Savage Worlds (+ Deadlands a spol.)

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Savage Worlds (+ Deadlands a spol.)

Re: Savage Worlds (+ Deadlands a spol.)

od Markus » 4. 3. 2022, 10:48

S pomocí Lokiho jsem v databázi udělal pořádek v různých inkarnacích Savage Worlds, protože ta hra má spoustu různě pojmenovaných edic a čert aby se v tom vyznal. Dá se rozdělit v zásadě na tři generace/verze pravidel, tak přesně to jsem dělal. Snad je to teď přehlednější – informace v záhlaví, proklikejte si jednotlivé odkazy. A jelikož vím, že jsou tu mezi námi hráči Savage Worlds, tohle je možná vhodná příležitost rozdat pár hvězdiček. :wink:

Lokiho původní zpráva, kterou mi poslal:
LokiB píše:Nejsem úplně expert na historii, mám však za to, že původní hra byla Deadlands - resp. Deadlands Classic tedy hra s kovboji a zombíky, propojená přímo se svým herním světem (kterýje posléze v SW recyklován jako setting, který může na SW fungovat).

Na jejich základě vznikly i samotné generické Savage Worlds.

Pak to zjednodušili a udělali Deadlands Realoaded a z nich pak zas Savage Worlds Explorer Edition. Zjednodušená přímočařejší pravidla.

o asi 5 let později vyšly SWD Deluxe - mírně vylepšená, poštelovaná verze oproti SWEE. Zas tak velký skok to nebyl (nejvýznamnější bylo snad snazší vzpamatování se z Shake, které bývalo v EE dost otravné). Za mě je to ale je to ale jen celkově mírně vylepšená SWEE.

Savage Worlds Adventure Edition je už významně odlišnější. Hlavně v bojové části jinou ekonomikou akcí, zavedením core skills, zjednodušení odpočinku a posílené magických postav rychlejší obnovou power pointů.

Já v tomhle rozeznávám v podstatě 3 generace:

1. Deadlands Classic - Savage Worlds (Classic)
2. Deadlands Reloaded - Savage Worlds EX + Savage Worlds Deluxe
3. Savage Worlds Adventure Edition

Z tohoto pohledu bych hodnocení rozdělil na tyto tři poměrně odlišné edice.

Classic jsem nehrál, ale co říkali lidi, s kterými jsem začal hrát SWD, tak to bývalo o dost drsnější vůči postavám :) A já bych Classic od té druhé generace odděloval.

Tož tak :)

Re: Savage Worlds

od eerieBaatezu » 16. 10. 2019, 11:28

Na DTR je předobjednávka Interface Zero 3.0 Player's Guide a Jumpstart pay what you want... https://www.drivethrurpg.com/product/28 ... -Jumpstart

Art vypadá parádně...
Obrázek

Re: Savage Worlds

od eerieBaatezu » 7. 9. 2018, 07:59

First off, we want you to know that Savage Worlds “Black” is officially just “Savage Worlds.” The “Black” in the title was just a code name and a reference to an original cover concept, which was going to be solid black except for the Savage Worlds logo. We now have a very cool illustrated cover we’re using instead that ties it into all the Savage World Companions.

Second, the Kickstarter is currently planned for Tuesday, October 16th. That might change for a number of reasons—a big competitor launches something in the same time period, a component isn’t quite ready for us to show, personnel issues, etc.—but right now we are on track.

Third, the price will be $39.99 for the 192-page Limited Edition hardback while the softcover will be $29.99. (The price of the PDF has yet to be determined.) There will be other offerings during the Kickstarter as well.

Fourth, rest assured that the game is very compatible with previous editions and settings and we will publish a FREE conversion and update guide.

Finally, some of the changes we’ve already let slip are new Chase rules, tweaks to lots of Edges and Hindrances, Tests and Tricks, some skill, core rules, and Power Modifiers changes first previewed in The Savage World of Flash Gordon, the inclusion of Quick Combat (now called Quick Encounters as it handles more than combat!), and quite a few NEW sections, including new Setting Rules we think you’ll love.

The core book does not include the GM’s “advice” chapter found in previous editions. That will be released separately.

Much of this and more will be previewed leading up to and during the Kickstarter, along with many other great surprises as well.

Thanks for your patience amigos, and we look forward to you all experiencing the next exciting iteration of Savage Worlds!

