od Markus » 7. 4. 2024, 16:46
Projíždím tvorbu FASA a dostal jsem se k Shadowrunu, tak jsem sepsal dosud chybějící anotaci první edice.
Shadowrun (1e) (1989)
Shadowrun je kyberpunková science-fantasy hra z blízké budoucnosti („Šestém věku“) Země v roce 2050, ve které se probudila magie a mýtické bytosti, takže moderní technologie, virtuální sítě a dystopický svět ovládaný všemocnými korporacemi se mísí s magií, tradičními fantasy rasami, draky a jinými prvky fantasy. Hráči se stávají „shadowrunnery“ – zkušenými (polo)zločinci, kteří plní zakázkové ilegální mise pro korporace, vlády, zločinecké syndikáty nebo boháče.
Hráči si pro své postavy volí jednu z tradičních fantasy ras (lidé, elfové, trpaslíci, orkové, trollové) a jeden ze šetnácti archetypů (pouliční samurajov, technomancer schopný myslí ovládat počítače, mág, hackerský „dekker“...). Postavy jsou definované devíti základními vlastnostmi a sadou dovedností, obojí je určené vybraným archetypem. Dovednosti slouží i k sesílání kouzel. Hráči si taky můžou pořizovat kybernetické implantáty, které odemykají různé speciální schopnosti, ale zároveň zhoršují charakteristiky potřebné ke kouzlení, takže kouzlící postavy se jim obvykle vyhýbají.
K vyhodnocování používá hra inovativní systém poolů šestistěnných kostek. Vypravěč určí cílové číslo, hráč hodí kostkami a každá kostka, která cílové číslo dorovná nebo přehodí, se počítá jako „jeden úspěch“. Systém měl výrazný vliv na další vývoj RPG her, například jeden z autorů Tom Dowd ho později ve zdokonalené podobě použil ve Vampire: the Masquerade (1991).
Shadowrun si rychle získal značnou popularitu a spolu s původním Cyberpunkem (1988) se stal se jedním z pouhých dvou skutečně úspěšných kyperpunkových RPG své doby. Rychle pro něj vyšlo kolem dvaceti různých doplňků a rozšíření, načež vznikla druhá edice Shadowrunu (1992), která tento vývoj začleňuje zpátky do základních pravidel a posouvá čas z roku 2050 do roku 2053, aby mohla zohlednit změny v oficiálním metaplotu.
Předělal jsem i druhou, ale tam je nových informací pomálu.
Shadowrun (2e) (1992)
Shadowrun je kyberpunková science-fantasy hra z blízké budoucnosti („Šestém věku“) Země v roce 2053, ve které se probudila magie a mýtické bytosti, takže moderní technologie, virtuální sítě a dystopický svět ovládaný všemocnými korporacemi se mísí s magií, tradičními fantasy rasami, draky a jinými prvky fantasy. Svět ovládají megakorporace, které na špinavou práci využívají „shadowrunnery“ – kriminální živly bez legální identity. Hráči na sebe berou role těchto „runnerů“ a jako mágové, deckeři (hackeři celosvětové virtuální sítě zvané Matrix) nebo kyberneticky vylepšení pouliční samuraji plní nejrůznější úkoly.
Tato druhá edice nahrazuje původní první edici Shadowrunu (1989). Nejvýraznější změnou je posun reálií z roku 2050 do roku 2053 a zapracování změn, které se v těchto letech odehrály v oficiálním „metaplotu“ hry – kanonickém ději představovaném v sérii rozšíření. S tím se pojí například lepší dostupnost nelidských ras hráčům.
Pravidla zůstávají v jádru stejná jako v první edici, obsahují hlavně drobná vylepšení, vyladění hodnoty a jiné iterativní změny. K vyhodnocování používá hra systém poolů šestistěnných kostek. Vypravěč určí cílové číslo, hráč hodí kostkami a každá kostka, která cílové číslo dorovná nebo přehodí, se počítá jako „jeden úspěch“.
Druhá edice je jediná verze Shadowrunu, která vyšla v oficiálním českém překladu.
Dalším pokračovatelem – a posledním od původních autorů – je třetí edice Shadowrunu (1998).
Pro jistotu připomínám, že tyhle moje výplody jsou vždy takové první verze, psané člověkem bez přímé znalosti dotyčných her, a že je můžete kdykoli upravit a přidat další podrobnosti nebo něco zpřesnit.
Projíždím tvorbu FASA a dostal jsem se k Shadowrunu, tak jsem sepsal dosud chybějící anotaci první edice.
