[5e] Statistika hodu 3 z 4d6

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: [5e] Statistika hodu 3 z 4d6

Re: Statistika hodu 3 z 4d6

od eerieBaatezu » 21. 11. 2014, 15:38

Pieta píše:Ten "hráč, který neustále využívá jen toho, co mu dává největší bonus" zní taky trochu jako minmaxer. Když už tu plaveme v těch odborných výrazech. (:
Jj, to je společné všem těm munchkinům, power gamerům a minmaxerům...

Re: Statistika hodu 3 z 4d6

od Pieta » 21. 11. 2014, 15:33

Ten "hráč, který neustále využívá jen toho, co mu dává největší bonus" zní taky trochu jako minmaxer. Když už tu plaveme v těch odborných výrazech. (:

Re: Statistika hodu 3 z 4d6

od eerieBaatezu » 21. 11. 2014, 15:24

ShadoWWW píše:Aha. Přiznám se, že výraz munchkin jsem nikdy na wikině nestudoval. Spokojil jsem se s významem, který mi kdysi sdělil jeden můj spoluhráč, a to včetně rozdílu mezi power gamerem a munchkinem a to je ta definice, co jsem psal výš.

Podle wiki je to něco jiného, než jsem mylel. Pokud ale vezmu to, co se píše na Wiki, tedy
Munchkin se během hry snaží získat co největší sílu, zabít co nejvíce příšer, získat co nejvíce kořisti bez ohledu na následky této činnosti vzhledem k hraní rolí, logice příběhu, fér hře, logice obecně a nebo zábavě ostatních hráčů.
tak je to pořád něco jíného než
Munchkin je hráč, který neustále využívá jen toho, co mu dává největší bonus.
To, co jsem napsal já, je podmnožinou toho, co je na wiki. Není to něco jiného.

Ale z toho co jsi psal, mám pocit, že se významy munchkin a power gamer poměrně překrývají.

Re: Statistika hodu 3 z 4d6

od ShadoWWW » 21. 11. 2014, 14:56

Aha. Přiznám se, že výraz munchkin jsem nikdy na wikině nestudoval. Spokojil jsem se s významem, který mi kdysi sdělil jeden můj spoluhráč, a to včetně rozdílu mezi power gamerem a munchkinem a to je ta definice, co jsem psal výš.

Podle wiki je to něco jiného, než jsem mylel. Pokud ale vezmu to, co se píše na Wiki, tedy
Munchkin se během hry snaží získat co největší sílu, zabít co nejvíce příšer, získat co nejvíce kořisti bez ohledu na následky této činnosti vzhledem k hraní rolí, logice příběhu, fér hře, logice obecně a nebo zábavě ostatních hráčů.
tak je to pořád něco jíného než
Munchkin je hráč, který neustále využívá jen toho, co mu dává největší bonus.

Re: Statistika hodu 3 z 4d6

od eerieBaatezu » 21. 11. 2014, 14:15

A munchkin seeks within the context of the game to amass the greatest power, score the most "kills", and grab the most loot, no matter how detrimental their actions are to role-playing, the storyline, fairness, or the other players' enjoyment.

http://en.wikipedia.org/wiki/Munchkin_( ... ing_games)

Re: Statistika hodu 3 z 4d6

od ShadoWWW » 21. 11. 2014, 14:07

Munchkin je hráč, který neustále využívá jen toho, co mu dává největší bonus.
Pleteš si munchkina s power-gamerem.

Re: Statistika hodu 3 z 4d6

od eerieBaatezu » 21. 11. 2014, 14:03

ShadoWWW píše:Má ale pravdu. Munchkin je ten, kdo schválně překrucuje zamýšlený význam pravidel. To se zde neděje.
Munchkin je hráč, který neustále využívá jen toho, co mu dává největší bonus.

Re: Statistika hodu 3 z 4d6

od ShadoWWW » 21. 11. 2014, 13:59

Byl by z tebe dobrej munchkin.
Má ale pravdu. Munchkin je ten, kdo schválně překrucuje zamýšlený význam pravidel. To se zde neděje.
Nechci hrát podprůměrnou postavu. Nechci hrát ani postavu s lepšími staty než zbytek družiny.
Vtip je v tom, že ať použiješ jakýkoliv způsob generování vlastností postavy v D&D 5e, nedělá to z ní ani nadprůměrnou, ani podprůměrnou postavu. (Tak, aby to bylo při hře znát.)

Herní vyváženost je choulostivá, protože když se na ni hra zaměří příliš, může to skončit vyvážeností, která je nudná. Vtip je udělat hru tak, aby každá postava působila jedinečně a přitom aby nezastiňovala ostatní.

Pokud ti vyhovuje point-buy nebo defaultní množina hodnot, klidně je používej. Ale to, že se ti nelíbí náhodné generování vlastností, neznamená, že se nelíbí všem. A pravidla by měla pokud možno vycházet vstříc všem.

Re: Statistika hodu 3 z 4d6

od Pepa » 18. 11. 2014, 20:29

Byl by, ale tohle je prostě otázka herního designu. A já jenom za sebe prostě říkám, že mě takový design nevadí.

Re: Statistika hodu 3 z 4d6

od York » 18. 11. 2014, 18:07

Pepa píše:Za mě to je v pohodě. A to proto, že je-li to součástí pravidel, pak to přece není občůrávání pravidel. :)
Byl by z tebe dobrej munchkin.
Pepa píše:A pravidla, která takovou volbu umožňují, bych kvůli tomu nezatracoval.
Zdaleka ne každá volba, kterou pravidla nabízí, musí být nutně dobrá.

