[svět] Dragonlance

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: [svět] Dragonlance

Re: [svět] Dragonlance

od Markus » 4. 3. 2024, 18:26

Téma jsem ti sprostě sloučil s hlavní diskuzí, ale díky za echo. :) Přejme DragonLance všechno nejlepší ke kulatinám a třeba i hodně zdaru v budoucnosti.

(Ty původní moduly mám pořád na seznamu věcí, co si chci před smrtí přečíst. :) )

Re: [svět] Dragonlance

od Dalcor » 4. 3. 2024, 15:13

Mám to doma, nejsem si jist, jestli tam byl starej návratovskej překlad, nebo novej od Katky Niklové. Ale teď to nezjistím

40 let Dragonlance

od Dalcor » 4. 3. 2024, 15:12

4.3.1984 vyšel první Dragonlance produkt. Dragons of Despair a první povídka v tehdejším časopise Dragon, která se jmenovala "Test of the Twins". Ta se po čase objevila v Dragonlance Tales v.1 Magie Krynnu.

Margaret Weis k tomu dnes napsala: "On this day, forty years ago, March 4, 1984, TSR Inc. introduced Dragonlance with the publication of the first Dragonlance product: Dragons of Despair, by Tracy Hickman. Dragon Magazie published the first Dragonlance fiction, "Test of the Twins". Happy Fortieth Anniversary to you, our fans, who have played the games and read the novels for all these years. We are so honored and grateful to have taken this journey with you."

Já jsem s bráchou výročí oslavil v sobotu wargamingovou kampaní mezi Rudou dračí armádou a zoufalími spojenci, ustupujícími před útočícími hordami.

Omlouvám se za nové téma, ale tohle si to, alespoň podle mě, zaslouží.

LONG LIVE THE LANCE!

Re: [svět] Dragonlance

od sq » 30. 1. 2024, 13:05

Má někdo obě vydání románů Draci podzimního .... plus pokračování a dokáže posoudit překlad? Já mám jen to původní staré a už tehdy mi ten překlad nepřišel úplně ok. Teď bych chtěl dát dětem a přemýšlím, jestli je v pozdějších vydání překlad lepší a stojí za to si to pořídit znovu. Díky!

Re: [svět] Dragonlance

od Markus » 18. 6. 2023, 15:33

Stručný přehled Dragonlance za vlády TSR...

Obrázek

:arrow? Dragonlace v databázi

(V DB je s funkčními odkazy, tady jen prostý copypaste:)
Dragonlance patří k nejznámějším světům pro hry na hrdiny – i světům literárním. Jde o svět epické fantasy, velkých ideálů, věčného zápasu dobra se zlem. Příběhy Dragonlace se odehrávají na planetě Krynn, na které se (v závislosti na historické epoše) vyskytují draci v hojném počtu, přičemž ústřední je konflikt mezi dobrými „kovovými“ draky a zlými „chromatickými“ draky. Dominantní rasou jsou lidé, ale žijí tu i elfové, trpaslíci, gnómové, kendeři (šotkové) a minotauři. V příbězích často vystupují i armády dračích služebníků „drakoninánů“, kteří vznikají, když se dračí vejce pokazí působením zla.

Svět vznikl z nápadu vytvořit kampaň dobrodružných modulů pro AD&D první edice, která bude vyprávět epický příběh. Ta byla odstartována dobrodružstvím Dragons of Despair (1984) a pokračovala dalšími v sérii DL – Dragonlance. Souběžně s dobrodružstvími začaly vycházet jejich beletrizace, které sklidily ohromný úspěch, a brzy vznikla multimediální značka, dlouhá léta rozvíjená dalšími RPG produkty, beletrií, videohrami atd.

Jelikož byl svět představován v dobrodružstvích a románech, dlouho mu chybělo ucelené zpracování do „příručky světa“. Některé dílčí informace přinesly už příručky Dragons of Mystery (1984) a Dragons of Triumph (1986), ale první výraznější knihou o světě jako takovém se staly až Dragonlance Adventures (1987), které ale primárně adaptují pravidla AD&D 1e a přinášejí např. změněná povolání a rasy, ale geografii světa se příliš nevěnují. Krabicová sada Time of the Dragon (1989) sice přinesla i obsáhlý geografický popis, věnovala se ovšem jinému kontinentu (Talas), než na kterém se odehrávala většina příběhů (Ansalon).

Skutečný průvodce Ansalonem přišel až v dobách AD&D druhé edice v podobě krabicové sady Tales of the Lance (1992), která provedla drobné změny kánonu a zároveň posunula zasazení dál do budoucna, aby svět předbíhal děj knih. Ani v této inkarnaci ale nebyl svět intenzivněji rozvíjen a kromě populární série dobrodružství a románů zůstával vesměs nepopsaný.

