Aljen píše:juuuj presne viem co by som spravil ako GM (a co rad hram ako hrac)
na konci po dlhom a tazkom boji by som postavam pekne ukazal
cenu ich kompromisov, slepych akcii a zla v mene dobra co napachali.
A samozrejme ze cely cas kopali za nespravnu stranu a ze umoznili rozrast sa este omnoho vacsiemu zlu v mene svojich slepych ego pohnutok ktore si tak pekne ospravedlnili bojom za vyssie dobro
)
loz skryta za lzou, motiv za motivom a vacsie zlo za mensim
Zkusim nastinit pozadi te valky, i kdyz by to nemelo mit vliv na tvorbu tech skill challengi. Mame
Hodnou zem (nase) a
Zlou zem (oni). Pred 60 lety udelala Zla zem krizovou vypravu do Hodne zeme, protoze fanatickemu klerofasistickemu statu uctivajicimu "princip svetla" se nelibilo, ze v Hodne zemi je nekromancie legalni (muj setting bere nekromancii trochu jinak nez v Open Grave, nemusi byt nutne zla). Krusada zpustosila cast Hodne zeme a pak byla zastavena, ale na odvetu uz nezbyly sily. Od te doby panuje krehky mir a obyvatele obou zemi se nenavidi. Zla zeme obcas prudi nejakymi diplomatickymi vyhruzkami atd., ale zatim nezautocila znova.
Druzinka se stretava s vlivem Zle zeme uz od 3. levlu a taky si k ni vybudovala silne negativni vztah.
Pred nekolika lety se druzinka setkala s jakousi odstepenou sektou, jeste horsi nez oficialni rezim Zle zeme, ktera se pokousela zorganizovat krvavy prevrat ve Zle zemi. Druzinka se musela rychle rozhodnout jestli tomu zabrani a zabranila tomu a znicila tu sektu. Ale nikdo se o tom nedozvedel. Takze od te doby druzinka potkava dalsi dukazy prohnilosti Zle zeme a dukladne ji koupu v pocitech viny a uvazovani jestli tu sektu nemeli onehda nechat.
Mezi tim: pred par lety v Hodne zemi jeden zly warlock zkousel privest na tento svet Monstrum - nehmotnou chaotic evil vec ktera se zivi esenci zmasakrovanych tvoru z valek - a snazil se tam vyvolat mega valku ktera by tu vec (zatim slabou) nazivila. Druzinka toto odhalila a vyresila a Monstrum (puvodem z Feywildu) pak starsi eladrini nekam banishli. Nicmene slaboucka cast Monstra kteoru se nepovedlo banishnout zustala rozptylena v Hodne zemi, je neskodna a behem 10 let by se mela rozplynout uplne ... pokud se na uzemi Hodne zeme mezi tim neudeje nejaka valka, ktera by to mohla zase nazivit. Hodna zeme tedy dostala od eladrinu za ukol aby se v nasledujicich 10 letech vyvarovala jakychkoli krvavosti na vlastnim uzemi stuj co stuj.
Mezi tim: jedna clenka druziny byla dohnana svoji minulosti, protoze zaporaci z jeji rodne zeme (kterym posvinila a utekla do Hodne zeme) vyrobili jakesi "dukazy" o tom ze ona je zakuklena arciknezka Orcusova a chce privest na zem demony. Tyto "dukazy" se dostanou k papalasum Zle zeme a oni zacnou okamzite pozadovat po Hodne zemi vydani teto clenky druziny. A pokud ji Hodna zeme nevyda, bude to dukaz ze podporujou temne sily a bude krizova vyprava.
