[4e] D&D 4e - Obecná diskuze

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: [4e] D&D 4e - Obecná diskuze

Re: [4e] D&D 4e - Obecná diskuze

od Quentin » 7. 3. 2023, 09:25

Třetí sezení nové 4e kampaně za námi. Začínám se vracet k názoru, že je to nejlepší edice D&D, i když se to vůbec jako D&D nehraje :D Kdo ještě nezkusil (nebo už zapomněl), doporučuji vyzkoušet. S přimhouřenýma očima to působí jako tabletop Divinity: Original Sin.

Když si člověk staví postavu, tak si při čtení názvů schopností připadá silly, ale když ve třetím patře dungeonu paladin na pokraji smrti v boss fightu s deseti-hodinovým story setupem plácne na stůl "Blood of the Mighty" a udělá 34 damage, tak jásáte jako idioti $D Už chápu, proč se v anime dávají manévrům jména :D

Re: [4e] Dnd 4e - obecná diskuze

od Jaroslav » 15. 2. 2021, 10:47

Pieta píše: 15. 2. 2021, 00:06 Nemůžeš zase brát Shadowwwa úplně vážně. On má tezi, že "4e neuspěla", a řadu argumentů, proč - a já, který jsem ten systém hrál, ho v těch jeho popisech často vůbec nepoznávám. (:

4e byl radikálně jiný systém, což se spoustě lidí nelíbilo. Má ale taky spoustu fanoušků a inspiroval hromadu dalších her, protože v tom, co se snaží dělat, je fakt dobrý.
ok Díky za feedback, už se to zlepšuje :)

Mě zase e5 uplně nesedí, ale zatím ji hraji jen 1/2 roku (20 session jako GM) tak uvidíme za dalšího půl roku :)

Re: [4e] Dnd 4e - obecná diskuze

od Pieta » 15. 2. 2021, 00:06

Nemůžeš zase brát Shadowwwa úplně vážně. On má tezi, že "4e neuspěla", a řadu argumentů, proč - a já, který jsem ten systém hrál, ho v těch jeho popisech často vůbec nepoznávám. (:

4e byl radikálně jiný systém, což se spoustě lidí nelíbilo. Má ale taky spoustu fanoušků a inspiroval hromadu dalších her, protože v tom, co se snaží dělat, je fakt dobrý.

Re: DnD 4

od Jaroslav » 14. 2. 2021, 23:33

ShadoWWW píše: 13. 2. 2021, 21:40 Osobně si myslím, že hlavním důvodem, proč 4E neuspěla, bylo přetočení paradigmatu. Všechny ostatní edice (včetně 5e) stojí na předpokladu, že co není zakázáno, je povoleno a většina pravidel, od dovedností přes schopnosti, jsou popsána relativně volně s širší mírou interpretace a domácím úpravám. Oproti tomu 4E se svým stylem powers, ale dovedností, skill challange a systémem kouzelných předmětů, včetně jejich systému rozdělování, postavena na paradigmatu "V pravidlech je výčet povolených činností, včetně jejich přesné aplikace."

Jinak perfektní shrnutí čtvrté edice, pokud umíš anglicky, je tady (video).
Ahoj viděl jsem a vyděsil se :)
Stále jsem ještě neměl moc času na to kouknout, takto mi ubylo i sil.

Re: [4e] Dnd 4e - obecná diskuze

od Jaroslav » 14. 2. 2021, 23:22

No zní to zase zajímavě z toho druhého pohledu se to bude hůře aplikovat.

Vydím využití v tom, že máte skupinu a kouzelníka vní, který má výmluvnost a schopnost logiky řekněme moták ( a to nehraje RP- ne každému je dáno). Za to válečník s inteligncí postavy někde minimum, je na tom naopak.
Ano v RP by se ještě ten kouzelník dal akceptovat (je to mumlající mlčoch)
Určitě se dají použít i jiné schopnosti a dovednosti k vyhodncení,
Ale v tomto případě pak vyjednává Válečník, protože kouzelník je moták a to je mírně mimo... pro celou skupinu protože by se moc nikam nepohli.

