Zapovězené země / Forbidden Lands

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: :wink: $D $8) $cry$ $P :-)= :eyecrazy: :>:o/ :>;o) O-) :clap: :think: $lol$ $:) $;) $-o :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Zapovězené země / Forbidden Lands

Re: Zapovězené země / Forbidden Lands

od Markus » 1. 10. 2020, 16:06

No já v tom dost plavu - ty jedničky by určitě nějaký význam měly (minimálně jako zranění vlastnosti?), ale nechtěl jsem to dohledávat. Tu situaci jsme nerozehrávali záměrně, byli jsme domluvení, že chceme ukázat základy systému, ne z toho udělat běžné herní sezení.

Nevím, jestli bych na rozdělávání tábora počítal postihy za tmu. Bral bych to tak, že ho rozdělávají na začátku toho čtvrdne, kdy se teprve stmívá. To je právě ten prostor, kdy do toho vstupuješ ty jako Vypravěč, který ty pravidla nějak vykládá a interpretuje. (Opačný přístup, kdy se pravidla snaží popsat všechny situace a výjimky, vede ke vzniku DrD 1.6)

Re: Zapovězené země / Forbidden Lands

od Jerson » 1. 10. 2020, 15:15

Ještě je zajímavé, jak Aleš cestuje a Markus mu dal jen jeden čtvrtden světla, a Aleš samozřejmě vyrazil. Jenže pak už je tma, takže když by připravoval tábor, tak by to dělal po tmě - takže nejspíše s pomocí pochodní(?) a pak poslepu (protože ani k12 pochodní nejspíše nevydrží celý čtvrtden, tedy 6 hodin, protože se háže po 15 minutách).
Trochu mě zarazilo, že se při určování směru neprojevily ty tři jedničky z přehození na určování směru. A pak by si měl hodit na to, že nehlídkuje. Nebo ne?
A to hozené setkání je taky zajímavé. Škoda že jsi to nerozehrával dál, Markusi.

Re: Zapovězené země / Forbidden Lands

od PardGalen » 1. 10. 2020, 13:47

Ono i ta dvojka je docela málo a já na to hráče několikrát raději upozorňoval, aby věděli co dělají. Třeba u nás kupec a brad mají silu dva a ve chvíli kdy se dostanou do boje tak slušná pravděpodobnost, že jen tak nevyváznou. :)

Re: Zapovězené země / Forbidden Lands

od skaven » 1. 10. 2020, 13:42

Jerson píše:
1. 10. 2020, 10:33
Tak když tu zatím či vůbec nemám projevovat svůj názor na ZZ, pustil jsem si alespoň video, kde se Aleš s Markusem o téhle hře baví. Teď jsem u části, kdy si Aleš vytváří postavu. Btw. dobrý interaktivní formulář, Markusi, máš někde odkaz?
Ve spolupráci s Forbidden Sheets připravujeme českou verzi.
Jerson píše: To "jakákoliv" bylo myšleno, že "zazpívám písničku, a když mi na ní bude záležet, tak mě i to obyčejné zpívání může vyřadit", protože myslím, že to hráči DrD i DnD nebudou čekat.
Pravidla ti říkají "Hody kostkou jsou v Zapovězených zemích dramatický moment... Proto byste měli házet, jenom když je to nezbytné, v dramatických situacích nebo při náročných výzvách. Jindy by měl Vypravěč prostě rozhodnout, že akce proběhla úspěšně.". Čili je nesmysl házet si, jestli jsi zazpíval písničku...

Re: Zapovězené země / Forbidden Lands

od Jekyll » 1. 10. 2020, 12:29

Zase tú otázku nemusíš brať úplne nejako dôležito, ten smajlík tam nie je samoúčelný. S prehľadnosťou súhlasím, však to viac-menej, aj keď nejasne, potvrdzujem v tej zátvorke.

Ten bard bol len o tom, že závisí od situácie, v ktorej tú pesničku spieva - niekedy má automatický úspech vďaka talentu, niekedy nie. To je celé.

Re: Zapovězené země / Forbidden Lands

od Jerson » 1. 10. 2020, 12:22

Co znamená "pořádně"? Četl jsem ta pravidla jednou, s řadou zpětného listování a dohledávání detailů. To že informace nejsou hezky ucelené jsem už naznačoval. A ani neříkám, že jsem všechna pravidla pochopil dobře.

