Pathfinder

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: :wink: $D $8) $cry$ $P :-)= :eyecrazy: :>:o/ :>;o) O-) :clap: :think: $lol$ $:) $;) $-o :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Pathfinder

Re: Pathfinder

od eerieBaatezu » 24. 3. 2018, 12:02

Tak ta Resonance je taky zajímavá. Jde o to, že užívání magických předmětů je omezeno Rezonancí charakteru. Takže nemůžete vypít milion lahviček za den a vykouzlit milion fireballů z hůlky za den a seslat milion cure light wounds z hůlky za den. Všechno je to spjato s tou jednou hodnotou u každé postavy.

Na jednu stranu to řeší balancování toho, že je jedno, že magic user může vyrobit hafo předmětů, když stejně za den máte limit, kolik jich můžete použít.
Na druhou stranu to zavádí další 5 minute workday podnět, kdy se prostě, pokud to okolnosti dovolí, zbalíte a půjdete se do vesnice vychrápat, abyste si obnovili Resonanci a mohli zase všechno používat.

Ten 5 minute workday je stejně zajímavá věc. Je to vlastně hra o zdroje, které se žádné RPG nevyhne. Už minimálně tím, že máte HP. Akorát každá hra to má jinak nastavené. V dřívějších edicích když nemáte healobota, tak se sice 5mw dělalo jakože kvůli mágovi, co vypálil všechna kouzla a musel se jít vyspat a namemorovat, když ale když dostal fighter na budku a neměli jste healbota, tak vlastně trvalo mnohem déle, než jste se mohli vrátit do akce, kvůli pomalému uzdravování HP. Asi nejlepší průlom v tomhle udělala 4e, kde classy měly stejnou encounter/daily ekonomii abilit a healení bylo přes Healing Surge, čili systémově fakt ošéfovaný. V 5e se od tohohle upustilo a na otázku co s tím Mearls řekl, že balancovat tyhle věci má GM tím, že nechá/nenechá družinu odpočinout. Jak dobré to je řešení je na vkusu každého. Ale nastavení přesně tohohle mi přijde docela kruciální, něco jako, když v Dračáku kouzelník v prvním kole vyjebe všechny magy za kupu blesků a zbytek dne je k ničemu. Ten Vancian dělá aspoň to, že mág s kouzlama vydrží X kol a taková 3e měla tu super věc, že kouzelník hned od počátku mohl dělat itemy, takže si byl schopen předpřipravit nějaké svitky pro případ nouze, apod.

Re: Pathfinder

od York » 13. 3. 2018, 12:34

ShadoWWW píše:
13. 3. 2018, 12:19
Proč tedy dělají novou edici, když ta stará je tak úspěšná?
Když pominu případné obchodní důvody, tak je to nepochybně proto, že každý složitější projekt potřebuje čas od času revidovat a pročistit. Je to nutný průvodní jev jakéhokoliv vývoje, kde přidáváš další věci, o kterých jsi při designu originální verze nemohl tušit.

Re: Pathfinder

od ShadoWWW » 13. 3. 2018, 12:19

Eerie: Tos mohl říct u DnD před pátou edicí taky, že když jdeš hrát DnD, tak hlavně kvůli vypiplávání postavy a hustejm soubojům. To, že 5E šla víc k rules-lite a DW a BitD slaví úspěch je proto, že celkově začíná hrát RPGčka mnohem víc lidí, pro které je tento nový přístup intuitivnější než ty staré.