Změna přišla vydáním Dragonlance: Fifth Age (1996), což nebyl herní svět pro D&D, ale samostatná hra, navíc netradičně bezkostková a orientovaná na příběh – autoři měli dojem, že to stylu příběhů z Dragonlance vyhovuje víc než AD&D. Hra posouvá dění do „pátého věku“, věku smrtelníků, kdy světu vládnou zbytky zlých draků. Byla relativně dobře podporována zhruba dvacítkou dalších produktů.
Samotatná hra ze světa Dragonlance, vůbec ne D&D:

Obrázek

:arrow? Dragonlance: Fifth Age (1996)
DragonLance: Fifth Age s podtitulem Dramatic Adventure Game je bezkostková „příběhová“ hra zasazená do populárního světa Dragonlance. Je zasazená v jeho „pátém věku“, 30 let po druhém kataklysmatu, kdy po zpustošení světa Chaosem odešli staří bohové a nastal „věk smrtelníků“. Většině kontinentu Ansalon vládnou zlí dračí pánové, zatímco dobří draci, elfové nebo šotci žijí ve strachu. Znesvářené frakce se snaží svrhnout draky, zatímco ti usilují o udržení nadvlády.

Hra poprvé představila SAGA System, který byl později využit i v dalších hrách od TSR. Místo kostek používá karty, které slouží k tvorbě postav, určování úspěchu v akcích i vyhodnocování boje. Každý hráč drží ruku karet s hodnotami od 1 do 10, přičemž velikost ruky se určuje podle toho, kolik dobrodružství už má postava za sebou – zkušenější postavy mají karet víc. Hráči pak při vyhodnocování použijí libovolnou kartu z ruky, což jim dává větší kontrolu nad dějem.

Základní pravidla vyšla v krabicové sadě se třemi příručkami, balíčkem 82 karet (osm sad po devíti kartách a jedna po deseti), mapou Krynnu, referenčním panelem a osmnácti kartami postav. Vyšlo pro ni kolem 20 doplňků a dobrodružství.

Re: [svět] Dragonlance

od Markus » 1. 6. 2023, 16:44

Hromada lidí, ale kupodivu ne Christopher Perkins. :) Project Lead je Wesley Schneider, zjevně asi externista, koukám že dělal hodně pro Paizo.

Re: [svět] Dragonlance

od Dalcor » 1. 6. 2023, 15:58

Kdo vlastně psal nové Dragonlance, když vidím tu diskuzi o Planescape? Já jen vím, že se Margaret s Tracym vyjadřují dost opatrně

Re: [svět] Dragonlance

od Dalcor » 1. 6. 2023, 12:21

Markus píše: 1. 6. 2023, 10:09 Na to, že píšeš z hlavy, máš dobrou paměť na jména. :) Zřejmě to sedí.
Jména si kontroluju, ale třeba Grubb napsal panteon. Michael Williams píše poezii v knihách, Jean Rabe napsala trilogii z Pátého věku. A Elmora s Parkinsonem zná snad každej :-)

Re: [svět] Dragonlance

od Markus » 1. 6. 2023, 10:09

Na to, že píšeš z hlavy, máš dobrou paměť na jména. :) Zřejmě to sedí.

Re: [svět] Dragonlance

od Dalcor » 1. 6. 2023, 10:09

Re: [svět] Dragonlance

od Dalcor » 1. 6. 2023, 10:05

Já se doma mrknu do History of Dragonlance a The Art of the Dragonlance Saga.
Ten původní plán byl Tracyho s Laurou, o tom, že pak vznikl celý "štáb" o tom vím. Ale měl jsem za to, že ho ustanovil Johnson, i když je možné že se pokoutně připravoval business case. Do týmu se postupně přidal Jeff Grubb, Harold Johnson, Michael Williams (mám pocit Raistlin, nebo Tas), Larry Elmore a později i Keith Parkinson (první kalendář byl na rok 1985 mám pocit, čili v roce vydání prvních kronik a modulů). Margaret byla dosazena do štábu jako editor od Lead Editorky Jean Rabe (píšu z hlavy, takže se můžu pléct).

Re: [svět] Dragonlance

od Markus » 31. 5. 2023, 19:06

Challenge accepted! Jdu to najít v Designers & Dragons, zajímá mě to.
Dragonlance was ultimately the brainchild of Tracy Hickman, who came up with
the idea of a setting that made dragons fearsome once more in 1982 while he
was traveling across the country from Utah to Wisconsin to join TSR. At TSR
Hickman formed a sort of underground conspiracy of creators who were interested in the Dragonlance project. It was called “Project Overlord.”

