od eerieBaatezu » 24. 3. 2018, 12:02
Tak ta Resonance je taky zajímavá. Jde o to, že užívání magických předmětů je omezeno Rezonancí charakteru. Takže nemůžete vypít milion lahviček za den a vykouzlit milion fireballů z hůlky za den a seslat milion cure light wounds z hůlky za den. Všechno je to spjato s tou jednou hodnotou u každé postavy.
Na jednu stranu to řeší balancování toho, že je jedno, že magic user může vyrobit hafo předmětů, když stejně za den máte limit, kolik jich můžete použít.
Na druhou stranu to zavádí další 5 minute workday podnět, kdy se prostě, pokud to okolnosti dovolí, zbalíte a půjdete se do vesnice vychrápat, abyste si obnovili Resonanci a mohli zase všechno používat.
Ten 5 minute workday je stejně zajímavá věc. Je to vlastně hra o zdroje, které se žádné RPG nevyhne. Už minimálně tím, že máte HP. Akorát každá hra to má jinak nastavené. V dřívějších edicích když nemáte healobota, tak se sice 5mw dělalo jakože kvůli mágovi, co vypálil všechna kouzla a musel se jít vyspat a namemorovat, když ale když dostal fighter na budku a neměli jste healbota, tak vlastně trvalo mnohem déle, než jste se mohli vrátit do akce, kvůli pomalému uzdravování HP. Asi nejlepší průlom v tomhle udělala 4e, kde classy měly stejnou encounter/daily ekonomii abilit a healení bylo přes Healing Surge, čili systémově fakt ošéfovaný. V 5e se od tohohle upustilo a na otázku co s tím Mearls řekl, že balancovat tyhle věci má GM tím, že nechá/nenechá družinu odpočinout. Jak dobré to je řešení je na vkusu každého. Ale nastavení přesně tohohle mi přijde docela kruciální, něco jako, když v Dračáku kouzelník v prvním kole vyjebe všechny magy za kupu blesků a zbytek dne je k ničemu. Ten Vancian dělá aspoň to, že mág s kouzlama vydrží X kol a taková 3e měla tu super věc, že kouzelník hned od počátku mohl dělat itemy, takže si byl schopen předpřipravit nějaké svitky pro případ nouze, apod.
Tak ta Resonance je taky zajímavá. Jde o to, že užívání magických předmětů je omezeno Rezonancí charakteru. Takže nemůžete vypít milion lahviček za den a vykouzlit milion fireballů z hůlky za den a seslat milion cure light wounds z hůlky za den. Všechno je to spjato s tou jednou hodnotou u každé postavy.
Na jednu stranu to řeší balancování toho, že je jedno, že magic user může vyrobit hafo předmětů, když stejně za den máte limit, kolik jich můžete použít.
Na druhou stranu to zavádí další 5 minute workday podnět, kdy se prostě, pokud to okolnosti dovolí, zbalíte a půjdete se do vesnice vychrápat, abyste si obnovili Resonanci a mohli zase všechno používat.
Ten 5 minute workday je stejně zajímavá věc. Je to vlastně hra o zdroje, které se žádné RPG nevyhne. Už minimálně tím, že máte HP. Akorát každá hra to má jinak nastavené. V dřívějších edicích když nemáte healobota, tak se sice 5mw dělalo jakože kvůli mágovi, co vypálil všechna kouzla a musel se jít vyspat a namemorovat, když ale když dostal fighter na budku a neměli jste healbota, tak vlastně trvalo mnohem déle, než jste se mohli vrátit do akce, kvůli pomalému uzdravování HP. Asi nejlepší průlom v tomhle udělala 4e, kde classy měly stejnou encounter/daily ekonomii abilit a healení bylo přes Healing Surge, čili systémově fakt ošéfovaný. V 5e se od tohohle upustilo a na otázku co s tím Mearls řekl, že balancovat tyhle věci má GM tím, že nechá/nenechá družinu odpočinout. Jak dobré to je řešení je na vkusu každého. Ale nastavení přesně tohohle mi přijde docela kruciální, něco jako, když v Dračáku kouzelník v prvním kole vyjebe všechny magy za kupu blesků a zbytek dne je k ničemu. Ten Vancian dělá aspoň to, že mág s kouzlama vydrží X kol a taková 3e měla tu super věc, že kouzelník hned od počátku mohl dělat itemy, takže si byl schopen předpřipravit nějaké svitky pro případ nouze, apod.