Týdenní četba ku kafe

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Týdenní četba ku kafe

Re: Týdenní četba ku kafe

od Alef0 » 19. 12. 2009, 11:05

Humor v Tribe 8
Článok analyzuje použitie komediálnych prvkov v Tribe 8, ale rady ňom platia v ktorejkoľvek inej hre. Konštatuje, že dôležitými vlastnosťami humoru je načasovanie, dávkovanie, nedpredvídateľnosť a kontext, a poskytuje niekoľko odporúčaní pre citlivé používanie komických vložiek.

Re: Týdenní četba ku kafe

od Jerson » 9. 12. 2009, 09:36

Tak mám dojem, že jsem napsal to samé co radí tento článek před chvílí do tématu Sandbox (: )

Re: Týdenní četba ku kafe

od Alef0 » 9. 12. 2009, 09:11

Rolové hranie a záchytné body

V tomto článku, ktorý prebublal z portálu D&D cez Dragon Magazine až do Dungeon Master's Guide autor uvažuje nad alternatívnymi spôsobmi hrania. Pri tvorbe príbehu a hraní v D&D je niekedy lepšie zvoliť model nazývaný ako pieskovisko (sandbox). Namiesto diktátorského riadenia príbehu stačí vytvoriť voľné prepojenia postáv, všimnúť si, kto hryzie a prečo a následne už len reagovať na odvíjajúci sa dej.

Re: Týdenní četba ku kafe

od Aljen » 28. 11. 2009, 23:57

Bifi píše:[troll]
VtM je cheesy.
[/troll]
ano podla toho co som cital a pocul je to v skutocnosti velmi kvalitny syr
to ze ho obcas niekto necha zhoriet pri grilovani alebo ho uvari v mocovke to uz je druha vec

Re: Týdenní četba ku kafe

od Bifi » 28. 11. 2009, 12:19

[troll]
VtM je cheesy.
[/troll]

Re: Týdenní četba ku kafe

od Alef0 » 28. 11. 2009, 10:54

Inak veľmi súhlasím s Peekayom a Levom. (Disklejmär: tiež som nečítal knihu, pardon, čítal som fluff z knihy Ruža na zelenom mramore, ale mechaniky som preskakoval.).

U nás sa Vampire šíri tradovaním, proste nejaký ,,hráč 1. generácie" si prečítal pravidlá a ústnym podaním sa to šíri do ďalších hráčov. Problém je, že terajšia X. generácia už vôbec nevie, o čom je Vampire. (Neviem to ani ja).

Keď som sa pred 3 rokmi pýtal asi piatich hráčov, či hrali Vampire a ako to prebiehalo, dostalo sa mi rádovo odpovedí:
* (hrali sme D&D like, teda) sme skupina upírov a cuciame všetko živé (Brujahovia bojujú dopravnou značkou).
* hrali sme to príbehovo, ale mali sme problém, ako udržať pozornosť všetkých hráčov, tak to prebiehalo v podobe sedení ,,jeden na jedného", alebo vo variantoch

Z ústnej tradície vyplýva mnoho pozoruhodností: na Istrocone 2008 padla na Vampire Workshope (Lev a Peekay pamätajú) seriózna otázka, že ,,aký klan si mám vybrať, ak chcem byť upír, ktorý nemusí dodržiavať absolútne žiadne upírske zásady."

Inak svojho času som mal veľký sen hrať Vampira, lenže ma strašne odrádzalo práve to, že mi nik nevedel povedať, ako na to a bod a) mi prišiel proti srsti.

Re: Týdenní četba ku kafe

od Jerson » 28. 11. 2009, 10:10

... kteří zabíjejí po nocích policajty. Jo, tak nějak jsem to slyšel.

Re: Týdenní četba ku kafe

od Peekay » 28. 11. 2009, 10:07

To je jeden z velkych paradoxov WW hier: su poplatne dobe vzniku rozlozenim pravidloveho obsahu (nadpolovicna vacsina tvrdych mechanik je o boji a s tym suvisiacich cinnostiach), pritom v makkych mechanikach a sprievodnych textoch sa dost explicitne hovori o tom, ze doraz hry ma byt inde. Clovek vychovany na AD&D chyti pravidla, prebehne mechaniky a zvysok textu odignoruje, pretoze "ja predsa uz viem, ako sa hra RPG, nemusim to citat znovu".

Vysledkom su upiri s katanami.

Re: Týdenní četba ku kafe

od Jerson » 28. 11. 2009, 10:01

Tak o storytellingu tu není ani slovo, takže pokud jsem se potkával s lidmi hrajícími podle této verze, je dost možné, že právě proto jsem od nich slyšel žážitky, jaké jsem slyšel. I když ve středu jsem mluvil s jednou kamarádkou, která říkala, že to byly skvělé hry (byť po těch letech člověku přijde skvělé asi ledacos)

Re: Týdenní četba ku kafe

od Peekay » 28. 11. 2009, 09:52

Jerson, fakt citaj radsej original knizku, nech by Tvoja anglictina bola akakolvek. Ak si dobre spominam, prelozena je iba mechanicka cast, bez tych casti knizky, ktore vysvetluju, ako s mechanickou castou zaobchadzat.

Konkretne sa pozri, ci je v tvojom preklade Chapter Eight: Storytelling. A este je dost mozne, ze je to v skutocnosti preklad druhej edicie (kde tie mechaniky boli horsie).

Re: Týdenní četba ku kafe

od Jerson » 28. 11. 2009, 09:15

Četl jsem cosi, co se tváří jako přeložené Vampire the Masquerade. 96 stran, mám to na compu od roku 2001, takže jsem předpokládal, že když je řeč o Vampírech, je řeč o těchto pravidlech. Nicméně právě ten upírský fluff mě odrazoval, takže od strany 10 jsem to jen tak prolistovával. Zkusím si to přečíst ještě jednou.

Re: Týdenní četba ku kafe

od lev » 27. 11. 2009, 20:23

VtM je zaujímavé čítanie, Relationship mapy ešte spred čias Sorcerera v Chicago by Night, mnohé eseje v Player's Guide, mechanika extended (nielen) sociálneho konfliktu ďaleko pred všetkými TSoYmi, BWčkami, skill challengami a podobne, iný zmysel mechaník a ich používania, hranie viacerých postáv, kde vo flashbackoch hrajú hráči minulosť hlavného záporáka v súčasnosti v Ashes to Ashes (z roku 1991!)...

Na tieto témy mám už dlho rozpísaný článok o klasickom hraní Vampire, a nie a nie sa dokopať k jeho dopísaniu. :(

Re: Týdenní četba ku kafe

od Bajo » 27. 11. 2009, 19:26

Ted vidim, ze nemas hodnoceni VtM v anotacich. Styd se! :-)=

Re: Týdenní četba ku kafe

od Peekay » 27. 11. 2009, 19:18

Napriklad preto, ze "pribeh" a "hranie role" su v tej knizke definovane inak ako si kadekto mysli. Preto, ze Golden Rule (kvoli ktoremu je VtM tak casto zatracovany) hovori nieco ine, ako si kadekto mysli. A tak dalej.

Re: Týdenní četba ku kafe

od Bajo » 27. 11. 2009, 19:05

No jiste. Protoze pribeh a hrani role je dulezitejsi nez system (coz je primo v knize nekolikrat napsano), takze proc by se mel nekdo zajimat o system a o to jak je v pavidlech napsane, ze by se to "melo" hrat :)

Nahoru