[img]https://rpgforum.cz/files/styles/medium/public/anotace/1ECover.jpg?itok=8O9YDCyJ[/img]
:arrow? [b][url=https://rpgforum.cz/anotace/shadowrun-1e]Shadowrun (1e)[/url][/b] (1989)
[quote]Shadowrun je kyberpunková science-fantasy hra z blízké budoucnosti („Šestém věku“) Země v roce 2050, ve které se probudila magie a mýtické bytosti, takže moderní technologie, virtuální sítě a dystopický svět ovládaný všemocnými korporacemi se mísí s magií, tradičními fantasy rasami, draky a jinými prvky fantasy. Hráči se stávají „shadowrunnery“ – zkušenými (polo)zločinci, kteří plní zakázkové ilegální mise pro korporace, vlády, zločinecké syndikáty nebo boháče.
Hráči si pro své postavy volí jednu z tradičních fantasy ras (lidé, elfové, trpaslíci, orkové, trollové) a jeden ze šetnácti archetypů (pouliční samurajov, technomancer schopný myslí ovládat počítače, mág, hackerský „dekker“...). Postavy jsou definované devíti základními vlastnostmi a sadou dovedností, obojí je určené vybraným archetypem. Dovednosti slouží i k sesílání kouzel. Hráči si taky můžou pořizovat kybernetické implantáty, které odemykají různé speciální schopnosti, ale zároveň zhoršují charakteristiky potřebné ke kouzlení, takže kouzlící postavy se jim obvykle vyhýbají.
K vyhodnocování používá hra inovativní systém poolů šestistěnných kostek. Vypravěč určí cílové číslo, hráč hodí kostkami a každá kostka, která cílové číslo dorovná nebo přehodí, se počítá jako „jeden úspěch“. Systém měl výrazný vliv na další vývoj RPG her, například jeden z autorů Tom Dowd ho později ve zdokonalené podobě použil ve Vampire: the Masquerade (1991).
Shadowrun si rychle získal značnou popularitu a spolu s původním Cyberpunkem (1988) se stal se jedním z pouhých dvou skutečně úspěšných kyperpunkových RPG své doby. Rychle pro něj vyšlo kolem dvaceti různých doplňků a rozšíření, načež vznikla druhá edice Shadowrunu (1992), která tento vývoj začleňuje zpátky do základních pravidel a posouvá čas z roku 2050 do roku 2053, aby mohla zohlednit změny v oficiálním metaplotu.[/quote]
Předělal jsem i druhou, ale tam je nových informací pomálu.
[img]https://rpgforum.cz/files/styles/medium/public/anotace/shadowrun%202e.jpg?itok=mSQAI8sB[/img]
:arrow? [b][url=https://rpgforum.cz/anotace/shadowrun-druhe-vydanie]Shadowrun (2e)[/url][/b] (1992)
[quote]Shadowrun je kyberpunková science-fantasy hra z blízké budoucnosti („Šestém věku“) Země v roce 2053, ve které se probudila magie a mýtické bytosti, takže moderní technologie, virtuální sítě a dystopický svět ovládaný všemocnými korporacemi se mísí s magií, tradičními fantasy rasami, draky a jinými prvky fantasy. Svět ovládají megakorporace, které na špinavou práci využívají „shadowrunnery“ – kriminální živly bez legální identity. Hráči na sebe berou role těchto „runnerů“ a jako mágové, deckeři (hackeři celosvětové virtuální sítě zvané Matrix) nebo kyberneticky vylepšení pouliční samuraji plní nejrůznější úkoly.
Tato druhá edice nahrazuje původní první edici Shadowrunu (1989). Nejvýraznější změnou je posun reálií z roku 2050 do roku 2053 a zapracování změn, které se v těchto letech odehrály v oficiálním „metaplotu“ hry – kanonickém ději představovaném v sérii rozšíření. S tím se pojí například lepší dostupnost nelidských ras hráčům.
Pravidla zůstávají v jádru stejná jako v první edici, obsahují hlavně drobná vylepšení, vyladění hodnoty a jiné iterativní změny. K vyhodnocování používá hra systém poolů šestistěnných kostek. Vypravěč určí cílové číslo, hráč hodí kostkami a každá kostka, která cílové číslo dorovná nebo přehodí, se počítá jako „jeden úspěch“.
Druhá edice je jediná verze Shadowrunu, která vyšla v oficiálním českém překladu.
Dalším pokračovatelem – a posledním od původních autorů – je třetí edice Shadowrunu (1998).[/quote]
Pro jistotu připomínám, že tyhle moje výplody jsou vždy takové první verze, psané člověkem bez přímé znalosti dotyčných her, a že je můžete kdykoli upravit a přidat další podrobnosti nebo něco zpřesnit.