Dogs in the Vineyard

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Dogs in the Vineyard

Re: Dogs in the Vineyard

od Corny » 26. 1. 2022, 13:10

Jojo, já vím. Spíš to myslím tak, že je škoda, že to tak trochu upadlo do propasti dějin a nic moc se s tím neděje. Na druhou stranu asi ani nemusí, ten systém tu je a nic nebrání lidem ho hrát.

Re: Dogs in the Vineyard

od KDolecek » 26. 1. 2022, 13:03

Technicky nestáhl systém, ale hru kvůli jejímu settingu/lore/fluffu. Nějaké roky zpátky sdílel i myšlenku to přepracovat a ten systém někde použít, ale nestalo se (zatím). I proto dovolil nějakému random člověku, aby vydal DOGS jako samostatný systém.

Re: Dogs in the Vineyard

od Corny » 26. 1. 2022, 12:58

Mě DoV přišel jako hrozně silný a zajímavý systém pro hraní jakéhokoliv vyšetřování, vyjednávání či čehokoliv, co z principu asi chci, aby hráči ukončili úspěšně, ale na druhou stranu chci, aby si ten proces užili a případně je něco stál. Ostatně i konflikty samotné jsou v tom dle mého docela zajímavé a hezky řeší eskalaci, byť tam ten systém asi tak nezáří. Jednou jsem v tom systému zahrál v podstatě Zaklínače a vyšetřování prokletí v jedné vesnici a byl jsem s výsledkem hodně spokojený. Škoda, že Vincent ten systém stáhl a moc se netváří zatím na to, že by s tím něco dělal (ale naštěstí je na netu pořád k nalezení). Určitě je to jedna z her, kterou bych doporučil každému GMovi pro inspiraci.

EDIT: ... což mi došlo, že jsem i mohl něco takového napsat ke svému hodnocení, takže to napravím.

Re: Dogs in the Vineyard

od Antharon » 26. 1. 2022, 12:15

neprepadaj frustracii, este sa to musime naucit efektivne pouzivat, pride aj na to

Re: Dogs in the Vineyard

od KDolecek » 26. 1. 2022, 11:44

To mně zas přijde, že je (a vztahy i majetek) používáme dost málo.

Re: Dogs in the Vineyard

od Antharon » 26. 1. 2022, 11:42

u mna tam najviac plesa srdiecko nad tym gamistickym systemom. zaujimalo by ma ako velmi ho ludia ohybaju a exploituju, ale u nas tie traity zatial fungovali celkom znesitelne.

Re: Dogs in the Vineyard

od KDolecek » 26. 1. 2022, 10:19

Já v tom teď zažívám hodně rozporuplných pocitů jako GM (snažím se najít čas je sepsat), ale je milé vidět, že hráče to baví, i když já někdy tápu.

Re: Dogs in the Vineyard

od Markus » 26. 1. 2022, 10:17

Po mnoha letech nová reakce na Dogs!
Antharon píše:Prekvapenie roka

*****

O dogsoch som počul kopec dobrého a roky som nevedel nájsť skupinu, ktorá by si to chcela zahrať. Teraz sme v polke kampane a s každým sedením sa mibtáto hra páči viac a viac.

Začnem od tých ľahko uchopiteľných konceptov a tými sú konflikty. V iných rpg sa hodia kocky a aritmeticky sa vyhodnotí úspech. Spočítajú sa úspechy alebo sa porovná súčet a ideme ďalej. Tu je konflikt minihra plná zvratov. Hráči majú svoj dice pool s ktorým podnikajú výpady a obrany, zdá sa že to ide vypočítať, ale potom príde do hry nejaký trait a ďalšie kocky, čo celú situáciu zmenia. Zdá sa to stále príliš ploché? Konflikt je možné eskalovat. Z verbalneho na fyzický, z neho na pästný súboj a možno sa bude aj strieľať.

A potom tu máme prostredie. Postavy sú akýsi strážcovia viery v nedokonalej mormonskej utópií na divokom západe. Svet je krásna idylka a postavy cestujú do zapadajúceho slnka od mesta k mestu.

Hra hráčovi podkladá dilemy. Znova a znova skúša jeho morálku a trpezlivosť. Hráč sa znova a znova a znova pýta "my sme tí dobrí?" A nevie odpovedať raz nechá takmer vraha chodiť po svete, inokedy zastrelí človeka lebo sa modlil za smrť starého človeka.

