od ShadoWWW » 2. 9. 2013, 21:01
Já Simona taky neznám osobně, taky jen s emailové komunikace, kdy jsme si psali o CC3.
Oficiální český překlad jakékoliv zahraniční hry je vždy na pomezí pouhého snu. Pokusů bylo hodně, úspěšný byl (pokud vím) jen překlad Dungeon Squad, což je ale spíš minihra.
Problém oficiálního překladu tkví v tom, že náš trh je pro zahraničí nezajímavý, a pokud přece se vyskytne jisrka naděje a vydavatelství je ochotno vyjednávat, pak to má mnohá úskalí, na kterých to můe kdykoliv ztroskotat.
Zahraniční vydavatelství mají přísné nároky na kvalitu výsledného produktu. Plnobarevné provedení je většinou samozřejmostí, naprosto minimálním standardem. Na druhou stranu je třeba neustále zvažovat cenu, za kterou to lidé budou ochotni koupit a zároveň to pro zahraničního i českého vydavatele nebude prodělečné. A to je neskutečně těžké.
U 13. věku je jistá naděje, že by mohl vyjít. V současné době o tom jedná několik subjektů a nedá se říci nic konkrétnějšího. Vše je příliš nejisté. Držte nám pěsti. A podpořte nás, až (pokud) nadejde ta správná chvíle.
A 13. věk má co nabídnout! Tvořili ho dva velikání - hlavní designér D&D 3E Jonathan Tweet (který je také spoluatorem Ars Magica, Over the Edge a Everway) a hlavní designér D&D 4E Rob Heinsoo (vítěz tří cen Origins Awards). Přesto je 13. věk hodně šmrncnutý indie-stylem.
Já Simona taky neznám osobně, taky jen s emailové komunikace, kdy jsme si psali o CC3.
Oficiální český překlad jakékoliv zahraniční hry je vždy na pomezí pouhého snu. Pokusů bylo hodně, úspěšný byl (pokud vím) jen překlad [i]Dungeon Squad[/i], což je ale spíš minihra.
Problém oficiálního překladu tkví v tom, že náš trh je pro zahraničí nezajímavý, a pokud přece se vyskytne jisrka naděje a vydavatelství je ochotno vyjednávat, pak to má mnohá úskalí, na kterých to můe kdykoliv ztroskotat.
Zahraniční vydavatelství mají přísné nároky na kvalitu výsledného produktu. Plnobarevné provedení je většinou samozřejmostí, naprosto minimálním standardem. Na druhou stranu je třeba neustále zvažovat cenu, za kterou to lidé budou ochotni koupit a zároveň to pro zahraničního i českého vydavatele nebude prodělečné. A to je [i]neskutečně těžké[/i].
U 13. věku je jistá naděje, že by mohl vyjít. V současné době o tom jedná několik subjektů a nedá se říci nic konkrétnějšího. Vše je příliš nejisté. Držte nám pěsti. A podpořte nás, až (pokud) nadejde ta správná chvíle.
A 13. věk má co nabídnout! Tvořili ho dva velikání - hlavní designér D&D 3E Jonathan Tweet (který je také spoluatorem Ars Magica, Over the Edge a Everway) a hlavní designér D&D 4E Rob Heinsoo (vítěz tří cen Origins Awards). Přesto je 13. věk hodně šmrncnutý indie-stylem.