Re: Statistika hodu 3 z 4d6

od Pepa » 18. 11. 2014, 10:39

Za mě to je v pohodě. A to proto, že je-li to součástí pravidel, pak to přece není občůrávání pravidel. :)

Jestli si hráč chce v poklidu vybírat staty z připravené tabulky, nebo jestli chce gamblit, to je přece jeho volba. A pravidla, která takovou volbu umožňují, bych kvůli tomu nezatracoval.

Ono ve skutečnosti je taky pravda, že pokud všichni použijí tabulkové staty, tak ty postavy budou v podstatě "stejné".

Re: Statistika hodu 3 z 4d6

od Sparkle » 18. 11. 2014, 00:46

York píše:
ShadoWWW píše:Já zas znám jednoho člověka, nebudu Yorka jmenovat, kterému házení vůbec nevyhovuje a i s vidinou lepší statistiky si vždycky bude raději nakupovat.
Tak jednoznačné to rozhodně není. V podstatě je to tak, že pokud bych tuhle hru měl hrát "as written", tak bych vždycky skončil s blbým pocitem.

Když bych si staty určil, měl bych blbej pocit, že jsem automaticky pod průměrem. Když bych si je házel a padlo mi to blbě, asi by mě to moc nepotěšilo. Když by mi to padlo dobře, tak bych měl zas blbej pocit, že tak trochu explotuju systém (protože bych si radši staty zvolil a nedělám to jen kvůli vyššímu průměru).

Tohle řešení je prostě pro mě jednoznačně po všech stránkách špatné. Nicméně to je asi jedno, protože nejsem hráčem DnD 5e :)

PS: Ještě bych se mohl rozhodnout si tu postavu prostě naházet a brát ji jako spotřební materiál, tj nijak zvlášt ji nepomýšlet a hrát spíš dungeon než za postavu, ale nevím, jestli by mě to bavilo. Pravděpodobně moc ne.
Souhlas do puntíku.

Nechci hrát podprůměrnou postavu. Nechci hrát ani postavu s lepšími staty než zbytek družiny (už takhle mám mrtě práce s dáváním bacha abych nekradla spotlight). Nechci vlastnosti svého hýra, kterýho budu hrát několik let reálnýho času a mám ho milovat, svěřit do rukou náhody.

Za mě zlý, zlý, zlý. :(

Re: Statistika hodu 3 z 4d6

od Nazarei » 17. 11. 2014, 12:27

Narazil jsem na docela zajimavy zpusob nahazovani statu. Stranku ted nemuzu najit, tak zatim jen mechanika:

1) Na kazdou vlastnosti si hod 3k6
2) Pokud mas celkovy soucet pod 80, jednu vlastnost si nahod znova (ted si nejsem jisty, jestli tu nejnizsi ci libovolnou)
3) Opakuj 2) dokud nemas soucet alespon 80
4) Muzes prohodit hodnoty u 2 vlastnosti

Clovek ma zaruceno, ze jeho primarni vlastnost bude vysoka, nestane se mu, ze by mel smulu a celkove postava byla podprumerna a je zajistena variabilita vlastnosti. Sice se mi nelibi minimalni hodnota 80 (oproti prumeru 73), ale to lze pripadne upravit.

Re: Statistika hodu 3 z 4d6

od York » 16. 11. 2014, 00:09

ShadoWWW píše:Já zas znám jednoho člověka, nebudu Yorka jmenovat, kterému házení vůbec nevyhovuje a i s vidinou lepší statistiky si vždycky bude raději nakupovat.
Tak jednoznačné to rozhodně není. V podstatě je to tak, že pokud bych tuhle hru měl hrát "as written", tak bych vždycky skončil s blbým pocitem.

Když bych si staty určil, měl bych blbej pocit, že jsem automaticky pod průměrem. Když bych si je házel a padlo mi to blbě, asi by mě to moc nepotěšilo. Když by mi to padlo dobře, tak bych měl zas blbej pocit, že tak trochu explotuju systém (protože bych si radši staty zvolil a nedělám to jen kvůli vyššímu průměru).

Tohle řešení je prostě pro mě jednoznačně po všech stránkách špatné. Nicméně to je asi jedno, protože nejsem hráčem DnD 5e :)

PS: Ještě bych se mohl rozhodnout si tu postavu prostě naházet a brát ji jako spotřební materiál, tj nijak zvlášt ji nepomýšlet a hrát spíš dungeon než za postavu, ale nevím, jestli by mě to bavilo. Pravděpodobně moc ne.

Re: Statistika hodu 3 z 4d6

od ShadoWWW » 14. 11. 2014, 20:37

Právě proto se divim, že při -5/+5 pořád hážou náhodně.
A jak hodem 3@4k6 hodíš 1 (-5)? :lol:
Ten rozsah je reálně spíš 8 (-2) až 16 (+3), přičemž průměr je spíš někde kolem 13 (+1), takže ten výsledný rozsah oprav vychází u postav podobně.

Druhá a podstatnější část rovnice jsou ale různé bonusy/postihy dané odstatními pravidly a tvar strmosti jejich vzestupné tendence v rámci dobrodruhovy kariéry.

Nahoru