Dobrodružné fantasy RPG hry pro děti

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Dobrodružné fantasy RPG hry pro děti

Re: Dobrodružné fantasy RPG hry pro děti

od Markus » 26. 2. 2024, 09:33

Další úvodní hra pro děti, tentokrát z dílny Monteho Cooka:

Obrázek

:arrow? No Thank You, Evil! (2015)
No Thank You, Evil! je veselá vyprávěcí hra zamýšlená pro děti jako úvod do světa RPG. Jejich postavy, které můžou být čímkoli od špionů přes piráty až po roboty, dokážou skrze portály cestovat do říše Storia plné víl, dinosaurů, elfů i čehokoli dalšího, kde zažívají zajímavé příběhy. Každá postava má svého společníka a ten má batoh plný užitečných předmětů, které pomáhají překonávat překážky vymyšlené Vypravěčem.

Hra se prodává v krabici plné fyzických pomůcek, jako jsou pestrobarevné kostky, žetony, kartičky s ilustracemi, mapou světa nebo listy postav, na kterých jsou jednotlivé údaje vyjádřeny nejen textem, ale i obrázkem. Používá zjednodušenou variantu Cypher Systemu a stejně jako v něm probíhá tvorba postavy sestavením popisné věty podle vzoru „Jsem [nějaký] [někdo], který [něco dělá]“. Postavy mají jen čtyři číselné vlastnosti (Drsná, Rychlá, Chytrá, Úžasná) o hodnotě 2, 3, nebo 4, ve hře vyjádřené příslušným množstvím žetonů. Činnosti se vyhodnocují jednoduchým hodem k6 proti cílovému číslu, přičemž hráč si může výsledek zlepšit utrácením žetonů ze zásoby související vlastnosti. Jiné typy žetonů umožňují provádět další efekty.

Re: Dobrodružné fantasy RPG hry pro děti

od Markus » 13. 7. 2023, 22:02

To asi je, ale popsala to srozumitelně a udělal jsem si díky ní myslím celkem dobrý obrázek. I když ta věta „Tuto skutečnost však zná jen vypravěč, a tak to zážitek z hraní nijak nepokazí.“ je komická.

Re: Dobrodružné fantasy RPG hry pro děti

od Log 1=0 » 13. 7. 2023, 20:36

Markus píše: 13. 7. 2023, 09:47 Na Fantasymagu je recenze.
Příběhy obou knih jsou lineární. Ačkoliv budou mít hráči při hraní pocit, že mají možnost volby, ve skutečnosti to tak není. Ať už se vydáte jedním či druhým směrem, stejně skončíte u totožného výsledku. Tuto skutečnost však zná jen vypravěč, a tak to zážitek z hraní nijak nepokazí.
Co se znovuhratelnosti týče, tam je to ošemetné. Můžete zvolit jinou postavu, můžete se vydat trochu jiným směrem, ale jak jsem psala, hra je velmi lineární, takže jakmile jednou příběh znáte, nic moc nového už na vás nečeká. Nic ale nebrání tomu, abyste hru zahráli s jinou skupinou dětí, nebo aby se jeden z hráčů stal vypravěčem a vedl na výpravu třeba skupinu kamarádů. Navíc je možné využít stejné postavy a vytvářet si neomezené množství vlastních příběhů.
Proč mám pocit, že je recenzentka spíš deskovkářka?

Re: Dobrodružné fantasy RPG hry pro děti

od Markus » 13. 7. 2023, 09:47

Albi (!) vydalo nové jednoduché RPG pro zasvěcení dětí.

Obrázek

:arrow? Jeu de rôle junior / Malí hrdinové
Jeu de rôle junior (česky vyšlo jako Malí hrdinové) je francouzská hra sloužící jako úvod do RPG her pro děti. Vychází v nezvyklém formátu, kdy nemá žádnou základní příručku pravidel a k ní další doplňky. Naopak v ediční řadě Jeu de rôle junior vycházejí samostatné knihy, z nichž každá obsahuje stejná jednoduchá pravidla, ale je laděná do jiného žánru a obsahuje jiný připravený příběh a hráčské postavy.

