Jeskyně a draci

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: :wink: :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :-)= O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ :idea: $-o :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Jeskyně a draci

Re: Jeskyně a draci

od Sirien » 4. 12. 2021, 19:37

Plus:

Zítra v 17:00 první dojmy od Majstru světov (nejspíš na twitchi?)
Tak sa nám dostalo recenznej kópie onedlho vychádzajúcich Jeskyní a draků a kým sa do rúk dostanú svojím novím majiteľom, povieme vám aké sú naše prvé dojmy z tohto počinu.

Re: Jeskyně a draci

od Sirien » 4. 12. 2021, 18:43

pátek 17. prosince diskuse o JaD na Czech Nerd Dungeonu
anotace eventu píše:Náš A-Team organizátorů si pro vás připravil moderovanou diskuzi o novém systému stolních her na hrdiny Jeskyně a draci. Tento systém je plně kompatibilní s Dungeons and Dragons 5. edice. Diskuzi povedou Archimedesfort1 a Galdur Loder
Nemám(e) s tím (pokud vím) nic společného a nic víc nevím, takže jakékoliv dotazy tam :)

Re: Jeskyně a draci

od ShadoWWW » 3. 12. 2021, 19:05

Jerson: Platí do vydání, tedy do středy 8. 12., takže to bude Last Minute. :-)

Re: Jeskyně a draci

od Jerson » 3. 12. 2021, 18:52

Do kdy platí sleva na předobjednávku? Dnes jsem ji zmínil při natáčení dalšího dílu Stvořitelny, který by měl vyjít v úterý, tam ať vím, zda bude alespoň jeden den platit, nebo ji má Count vystřihnout.

Re: Jeskyně a draci

od Iwas Passingby » 3. 12. 2021, 18:46

Haha, teď mám pocit, že jsem to předtím ignoroval, asi linkům u sousedů důvěřuju víc, než tady... :D :think:

Re: Jeskyně a draci

od Sirien » 3. 12. 2021, 18:35

Iwas: nn, nezapoměli - chlubil sem se s nim v předposlednim postu na předchozí stránce :D

Re: Jeskyně a draci

od Iwas Passingby » 3. 12. 2021, 17:46

Nezapomněli jste se tu pochlubit s komiksem? Jakože na hrubý přehled o pravidlech super nápad, četlo se to daleko líp než sofistikovanej a precizně vycizelovanej wall-of-text. Prostě kouknu a vidím. 👍

(A jo, určitě se v něm najdou chyby a věci ke zkritizování a zlepšení, ale za mně je ta vizuálně-textová forma daleko lepší a čitelnější než čistý text.)

Re: Jeskyně a draci

od Sirien » 1. 12. 2021, 20:37

jo, ještě bych doplnil, že statisticky ten hack vychází v dlouhodobém průměru jen lehce líp:
1d4 jde z 5 na 6.5
1d6 jde ze 7 na 9.5
1d8 jde z 9 na 12.5
2d8 jde z 18 na 20.5
1d10 jde z 11 na 15.5
1d12 jde z 13 na 18.5

...tj. citelnější rozdíl tam je spíš jen u těch 1d10 a 1d12... což zvýší damage dealing u bojovníků a barbarů, což asi nikomu až tak moc nevadí. Jsou tam menší statistický výkyvy - to že odpadnou situace kdy kritneš za málo je dobře, že odpadnou ty kde kritneš za maximum na zdvojenejch kostkách je spíš smutný, ale za tu garanci že krit = fakt radost to stojí. Fakt je, že u low-level monster to je tečka tak jako tak, u high-level se to poměrně ztratí - těch případů kdy těch pár BV navíc z toho našeho hacku budou fakt hrát roli je fakt málo.