Ak je toto to po čom túžiš, choď do toho. Ale pozor! Hra nie je pre každého a aj ja som mal po prvom sedení slabú chvilku a veril som že už to nikdy hrať nebudem...
Je to dobrá hra, že? :)

Re: Dogs in the Vineyard

od Solweymira » 10. 12. 2010, 16:14

Dodávám jedno (opět vypůjčené) městečko: http://rpgpardubice.larpard.cz/white-rock-crossing
Osobní dojmy: Město má méně detektivního odhalování (zjišťování informací v DiTV bývá vždycky na delší lokty a ne vždy lze jednoduše a rychle vykomunikovat - tedy lze ho i zde zkomplikovat, ale není tu moc nutné, pokud to hráči nevyžadují) a mnohem více morálních dilemat. Dá se odehrát v příjemném herním horiozontu. A pokud se dokážete vžít do situace, tak je to ohromně silná zápletka s nejedním smrtelným nebezpečím (přece jen démonický vliv zde dosáhl maxima).

Avšak pozor. S tímto městečkem jsem zároveň odehrála nejhorší DiTV sezení. Tři ze čtyř hráčů už systém hráli, proto mě zarazilo, jaké s hrou nakonec měli problémy. Konflikty docela pohřbili a od atmosféry sklouzli k powerplayerismu. Hodně mě tím zaskočili a během hry jsem nedokázala adekvátně reagovat. Prostě se nenechali šokovat, nechtěli si sáhnout na opravdové dilema, rozhodli se pro pragmatické a ne "emotivní" řešení problémů.
Může se to stát. Špatná konstelace.
Tedy město doporučím lidem, kteří jsou schopni se s ohaři opravdu sžít - uvědomit si vlastní omezení, povinnosti a morální pravidla, ale také milosrdenství a bolest ukrytou v každém (ne)spravedlivém soudu.

Re: Dogs in the Vineyard

od Solweymira » 13. 11. 2010, 10:24

Ještě dotaz: několikrát jsme se dostali do situace, kdy se gradovalo. Snadno jsme se dostali od vyjednávání k přestřelce. Hráči byli následně zmateni, že by rádi "degradovali" na pěstní souboj, což v pravidlech není právě dobře vysvětleno. Je tam problém s dohazovanými Atributy. Řešili jste to někdo někdy?

Re: Dogs in the Vineyard

od Solweymira » 12. 11. 2010, 20:30

Odehráli jsme po dlouhé době nějaké Ohaře. Přejaté, upravené a rozšířené materiály pro města (kdyby někdo chtěl vzít hotovou inspiraci) jsou na http://rpgpardubice.larpard.cz/kettle-lake a http://rpgpardubice.larpard.cz/pinyon-creek.

V konfliktu jsme určili, že pokud během něj dohazujeme kostky za nějaký rys/vztah/vybavení, dává rozum, že dohozené kostky v tom okamžiku i použijeme. Je to svým způsobem zajímavý adrenalin (házím dvěma desetistěnkami, padnou mi dvě dvojky...). Dohodli jsme se ale, že je potřeba užít jednu kostku (druhou, třetí atd. doložíme k poolu). V pravidlech to není, pokud vím zmíněno (možná schválně), asi to chce zkusit víc variant.
Taky jsme zjistili, že konflikty s démonickým protivníkem jsou docela rychlý proces - ač démoni užívají desetistěnky, tak mají ve výsledku strašně málo kostek, takže spolupracující Ohaři prostě démony převálcují už jen svým počtem. I postup proti jednomu CPčku je dost jednoznačný (než CP vyblokuje čtyři ohařské útoky, jsou jeho argumenty a vůle k odporu obrány na kost). Tedy opatrně při stavění konfliktů - je lepší, když Ohaři ve svém postupu nejsou jednotní a třebas některému CPčku pomohou.

Re: Dogs in the Vineyard

od Bajo » 7. 9. 2010, 13:49

Ja to zase chtel vzdy zkusit v settingu pro engel d20.

Re: Dogs in the Vineyard

od Aljen » 6. 9. 2010, 16:51

Hmmm ... blikla mi ziarovka nad hlavou pri citani debat na story-games.com


Dogs in the Vineyard .... Dark Heresy edition.

Inkvizitori
splodenci chaosu
ocistny atomovy ohen

Re: Dogs in the Vineyard

od Markus » 5. 1. 2009, 16:56

Solweymira odehrála sezení v Dogs a poslala stručný zápis.

od Markus » 27. 11. 2008, 15:51

Že jsou Italové pašáci, o tom není pochyb. Představuji vám (opět díky Conlaiově odkazům) italský překlad Dogs in the Vineyard:

Obrázek



:arrow? Takhle vypadá layout



No a samozřejmě mají i Deluxe verzi:
Obrázek

Nahoru