Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

od Sosacek » 17. 11. 2023, 11:51

A co hrajete? Treba Glass Maker's Dragon ma precejen vyrazne vetsi barrier of entry nez "random non-miraculous adventure fantasy".

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

od KDolecek » 15. 11. 2023, 00:02

Sezení 3.
Hodinu jsme zase zkoušeli zírat do pravidel a přijít na to jak se to hraje.
Hodinu a půl jsme hráli freeform a na konci si řekli jestli se nám podařilo trefit nějaké ty věci z našich postav, jejich questů a tak.

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

od MarkyParky » 20. 10. 2023, 14:29

Nesouhlasím.

S dostatečného pemza neužitečných, ale pocity a nálada i zabarvených rad by se ta hra měla jít naučit.

Alespoň Jenna má tímhle způsobem sepsaná pravidla.

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

od Sosacek » 19. 10. 2023, 21:46

Libi se mi, jak zadna z tech odpovedi neni uzitecna.

Kdyz se zmenis na obriho hada zeptas na foru, tak to nepomuze.

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

od Sparkle » 18. 10. 2023, 20:59

MarkyParky píše: 18. 10. 2023, 18:55 Chuubo se nedá pochopit rozumem. Chuubo musíš cítit srdcem.
To je krásný. Něco jako staré známé "Tuto hru pochopíš jen když přepóluješ mozek" :)

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

od MarkyParky » 18. 10. 2023, 19:52

Ti už to hrát umí.

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

od Pieta » 18. 10. 2023, 19:25

No jo, ale co mají dělat ti, co si vyrvali srdce a pomocí Vědy! z něj udělali nové Slunce?

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

od MarkyParky » 18. 10. 2023, 18:55

Chuubo se nedá pochopit rozumem. Chuubo musíš cítit srdcem.

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

od Sosacek » 18. 10. 2023, 17:07

To je holt Jenna. Strana 387 ti bude davat smysl jenom kdyz si prectes stranu 266, dva clanky na tumblru (jeden z roku 2014 a o jine hre) a 47 stran diskuse na rpg.net.

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

od Nordoslav » 18. 10. 2023, 14:47

Snaha začít hrát Chuubo je extrémně frustrující. Pořád mám pocit že někde nadosah ruky mám skvělou hru ale ať dělám co dělám, tak narážím na neviditelné stěny které mi brání se k ní dostat. Více na straně 387.

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

od KDolecek » 17. 10. 2023, 23:39

Chuubo je první hra, pro kterou jsme vyžadovali druhou session 0, ale věřím, že se ke hře už příště dostaneme.

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

od Sosacek » 11. 10. 2023, 22:24

Je Pale z Disco Elysium a Outside z Chuuba to same?

Mohl bych se i zeptat, jestli se to odehrava ve stejnem svete, ale v Elysiu je navzdory nazvu zazraku pomalu.

EDIT: Disco Elysium je Chuubo, kdyby Jenna mela depresi a PhD z Political Science, misto ADHD a PhD z Computer Science.

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

od MarkyParky » 4. 8. 2020, 22:33

Boubaque:
Námitku chápu a sebevyhodnocování může být problém.

Ale říkám si, že:
1) žánrová akce != vyhodnocovaná akce

Ne, že by nemohla vůbec být, nějaké, např.Science, Faith and Sorcery se dost často rovnou i vyhodnotí.

Ale spousta jich tak nefunguje - buďto přichází až po vyhodnocení nebo dokonce zcela mimo něj.Foreshadowing nebo Discovery nebo Never say Die prostě nevyhodnocuješ. A naopak některé akce vyhodnocuješ, aniž by cinkly žánrovku.


2) vyhodnocovaná akce != konflikt.

Tabulka neříká, jestli se ti akce zdaří nebo ne. A tabulka neříká, jestli nastane nějaký protizáměr nebo ne. Tyhle věci jsou čistý HG fiat. Tabulka jen říká, co daná akce znamená pro život/příběh tvé postavy. Tzn. pokud tenhle výstup dodržíš, je problém v tom, že si to vyhodnotíš sám?


Já si teda rovnou odpovím - IMHO trochu je, protože
* především nejdřív musíš sám sobě říct, že začneš vyhodnocovat a v pravidlech není úplně jednoznačný trigger a
* pokud ti tenhle výstup dodá jiný hráč, je to vždycky překvapivější, než když si ho dáš sám.

Tzn. asi úplně singleplayer není dobrý nápad. Ale GMless hra, kde si to lidé vzájemně vyhodnocují?

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

od boubaque » 4. 8. 2020, 22:15

Já teda nejsem moc Chuubista (hrál jsem to vlastně jen jednou s tebou), ale trochu bych se bez HG bál "round robin", kdy si hráč uvede scénu, přivede ke konfliktu (žánrové akci), vyhodnotí a nakonec popíše důsledky. Chápu, že by tu funkci opozice měli přebírat ostatní hráči, ale pokud se to neurčí nějak formálně (jako třeba v Polarisu je oponent ten, kdo sedí naproti), tak to k tomu může sklouzávat.

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

od MarkyParky » 3. 8. 2020, 15:14

Všeobecný průzkum názorů mezi Chuubisty:

Jaká je podle vás role HG ve hře?
Je distribuovatelná mezi ostatní hráče nebo zcela odbouratelná?
Co přesně HG v Chuubu dělá ... a musí to dělat právě HG?
Nemohou to dělat ostatní hráči (po vzoru Polaris) nebo dokonce hráč sám sobě?
Dá se Chuubo hrát GMless? Zejména u PlayByPost?


Já jsem totiž tak nějak zjistil, že o strašně moc věcí se stará herní mechanika sama - a zároveň jsem zaregistroval nenápadné poznámky na stranách 7 a 8, které vlastně jako říkají, že ve velké hře může být víc HG ... a že HG vlastně může hrát charakter a ....

.... čím víc přemýšlím o tom, jaké role vlastně MC má, tím víc mi z toho vychází, že vlastně existuje právě jedna:
= (If) Players take actions, the HG describes what happens.

Jenže, je tohle opravdu nutné řešit dedikovaným člověkem, který nehraje? U stolu je to asi lepší, protože on trackuje všechny ty rules-heavy věci okolo, vysvětluje nováčkům, jak se to hraje a celkově v nějakém omezeném čase udržuje nějaký herní koncept. Ale PbP?
= Směřování příběhu do značné míry předurčíjí questy, žánrové akce, issues a vlastnosti regionů. A to až do té míry, že v některých žánrech si hráči sami generují konfliktní obsah.
= Distribuci spotlightu řeší žánrové akce a mechanika fadingu.
= A vyhodnocení jsou daná tabulku.

Je tedy nutné na tuhle jednu věc mít samostatného člověka? Fungovalo by Chuubo, kdyby se tahle pravomoc přenesla:
= na ostatní hráče? Tady jsem si celkem jistý, že ano
= nebo si ji dokonce řešil sám hráč se sebou? Tady si nejsem jistý, zda by bez "oponentního" HD vznikalo dost konfliktů, ktere by stály za vyhodnocení tabulkou.

Vidíte někde nějaké úskalí v téhle úvaze? Zapomínám na nějakou funkci HG?

EDIT: Hned mě jedna napadla, když jsem to odeslal - HG určuje újmu při spálení 4 resp. 8 bodů vůle => muselo by se také přenést na hráče.

Díky moc za nápady, vstupy.

Nahoru