Chápal bych, a podle prvních náznaků se zdálo, že udělají podobně rules-lite hru jako 5E s tím, že tam jako nástavbu (volitelná pravidla ve stylu multi-classu nebo featů v 5E) dají spoustu těch mechanických vypiplávaček, na které jseš z PF zvyklý. Výhodou je, že to jednoduché jádro ti naláká spoustu nováčků a ta komplexní nástavba ti přitáhne staré harcovníky. Když uděláš komplexní základ, tak moc nováčků nenalákáš. Viz DnD 4E.
Ta hra je úspěšná právě díky tomu, že zacílila na skupinu hráčů, kterým sedla rules-heavy 3.5e.
Proč tedy dělají novou edici, když ta stará je tak úspěšná? Pathfinder byl úspěšný díky tomu, že existovalo hafo hráčů, co chtěli dál hrát svou oblíbenou 3.5E a nechtěli přecházet na nic nového. 3.5E byla v té době zlatý standard, mainstream. To mělo dobrý důvod - srovnej dnešní hranost 4E a skoro dvacet let staré 3.5E. Problém je, že mainstramový trend se od té doby změnil a většina dnes nechce systémově složitou hru. Proto 5E (a jiné hry) zažily takový vzestup a PF pomalý, ale jistý sestup.

Pokud udělají obdobně komplexní i PF 2, nalákají tím staré hráče 3.5 a jim podobné, ale budou stát mimo dnešní mainstream a jejich vzestup hranosti nebude nijak dramatický. Píšu obdobně, protože podle nich je Dvojka méně komplexní. Což sice je, ale ne dostatečně. Asi jako 4E byla méně komplexní než 3.5E v poslední fázi svého životního cyklu. Jako jo, ale ne dostatečně.

Ale uvidíme, třeba s tím playtest ještě zamíchá.

Re: Pathfinder

od Pieta » 13. 3. 2018, 11:54

S těma reakcema mám dojem, že je to tak, že můžeš použít jednu z akcí na to, aby se ti otevřela možnost nějaké reakce. Příklad, který psali, byl, že za jednu akci se kryješ štítem, což má dva efekty - štít se počítá do obrany, a můžeš použít reakci na aktivní krytí, čili dát si damage resistance proti jednomu zásahu v hodnotě podle kvality štítu. Je to celkem zajímavá myšlenka - znamená to, že postava se štítem umí být mnohem tankovitější, než postava bez něj, ale taky, že se té obraně musí věnovat, čili to není z hlediska akcí zadarmo.

Co se týče složitosti systému, přišlo mi, že cíl je zjednodušit základy systému, ale nechat mechanicky složité postavy. Což pro Pathfinder nezní vůbec jako špatný úmysl.

Re: Pathfinder

od York » 13. 3. 2018, 11:22

ShadoWWW: Mně to dává velice dobrej smysl. Ta hra je úspěšná právě díky tomu, že zacílila na skupinu hráčů, kterým sedla rules-heavy 3.5e. Bylo by fakt divný, kdyby od toho teď ustřelili někam úplně jinam...

Re: Pathfinder

od eerieBaatezu » 13. 3. 2018, 11:20

Je v poho, že to nebude 5e klon, ale pořád crunchy, trochu zjednodušená verze 3/4e DnD. Na druhou stranu je samozřejmě otázka, jak moc lidí to nadchne, protože na 5e lidi baví právě to, že je oproti předešlým edicím zjednodušená dost. Pořád si ale myslím, že udělat jednodušší, líp vymyšlenou verzi PF je dobrej nápad, protože 5e je pro lidi zvyklý na 3e až moc jednoduchá a původní PF problémy 3e spíš znásobil, než opravil.

A s tím herním plánem, jak psal York, když si jdu zahrát PF, tak jdu zahrát PF, a budu tam mít panáčky na linkovaným papíře, protože jsem si šel zahrát PF. Cílem PF není hrát jako v Dungeon Worldu nebo Blades in the Dark.

Re: Pathfinder

od ShadoWWW » 13. 3. 2018, 10:25

Jak to vypadá, inspirovali se 5E použe z hlediska "interface", "implementace" těch herních prvků je zcela jiná. Je to hodně Pathfinder, jak ho známe, respektive pokud se PF přezdívá DnD 3.75, pak Pathfinder 2 mi přijde něco jako DnD 4.75, tedy něco mezi 5E a 4E Essentials. I to, že herní plán má být mandatorní a neuvažují o podpoře "Theatre of the mind". Trochu jako by si nevšimli úspěchu her jako Dungeon World nebo Blades in the Dark nebo plánů Wizardů udělat případně 6E ještě víc rules-lite. Naopak základní příručka má mít kolem 600 stran, stejně jako Bestiář. Chtějí vydávat mnohasetstránkové moduly.

