od Markus » 20. 6. 2022, 10:17
Mocné nekro! Passingy začal zadávat anotace Deadlands. Nejdřív něco k celé rodině:
Rodina Deadlands
Série her původně z divokého západu s prvky horroru, steampunku a fantasy. Její první edicí jsou Deadlands Classic (původní 1996, revidované 1999). Novým následníkem se stala edice Deadlands Reloaded (2006). Mezitím vyšlo i několik odvozených variant využívajících jiné systémy:
- Deadlands Classic (1996 a 1999, Pinnacle Entertainment Group)
- GURPS Deadlands – Weird West (2001, Steve Jackson Games; GURPS 3e)
- Deadlands d20 (2002, Pinnacle Entertainment Group; d20)
- Deadlands: Reloaded (2006, Pinnacle Entertainment Group; Savage Worlds)
- Deadlands: The Weird West (2020, Pinnacle Entertainment Group; SWADE)
- Vedle divokého západu vyšly i různé varianty Deadlands v jiných prostředích: Deadlands: Hell on Earth (1998, postapokalypsa),
- Deadlands: Lost Colony (2002; sci-fi na cizí planetě), Deadlands: Noir (2012; dieselpunkové New Orleans).
Z původních Deadlands se vyvinula hra Savage Worlds.
A teď už původní hra:
Deadlands (Classic) (1996)
Deadlands jsou RPG hra z divokého západu s prvky horroru, steampunku a fantasy. Indiánští šamani ve snaze vypudit bílé osadníky provedli rituál, který propojil Zemi se světem duchů a přivedl na ni mocné bytosti, které se živí negativními emocemi (hlavně strachem), jejich energií přetvářejí prostor kolem sebe (takže např. stromy jsou tam zakrslé a vypadají strašidelně, kusy skal připomínají mrtvoly nebo nestvůry atd.) a jejich cílem je proměnit Zemi v Peklo. Mrtví ožívají, magie je reálná a horníci pod zemí narazili na zvláštní rudu, která hoří lépe než uhlí, dají se z ní míchat alchymistické lektvary a může sloužit jako přísada pro čarování.
Systém je dovednostní a vedle standardní sady kostek (k4, k6, k8, k10, k12, k20) využívá i netradiční herní pomůcky: pokerové žetony tří barev po 50/25/10 ks (std. bílá/červená/modrá), několik žetonů dalších barev a dva až tři balíčky karet s odlišnými rubovými stranami. Při hodech se hází několika kostkami a aspoň jedna z nich musí přehodit cílové číslo. Karty se používají pro „nahazování“ vlastností postavy, iniciativu v boji a počítání akcí, úspěšnost a sílu kouzel. Žetony si hráči i GM můžou vyměňovat za bonusové kostky k hodům nebo za ně můžou zabránit zranění. Nepoužité žetony se na konci sezení převádí na zkušenosti, za které si hráč může zlepšovat postavu.
Pozdější příručky pokrývaly vedle hraničních oblastí na divokém západě i jižanské státy, Mexiko, severovýchod USA nebo města jako New York a New Orleans.
Edice označovaná jako Deadlands Classic existuje ve dvou dílčích variantách – původní Deadlands vyšly v roce 1996 v podobě jedné základní příručky, v roce 1999 vyšly v revidované podobě, která základní příručku rozdělila na dvě knihy: Weird West Player's Guide pro hráče a Marshal's Handbook pro vypravěče. Revidovaná verze začleňuje drobná vylepšení pravidel (nic zásadního) a taky obsah dřívějšího rozšíření The Quick and the Dead (1997).
Novým následníkem se stala edice Deadlands Reloaded (2006). Mezitím vyšlo několik odvozených her posunutých do jiných žánrů (např. noir nebo postapokalypsa) a taky varianty využívající jiné systémy – viz rodina Deadlands. Odvozením z Deadlands vznikla taky známá univerzální hra Savage Worlds.