Kdyz druzinka zapoji diplomacii, dosahne toho ze vedeni Hodne zeme se za ne postavi a vyhruzky odmitne. Zla zeme zacne mobilizovat. Jenomze: v tu chvili se dostavi na scenu archfey eladrinka ktera nenavidi Monstrum (prisla o sve potomky v akci na jeho banishnuti) a ta jim sdeli ze pokud nedokazou odvratit valku na uzemi Hodne zeme, tak ona povola hnev oceanu a celou Hodnou zemi splachne, nez aby dovolila Monstru se zase nazivit. (nemuze splachnout Zlou zem protoze ta je ve vnitrozemi.) Vedeni Hodne zeme dostane bobky a zacne pozadovat po druzince aby vydala svoji clenku do Zle zeme.
No a v tuto chvili bude mit druzinka moznosti 1) vydat svoji clenku na smrt, 2) nekam se zdekovat a zpusobit zniceni Hodne zeme, 3) prenest boj na uzemi Zle zeme tj napadnout ji jako prvni. Dam si zalezet na tom, aby se citili opravdu zoufale, ale mam pocit ze se rozhodnou pro variantu 3 aniz je k tomu budu muset nejak zvlast ponoukat
A ted prichazeji na radu ty kompromisy, protoze budou moci ziskat extra armady tim ze se spoji s nekolika pochybnymi existencemi, jako napr. padly demigod ktery kdysi davno viru v "princip svetla" vytvoril a ted se vratil a chce ziskat nadvladu nad Zlou zemi a pak nad celym svetem. Nebo padly exarcha ktery chce znicit Zlou zem (coz je chvalyhodne) ale taky jednoho clena druzinky. Jenomze nebudou mit tak nejak na vybranou. Kdyz valku vyhrajou, tak sice zachrani clenku druziny a zbavi se velkyho trnu v pate, ale jini zaporaci tim posili a druzina se s tim bude muset vyrovnavat.
ta valka - pokud ji vyhrajou - prinese vic dobra nez zla, ale dam si zalezet aby druzinku jeste dlouho pote hlodaly pochybnosti o tomto a pocity viny. Predevsim dama kvuli ktere se valcilo z toho bude muset mit depky jaksvin
[quote="Aljen"]juuuj presne viem co by som spravil ako GM (a co rad hram ako hrac)
na konci po dlhom a tazkom boji by som postavam pekne ukazal
cenu ich kompromisov, slepych akcii a zla v mene dobra co napachali.
A samozrejme ze cely cas kopali za nespravnu stranu a ze umoznili rozrast sa este omnoho vacsiemu zlu v mene svojich slepych ego pohnutok ktore si tak pekne ospravedlnili bojom za vyssie dobro :))
loz skryta za lzou, motiv za motivom a vacsie zlo za mensim[/quote]
Zkusim nastinit pozadi te valky, i kdyz by to nemelo mit vliv na tvorbu tech skill challengi. Mame [i]Hodnou zem[/i] (nase) a [i]Zlou zem[/i] (oni). Pred 60 lety udelala Zla zem krizovou vypravu do Hodne zeme, protoze fanatickemu klerofasistickemu statu uctivajicimu "princip svetla" se nelibilo, ze v Hodne zemi je nekromancie legalni (muj setting bere nekromancii trochu jinak nez v Open Grave, nemusi byt nutne zla). Krusada zpustosila cast Hodne zeme a pak byla zastavena, ale na odvetu uz nezbyly sily. Od te doby panuje krehky mir a obyvatele obou zemi se nenavidi. Zla zeme obcas prudi nejakymi diplomatickymi vyhruzkami atd., ale zatim nezautocila znova.
Druzinka se stretava s vlivem Zle zeme uz od 3. levlu a taky si k ni vybudovala silne negativni vztah.
Pred nekolika lety se druzinka setkala s jakousi odstepenou sektou, jeste horsi nez oficialni rezim Zle zeme, ktera se pokousela zorganizovat krvavy prevrat ve Zle zemi. Druzinka se musela rychle rozhodnout jestli tomu zabrani a zabranila tomu a znicila tu sektu. Ale nikdo se o tom nedozvedel. Takze od te doby druzinka potkava dalsi dukazy prohnilosti Zle zeme a dukladne ji koupu v pocitech viny a uvazovani jestli tu sektu nemeli onehda nechat.