Každý hráč si vybere jednu z postav připravených na kartičkách, které na přední straně obsahují jednoduché herní statistiky a na zadní povídání o postavě. Vypravěč pak hráčskou skupinu provede připravenými scénáři z knihy. Každá kniha obvykle obsahuje čtyři provázané scénáře, z nichž každý je koncipovaný zhruna na 45 minut hry. Scénáře jsou vysoce lineární a není dost dobře možné hrát je opakovaně.

Pravidla hry jsou minimalistická, postavy mají jen čtyři základní vlastnosti, které určují, kolika kostkami bude hráč házet – hod 1–3 je neúspěch, hod 4–6 úspěch. Výsledek akce se pak odvíjí i podle počtu hozených úspěchů. Každá postava má jeden okruh aktivit, ve kterém automaticky dostává +1 úspěch. Při hře se používají i žetony na měření ukazatelů, které se můžou lišit podle scénáře – jde například o zdraví nebo zásobu magických bodů umožňující sesílat kouzla.

V ediční řadě Jeu de rôle junior zatím vyšly tyto knihy:

Au royaume des dragons (2020), česky jako Království draků: Tradiční fantasy příběh o dracích a znesvářených královstvích.
À l'académie de magie (2020), česky jako Akademie kouzel. Hrdinové vládnoucí magií zachraňují dnešní svět před nestvůrou.
Rébellion dans la galaxie (2021): Rebelové ve vzdálené galaxii brání svou planetu před nepřátelskou aliancí.
Au-delà des ombres (2021): Studenti v Kansasu řeší paranormální záhadu.
(Ještě chci doplnit anotace jednotlivých knih, ale zatím to bude stačit takhle jako společná anotace pro celou řadu.)


Na Fantasymagu je recenze.

Re: Dobrodružné fantasy RPG hry pro děti

od Markus » 10. 2. 2023, 23:02

Hra pro rodiče s dětmi:

Obrázek

:arrow? Amazing Tales (2017)
Amazing Tales je jednoduchá RPG hra určená pro rodiče s dětmi. Jednoduchá pravidla jsou dělaná tak, „aby je umělo vysvětlit i čtyřleté dítě“. Rodič pomůže dítěti vytvořit si postavu se čtyřmi libovolně pojmenovanými dovednostmi s hodnotami k12, k10, k8 a k6. Hod 3 a víc znamená úspěch, hod 1 nebo 2 komplikaci. To je vše.

Většinu 96stránkové příručky zabírají tipy a triky pro vedení hry, vymýšlení zajímavých situací nebo pomoc dítěti s vymýšlením postavy. Hra taky obsahuje čtyři ukázková herní prostředí, prezentované jako náměty na herní situace: temný hluboký les, kouzelné království před dávnými časy, pirátská moře a dobrodružství mezi hvězdami.
Nepřehlédněte, že vzniká český překlad. Respektive on už je, ale ve fázi finalizace, úprav atd.

Re: Dobrodružné fantasy RPG hry pro děti

od Markus » 15. 8. 2022, 08:24

Rudanamlejn přišel s anotací další dětské fantasy hry, tentokrát inspirované Pokémony. Díky!

Obrázek

:arrow? Animon Story
Hra na motivy seriálů jako Pokémon, Digimon a jim podobných. Hráči představují děti a každé dítě má za mazlíčka nějaké „domácí“ monstrum, se kterým se spřátelilo a teď s ním překonává dobrodružné nástrahy, lecčemu se učí a možná dokonce zachrání svět.

Každé dítě spadá do jednoho z deseti archetypů, které vyjadřují jeho osobnost a místo ve skupině (například knihomol, sportovec nebo nespoutaná duše). Akce se vyhodnocují hodem poolem šestistěnných kostech, přičemž archetypy dávají na konkrétní činnosti bonusové kostky.