Mocné nekro! Passingy začal zadávat anotace Deadlands. Nejdřív něco k celé rodině:
[img]https://rpgforum.cz/files/styles/medium/public/2022-06/logo_deadlands%20%281%29.png?itok=MLJaxwMY[/img]
:arrow? [b][url=https://rpgforum.cz/anotace/rodina/deadlands]Rodina Deadlands[/url][/b]
[quote]Série her původně z divokého západu s prvky horroru, steampunku a fantasy. Její první edicí jsou Deadlands Classic (původní 1996, revidované 1999). Novým následníkem se stala edice Deadlands Reloaded (2006). Mezitím vyšlo i několik odvozených variant využívajících jiné systémy:
[list][*]Deadlands Classic (1996 a 1999, Pinnacle Entertainment Group)
[*]GURPS Deadlands – Weird West (2001, Steve Jackson Games; GURPS 3e)
[*]Deadlands d20 (2002, Pinnacle Entertainment Group; d20)
[*]Deadlands: Reloaded (2006, Pinnacle Entertainment Group; Savage Worlds)
[*]Deadlands: The Weird West (2020, Pinnacle Entertainment Group; SWADE)
[*]Vedle divokého západu vyšly i různé varianty Deadlands v jiných prostředích: Deadlands: Hell on Earth (1998, postapokalypsa), [*]Deadlands: Lost Colony (2002; sci-fi na cizí planetě), Deadlands: Noir (2012; dieselpunkové New Orleans).[/list]
Z původních Deadlands se vyvinula hra Savage Worlds.[/quote]
A teď už původní hra:
[img]https://rpgforum.cz/files/styles/medium/public/anotace/Deadlands%20RPG_0.jpg?itok=7UdG_yp9[/img]
:arrow? [b][url=https://rpgforum.cz/anotace/deadlands]Deadlands (Classic)[/url][/b] (1996)
[quote]Deadlands jsou RPG hra z divokého západu s prvky horroru, steampunku a fantasy. Indiánští šamani ve snaze vypudit bílé osadníky provedli rituál, který propojil Zemi se světem duchů a přivedl na ni mocné bytosti, které se živí negativními emocemi (hlavně strachem), jejich energií přetvářejí prostor kolem sebe (takže např. stromy jsou tam zakrslé a vypadají strašidelně, kusy skal připomínají mrtvoly nebo nestvůry atd.) a jejich cílem je proměnit Zemi v Peklo. Mrtví ožívají, magie je reálná a horníci pod zemí narazili na zvláštní rudu, která hoří lépe než uhlí, dají se z ní míchat alchymistické lektvary a může sloužit jako přísada pro čarování.
Systém je dovednostní a vedle standardní sady kostek (k4, k6, k8, k10, k12, k20) využívá i netradiční herní pomůcky: pokerové žetony tří barev po 50/25/10 ks (std. bílá/červená/modrá), několik žetonů dalších barev a dva až tři balíčky karet s odlišnými rubovými stranami. Při hodech se hází několika kostkami a aspoň jedna z nich musí přehodit cílové číslo. Karty se používají pro „nahazování“ vlastností postavy, iniciativu v boji a počítání akcí, úspěšnost a sílu kouzel. Žetony si hráči i GM můžou vyměňovat za bonusové kostky k hodům nebo za ně můžou zabránit zranění. Nepoužité žetony se na konci sezení převádí na zkušenosti, za které si hráč může zlepšovat postavu.
Pozdější příručky pokrývaly vedle hraničních oblastí na divokém západě i jižanské státy, Mexiko, severovýchod USA nebo města jako New York a New Orleans.
Edice označovaná jako Deadlands Classic existuje ve dvou dílčích variantách – původní Deadlands vyšly v roce 1996 v podobě jedné základní příručky, v roce 1999 vyšly v revidované podobě, která základní příručku rozdělila na dvě knihy: Weird West Player's Guide pro hráče a Marshal's Handbook pro vypravěče. Revidovaná verze začleňuje drobná vylepšení pravidel (nic zásadního) a taky obsah dřívějšího rozšíření The Quick and the Dead (1997).
Novým následníkem se stala edice Deadlands Reloaded (2006). Mezitím vyšlo několik odvozených her posunutých do jiných žánrů (např. noir nebo postapokalypsa) a taky varianty využívající jiné systémy – viz rodina Deadlands. Odvozením z Deadlands vznikla taky známá univerzální hra Savage Worlds.[/quote]