od Bifi » 23. 3. 2015, 11:20
Pravidlá psychodrámy a psychogeografie, teda ako sa vytvára obsah, sú mi jasné. Pýtam sa na formu sólo hrania. Je to denník? Je to korešpondencia priateľovi, ktorý neodpovedá? Niečo iné? Majú rozličné formy rôzne výhody a nevýhody?
Zadruhé, už pri štandardnom hraní De Profundis vo dvojici sa to dá chápať ako dve paralelné sólo hrania, pri ktorých len reportuješ jednej ďalšej osobe (publiku), čo zažívaš. V akých iných rolách/funkciách, než len ako publikum, vystupuje tá druhá osoba, t.j. adresát, v porovnaní so sólo hraním? Nejakú rolu tam môže hrať čas (kým môže odpovedať, čas doručenia listu a pod.), ale asi má aj nejaké interaktívne funkcie. Aké? Čo sa od adresáta, teda hráča "v pasívnej funkcii" voči príbehu pisateľa, očakáva? (Keby adresát žiadne funkcie nemal, tak písanie denníku, ktorý na konci niekomu dáš prečítať, je v zásade identické s posielaním listov, ktoré len číta druhá osoba, ale nedáva nejaký podstatný feedback.)
Zatretie, aké sú obsahové princípy z hľadiska dvoch paralelných príbehov pri štandardnom hraní? Obidvaja si čosi zažívajú a nijako to nesúvisí? Alebo sa majú príbehy formálne prepojiť z hľadiska načasovania drámy (obaja zažijú vyvrcholenie v ten istý čas), či napr. estetiky (podobné symbolično či podobné formy "videnia inak")? Alebo sa majú príbehy prepojiť obsahovo - obaja narazia na obrysy tej istej konšpirácie, "niečo" si príde najpv po prvého a potom po druhého alebo tak?
Pravidlá psychodrámy a psychogeografie, teda ako sa vytvára obsah, sú mi jasné. Pýtam sa na formu sólo hrania. Je to denník? Je to korešpondencia priateľovi, ktorý neodpovedá? Niečo iné? Majú rozličné formy rôzne výhody a nevýhody?
Zadruhé, už pri štandardnom hraní De Profundis vo dvojici sa to dá chápať ako dve paralelné sólo hrania, pri ktorých len reportuješ jednej ďalšej osobe (publiku), čo zažívaš. V akých iných rolách/funkciách, než len ako publikum, vystupuje tá druhá osoba, t.j. adresát, v porovnaní so sólo hraním? Nejakú rolu tam môže hrať čas (kým môže odpovedať, čas doručenia listu a pod.), ale asi má aj nejaké interaktívne funkcie. Aké? Čo sa od adresáta, teda hráča "v pasívnej funkcii" voči príbehu pisateľa, očakáva? (Keby adresát žiadne funkcie nemal, tak písanie denníku, ktorý na konci niekomu dáš prečítať, je v zásade identické s posielaním listov, ktoré len číta druhá osoba, ale nedáva nejaký podstatný feedback.)
Zatretie, aké sú obsahové princípy z hľadiska dvoch paralelných príbehov pri štandardnom hraní? Obidvaja si čosi zažívajú a nijako to nesúvisí? Alebo sa majú príbehy formálne prepojiť z hľadiska načasovania drámy (obaja zažijú vyvrcholenie v ten istý čas), či napr. estetiky (podobné symbolično či podobné formy "videnia inak")? Alebo sa majú príbehy prepojiť obsahovo - obaja narazia na obrysy tej istej konšpirácie, "niečo" si príde najpv po prvého a potom po druhého alebo tak?