od eerieBaatezu » 13. 11. 2016, 10:41
Quentin píše:"Shaken" stav dělá boje extra zábavné. Vymyslete někdo, jak to dostat do dnd
No, je zajímavý, že na papíře to vypadá spíš jako blbost a zdržovačka a ty protiargumenty se mi zdály smysluplné, ale po zahrání situace vypadá úplně jinak. Ono to vypadá, že postava nemůže nic dělat, může se jen pohybovat, pokřikovat, ale přitom to, co se v té shaken situaci děje, dycky dává smysl a dycky to dobře doplnilo atmošku tý situace. Prostě kolem tebe třeba lítají kulky, takže jen skočíš k zemi a bojíš se vystrčit hlavu, nebo to zahození zbraně a chytnutí se za krvácející ránu, jak jsem psal, a tak. Navíc dobrým hodem na Spirit nebo zaplacením Benefitu se toho dá zbavit.
Tak ale já nevím, zda by to maníky v DnD bavilo, přidává to na realismu, ale zase nemůžeš celý kola jen mlátit.
Ale shaken dokáže bejt dobře dramatickej, třeba jste s někým na nože a řízne tě, a dostaneš shaken, tak se ti najednou zamžilo před očima a zalehlo v uších, po tý ráně, je ti mdlo, jen zvedneš ruce jako boxer před sebe tak, aby si byl aspoň trochu krytej a snažíš se vyhnout dalšímu zásahu, snažíš se vzpamatovat a doufáš, že další kolo už to snad bude lepší. Jojo, takový věci v DnD moc nezažiješ.
Dobře se to hodí právě do prostředí, kde lítaj granáty a kulky okolo, evokuje to ten un-safe feeling ze souboje, že tě něco může fakt vyvést z míry, vyrazit ti dech a tak, že nejsi pár sekund nic schopnej dělat.
Celkově musím říct, že na první hraní se mi SW velmi osvědčily. Je to zároveň něco jako gurps nebo d20, ale na druhou stranu mnohem míň rules-heavy, ale stále dost crunchy, aby se člověk, co to tak má rád vyžil. Hody jsou jednoduchý, navíc se do toho dá zapojit ten Fate aspekt přes body Benefitů, nejsou tam hit pointy, takže je to víc drsný a souboje mají dost šťávu, mi přišlo. Rozhodně super systém pro to post-apo, nebo cyberpunk, sci-fi, klasickej pulp, pro kterej to bylo primárně udělaný, apod. A trappings jsou super, univerzální pravidla, kdy ta samá věc může bejt granát, fireball, plasmová střela, atd. s tím, že pokud člověk chce, tak tomu může dát i specifický efekty, nebo to nechat jen obecný. Zatím nadmíru spokojenost.
[quote="Quentin"]"Shaken" stav dělá boje extra zábavné. Vymyslete někdo, jak to dostat do dnd :D[/quote]
No, je zajímavý, že na papíře to vypadá spíš jako blbost a zdržovačka a ty protiargumenty se mi zdály smysluplné, ale po zahrání situace vypadá úplně jinak. Ono to vypadá, že postava nemůže nic dělat, může se jen pohybovat, pokřikovat, ale přitom to, co se v té shaken situaci děje, dycky dává smysl a dycky to dobře doplnilo atmošku tý situace. Prostě kolem tebe třeba lítají kulky, takže jen skočíš k zemi a bojíš se vystrčit hlavu, nebo to zahození zbraně a chytnutí se za krvácející ránu, jak jsem psal, a tak. Navíc dobrým hodem na Spirit nebo zaplacením Benefitu se toho dá zbavit.
Tak ale já nevím, zda by to maníky v DnD bavilo, přidává to na realismu, ale zase nemůžeš celý kola jen mlátit. $lol$ Ale shaken dokáže bejt dobře dramatickej, třeba jste s někým na nože a řízne tě, a dostaneš shaken, tak se ti najednou zamžilo před očima a zalehlo v uších, po tý ráně, je ti mdlo, jen zvedneš ruce jako boxer před sebe tak, aby si byl aspoň trochu krytej a snažíš se vyhnout dalšímu zásahu, snažíš se vzpamatovat a doufáš, že další kolo už to snad bude lepší. Jojo, takový věci v DnD moc nezažiješ.
Dobře se to hodí právě do prostředí, kde lítaj granáty a kulky okolo, evokuje to ten un-safe feeling ze souboje, že tě něco může fakt vyvést z míry, vyrazit ti dech a tak, že nejsi pár sekund nic schopnej dělat.
Celkově musím říct, že na první hraní se mi SW velmi osvědčily. Je to zároveň něco jako gurps nebo d20, ale na druhou stranu mnohem míň rules-heavy, ale stále dost crunchy, aby se člověk, co to tak má rád vyžil. Hody jsou jednoduchý, navíc se do toho dá zapojit ten Fate aspekt přes body Benefitů, nejsou tam hit pointy, takže je to víc drsný a souboje mají dost šťávu, mi přišlo. Rozhodně super systém pro to post-apo, nebo cyberpunk, sci-fi, klasickej pulp, pro kterej to bylo primárně udělaný, apod. A trappings jsou super, univerzální pravidla, kdy ta samá věc může bejt granát, fireball, plasmová střela, atd. s tím, že pokud člověk chce, tak tomu může dát i specifický efekty, nebo to nechat jen obecný. Zatím nadmíru spokojenost. :)