od boubaque » 20. 4. 2014, 12:15
Pepa píše:@Boubaque: Ano, hráči si postavy optimalizovali a encountery jsou podle bodů zkušenosti + ještě také zkontroluji, jestli těch nepřátel na ně není přesila atd.
OK, pak tam ještě může být nepoměr tvých a jejich taktických schopností anebo vliv prostředí, kdy je postavené ve prospěch monster a neprospěch postav. Moje zkušenost každopádně je, že průměrně schopní hráči (tzn. ne moje skupina) musí být schopní zvítězit ve standard encounteru (XP odpovídají bodovému hodnocení postav), pokud ho DM nenastavil ve všech ohledech a parametrech tak, aby měli hráči nevýhodu (např. výběrem útoků na nejslabší obrany postav, nevýhodný terén, těsné, nebo naopak otevřené arény, kde je obtížné překonat nějakou vzdálenost, podle toho, co je pro hráče míň výhodné, apod.).
Proto jsem se taky ptal, jestli postavy málo často zasahují (případně jestli nezasahuješ moc často ty)
Každopádně tímhle se stejně dá těžko řídit. Protože souboj ovlivňuje spousta dalších faktorů, které GM na začátku neví. (...) Každá z těchto proměnných s tou obtížností souboje nějak hýbne a těžko říct, jak ten souboj teda aktuálně rychle přizpůsobit...
To není tak úplně pravda. Pokud tu hru hrajete spolu, tak máš přehled, jestli jsou vyléčení, mají AP a jestli našli nejaký kouzelný předmět (podle pravidel jim ho máš dávat ty, takže i víš, jaký předmět dostanou, pokud si děláš přípravu). A mj. právě proto máš rozdělené encountry na easy, standard a hard. Pokud chceš rychlou úpravu podle podmínek, tak stačí mít připravené jedno monstrum, které do encounteru přidáš nebo z něho odebereš. Pokud na postavy neposíláš solo monster, tak se stějně často objeví několik monster stejného typu - jeden míň nebo víc je jednoduchá úprava.
Postavy v okamžiku boje můžou/nemusí být vyléčené,
Pokud nemají v jednom dni pět nebo šest encounterů, tak mají dost healing surgí, a proto jdou do každého encounteru vyléčené. Prtotože na tohle léčení stačí short rest.
můžou/nemusí mít daily powers, můžou/nemusí mít akčí body,
Ano, ale to se dá sledovat (nebo se zeptat). Navíc další AP získají nejpozději po třetím encounteru v jednom dni. A dáváš jim ho ty. Daily powers (a healing surges) se doplňují při extended restu - jestli k němu bude příležitost a čas, zase rozhoduješ ty.
můžou/nemusí mít kouzelné předměty, které mohly najít cestou atd.
Kouzelné předměty mají být podle pravidel součástí odměn za vítězství v encounteru a počítá se s nimi v matematickém modelu systému. Už zhruba na pátém levelu by podle pravidel měly být postavy ověšené kouzelnými předměty jako vánoční stromeček. V každém případě ale zase o tom, jestli a
jaké kouzelné předměty postyvy najdou, rozhoduješ ty jako DM. Jediné, co už neovlivníš, je, kdo si který vezme.
Ještě pár myšlenek k tomu, hrát DnD 4 s menším počtem soubojů (dva - tři za sezení):
Myslím, že to obecně moc fungovat nemůže.
Já taky ne, protože víc než dva encountery za sezení se nedají odehrát, občas máme problém za těch pět hodin hraní odehrát jeden... ale to sem, ehm, nepatří :>;o)
Jednak z toho důvodu, že postavy mají téměř všechny schopnosti k boji (a budou tak mít malé využití)
Tak počkej, chceš, aby ti postavy nezatužily v každém encounteru, a přitom je nechceš nechat používat jejich silné schopnosti? A v zásadě jde jen o Daily Powers, jejichž frekvenci použití tím ovlivňuješ, a ty budou mít naopak při menším počtu encounterů větší využití (častější, protože se budou rychleji obnovovat).
a že sbírání kouzelných předmětů (většinou bojových) bude opět "na nic", protože ty kouzelné předměty budou mít malé využití.
