pôsobiť.
4. A kto bol všímavejší, neušlo mu, že v systéme nie sú žiadne prehody, žiadne modifikátory. Tento prístup som zvolil schválne, aby bola hra stále triviálna na naučenie, nechala hráčom-mimozemšťanom viac priestoru pre interpretáciu a Game Masterovi širšie možnosti pri prideľovaní náročnosti jednotlivých úkonov v nadväznosti na (zamýšľané) akcie ufónov pod kabátom.
Samozrejme, aj po prečítaní reakcií k článku o mikro-systémoch [url=http://www.d20.cz/clanky/pravidla/preklad-mini-rpg-granta-howitta.html]Granta Howitta na Kostke[/url] nečakám, že sa tu tento systém stretne s pozitívnou reakciou, ale ako som písal na začiatku, len si to tu odložím.
[size=200][b]Edit[/b][/size]
Pravidlá tu uvedené sú prvý nástrel, pôvodná myšlienka, brainstorming. Pravidlá, ktoré ďalej rozpisujem a budem k nim odkazovať nižšie, bude možné nájsť na tomto [b][url=https://drive.google.com/open?id=1CAaQVZ1VBGk_OQnB9yNJ6bNjYTWkDd7y]Google Drive linku[/url][/b].