Mezi tim: pred par lety v Hodne zemi jeden zly warlock zkousel privest na tento svet Monstrum - nehmotnou chaotic evil vec ktera se zivi esenci zmasakrovanych tvoru z valek - a snazil se tam vyvolat mega valku ktera by tu vec (zatim slabou) nazivila. Druzinka toto odhalila a vyresila a Monstrum (puvodem z Feywildu) pak starsi eladrini nekam banishli. Nicmene slaboucka cast Monstra kteoru se nepovedlo banishnout zustala rozptylena v Hodne zemi, je neskodna a behem 10 let by se mela rozplynout uplne ... pokud se na uzemi Hodne zeme mezi tim neudeje nejaka valka, ktera by to mohla zase nazivit. Hodna zeme tedy dostala od eladrinu za ukol aby se v nasledujicich 10 letech vyvarovala jakychkoli krvavosti na vlastnim uzemi stuj co stuj.
Mezi tim: jedna clenka druziny byla dohnana svoji minulosti, protoze zaporaci z jeji rodne zeme (kterym posvinila a utekla do Hodne zeme) vyrobili jakesi "dukazy" o tom ze ona je zakuklena arciknezka Orcusova a chce privest na zem demony. Tyto "dukazy" se dostanou k papalasum Zle zeme a oni zacnou okamzite pozadovat po Hodne zemi vydani teto clenky druziny. A pokud ji Hodna zeme nevyda, bude to dukaz ze podporujou temne sily a bude krizova vyprava.
Kdyz druzinka zapoji diplomacii, dosahne toho ze vedeni Hodne zeme se za ne postavi a vyhruzky odmitne. Zla zeme zacne mobilizovat. Jenomze: v tu chvili se dostavi na scenu archfey eladrinka ktera nenavidi Monstrum (prisla o sve potomky v akci na jeho banishnuti) a ta jim sdeli ze pokud nedokazou odvratit valku na uzemi Hodne zeme, tak ona povola hnev oceanu a celou Hodnou zemi splachne, nez aby dovolila Monstru se zase nazivit. (nemuze splachnout Zlou zem protoze ta je ve vnitrozemi.) Vedeni Hodne zeme dostane bobky a zacne pozadovat po druzince aby vydala svoji clenku do Zle zeme.
No a v tuto chvili bude mit druzinka moznosti 1) vydat svoji clenku na smrt, 2) nekam se zdekovat a zpusobit zniceni Hodne zeme, 3) prenest boj na uzemi Zle zeme tj napadnout ji jako prvni. Dam si zalezet na tom, aby se citili opravdu zoufale, ale mam pocit ze se rozhodnou pro variantu 3 aniz je k tomu budu muset nejak zvlast ponoukat :)
A ted prichazeji na radu ty kompromisy, protoze budou moci ziskat extra armady tim ze se spoji s nekolika pochybnymi existencemi, jako napr. padly demigod ktery kdysi davno viru v "princip svetla" vytvoril a ted se vratil a chce ziskat nadvladu nad Zlou zemi a pak nad celym svetem. Nebo padly exarcha ktery chce znicit Zlou zem (coz je chvalyhodne) ale taky jednoho clena druzinky. Jenomze nebudou mit tak nejak na vybranou. Kdyz valku vyhrajou, tak sice zachrani clenku druziny a zbavi se velkyho trnu v pate, ale jini zaporaci tim posili a druzina se s tim bude muset vyrovnavat.
ta valka - pokud ji vyhrajou - prinese vic dobra nez zla, ale dam si zalezet aby druzinku jeste dlouho pote hlodaly pochybnosti o tomto a pocity viny. Predevsim dama kvuli ktere se valcilo z toho bude muset mit depky jaksvin :)