Kdyby se tyto pravidla uchopili jako pomoc a kouzelník by popsal co chce říc "jak to nejlépe umí" pak takový systém mohl lépe korespondovat s vlastnostmy postavy. A vypravěč by takovou scénupopsal dalšími doplněními.

Vím že to asi nebude pak RP... ale věřím že se každý zkušenější Vypravěč do takové situace dostal. Ale možná upředností RP nezaložený na znalostech a schopnostech vázané na psotavu.

Nakonec musí říct, že je to o zábavě a prostě to lze hrát tak že to Válečník prostě odkecá a nebo druhá varianta prostě podělá Kouzelník... a taky bude sranda.

Zažili jste to někdo? A třeba použili toto pravidlo Skill challenge.

Re: DnD 4

od Pieta » 14. 2. 2021, 14:04

Jaroslav píše: 13. 2. 2021, 20:52To se dá sice využít, ale asi je lepší to odehrát v RP a občas si hodit na nějaké sociální interakce nebo překážku nebojového stylu ne? V jakém případě si myslíš že to je dobré použít? Co ti to vlastně přinese? Jak to jako GM využíváš?
Skill challenge by měla být něco jako "odehráváme to a občas si hodíme", jenom s tím, že to tomu všemu dává nějakou pevnější formu, aby bylo jasné, jak je to celé jako scéna náročné. Mimo jiné proto, že lidi obecně nemají moc dobrou představu o tom, jak fungujou pravděpodobnosti, a opakované házení může snadno vést k tomu, že je nějaká situace mnohem těžší nebo lehčí, než se zdá.

Akorát to v pravidlech nebylo moc dobře popsané a tak to lidi stejně moc nepoužívali.

Re: DnD 4

od ShadoWWW » 13. 2. 2021, 21:40

Osobně si myslím, že hlavním důvodem, proč 4E neuspěla, bylo přetočení paradigmatu. Všechny ostatní edice (včetně 5e) stojí na předpokladu, že co není zakázáno, je povoleno a většina pravidel, od dovedností přes schopnosti, jsou popsána relativně volně s širší mírou interpretace a domácím úpravám. Oproti tomu 4E se svým stylem powers, ale dovedností, skill challange a systémem kouzelných předmětů, včetně jejich systému rozdělování, postavena na paradigmatu "V pravidlech je výčet povolených činností, včetně jejich přesné aplikace."

Jinak perfektní shrnutí čtvrté edice, pokud umíš anglicky, je tady (video).

Re: DnD 4

od Aegnor » 13. 2. 2021, 21:31

.

DnD 4

od Jaroslav » 13. 2. 2021, 20:52

přesunul sjem naši diskuzi sem abych to tam nepletl k hernám systémům.
Aegnor píše: 12. 2. 2021, 11:37 Ne, to s nepříteli nemá nic společného. DnD 4e obsahuje pravidlo, které umí z nebojových scén udělat mechanickou výzvu.
V principu:
- Vypravěč představí překážku*, určí jak je složitá (=kolik úspěchů je potřeba na překonání) a jak náročné je ji překonat (jaké je cílové číslo).
- Hráči se tuto překážku pokouší překonat za pomoci svých dovedností. Úspěchy a Neúspěchy v rámci scény sčítáš. Pokud družina dosáhne tří neúspěchů, tak se jí nepovedlo tu překážku překonat, scéna končí neúspěchem. Pokud dosáhne určeného počtu úspěchů, tak se jí povedlo překážku překonat.

*Překážka může být cokoliv, od zamčených dveří, přes rozbouřenou řeku, přes namyšlenou stráž odmítající uznat pravost dokumentu, až po překecání krále, že ti opravdu chce předat nějaké panství.
Aha už to chápu, a rozumím.

To se dá sice využít, ale asi je lepší to odehrát v RP a občas si hodit na nějaké sociální interakce nebo překážku nebojového stylu ne? V jakém případě si myslíš že to je dobré použít? Co ti to vlastně přinese? Jak to jako GM využíváš?