Sbírání kouzelných předmětů v zásadě je "na nic", pokud ho měříš powery, protože v jednom encounteru můžeš použít jen jednu Daily Power z předmětů. (V tomto směru je pravda, že čím častější dobíjení Daily Powers, tím spíš se na některou nedostane.) Na druhou stranu kouzelné předměty taky dávají bonusy do útoku/obrany/savů apod. a mívají často taky nějakou property, která se projevuje prostě jen tím, že postava má předmět u sebe.
Druhý důvod je ten, že ty souboje asi budou muset být hodně tuhé, ne? Protože vzhledem k jejich menšímu počtu (+ odděluje-li souboje spánek) do nich postavy půjdou vždy s plným počtem životů, léčivých vln, daily powers a akčních bodů. Takže to už pak zase nemůže být jen tak ledajaký souboj... (Jinými slovy: Nejsou-li souboje jeden za druhým, ale dělí-li je delší časové úseky, tak "nereálná rychost léčení" je na obtíž. Stejně tak jako ekonomika akčních bodů a následně další věci, které se těchto dvou týkají.)
Souboje budou tuhé pro tebe, pro hráče naopak - navíc daily powers většinou mají velké zranění, takže teoreticky zrychlují boj (ale nejsem si tím úplně jistý). Ale zase - divíš se, že ti postavy pořád umírají, ale nechceš jim přiznat možnost načerpat nové síly. Ale jinak ano, nejsou-li boje jeden za druhým, hráči mají plno healing surgí, lehko se léčí a do bojů přicházejí čerství. Což je ale problém v mých hrách, a evidentně ne v tvých. Ekonomika action pointů je jednoduchá - pokud nemají postavy tři encountery za den, nedostanou další AP, hotovo.
[quote="Pepa"]@Boubaque: Ano, hráči si postavy optimalizovali a encountery jsou podle bodů zkušenosti + ještě také zkontroluji, jestli těch nepřátel na ně není přesila atd.[/quote]
OK, pak tam ještě může být nepoměr tvých a jejich taktických schopností anebo vliv prostředí, kdy je postavené ve prospěch monster a neprospěch postav. Moje zkušenost každopádně je, že průměrně schopní hráči (tzn. ne moje skupina) musí být schopní zvítězit ve standard encounteru (XP odpovídají bodovému hodnocení postav), pokud ho DM nenastavil ve všech ohledech a parametrech tak, aby měli hráči nevýhodu (např. výběrem útoků na nejslabší obrany postav, nevýhodný terén, těsné, nebo naopak otevřené arény, kde je obtížné překonat nějakou vzdálenost, podle toho, co je pro hráče míň výhodné, apod.).
Proto jsem se taky ptal, jestli postavy málo často zasahují (případně jestli nezasahuješ moc často ty)
[quote]Každopádně tímhle se stejně dá těžko řídit. Protože souboj ovlivňuje spousta dalších faktorů, které GM na začátku neví. (...) Každá z těchto proměnných s tou obtížností souboje nějak hýbne a těžko říct, jak ten souboj teda aktuálně rychle přizpůsobit...[/quote]
To není tak úplně pravda. Pokud tu hru hrajete spolu, tak máš přehled, jestli jsou vyléčení, mají AP a jestli našli nejaký kouzelný předmět (podle pravidel jim ho máš dávat ty, takže i víš, jaký předmět dostanou, pokud si děláš přípravu). A mj. právě proto máš rozdělené encountry na easy, standard a hard. Pokud chceš rychlou úpravu podle podmínek, tak stačí mít připravené jedno monstrum, které do encounteru přidáš nebo z něho odebereš. Pokud na postavy neposíláš solo monster, tak se stějně často objeví několik monster stejného typu - jeden míň nebo víc je jednoduchá úprava.