Harold Johnson was the first one to join the Project; now Director of Game
Design and Research, he was a critical member of the team, as he oversaw TSR’s
staff of designers. It was Johnson who convinced Hickman to expand his initial
idea of a three-adventure trilogy. Designer Jeff Grubb joined next — and would
soon contribute a pantheon of gods that he’d created for college games at Purdue
University — then editor Carl Smith. Larry Elmore provided concept artwork that
was used to pitch the idea to higher ups. Eventually this group was able to make the
project official and was then joined by other creators, including writer Margaret
Weis and adventure author Douglas Niles
I got assigned to a team that was supposed to develop a line of modules, each
featuring a different dragon. But we didn’t want it to just be a ‘dragon-of-themonth’ club.”
— Tracy Hickman, “The Creation of Dragonlance,” Dragon #315 (January 2004)
By this time the project had become a 12-adventure epic, laid out in three sets of
four adventures, one for each color of dragon.
Což je zajímavé, ale otázku, čí přesně byl nápad rozmáznout to ze tří modulů na dvanáct, to vynechává! :)

Akorát že:
Things came to a head between the Blumes and Gygax in 1982 when the
Blumes used their majority stock ownership to effectively take control of TSR. (...) Afterward Gygax was either exiled to the
West Coast ...
Gary Gygax raced back from California in 1984...
Gygax mezi 1982 a 1984 nebyl ve vedení TSR, takže by tu akci Dragonlance musel stihnout úplně v začátcích.

Jak to bylo doopravdy? Bádáme dál. Náhodný blog:
Dragonlance was originally the brainchild of Tracy Hickman and his wife Laura, who brainstormed the concepts behind the setting during a long drive from Utah to Wisconsin in 1981. Hickman proposed the series of modules to TSR the following year, and won the approval of TSR boss Gary Gygax, who had long planned to do a series of modules where each adventure was based around one of the twelve dragon types from D&D's Monster Manual.
Asi jsi vyhrál, Dalcore, mně to takhle stačí. Cítím se jako badatel! :)

Re: [svět] Dragonlance

od Dalcor » 31. 5. 2023, 18:31

Kecám, to o 12 modulech a Gygaxovi mám z Wiki, čili to nemusí být pravda.

První záměr je podle Margaret a Tracyho mimojiné i z Art of Dragonalnce Saga a History of Dragonlance. Původní záměr vymyslel Tracy s Laurou cestou k Lake Geneva.

Re: Dragonlance

od Dalcor » 31. 5. 2023, 18:26

Markus píše: 31. 5. 2023, 17:59
Dalcor píše: 31. 5. 2023, 10:33 Ne, úplně první koncept Dragonlance je série třech dobrodružství na jehož konci vždy bude drak a bude se odehrávat ve světě, kde jsou draci dominantní bytosti. Gygax to roztáhl na 12 knih každou s jedním drakem z původního MM. Až poté byl založen kreativní tým vyrábějící setting s merchendisingem...
Zkusím opravit/doplnit, ale píšu to z hlavy, tak se snad nepletu...

Dragonlance byl „rebelský“ projekt designérů zespodu. Začali s tím Hickmanovi a Tracy k tomu postupně zlanařil pár dalších designérů a ilustrátorů, než to vůbec prezentovali jako možnost vedení. Gygax v tom – vsadím se – vůbec nefiguroval, tou dobou (1983+) byl v exilu v Los Angeles, kde se snažil vytvořit D&D film, a TSR mělo jiné vedení (bratři Blumovi?). Navíc mám dojem, že Gygaxovi by se Dragonlance nelíbilo, natož aby ho ještě zvětšoval.

Ale je dost možné, že původně ti designéři operovali skutečně jen s pár knihami, a když to nabídli vedení, tak to to hned roztáhlo na 14 titulů a zaangažovalo další lidi. To zní dost věrohodně, jen ten Gygax tam IMHO nefigurovat.

(A teď už jenom jít si o tom přečíst a zjistit, jestli to z paměti tipuju správně. :) )
Markusi, chceš MĚ poučovat o Dragonlance? :D (myšleno v dobrém). To co jsem napsal je přímo od Margaret ;-)

Re: Dragonlance

od Markus » 31. 5. 2023, 17:59

Dalcor píše: 31. 5. 2023, 10:33 Ne, úplně první koncept Dragonlance je série třech dobrodružství na jehož konci vždy bude drak a bude se odehrávat ve světě, kde jsou draci dominantní bytosti. Gygax to roztáhl na 12 knih každou s jedním drakem z původního MM. Až poté byl založen kreativní tým vyrábějící setting s merchendisingem...
Zkusím opravit/doplnit, ale píšu to z hlavy, tak se snad nepletu...

Dragonlance byl „rebelský“ projekt designérů zespodu. Začali s tím Hickmanovi a Tracy k tomu postupně zlanařil pár dalších designérů a ilustrátorů, než to vůbec prezentovali jako možnost vedení. Gygax v tom – vsadím se – vůbec nefiguroval, tou dobou (1983+) byl v exilu v Los Angeles, kde se snažil vytvořit D&D film, a TSR mělo jiné vedení (bratři Blumovi?). Navíc mám dojem, že Gygaxovi by se Dragonlance nelíbilo, natož aby ho ještě zvětšoval.

Ale je dost možné, že původně ti designéři operovali skutečně jen s pár knihami, a když to nabídli vedení, tak to to hned roztáhlo na 14 titulů a zaangažovalo další lidi. To zní dost věrohodně, jen ten Gygax tam IMHO nefigurovat.

(A teď už jenom jít si o tom přečíst a zjistit, jestli to z paměti tipuju správně. :) )

Nahoru