Zdraví Jaroslav

Re: Dnd 4e

od Pieta » 19. 3. 2017, 21:27

Mno. Tohle je styl, kterej funguje proto, že GM schválně proti hráčům nehraje tak drsně, jak by mohl. Protože kdyby to udělal, tak družina v boji s high-level wizardem schytala deset fireballů (od neviditelného, lítajícího čaroděje) a bylo by vystaráno. (:

Re: Dnd 4e

od eerieBaatezu » 19. 3. 2017, 18:47

4e's magic item system feels wrong. It's balanced, yes. You can only use each magic item once per day, and you can only use a total of N magic items per day where N is never above, like, five. It keeps players from abusing magic items. But, dude, abusing magic items is the Goddamn point of D&D. 3rd Ed. was all about saying "I've still got that wand of fireballs I stole from that high level wizard? Sweet! I hide behind something and blast that dragon like ten times, BECAUSE I CAN, and he'll have to stop me. Hmm, so these boots let me travel at double speed for two hours a day? I'll keep three spare pairs in my backpack!". Taking away magic item abuse is taking away the very heart and soul of D&D: Being too clever for your own good, and making the GM angry. If you can't use magic items to make yourself Batman, it isn't D&D.
$lol$ $lol$

http://www.bay12forums.com/smf/index.ph ... msg1825215

Re: Dnd 4e

od eerieBaatezu » 20. 11. 2015, 14:58

ShadoWWW píše:
Ale nebudeme ho nazývat lhářem, on to určitě taky nemyslel zle, jako já v diskuzi o DrD. :wink:
Na rozdíl od tebe a od Piety jsem pro českou komunitu D&D 4e něco udělal*. :think: Navíc jak jsem to myslel, jsem objasnil vzápětí.

---------------
* Překlad PHB, DMG, H1:KotS a H2:TL.
Koukám, že těmahle argumentama se teď mává všude možně; což nemění nic na tom, že je to z hlediska osočování někoho ze lži úplně zcestná argumentace...

Re: Dnd 4e

od ShadoWWW » 20. 11. 2015, 14:12

Ale nebudeme ho nazývat lhářem, on to určitě taky nemyslel zle, jako já v diskuzi o DrD. :wink:
Na rozdíl od tebe a od Piety jsem pro českou komunitu D&D 4e něco udělal*. :think: Navíc jak jsem to myslel, jsem objasnil vzápětí.

---------------
* Překlad PHB, DMG, H1:KotS a H2:TL.

Re: Dnd 4e

od eerieBaatezu » 20. 11. 2015, 13:21

Pieta píše:Celkově myslím, že to nedělá to, co bys chtěl, aby to dělalo. (:
$lol$ Sakra.
Pieta píše:ShadoWWW kecá. (:
Ale nebudeme ho nazývat lhářem, on to určitě taky nemyslel zle, jako já v diskuzi o DrD. :wink:

Re: Dnd 4e

od ShadoWWW » 20. 11. 2015, 13:02

Essentials zrušili AEDU
ShadoWWW kecá. (:
Mělo tam být: Essentials zrušili jednotné rozložení AEDU schopností. Změnili to tak, jak psal Pieta. V té době mi to přišlo blbý, protože jsem oceňoval právě to, že všichni jedou podle stejné AEDU šablony (ve smyslu rozvoje, jak je popsaný... v tabulce v PHB - nechce se mi teď dohledávat stránka).

Taky v Essentials revidovali dovednostní výzvy, pasti a nemoci. Nejlepšími příručkami jsou revidované bestiáře Monster Vaults. A taky se revidovaly DCčka a jejich fungování u některých dovedností.

S odstupem let bych ale řekl, že Essentials změny v povoláních šly správným směrem a dnes, kdybych hrál 4e, tak určitě sáhnu po nějaké Essentials postavě. Jako 4e DM bych nejradši vedl hru čistě jen v Essentials.

Nahoru