Ale to s bardech nechápu - o boji nikdo neřekl ani slovo. Prostě chce předvést dobrou písničku.

Re: Zapovězené země / Forbidden Lands

od Jekyll » 1. 10. 2020, 12:06

Počujte, a čítali ste vôbec tie pravidlá poriadne? :D Lebo tu zaznieva ozaj dosť nepresností, z čoho zase môžu vyplynúť podivné úsudky (tu len dodám, že samému sa mi niektoré veci vyjasňujú v priebehu hrania, keď na ne narazíme a riešime. Ale nespomínam si, žeby som v nejakej situácii nemal pravidlovú oporu). Jersonov pocit, že postava môže mať málo talentov (to som objasnil už vyššie) je nezmysel.

Kdesi som tu zachytil (alebo na D20), že kúzelník si na zoslanie kúzla hádže na úspech. Nehádže, hod určuje počet minutých "willpower" bodov a slúži na určenie "power levelu", kúzlo je automaticky zoslané. Problém nastane pri "bane", keď si kúzelník musí hodiť na "mishap", čo modifikuje kúzlo, alebo chudáka kúzelníka.

Aj ten bard (aj keď viem, že ide asi len o príklad na to "jakákoliv" činnosť) si na úspech vôbec nehádže, úspešný je automaticky, cenou je opäť počet minutých "willpower" bodov a akcia samotná. Teda, v prípade, že využíva svoj talent v boji. Na mimotalentový úkon je to ozaj dobrý postih... Čo je inak dôvod, tento fail to progress moment, prečo som z Dungeon Worldu prešiel na ZZ. Už som začínal byť dosť vyhorený z vymýšľania "partial success" za pochodu. ZZ mi ich generujú v podstate automaticky.
Jerson píše:
1. 10. 2020, 11:50
následky různých činností se nemění s ročním obdobím? Třeba riziko nachlazení při táboření, je jedno, zda je léto nebo zima?
Mení, napríklad pri Forage je to explicitne napísané, pri Hike je zase dôležité, či je noc/deň, viacero vecí ovplyvňuje terén. Čo sa konkrétne táborenia týka, tak tam je explicitne napísané, že pri "Make Camp" musíš uspieť na Survival + ak máš Quarter Master + prípadný gear. Môžeš to odohrať as written, ale osobne by som to riešil cez fikciu - ak majú patričný gear na zimu (dáku kožušinu na sebe), tak as written, ak nie, tak by som uplatnil difficulty modifier (str. 48 v anglickej vercii) V zime to môžeš upraviť skrz pravidlo "Difficulty", je kosa a si v sandáloch, nuž, -2 kocky :D

Re: Zapovězené země / Forbidden Lands

od Jerson » 1. 10. 2020, 12:02

No to jsem právě myslel, zda u nich léto neznamená jen "místo kabátu si vezmu jen mikinu a nepromokavou bundu", tak tuhle svou zkušenost zadrátovali do pravidel. A třeba největší šanci nasbírat něco k jídlu mají až na podzim.

Re: Zapovězené země / Forbidden Lands

od Markus » 1. 10. 2020, 11:56

Nebo to Švédi berou tak, že i v létě je kosa. :)

Oni už vydali i rozšíření/kampaň pro hraní na ledovci. Tam to předpokládám bude trochu krutější :)

Re: Zapovězené země / Forbidden Lands

od Jerson » 1. 10. 2020, 11:50

Abych nebyl špatně pochopen - mně se tohle líbí :-) Ostatně podobný systém postihů a s tím souvisejícího vyřazení používám od roku 2002, takže jsem s tím úplně v pohodě. Narážím spíše na to, že to překvapilo Aleše, a předpokládám, že to překvapí řadu hráčů, kteří jsou zvyklí na to, že Charisma je dump stat. ZZ žádné dump staty nemají.

Ještě pro budoucí psaní recenze - následky různých činností se nemění s ročním obdobím? Třeba riziko nachlazení při táboření, je jedno, zda je léto nebo zima? Protože při shánění potravy se modifikátory používají, ale jak není oheň, tak postavy můžou nastydnou (i ve tvrzi). Tak si říkám, zda je to švédský pohled na spaní venku bez ohně, nebo opomenutí :-)

Cestování je survival i bez riskování.

