[5e] DnD 5E - obecná diskuze

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: :wink: $D $8) $cry$ $P :-)= :eyecrazy: :>:o/ :>;o) O-) :clap: :think: $lol$ $:) $;) $-o :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: [5e] DnD 5E - obecná diskuze

Spell like Detonate

od Wlcky » 27. 5. 2020, 21:09

Hello,
is there any spell like Detonate from Pathfinder that let me detonate my own body while taking only half damage in 5e dnd as well? I can't seem to find anything.
Thank you for you help.

Re: DnD 5E

od Markus » 20. 4. 2020, 14:28

Diskuze se vyvinula od tématu bojů v 5e k designu modulů a doporučením. Dovolil jsem si novou část oddělit a sloučit s obecnou diskuzí o modulech.

Re: DnD 5E

od MarkyParky » 18. 4. 2020, 09:38

Selhan:
Až Koronavirus dopustí a opostíme Dragon Heist (už jste v podstatě na konci hlavního obsahu a některé další sidequesty už mají spojitost s Kobkami) a spustíme se do Kobek šíleného mága, tak tam už to taková katastrofa není.

Pořád sbírám odvahu, jestli to nesvolat online, ale nějak mě zdejší výměna zkušeností + těch pár sezení, co jsem mezitím absolvoval v rámci jiných her, spíš odrazuje...

Ale teda jak tady někdo před pár dny poznamenal, že ty rozjížděcí LVL1-4 dobrodružství bývají odfláknuté a hlavní je až následný obsah LVL5+, tak teda u té Waterdeep série kostatuji, že:

Rozjížděcí LVL1-4 dobrodružstí je doslova katastrofa a vyloženě GMy učí prasit a dělat ty nejhorší zlozvyky a chyb a nudných encounterů je plná.
Následný LVL5+ obsah už je co se stylu hry v zásadě takový normální modul, ve kterém už je těch vyloženě průšvihů pomálu a naopak celkem často naopak narazíš na dost dobrý nápad, který stojí za zahrání. Ale i tak obsahuje - na profesionální produkt - neskutečné množství bugů, které prostě bijí do očí a vaty je v něm taky dost.

Re: DnD 5E

od Selhan » 18. 4. 2020, 08:25

Děkuji za příspěvek moudrého kmeta. :D Hlavní bod mého sdělení nebylo, že pravidla po 29 letech pořád nejsou dobrá - to mi jen přišlo dobré poznamenat - ale že oficiální moduly stojí za houby.

Re: DnD 5E

od Jerson » 18. 4. 2020, 00:03

Selhan píše:
17. 4. 2020, 18:28
takhle jsme prostě jen házeli d20, jestli toho kostlivce zabijeme už tohle kolo, nebo až další. Dá se vůbec vymyslet něco nudnějšího? ...
Co jsem četl ostatní oficiální adventures, tak mi to nepřišlo jako zásadní výjimka, ty souboje jsou zkrátka o ničem - a nepomáhá, že ty pravidla v tomhle podle mě prostě nejsou dobrá.
Myslel jsem, že tahle vlastnost DnD-like soubojáků je u nás známá tak 29 let.

Re: DnD 5E

od Selhan » 17. 4. 2020, 23:12

... nemám co dodat :D V tom případě díky, že nás před těmito horrory chráníš, rozhodně to nemůže být jednoduché. Nevěděl jsem, že ty dungeony, co jsou ve jméně, jsou fakt tak BDSM.
Sosacek píše:
17. 4. 2020, 18:47
ono zalezi na classe. Wizard bude vzdycky mit resource management. Treba jeden typ fightera ma taky nejakou fighterskou manu za kterou si kupuje specialni utoky. Monk ma taky manu na specialni utoky, i kdyz je bude delat 100 % casu.