Hráči v průběhu hry prohlubují svůj vztah se svým inteligentním monstrem Animonem. Monstrum se postupně zlepšuje a vyvíjí se do vyšších, mocnějších forem. Při tvorbě a budování Animonů se hráčům otevírají široké možnosti: můžou zvolit jejich klasifikaci (stroj, zvíře, hmyz...), jejich živel (elektřina, světlo, příroda...) a různě je kombinovat. Klasifikace a živly pak mají různé interakce mezi sebou navzájem a s divokými Animony, takže proti některým jsou velice silné, proti jiným naopak slabé.

Hra nemá fixní herní svět. Poskytuje hráčům různé otázky o světě a předpokládá, že si ho na „nultém sezení“ vytvoří sami.

Re: Dobrodružné fantasy RPG hry pro děti

od Markus » 21. 1. 2022, 10:14

Vytvořil jsem souhrnnou diskuzi pro pár menších dětských RPG, protože asi neutáhnou samostatné diskuze a může dávat smysl bavit se o nich společně.

A zároveň přidávám anotaci jedné další hry, pro kterou někdo hlasoval v probíhající anketě hranosti:

Obrázek

Hero Kids

:arrow? anotace v databázi
Hero Kids je fantasy RPG pro děti od 4 do 10 let. Slouží jako zábavný úvod do světa her na hrdiny a buduje zájem o roleplaying. Snaží se rozvíjet představivost dětí, předkládá jim bojové a průzkumné výzvy, používá pomůcky v líbivém grafickém provedení (papírové figurky hrdinů, nestvůr, mapy), má jednoduchá pravidla a výběr předpřipravených postav chlapců i dívek.

Pravidly vychází hra ze staré deskové a figurkové hry HeroQuest. Používá jednoduchý systém založených běžných šestistěnných kostkách, kdy postavy jsou definované čtyřmi základními vlastnostmi. Hra stojí na připravených scénářích, ke kterým si hráči vytisknou připravené čtverečkové mapky „dungeonů“ a papírové figurky. Scénářů jsou dostupných jsou desítky (oficiálních i fanouškovských) a stejně tak je možné pořídit si další rozšíření jako figurky nových hrdinů, nestvůr mazlíčků nebo nové karty předmětů

Re: Adventure MAXIMUS!

od Joe » 22. 3. 2021, 10:38

Zaujímavý koncept! Karty mám rád, takže skĺbenie stolného RPGčka s nimi je vždy vítané :) Tu prispievajú k variabilite a oslobodzujú od otrockého vypisovania, gumovania a zaznamenávania štatistík atď.

Trošku mi vadí "lowcost" prevedenie grafiky, chýba tomu uhladenosť moderných stolných hier (počnúc divnými a nečitateľnými fontami a pokračujúc grafickým stvárnením spred 15 rokov). Ale pri troche snahy o vizuálny update by to mohla byť zaujímavá hra pre rodiny a hranie s deťmi.

Re: Adventure MAXIMUS!

od Markus » 21. 3. 2021, 10:13

Děkuji KDoleckovi za anotaci další pro mě neznámé hry a zakládám jí doprovodnou diskuzi.

Ve 46. Drakkaru o téhle hře vyšla minirecenze.

Adventure MAXIMUS!

od Markus » 21. 3. 2021, 10:13

Obrázek

:arrow? Anotace v databázi
Adventure MAXIMUS! vznikl jako domácí produkt autora, se kterým chtěly hrát jeho děti, ale nevyhovovaly jim existující produkty. Hra si získala oblibu nejen u jeho dětí, ale i u jejich přátel, a šířící se kladná odezva ho inspirovala k založení Kickstarteru a následnému vydání. Adventure MAXIMUS! si zakládá na svém grafickém zpracování.

Hra se prodává v krabici a kromě pravidel a deníků postav obsahuje karty pro hráče i GM (zde MAXIMUS Master) a speciální šestistěnné kostky. Kostky mají tři strany prázdné, jednu s jedničkou, jednu s vojkou a jednu MAXIMUS, která dává +2 a další hod.