Marky: jakože... já sem velkej fanoušek Exalted dicepoolů a u DnD mám rád jeho diverzifikovanou sadu kostek, nicméně abych ke každé 1d20 házel ještě +1d4 nebo 1d6... to úplně nemusim. Plus by to trochu ubralo na síle mechaforám věcí jako je třeba inspirace. (Ano, přiznávám, že se Ti cíleně podbízím zcela zbytečným použitím slova mechafora, které vím, že máš rád :D )

Re: Jeskyně a draci

od MarkyParky » 1. 12. 2021, 17:55

původní playtest 5e dokonce obsahoval zdatnostní kostku házenou navíc ke všem hodům namísto zdatnostního bonusu. Kostka letěla do volitelnejch a byla nahrazena bonusem..
Což byla chyba :)

Víc kostek, víc Adidas.

Re: Jeskyně a draci

od Sirien » 1. 12. 2021, 17:46

Boubaque: Protože je fakt děsnej vopruz když Ti padne krit a pak na damage hodíš nějakej luxus jako 11 nebo 12 (popř. s obouručákem 1311 nebo 1212). Pravidlo "max+1d" je velmi častý, rozšířený a oblíbený (a tedy i prověřený) house rule. Nicméně nemusíš se bát, jako u všeho co jsme nějak upravili v rámečku nadále uvádíme i původní variantu s vysvětlením, že to je původní varianta.

Btw. zdvojení kostek je od pohledu děsná Cookovina - já mám jako kostky rád, ale Monte to fakt fetišizoval příliš; původní playtest 5e dokonce obsahoval zdatnostní kostku házenou navíc ke všem hodům namísto zdatnostního bonusu. Kostka letěla do volitelnejch a byla nahrazena bonusem až poté, co Monte opustil tým... krit ale zjevně zůstal v Monteho verzi.

Re: Jeskyně a draci

od boubaque » 1. 12. 2021, 17:30

Komiks je pěkný, good job.

Ale všiml jsem si v něm jedné věci, kterou jsem nechytil nikde předtím: Vy jste měnili damge při kritickém zásahu? Proč?

Re: Jeskyně a draci

od Sirien » 1. 12. 2021, 15:25

Re: Jeskyně a draci

od Sirien » 29. 11. 2021, 22:04

Já sem tak jako odložim další díl blogu...

Tvorba postavy hrou
Tvorba postavy je nutnou, avšak zejména pro pravidla neznající nováčky často poněkud nudnou a zdlouhavou úvodní částí hraní RPG. Ne však v JaD! V JaD je samotná tvorba postav součástí probíhající hry a i úplný nováček si během chvíle zvládne bez pomoci udělat svou vlastní postavu na míru, která bude co do “optimalizace” srovnatelná s postavami zkušených hráčů! Jak taková tvorba probíhá?

Re: Jeskyně a draci

od Sirien » 19. 11. 2021, 15:12

Pokud by to pro někoho bylo relevantní - JaD úspěšně odešly do tiskárny a vše běží podle plánu - tj to aby vyšly ještě před Vánocemi ve slíbeném termínu* už nic vážného neohrožuje** a stále běží zlevněný předprodej.

*nebo do týdne od něj, pokud se zdrží logistika distribuce - což se snad nestane, ale může...
** samozřejmě ještě můžou vyhořet papírny nebo tak něco, to vyloučit nedokážeme, ale...

Re: Jeskyně a draci

od Jerson » 18. 11. 2021, 16:15

Hike píše: 18. 11. 2021, 09:30 z nějakého důvodu mě irituje orkův úchop kuše - s palcem položeným přes vrchní část sochy musí celou zbraň držet shora, což není právě efektivní.
Ona ta kuše stejně není natažená, jen nabitá, tak je asi celkem jedno, že ji drží jak prase kost.

Tedy přesněji je v nějaké divné mezifázi, kdy není natažená, ale ani úplně uvolněná, jak kdyby byla v poslední třetině výstřelu. Ale to by ji nestihl chytit takhle shora.

Prostě východní skřepaslík je na vysokém levelu (tedy "This is Wong on many levels".)

Nahoru