Ale ten obyc fighter co jenom seka toho moc nevymysli, to same treba zlodej nebo warlock co si sudla dve kouzla a zbytek casu toci eldritch blast.
Nooo... Zas tak moc ani ne, mi přijde. Jo, máš za den párkrát možnost použít něco, co dělá větší damage než normálně, a občas se musíš rozhodnout, jestli to použít hned, nebo si to nechat na silnější příšeru. Ale protože je to pořád dost závislé na náhodě, tak z toho stejně nějaký zásadní pocit kontroly nemám. A v tom ofiko modulu jsme teď bojovali se spectatory (v rámci běžného boje, neělo o bossfight), kteří jsou při dobrém hodu schopní položit mého opravdu solidně tankového paladina na jeden hit, tak šetřit si věci na pozdějc není moc dobrá strategie.

Re: DnD 5E

od MarkyParky » 17. 4. 2020, 22:13

Selhan píše:A ten encounter byl prostě jen o tom, že si GM házel na to, na kterém políčku mapy (mapy prosté jakýchkoli interaktivních věcí krom plošinky uprostřed, ze které je vše vidět) vyleze další kostlivec z hrobu, a my je takhle postupně upižlávali. Kdyby to byla videohra, a já se mohl bavit tím, že se snažím mířit a dávat headshoty, tak by mě to pořád nebavilo, a takhle jsme prostě jen házeli d20, jestli toho kostlivce zabijeme už tohle kolo, nebo až další. Dá se vůbec vymyslet něco nudnějšího?
Dá. Originální verze toho encounteru, kde:

* Není ani ta plošinka uprostřed, vlastně tam není vůbec nic. Je to "hřbitov".
* Netrvá to jednu noc, ale deset - při každé z nich se háže, jestli kostlivci teda už vylezou nebo ne (postavy to nemají jak ovlitnit)
* Když vylezou, tak je to "tady stojí šest kostlivců, tady čtyři postavy, opižlejte si HPčka" - to náhodné vylézání byla moje invence, doufal jsem, že kostky by mohly alespoň jednou nagenerovat nějakou zajímavou polohu toho kostlivce (a teda mám pocit, že přinejmenším jednou se to podařilo - jeden ten kostlivec se vám narodil do zad a vyškrábal na tu hrobku, ne?)
* a poté co je postavy vyrubou, tak tam stejně musí chodit hlídat, jestli se neobjeví znovu (a neobjeví ... ale předpokládám, že si GM má házet za zástěnou nebo co, aby to bylo jako napínavé?)

A teda ještě bych dodal, že s tím sundaváním na jednu ránu dost pomohla Deidry taktika s reakcemi a osvětlováním (která teda byla superefektivní, ale tím pádem i supernudná ...)

Re: DnD 5E

od Sosacek » 17. 4. 2020, 20:37

Vandalicus píše:
17. 4. 2020, 20:07
Kdyz nemas zajimavej souboj, tak ti resource management moc nepomuze - pokud teda tvoje zabava v rpg nespociva ve skrtani policek. Pokud tvuj DM s tim neumi pracovat, tak ty pravidla te stejne nenavadi k zajimavemu pouziti kouzel, a navic jsou dost casto vazana na dalsi save rolly (v dualni variante vsechno nebo nic), tak stejne brzo zjistis, ze nejoptimalnejsi strategie je tam proste hazet firebally (ktery daji pulku dmg i pri uspesnym savu) nebo magic missile (protoze autohit) - ostatne jak jsem psal o par prispevku vyse... takze se to nelisi od eldrich blast spamu.
Zajimavy, me naopak internety tvrdily, ze hrat blaster wizarda je nahouby, protoze dela maly dmg (fireball v prumeru 28, 14 na savu - coz ti fighter hodi kazdy kolo a ne 2x za den) a optimalni je hrat v podstate barda - kouzlit slow, hypnotic pattern, confusion, web, atd a nechat dmg fighterum.

Ale nemam tak rozsahlou zkusenost. Plus jsi to mozna psal jako priklad.