Re: Zapovězené země / Forbidden Lands

od Jezus » 1. 10. 2020, 11:42

Jop. Navíc to zkoušení štěstí znamená to nadměrné úsilí. Tj. v ten moment to není "zazpívám písničku", ale "když vidím, že nemá požadovaný účinek (špatný hod), začnu se snažit ho dosáhnout za každou cenu - buď to vyjde nebo se tím daleko víc ztrapním". No a to případné společenské znemožněn vede k té sebelítosti. Reálně ten večer prostě už moc nemáš jak a o čem se s kým bavit a ani nechceš...

Btw, jedničky na "dovednostních" kostkách "nepoškozují", to jen ty za vlastnosti a nebo vybavení (ty poškozují vybavení), takže ten poměr risku je u trénovaných dovedností o něco lepší... A zase, hra by měla ideálně pracovat se zajímavými neúspěchy (šlápnou do vosího hnízda prostě je ORS zajímavé, prej jo :-) ), a ať už mají jakoukoli podobu, vyprávění má být o tom, jak překonáváš překážky a pereš se s následky neúspěchů. Takže ty chceš, aby zkoušení štěstí byl risk a normálně jsi ho často nepoužíval. Právě třeba u toho cestování, aby se do hry dostaly ty survival prvky apod.

Re: Zapovězené země / Forbidden Lands

od Markus » 1. 10. 2020, 11:02

Když se vyřadíš zpíváním (hod na Osobnost), znamená to:
OSOBNOST: Propadáš naprostému zoufalství nebo sebelítosti. (...)
Což mi zrovna k představě tragicky neúspěšného barda dost sedí :)

Re: Zapovězené země / Forbidden Lands

od Jerson » 1. 10. 2020, 10:59

Mrkew mi to už napsal, sám jsem si toho nevšiml (a Markus zjevně také ne).
Jako neříkám, že je to špatně. Když jsem si cvičně zkoušel cestování, hodil jsem šesti kostkami a padly tři jedničky (žádná šestka), tak jsem si říkal, jestli to zkoušet přehodit a štěstí, když dost riskuju, a jestli není lepší se ztratit nebo šlápnout do vosího hnízda (no, nebylo to dobré). Zrovna to přehazování na štěstí je jedna z mechanik, která se mi při přečtení líbila, a chtěl jsem zjistit, zda jako hráč nezměním názor :-)

To "jakákoliv" bylo myšleno, že "zazpívám písničku, a když mi na ní bude záležet, tak mě i to obyčejné zpívání může vyřadit", protože myslím, že to hráči DrD i DnD nebudou čekat.

Re: Zapovězené země / Forbidden Lands

od Jezus » 1. 10. 2020, 10:51

Ano je. Což tak nějak člověku dojde, tím pádem je to jeho volba.

Ještě podotknu, že minimální počáteční hodnota vlastnosti je 2, takže 1 mít ani nemůžeš.

Ale hlavně - sám sebe "zraňuješ" jen při zkoušení štěstí, což spouštíš jako hráčskou volbu, kdy vědomě riskuješ při úsilí dotlačeném na hranu (a mechanicky pak přehodíš kostky). Takže ne při jakékoli činnosti, ale jen při činnosti na níž ti záleží tolik, abys to risknul (nebo si to mohl vzhledem k situaci v příběhu dovolit riskovat).

Zrovna tohle je v pohodě.

Re: Zapovězené země / Forbidden Lands

od Jerson » 1. 10. 2020, 10:33

Tak když tu zatím či vůbec nemám projevovat svůj názor na ZZ, pustil jsem si alespoň video, kde se Aleš s Markusem o téhle hře baví. Teď jsem u části, kdy si Aleš vytváří postavu. Btw. dobrý interaktivní formulář, Markusi, máš někde odkaz?

A říkal jsem si, kdy dojde na to, že vlastně každá vlastnost jsou jakoby HPčka (podobně jako v DrD2), takže je silně riskantní mít nějakou vlastnost na 1, kdy je postava jen krůček od vyřazení sebe sama při jakékoliv činnosti, kterou provádí. Ne s příliš velkou pravděpodobností, ale šance je. Detaily jsou v této části.

Nahoru