Jsem zvědavý, jak to případně ovlivní playtest. I když asi moc ne, vzhledem k tomu, že už o rok později to chtějí vydávat a hlavní playtesterskou skupinou budou asi současní hráči PF, kteří chtějí rules-heavy hru.

Re: Pathfinder

od eerieBaatezu » 13. 3. 2018, 09:33

Další zajímavá věc je, že přestože se to snaží trochu šmrncnout 5e, tak velikost bonusů bude pořád +1/level, čili se úplně vyflákli na bounded accuracy.

Re: Pathfinder

od eerieBaatezu » 8. 3. 2018, 19:16

Jinak možná dost progresivní věc je, že už nejedou přes "rasy", ale "předky".

Re: Pathfinder

od eerieBaatezu » 8. 3. 2018, 17:26

Sem teda hodím odkaz, ať se bavíme přesněji, http://paizo.com/community/blog/v5748dy ... ut-Actions

Fakt si nemyslím, že nepoužité akce se mění v reakce, ale možná to čtu nějak blbě. Jinak na jednu stranu to zní zajímavě a takticky, na druhou mi systém 5e, 1x pohyb, 1x akce, 1x reakce, přijde taky úplně v poho a hlavně přehlednější a jednodušší na zapamatování a hraní.

Re: Pathfinder

od Fritzs » 8. 3. 2018, 16:43

eerieBaatezu píše:
8. 3. 2018, 15:03
No, v jednom kole má být 3x akce a 1x reakce. S tím, že to může být i nějak napropojované či co.
Já to interpretoval jako 3x akce, 1x reakce s tím, že nepoužité akce se ti změní na reakcea nepoužité reakce se vynulují dalším tvým kolem. Takže proti přesile 1x útok zbytek do reakcí na extra obranu nebo bonusový útok, proti lehce slabší opozici 2x útok zbytek do reakcí, proti sráčům 3x útok, ale samozřejmě vždycky můžeš víc nebo naopak méně riskovat. V jádru bych řekl, že by to mohl být docela fajn systém.

Re: Pathfinder

od eerieBaatezu » 8. 3. 2018, 15:03

York píše:
8. 3. 2018, 14:21
Tak ono když jdeš hrát Pathfinder, tak většinou proto, že chceš hrát Pathfinder...
$D
Fritzs píše:
8. 3. 2018, 14:29
Většinoiu budeš chtít útočit jednou za kolo s tím, že zbytek akcí si schováš na jekési "reakce", nebo se za ně budeš hýbat nebo tak něco.
No, v jednom kole má být 3x akce a 1x reakce. S tím, že to může být i nějak napropojované či co.

Fritzs píše:
8. 3. 2018, 14:29
Jako kdyby za tím stál někdo jiný než tým kolem Pathfinderu, tak to může skončit i jako velmi funkční systém.
No prááávě.

Re: Pathfinder

od ShadoWWW » 8. 3. 2018, 14:40

Mně přijde nejkritičtější doba playtestu. Má být jen rok, což na hru, co má být mainstreamová dalších aspoň 10 let (ideálně 20 let), je málo.

Re: Pathfinder

od Fritzs » 8. 3. 2018, 14:29

Mě ten systém přinde OK.

Většinoiu budeš chtít útočit jednou za kolo s tím, že zbytek akcí si schováš na jekési "reakce", nebo se za ně budeš hýbat nebo tak něco.

Jako kdyby za tím stál někdo jiný než tým kolem Pathfinderu, tak to může skončit i jako velmi funkční systém.

Re: Pathfinder

od York » 8. 3. 2018, 14:21

eerieBaatezu píše:
8. 3. 2018, 14:17
Zní to hezky, ale nevím, zda to není moc komplikované, hlavně když chce člověk hrát theatre of mind.
Tak ono když jdeš hrát Pathfinder, tak většinou proto, že chceš hrát Pathfinder...

Nahoru