Re: DnD 5E

od Vandalicus » 17. 4. 2020, 20:07

Sosacek píše:
17. 4. 2020, 18:47
EDIT: ono zalezi na classe. Wizard bude vzdycky mit resource management. Treba jeden typ fightera ma taky nejakou fighterskou manu za kterou si kupuje specialni utoky. Monk ma taky manu na specialni utoky, i kdyz je bude delat 100 % casu.
Kdyz nemas zajimavej souboj, tak ti resource management moc nepomuze - pokud teda tvoje zabava v rpg nespociva ve skrtani policek. Pokud tvuj DM s tim neumi pracovat, tak ty pravidla te stejne nenavadi k zajimavemu pouziti kouzel, a navic jsou dost casto vazana na dalsi save rolly (v dualni variante vsechno nebo nic), tak stejne brzo zjistis, ze nejoptimalnejsi strategie je tam proste hazet firebally (ktery daji pulku dmg i pri uspesnym savu) nebo magic missile (protoze autohit) - ostatne jak jsem psal o par prispevku vyse... takze se to nelisi od eldrich blast spamu.

Re: DnD 5E

od Sosacek » 17. 4. 2020, 18:47

Je fakt, ze to DnD5 je presne napul ve slozitosti. Manevrovat ve fikci (jak v jednoduchych hrach nebo v PbtA) nemuzes, protoze to nesedi do pravidel. Manevrovat v pravidlech (jako v DnD4) nemuzes, protoze nemaji dost hloubky.

Skoda.

EDIT: ono zalezi na classe. Wizard bude vzdycky mit resource management. Treba jeden typ fightera ma taky nejakou fighterskou manu za kterou si kupuje specialni utoky. Monk ma taky manu na specialni utoky, i kdyz je bude delat 100 % casu.

Ale ten obyc fighter co jenom seka toho moc nevymysli, to same treba zlodej nebo warlock co si sudla dve kouzla a zbytek casu toci eldritch blast.

Re: DnD 5E

od Selhan » 17. 4. 2020, 18:28

Nu, já jsem tedy 5e vedl, a zas tak hrozný mi to co se délky bojů týče nepřišlo - byla to teda homebrew kampaň, takže se asi projevilo, že souboje všeobecně moc nemusím, pročež jsem s nimi šetřil, ale myslím, že se to dá zvládnout i snesitelně. Víc než hodinu a půl myslím žádný netrval.

Nicméně teď hrajeme s Markym jeden z oficiálních modulů (Dragon Heist), a byť mi délka pořád nepřijde nějak hrozná, tak... Ugh! Za tohle někdo chce peníze? Ty souboje jsou úplně tupé! Například sidequest, kterej je čistě a jen o tom vypořádat se s nemrtvýma na hřbitově - měli jsme k tomu hezkou animovanou mapku, figurky, postavy, které nás docela baví... A ten encounter byl prostě jen o tom, že si GM házel na to, na kterém políčku mapy (mapy prosté jakýchkoli interaktivních věcí krom plošinky uprostřed, ze které je vše vidět) vyleze další kostlivec z hrobu, a my je takhle postupně upižlávali. Kdyby to byla videohra, a já se mohl bavit tím, že se snažím mířit a dávat headshoty, tak by mě to pořád nebavilo, a takhle jsme prostě jen házeli d20, jestli toho kostlivce zabijeme už tohle kolo, nebo až další. Dá se vůbec vymyslet něco nudnějšího? (For the record, ne že bych si nedovedl představit, jak by se takovýhle encounter dal opodstatněně použít, ale jako side quest, který nemá absolutně žádné stakes, to fakt není). Sakra, tolik práce s děláním animované mapy, a oni tam nedají ani tu blbou jámu, do které by se dal někdo shodit...

