od eerieBaatezu » 13. 7. 2013, 08:31
Já jsem se vždy podivoval, proč má v DnD kouzelník tolik omezujících prvků oproti třeba DrD, které jsem hrál předtím.
Vezmětu mu spellbook, je v loji, vezmětu mu material components, je v háji, klepněte ho při sesílání kouzla přes prsty, má smůlu (v 2e nebyl Concentration skill), a vlastně celý Vancian, který mu značně redukuje pole aktuálních možností.
V DrD je v tomto spíš podobný válečníkovi, jeho vlasnosti jsou inherentní, vlastně válečníka ještě překračuje, válečník potřebuje alespoň zbraň, kouzelník žádný externí objekt. V DnD skoro naopak.
Stejně mi přijde, že WOTS moc nových věcí nevymýšlí, všechny podobné mutece pravidel byly už v Unearthed Arcana v DnD 3,5.
A u těch HP si myslím, že stejně zůstanou spíše konzervativní, a to je pro mě osobně deal breaker.
Btw, není to všechno off-topic?
Já jsem se vždy podivoval, proč má v DnD kouzelník tolik omezujících prvků oproti třeba DrD, které jsem hrál předtím.
Vezmětu mu spellbook, je v loji, vezmětu mu material components, je v háji, klepněte ho při sesílání kouzla přes prsty, má smůlu (v 2e nebyl Concentration skill), a vlastně celý Vancian, který mu značně redukuje pole aktuálních možností.
V DrD je v tomto spíš podobný válečníkovi, jeho vlasnosti jsou inherentní, vlastně válečníka ještě překračuje, válečník potřebuje alespoň zbraň, kouzelník žádný externí objekt. V DnD skoro naopak.
Stejně mi přijde, že WOTS moc nových věcí nevymýšlí, všechny podobné mutece pravidel byly už v Unearthed Arcana v DnD 3,5.
A u těch HP si myslím, že stejně zůstanou spíše konzervativní, a to je pro mě osobně deal breaker.
Btw, není to všechno off-topic?