Re: Savage Worlds

od eerieBaatezu » 14. 8. 2018, 10:15

Jééé, tywe já myslel, že vyšla Black Edition. $D

Re: Savage Worlds

od Quentin » 14. 8. 2018, 09:49

Re: Savage Worlds

od eerieBaatezu » 23. 11. 2016, 12:52

Koukám, že jsme nehráli ani jednu verzi. $lol$ OdGMoval jsem to tak, že damage za 1 až 3 je shaken a hotovo, moje chyba. Ale i tak to bylo v poho, prostě jseš kolo v šoku, no. Uvidím, jak to budeme hrát nadále, vůbec mi nevadí to starší drsnější znění pravidla, že úspěch tě zbaví shaken až od příštího kola a jenom raise hned, protože hodit úspěch proti 4 není zas tak obtížné, takže by ten shaken efekt možná dost vymizel.

Re: Savage Worlds

od Jozue » 19. 11. 2016, 21:56

Ahoj,


chtěl jsem se zeptat, jestli hrajete klasická pravidla na shaken, nebo revidovaná z května 2015? Podle revidovaných pravidel stačí na Spirit roll hodit úspěch a není třeba raise. Testovali jsme na třech hraní nová pravidla a combat je dost rychlý. Nehrál jsem nikdy původní, kde Spirit roll vyžaduje raise. Jaké s tím máte zkušenosti?
Díky za odpověď.

Uvádím pro jistotu znění revidovaných pravidel:
Shake, Rattle, and Roll the Dice!
After a long period of playtesting and consideration, we’re
making a slight change to how characters recover from
Shaken. We’re removing the need for a raise to take actions.
No other rules or effects change except for one Edge from
the Horror Companion noted below.
Replace the rules for Shaken under Damage Effects with:
Shaken
If the damage of an attack is a simple success (0-3 points
over Toughness), the target is Shaken. Shaken characters
are rattled, distracted, or momentarily shocked. They aren’t
stunned but are temporarily suppressed and may hesitate.
On their action, Shaken characters must attempt to recover
from being Shaken by making a Spirit roll:
• Failure: The character remains Shaken. She can only
perform free actions.
• Success: The character is no longer Shaken and may
act normally.
Spending Bennies: A player may spend a Benny at any
time to remove her Shaken status (even when it is not her
turn)

Re: Savage Worlds

od Quentin » 13. 11. 2016, 11:42

Dobře se to hodí právě do prostředí, kde lítaj granáty a kulky okolo, evokuje to ten un-safe feeling ze souboje, že tě něco může fakt vyvést z míry, vyrazit ti dech a tak, že nejsi pár sekund nic schopnej dělat.
My jsme v tom hráli fantasy a pořád to funguje perfektně (ten shaken stav).

Re: Savage Worlds

od eerieBaatezu » 13. 11. 2016, 10:41

Quentin píše:"Shaken" stav dělá boje extra zábavné. Vymyslete někdo, jak to dostat do dnd :D
No, je zajímavý, že na papíře to vypadá spíš jako blbost a zdržovačka a ty protiargumenty se mi zdály smysluplné, ale po zahrání situace vypadá úplně jinak. Ono to vypadá, že postava nemůže nic dělat, může se jen pohybovat, pokřikovat, ale přitom to, co se v té shaken situaci děje, dycky dává smysl a dycky to dobře doplnilo atmošku tý situace. Prostě kolem tebe třeba lítají kulky, takže jen skočíš k zemi a bojíš se vystrčit hlavu, nebo to zahození zbraně a chytnutí se za krvácející ránu, jak jsem psal, a tak. Navíc dobrým hodem na Spirit nebo zaplacením Benefitu se toho dá zbavit.

Tak ale já nevím, zda by to maníky v DnD bavilo, přidává to na realismu, ale zase nemůžeš celý kola jen mlátit. $lol$ Ale shaken dokáže bejt dobře dramatickej, třeba jste s někým na nože a řízne tě, a dostaneš shaken, tak se ti najednou zamžilo před očima a zalehlo v uších, po tý ráně, je ti mdlo, jen zvedneš ruce jako boxer před sebe tak, aby si byl aspoň trochu krytej a snažíš se vyhnout dalšímu zásahu, snažíš se vzpamatovat a doufáš, že další kolo už to snad bude lepší. Jojo, takový věci v DnD moc nezažiješ.
Dobře se to hodí právě do prostředí, kde lítaj granáty a kulky okolo, evokuje to ten un-safe feeling ze souboje, že tě něco může fakt vyvést z míry, vyrazit ti dech a tak, že nejsi pár sekund nic schopnej dělat.