Co jsem četl ostatní oficiální adventures, tak mi to nepřišlo jako zásadní výjimka, ty souboje jsou zkrátka o ničem - a nepomáhá, že ty pravidla v tomhle podle mě prostě nejsou dobrá. Rozhodně mi přijde, že je tam příliš velký vliv náhody na to, aby se dalo dost dobře taktizovat - d20 dovede být svině (a přitom mi nepřijde, že je tohle úplně ta "estetika", kterou 5e chce a prezentuje, není to žádný DCC který být sadistický); a hlavně... Hráči často nemají za normálních okolností žádnou možnost volby, co dělat. V totální většině případů je nejlepší možností v souboji maximalizovat damage output. That's it. Takže si jednou spočítám, co zraní příšery nejvíc, a pak to jednoduše jedu. Tohle se dá vyřešit v rámi připravování encounteru, prostě je třeba ty souboje ozvláštnit a nějak hráče k volbám donutit, ale - nu, je to problém, který je potřeba překonat, a systém nemá žádnou pravidlovou podporu, která by v tomhle pomáhala. Dokonce s tím ani nějak neradí. A pět kostlivců a místnost může stačit, když mají hráči pravomoc si k tomu vymýšlet další detaily, ale ne, když mají limitovaný seznam možností - v ten moment musí v místnosti padat strop, válet se výbušné sudy, zhasínat se světlo, diletovat čas nebo spát owlbear.

Re: DnD 5E

od Pieta » 12. 4. 2020, 18:08

Sosacek píše:
12. 4. 2020, 11:21
To je takove to Jersonovske "hral by nekd hobita, kdyby nebyl jediny spravny zlodej, hral by nekdo elfa, kdyby nebyl jeviny spravny kouzelnik" jeste z dob dracaku.
Hobiti a elfové jsou takoví celkem nezajímaví - víceméně lidi + trocha makeupu. Ale poslední dobou mám třeba chuť zahrát si kentaura nebo yuan-ti a sledovat, co to ve hře udělá, když je postava z poloviny úplně nelidská.

Což zase D&D dost často nedává, viz třeba strašně kontroverzní aaracokra, kteří můžou lítat, což je skandálně silná schopnost, kterou by nikdo neměl mít, dokud není čaroděj X-té úrovně. Nebo tak nějak.
Sosacek píše:
12. 4. 2020, 11:21
Pritom stacilo rict, ze ty rasy se mechanicky nelisi.

Nekdo (na yt) mi tvrdil, ze to je casty houserule - rasy nedavaji zadne mechanicke benefity a staty na zacatku se trochu upravi, jakoby mel kazdy tu nejvhodnejsi rasu, a nikdo nema videni potme a dalsi divne vyhody, a je to.
U nás ke konci hraní 4e jsme třeba došli k tomu, že každá rasa byla "vyber si dva staty, k těm máš +2", ale zůstávaly rasové schopnosti a featy. Už jen tím se ty rozdíly v rasách hodně setřely.
boubaque píše:
12. 4. 2020, 09:46
(Napr. nekolikahodinova hadka o to, jestli reaction save na efekt "dazed" zrusi jen samotny efekt, nebo i "vrati" pozbyte akce, protoze je to prece reaction, a proto ho muzes pouzit, az kdyz efekt nastane (a tedy kdyz uz jsi o dve ze tri akci prisel)
No ty vole. Na to bych asi neměl žaludek.

Re: DnD 5E

od Sosacek » 12. 4. 2020, 13:13

Variant human ma masivni nevyhodu, ze se musis procist 270 featy, z nichz 74 % je past.

Re: DnD 5E

od Vandalicus » 12. 4. 2020, 13:00

Hele, pokud si odmyslíme ty fakt hodně tvrdé powerplayery, co neznám a vy jich máteplné družiny, tak ani ne. 6x +1 or 2x +1, dovednost a odbornost efektivně brání tomu, aby byl někdo jiný jediný správný cokoliv a i ty suboptimální volby jsou fakt plně funkční.
Mam treba pocit, ze variant human mel by jako zakladni verze rasy human. Protoze normalni human proste oproti ostatnim taha za kratsi konec. Jak rikas, zvednuti ability o jedna roli nehraje - a u nej je to jedinej bonus. Pak dostane jeden jazyk navic a tim to hasne. Oproti tomu halfelf ma 2 ability +1, a CHA +2, dva skilly, tri jazyky, fey ancestry a dark vision, to je docela nepomer, ne? A dalsi rasy maji veci typu ruznych resistu, cantripu navic, skillu, breath attacku a kdo vi ceho jeste. To proste neni uplne fer pomer vuci tomu, ze si o 1 zvednes dump stat.