Postava je definována kartami a deník je uzpůsoben tak, aby se k němu přikládaly. Hráč si táhne kartu rasy a povolání, což určuje jeho vlastnosti (životy, útok, zbroj, dovednosti) a jeho počáteční karty vybavení a kouzel. Hra často u karet aplikuje mechaniku „lízni tři a jednu si vyber“. Při akci se určí příslušná vlastnost a dle bonusu postavy (na některé z karet) se hází pool kostek.

GM vytváří dobrodružství ze tří úkolů a pro každý si táhne kartu místa, pokladu a finálního nepřítele. Příběh dobrodružství se tvoří pomocí tažených karet od GM a jména, přídavného jména, slovesa v minulém čase a prvku na mapě, které dodají hráči.

Re: Starport: RPG pro děti

od Joe » 22. 1. 2021, 11:58

Ak by niekto chcel trošku toho rozprávania o hre (s autorom), šup na epizódu podcastu Nerd like a Boss.

Re: Starport: RPG pro děti

od Joe » 21. 1. 2021, 10:55

Zaujímavé... ani jednu nepoznám, ale z opisu mi Starport vychádza ako to "najviac klasické" RPGčko... Teda, nepoznám detailne mechaniky ostatných (pri Cthulhu si nespomínal podrobnosti).

Re: Starport: RPG pro děti

od Jocho » 20. 1. 2021, 23:35

Joe píše: 15. 1. 2021, 11:03 Má niekto skúsenosť s podobnou mechanikou (absencia klasického boja)?
Vo svojom katalógu RPG hier ich mám päť, ktoré nemajú vôbec súbojový systém, alebo sa mu vôbec nevenujú (ok, dve sú moje, z toho jedna je skôr koncept a druhá zasa viac storytellingová hra ako plnohodnotné RPGčko).

Prvá hra je Clover, ktorá pojednáva o zážitkoch malého dievčatka s otcom potom, čo sa presťahovali inam. Hra je priamo inšpirovaná komixom Yotsuba! s dievčatkom, ktoré je tvárou portálu 4chan.org. Hru som nehral, pretože ani neviem, či ju vôbec považovať za hru. Konflikty tam vlastne vôbec nevznikajú, vznikajú tam situácie a hráči ich odohrávajú z pozície rolí dievčaťa, jej priateľov a otca čoby Game Mastra.

Druhá hra je pôvodná Cthulhu Dark, ktorá nemá mechaniky pre boj. Vyslovene sa v pravidlách píše: keď s nimi (potvorami) postavy bojujú, umierajú. Ostatné konflikty sa riešia všeobecnou mechanikou. Hrali sme to a je to taký zvláštny pocit bezradnosti, vedieť, že sa s hrozbou jednoducho nedá nič robiť a človek môže iba utekať. Rozhodne odporúčam vyskúšať všetkým, ktorí doteraz hrali hry s hráčmi, ktorí majú mindset: "A čo, veď GM nás všetkých nezabije...:"

Tretia hra je Dread. Je to hororovka, kde hlavnou mechanikou je Jenga veža, z ktorej sa ťahá vždy, keď postava robí niečo riskantné alebo s neistým výsledkom. Takisto, v hre sa vsádza skôr na pomalší postup a silnú atmosféru a nervy z ťahania kociek z veže sú dostatočne veľké, takže nikomu zatiaľ nenapadlo tam implementovať mechaniky pre súboj. A vôbec tam nechýbajú.

Môj koncept sa volá DNGN a je to RPGčka napísaná do jediného tvítu. Je tam preto iba jediná mechanika na všetko, takže ťakžo povedať, či sa to ráta (nie, neráta).

Storytellingová hra sa volá Ring Tales a je to hra, na ktorej hranie stačí 9 kariet. Mechanika pre vyhodnocovanie je založená na áno, ale|nie, ale, takže aj tu nemožno vyslovene chýbajúcich mechanikách pre násilné konflikty.

Re: Starport: RPG pro děti

od Joe » 15. 1. 2021, 11:03

Dik a áno :)

Na toto RPGčko som narazil v jednom podcaste (nevenujúcom sa hraniu), kde to jeden z diskutujúcich spomenul ako voľnočasovú aktivitu s deťmi. Tak, pamätajúc si nedávnu a stále otvorenú debatu o RPGčkach vhodných pre deti, som sa na to pozrel a celkom sa mi to zapáčilo.