Celkově musím říct, že na první hraní se mi SW velmi osvědčily. Je to zároveň něco jako gurps nebo d20, ale na druhou stranu mnohem míň rules-heavy, ale stále dost crunchy, aby se člověk, co to tak má rád vyžil. Hody jsou jednoduchý, navíc se do toho dá zapojit ten Fate aspekt přes body Benefitů, nejsou tam hit pointy, takže je to víc drsný a souboje mají dost šťávu, mi přišlo. Rozhodně super systém pro to post-apo, nebo cyberpunk, sci-fi, klasickej pulp, pro kterej to bylo primárně udělaný, apod. A trappings jsou super, univerzální pravidla, kdy ta samá věc může bejt granát, fireball, plasmová střela, atd. s tím, že pokud člověk chce, tak tomu může dát i specifický efekty, nebo to nechat jen obecný. Zatím nadmíru spokojenost. :)

Re: Savage Worlds

od Quentin » 12. 11. 2016, 23:22

"Shaken" stav dělá boje extra zábavné. Vymyslete někdo, jak to dostat do dnd :D

Re: Savage Worlds

od eerieBaatezu » 12. 11. 2016, 19:10

Právě jsme dopařili první session v SW. Hráli jsme post-apo svět po třetí světový, de facto Fallout mixnutej Red Alertem 2 a 3.

Jeden postřeh k SW co musím zmínit, že někteří lidi docela nadávají na ten Shaken status v boji, že to není "fast, furious, fun" bejt shaken v boji a tak, ale pokaždý, když padlo shaken, tak to do vyprávění boje skvěle padlo.
Třeba postavu jednoho hráče trefil kulomet za shaken, tak jsem řekl, že mu kulka lízla paži, on leknutím pustil pušku a chytil se za ránu, čili přesně jakože je otřesenej, nebylo to drsný zranění, ale znemožnilo mu to v tom kole dělat klasický akce, celý to dost dobře dávalo smysl.
Nebo borec trefil za shaken týpka na motorce, co po něm kosil ze sapíku, maníkovi podklouzla kola, hodil tlamu, vypadl mu z rukou rukou sapík (ale měl ho na řemínku), ale nebylo to zranění, prostě jenom to kolo nemohl nic pořádně dělat.

Jinak souboje měli dycky tak 2 až 3 kola, na úrovni lidskejch protivníků je to docela drsný.

Jo a nejlepší sranda bylo, když kámoš běžel v noci po bejvalým trávníku mezi ruinama baráků a nad ním ve tmě ve vejšce letěl nepřátelskej hlídkovej drone a bylo to uprostřed přestřelky s těma maníkama na motorkách a on "střílím po něm" (tom dronu) a já "je děsná tma, vůbec ho nevidíš, jen slyšíš jak nad tebou někde ve vějšce bzučí" a on "to neva, prostě střílím nad hlavu" a já "no, tak to budeš potřebovat pár šestek (myšleno jako sériově za sebou, jakože hodí aspoň dva kritikaly na d6)" a on hodil a padly mu dvě šestky paralelně, jakože i na skill die i na wild die a on "hele, pár šestek" a já se smál, jak to nepadlo jak jsem myslel, že to má padnout, ale stejně padlo "pár šestek", tak jsme se smáli a byla sranda. $lol$

Re: Savage Worlds

od Quentin » 12. 5. 2015, 10:59

Protože tam nejsou Hpčka. Toughness je to, co ve výdrži odděluje trpasličího bojovníka od elfího čaroděje.

Re: Savage Worlds

od eerieBaatezu » 12. 5. 2015, 09:23

Jsem měl na mysli, že ten rozdíl v Toughness by měl být naopak, jakože mám bez ničeho 3 a s full plejtem mám 11. Nechápu, jaktože má nahé tělo tak veliký damage reduction oproti tělu v brnění.

Re: Savage Worlds

od Quentin » 12. 5. 2015, 09:20

Exploding dice jsou docela potřeba.
Benníky se asi vyhodit dají.
Protože 8 a 11 je velkej rozdíl.
(navíc na 8 toughness musíš mít vigor 1d12, takže je to tvůj hlavní stat. Bylo by nice, kdyby měl na něco vliv)

Re: Savage Worlds

od eerieBaatezu » 12. 5. 2015, 09:02

Když vyhodím Bennies a dám, že kostky nemůžou explodovat, rozbil jsem tu hru, nebo je to stále hratelné?

(A moc nechápu, proč armor dává tak malý damage resistance oproti tělu; trpaslík, co má v trenkách a sandálech Toughness 8, má ve full plátu jen 11?!)

Nahoru