EDIT: ale souhlasim, ze tohle je minor problem, spis moucha, taky jsme nemeli problem s suboptimalnima buildama

Re: DnD 5E

od Cor » 12. 4. 2020, 12:23

Zrovna teď v "čase Korony" hrajeme DnD 5E přes Discord a v dost věcech, co se tu píše, jsem se/nás celkem našel.
Boje trvají dlouho. V řádu hodin. Je mi jasné, že online formát tomu ještě nějaký čas přidává, ale i tak. Navzdory poměrně dobrým hodům a zvoleným akcím je to prostě vždycky pižlání a postávání na místě, než dojde řada. Tady bych byl asi rád z "podvádějícího" GMa, co by si řekl "meh, goblinovi zývají 2 životy, tak na to prcám a nechám ho rovnou zabít" nebo tak něco, čistě v zájmu urychlení a odbourání oseru "je třeba pálit akci na doklízení čuček".
Blbá je taky filosofie "nehodils, nic se nestalo" - párkrát jsme zažili haluzoidní kola, kdy byl nepřítel paralyzovaný, ale nikdo z party ho za dvě kola netrefil - d20 umí být svině nevypočitatelná. A to je prostě jednak na hlavu a druhak to zdržuje a vůbec nepřidává na atmosféře. Asi mám holt z AWček zažité "každý hod má posouvat hru"...
Kreativní akce...jsou fakt spíš pro flavor a málokdy mají uspokojivý mechanický dopad. Máme naštěstí PJ, co se snaží vybalancovat pravidlovost vs selský rozum, takže nám třeba dovolil nalákat ogra mezi pavouky pomocí cantripů (iluze zvuků, vůní etc.) bez nějakého rollfestu, nebo přilákat hobgobliního strážce tím, že jsme zhasili pochodeň na dálku a on jí šel znovu rozsvítit.
Kreativní akce V BOJI, to už je problém....DnD 5E má formalizované skoro všechno i mimo boj, natož v boji, tam mám často pocit, že musí jít RP stranou a začíná takticko-deskovková minihra. Žádné akce typu "jak na mě dotírá, ustupuju a shodím mu do cesty svícen" nebo "předstírám, že nejsem dobrý šermíř, takže švihám schválně jen tak na prázdno kolem sebe, aby mě neměli za hrozbu, stouplo jim sebevědomí a udělali chybu". Jo občas něco projde, když ti to GM odsouhlasí jako flavor akci vedle normální akce, ale obvykle to nemá moc velký mechanický dopad. Když na to chce GM pálit celou akci, obvykle z toho hráč vycouvá protože se to nevyplatí - obsahuje to náhodný hod a výsledek není dost silný, aby kompenzoval ztrátu akce.
V boji se proto zásadně pomocí "předepsaných" spellů, featů apod. Jako v PC hře nebo miniature wargame.

Chce to zkrátka hodně invenčního GM, co se je na správné vlně, nebojí ohýbat pravidla, vytahovat různé ad hoc rulingy z ponožky a celkově rád udělá ústupky hratelnosti a zábavnosti před pravidlovou korektností...

EDIT: jo a "80% ras má darkvision" je taky hodně trapný, to už to rovnou můžou mít všichni (nebo nikdo), my teda zas takový panoptikum nejsme (2 lidi, elf, půlelf, tiefling) a většinou to řešíme jako "jo, lidi v tom přítmí vidí hůř, ale nejsou úplně slepí" a v boji stejně rozžíháme nějaké světlo...

Nahoru