Až tak, že už mám preložených 13% z pravidiel (teda prvej polovice príručky, keďže druhá obsahuje samotné dobrodružstvá a na konci sekciu so žetónmi, kartou postavy a indexom výrazov).

Systém je tu vskutku jednoduchý, obyčajné prehodenie cieľovej náročnosti, stanovenej Sprievodcom, jednou k20-kou.

Čo môže byť zaujímavý twist, je práve absencia zbraní a boja ako takého... najmä vo vzťahu k tomu, ako modelovať niektoré konfliktné situácie a ako pristupovať k riešeniu problémov + aké zápletky dokáže vymyslieť Sprievodca, keď je ochudobnený o klasický boj...

Má niekto skúsenosť s podobnou mechanikou (absencia klasického boja)?

Re: Starport: RPG pro děti

od Markus » 14. 1. 2021, 21:40

Obrázek
:arrow? Anotace v databázi
Je to nenásilná hra plná dobrodružstva a fantázie. Je primárne určená pre deti vo veku 5 - 12 rokov, ale nič nebráni jej využitiu aj so staršími hráčmi. Dôvodom je jednoduchá herná mechanika a otvorený svet Starportu. Päťroční hráči si zamilujú stretnutia s rozličnými tvormi, hádzanie kociek a počítanie žetónov. Dvanásťroční zase budú vymýšľať plány, ako nazbierať viac slizu a predať ho v meste, aby si mohli kúpiť ďalšiu výstroj. Bez použitia streľby, boja, sekania alebo krviprelievania vám Starport umožňuje vydať sa na nezabudnuteľné epické dobrodružstvá bez toho, aby ste museli nosiť meč či sekeru. Hru vedie Sprievodca.

Hráčska postava má 4 vlastnosti (ochota, inteligencia, ľstivosť a húževnatosť), ku ktorým prislúchajú žetóny na sledovanie ich stavu počas hry. Hráči tieto žetóny spotrebovávajú pri akciách, ktoré ich postavy vykonávajú. Ďalej hráč svojej postave na začiatku hry vyberie jednu schopnosť, ktorá jej dáva určitú výhodu či bonus pre konkrétnu situáciu alebo akciu. Takisto si môže kúpiť spoločníka, teda domáce zviera či miláčika, ktorý jej poskytne ďalší bonus. Nakoniec si nakúpi výbavu, pričom postava môže naraz niesť až 5 kusov. V hre sú tiež prítomné peniaze, ktoré hráčske postavy získavajú a nakupujú na ne výstroj.

Vykonávanie akcií sa vyhodnocuje jednou 20-stennou kockou (k20), pričom Sprievodca určuje náročnosť, ktorú musí hráč hodom prekonať. Každá akcia pri hode je naviazaná na niektorú zo 4 vlastností, pričom po hode má hráč možnosť použiť žetón tejto vlastnosti na zvýšenie výsledku hodu o +1. Ak však hráč všetky žetóny niektorej vlastnosti minie, nemôže dočasne vykonávať akcie spojené s touto vlastnosťou. Obnoviť žetóny vlastností je možné pomocu žetónu energie alebo pomocou oddychu (typicky medzi dobrodružstvami). Spravovanie počtu žetónov má na starosti Sprievodca a mal by ich počet prispôsobiť tomu, ako sa vyvíja situácia v hre.

Kniha pravidiel obsahuje aj 3 predpripravené dobrodružstvá s pripravenými lokáciami (plus návod na vytváranie vlastných), opis sveta Starportu a hlavných lokácií, pripravené kartičky výbavy a tvorov, ktoré si môžu hráči vytlačiť a používať a žetóny a karty postáv, taktiež na vytlačenie.
Díky Joe za vložení hry do databáze! Zakládám jí diskuzi.

Rozhodl ses přidat se k aktuálním diskuzím o tom, jaká RPG jsou vhodná pro děti, jo? :)

Nahoru