[quote]Postavy v okamžiku boje můžou/nemusí být vyléčené,[/quote]
Pokud nemají v jednom dni pět nebo šest encounterů, tak mají dost healing surgí, a proto jdou do každého encounteru vyléčené. Prtotože na tohle léčení stačí short rest.
[quote]můžou/nemusí mít daily powers, můžou/nemusí mít akčí body,[/quote]
Ano, ale to se dá sledovat (nebo se zeptat). Navíc další AP získají nejpozději po třetím encounteru v jednom dni. A dáváš jim ho ty. Daily powers (a healing surges) se doplňují při extended restu - jestli k němu bude příležitost a čas, zase rozhoduješ ty.
[quote]můžou/nemusí mít kouzelné předměty, které mohly najít cestou atd. [/quote]
Kouzelné předměty mají být podle pravidel součástí odměn za vítězství v encounteru a počítá se s nimi v matematickém modelu systému. Už zhruba na pátém levelu by podle pravidel měly být postavy ověšené kouzelnými předměty jako vánoční stromeček. V každém případě ale zase o tom, jestli a [i]jaké[/i] kouzelné předměty postyvy najdou, rozhoduješ ty jako DM. Jediné, co už neovlivníš, je, kdo si který vezme.
[quote]Ještě pár myšlenek k tomu, hrát DnD 4 s menším počtem soubojů (dva - tři za sezení):
Myslím, že to obecně moc fungovat nemůže.[/quote]
Já taky ne, protože víc než dva encountery za sezení se nedají odehrát, občas máme problém za těch pět hodin hraní odehrát jeden... ale to sem, ehm, nepatří :>;o)
[quote]Jednak z toho důvodu, že postavy mají téměř všechny schopnosti k boji (a budou tak mít malé využití)[/quote]
Tak počkej, chceš, aby ti postavy nezatužily v každém encounteru, a přitom je nechceš nechat používat jejich silné schopnosti? A v zásadě jde jen o Daily Powers, jejichž frekvenci použití tím ovlivňuješ, a ty budou mít naopak při menším počtu encounterů větší využití (častější, protože se budou rychleji obnovovat).
[quote]a že sbírání kouzelných předmětů (většinou bojových) bude opět "na nic", protože ty kouzelné předměty budou mít malé využití.[/quote]
Sbírání kouzelných předmětů v zásadě je "na nic", pokud ho měříš powery, protože v jednom encounteru můžeš použít jen jednu Daily Power z předmětů. (V tomto směru je pravda, že čím častější dobíjení Daily Powers, tím spíš se na některou nedostane.) Na druhou stranu kouzelné předměty taky dávají bonusy do útoku/obrany/savů apod. a mívají často taky nějakou property, která se projevuje prostě jen tím, že postava má předmět u sebe.
[quote]Druhý důvod je ten, že ty souboje asi budou muset být hodně tuhé, ne? Protože vzhledem k jejich menšímu počtu (+ odděluje-li souboje spánek) do nich postavy půjdou vždy s plným počtem životů, léčivých vln, daily powers a akčních bodů. Takže to už pak zase nemůže být jen tak ledajaký souboj... (Jinými slovy: Nejsou-li souboje jeden za druhým, ale dělí-li je delší časové úseky, tak "nereálná rychost léčení" je na obtíž. Stejně tak jako ekonomika akčních bodů a následně další věci, které se těchto dvou týkají.)[/quote]
Souboje budou tuhé pro tebe, pro hráče naopak - navíc daily powers většinou mají velké zranění, takže teoreticky zrychlují boj (ale nejsem si tím úplně jistý). Ale zase - divíš se, že ti postavy pořád umírají, ale nechceš jim přiznat možnost načerpat nové síly. Ale jinak ano, nejsou-li boje jeden za druhým, hráči mají plno healing surgí, lehko se léčí a do bojů přicházejí čerství. Což je ale problém v mých hrách, a evidentně ne v tvých. Ekonomika action pointů je jednoduchá - pokud nemají postavy tři encountery za den, nedostanou další AP, hotovo.