od Jocho » 20. 1. 2021, 23:35
Joe píše: ↑15. 1. 2021, 11:03
Má niekto skúsenosť s podobnou mechanikou (absencia klasického boja)?
Vo svojom katalógu RPG hier ich mám päť, ktoré nemajú vôbec súbojový systém, alebo sa mu vôbec nevenujú (ok, dve sú moje, z toho jedna je skôr koncept a druhá zasa viac storytellingová hra ako plnohodnotné RPGčko).
Prvá hra je
Clover, ktorá pojednáva o zážitkoch malého dievčatka s otcom potom, čo sa presťahovali inam. Hra je priamo inšpirovaná komixom Yotsuba! s dievčatkom, ktoré je tvárou portálu 4chan.org. Hru som nehral, pretože ani neviem, či ju vôbec považovať za hru. Konflikty tam vlastne vôbec nevznikajú, vznikajú tam situácie a hráči ich odohrávajú z pozície rolí dievčaťa, jej priateľov a otca čoby Game Mastra.
Druhá hra je pôvodná
Cthulhu Dark, ktorá nemá mechaniky pre boj. Vyslovene sa v pravidlách píše: keď s nimi (potvorami) postavy bojujú, umierajú. Ostatné konflikty sa riešia všeobecnou mechanikou. Hrali sme to a je to taký zvláštny pocit bezradnosti, vedieť, že sa s hrozbou jednoducho nedá nič robiť a človek môže iba utekať. Rozhodne odporúčam vyskúšať všetkým, ktorí doteraz hrali hry s hráčmi, ktorí majú mindset:
"A čo, veď GM nás všetkých nezabije...:"
Tretia hra je
Dread. Je to hororovka, kde hlavnou mechanikou je Jenga veža, z ktorej sa ťahá vždy, keď postava robí niečo riskantné alebo s neistým výsledkom. Takisto, v hre sa vsádza skôr na pomalší postup a silnú atmosféru a nervy z ťahania kociek z veže sú dostatočne veľké, takže nikomu zatiaľ nenapadlo tam implementovať mechaniky pre súboj. A vôbec tam nechýbajú.
Môj koncept sa volá
DNGN a je to RPGčka napísaná do jediného tvítu. Je tam preto iba jediná mechanika na všetko, takže ťakžo povedať, či sa to ráta (nie, neráta).
Storytellingová hra sa volá
Ring Tales a je to hra, na ktorej hranie stačí 9 kariet. Mechanika pre vyhodnocovanie je založená na
áno, ale|nie, ale, takže aj tu nemožno vyslovene chýbajúcich mechanikách pre násilné konflikty.
[quote=Joe post_id=608946 time=1610704999 user_id=283]
Má niekto skúsenosť s podobnou mechanikou (absencia klasického boja)?
[/quote]
Vo svojom katalógu RPG hier ich mám päť, ktoré nemajú vôbec súbojový systém, alebo sa mu vôbec nevenujú (ok, dve sú moje, z toho jedna je skôr koncept a druhá zasa viac storytellingová hra ako plnohodnotné RPGčko).
Prvá hra je [url="https://rpggeek.com/rpg/16767/clover"]Clover[/url], ktorá pojednáva o zážitkoch malého dievčatka s otcom potom, čo sa presťahovali inam. Hra je priamo inšpirovaná komixom Yotsuba! s dievčatkom, ktoré je tvárou portálu 4chan.org. Hru som nehral, pretože ani neviem, či ju vôbec považovať za hru. Konflikty tam vlastne vôbec nevznikajú, vznikajú tam situácie a hráči ich odohrávajú z pozície rolí dievčaťa, jej priateľov a otca čoby Game Mastra.
Druhá hra je pôvodná [url="http://catchyourhare.com/files/Cthulhu%20Dark.pdf"]Cthulhu Dark[/url], ktorá nemá mechaniky pre boj. Vyslovene sa v pravidlách píše: keď s nimi (potvorami) postavy bojujú, umierajú. Ostatné konflikty sa riešia všeobecnou mechanikou. Hrali sme to a je to taký zvláštny pocit bezradnosti, vedieť, že sa s hrozbou jednoducho nedá nič robiť a človek môže iba utekať. Rozhodne odporúčam vyskúšať všetkým, ktorí doteraz hrali hry s hráčmi, ktorí majú mindset: [i]"A čo, veď GM nás všetkých nezabije...:"[/i]
Tretia hra je [url="https://dreadthegame.wordpress.com/about-dread-the-game/"]Dread[/url]. Je to hororovka, kde hlavnou mechanikou je Jenga veža, z ktorej sa ťahá vždy, keď postava robí niečo riskantné alebo s neistým výsledkom. Takisto, v hre sa vsádza skôr na pomalší postup a silnú atmosféru a nervy z ťahania kociek z veže sú dostatočne veľké, takže nikomu zatiaľ nenapadlo tam implementovať mechaniky pre súboj. A vôbec tam nechýbajú.
Môj koncept sa volá [url=https://dngn.jocho.sk]DNGN[/url] a je to RPGčka napísaná do jediného tvítu. Je tam preto iba jediná mechanika na všetko, takže ťakžo povedať, či sa to ráta (nie, neráta).
Storytellingová hra sa volá [url="https://drive.google.com/open?id=1xOk5eUabq7ciBaMuX3Qxt917V5kzaXBV"]Ring Tales[/url] a je to hra, na ktorej hranie stačí 9 kariet. Mechanika pre vyhodnocovanie je založená na [i]áno, ale|nie, ale[/i], takže aj tu nemožno vyslovene chýbajúcich mechanikách pre násilné konflikty.