od MarkyParky » 3. 8. 2020, 15:14
Všeobecný průzkum názorů mezi Chuubisty:
Jaká je podle vás role HG ve hře?
Je distribuovatelná mezi ostatní hráče nebo zcela odbouratelná?
Co přesně HG v Chuubu dělá ... a musí to dělat právě HG?
Nemohou to dělat ostatní hráči (po vzoru Polaris) nebo dokonce hráč sám sobě?
Dá se Chuubo hrát GMless? Zejména u PlayByPost?
Já jsem totiž tak nějak zjistil, že o strašně moc věcí se stará herní mechanika sama - a zároveň jsem zaregistroval nenápadné poznámky na stranách 7 a 8, které vlastně jako říkají, že ve velké hře může být víc HG ... a že HG vlastně může hrát charakter a ....
.... čím víc přemýšlím o tom, jaké role vlastně MC má, tím víc mi z toho vychází, že vlastně existuje právě jedna:
= (If) Players take actions, the HG describes what happens.
Jenže, je tohle opravdu nutné řešit dedikovaným člověkem, který nehraje? U stolu je to asi lepší, protože on trackuje všechny ty rules-heavy věci okolo, vysvětluje nováčkům, jak se to hraje a celkově v nějakém omezeném čase udržuje nějaký herní koncept. Ale PbP?
= Směřování příběhu do značné míry předurčíjí questy, žánrové akce, issues a vlastnosti regionů. A to až do té míry, že v některých žánrech si hráči sami generují konfliktní obsah.
= Distribuci spotlightu řeší žánrové akce a mechanika fadingu.
= A vyhodnocení jsou daná tabulku.
Je tedy nutné na tuhle jednu věc mít samostatného člověka? Fungovalo by Chuubo, kdyby se tahle pravomoc přenesla:
= na ostatní hráče? Tady jsem si celkem jistý, že ano
= nebo si ji dokonce řešil sám hráč se sebou? Tady si nejsem jistý, zda by bez "oponentního" HD vznikalo dost konfliktů, ktere by stály za vyhodnocení tabulkou.
Vidíte někde nějaké úskalí v téhle úvaze? Zapomínám na nějakou funkci HG?
EDIT: Hned mě jedna napadla, když jsem to odeslal - HG určuje újmu při spálení 4 resp. 8 bodů vůle => muselo by se také přenést na hráče.
Díky moc za nápady, vstupy.
Všeobecný průzkum názorů mezi Chuubisty:
Jaká je podle vás role HG ve hře?
Je distribuovatelná mezi ostatní hráče nebo zcela odbouratelná?
Co přesně HG v Chuubu dělá ... a musí to dělat právě HG?
Nemohou to dělat ostatní hráči (po vzoru Polaris) nebo dokonce hráč sám sobě?
Dá se Chuubo hrát GMless? Zejména u PlayByPost?
Já jsem totiž tak nějak zjistil, že o strašně moc věcí se stará herní mechanika sama - a zároveň jsem zaregistroval nenápadné poznámky na stranách 7 a 8, které vlastně jako říkají, že ve velké hře může být víc HG ... a že HG vlastně může hrát charakter a ....
.... čím víc přemýšlím o tom, jaké role vlastně MC má, tím víc mi z toho vychází, že vlastně existuje právě jedna:
= (If) Players take actions, the HG describes what happens.
Jenže, je tohle opravdu nutné řešit dedikovaným člověkem, který nehraje? U stolu je to asi lepší, protože on trackuje všechny ty rules-heavy věci okolo, vysvětluje nováčkům, jak se to hraje a celkově v nějakém omezeném čase udržuje nějaký herní koncept. Ale PbP?
= Směřování příběhu do značné míry předurčíjí questy, žánrové akce, issues a vlastnosti regionů. A to až do té míry, že v některých žánrech si hráči sami generují konfliktní obsah.
= Distribuci spotlightu řeší žánrové akce a mechanika fadingu.
= A vyhodnocení jsou daná tabulku.
Je tedy nutné na tuhle jednu věc mít samostatného člověka? Fungovalo by Chuubo, kdyby se tahle pravomoc přenesla:
= na ostatní hráče? [i]Tady jsem si celkem jistý, že ano[/i]
= nebo si ji dokonce řešil sám hráč se sebou? [i]Tady si nejsem jistý, zda by bez "oponentního" HD vznikalo dost konfliktů, ktere by stály za vyhodnocení tabulkou.[/i]
Vidíte někde nějaké úskalí v téhle úvaze? Zapomínám na nějakou funkci HG?
EDIT: Hned mě jedna napadla, když jsem to odeslal - HG určuje újmu při spálení 4 resp. 8 bodů vůle => muselo by se také přenést na hráče.
Díky moc za nápady, vstupy.