Dragon Age RPG

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: :wink: $D $8) $cry$ $P :-)= :eyecrazy: :>:o/ :>;o) O-) :clap: :think: $lol$ $:) $;) $-o :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Dragon Age RPG

Re: Dragon Age RPG

od Ecthelion » 1. 6. 2015, 15:00

Dalcor píše:Hrajete někdo Dragon Age?
Myslím, že svého času hrála (nebo to minimálně zkoušela) Sparkle. My jsme Dragon Age spíš jenom proletěli, ale nikdy nebyla příležitost to pořádně vyzkoušet.

Re: Dragon Age RPG

od Dalcor » 1. 6. 2015, 13:43

Hrajete někdo Dragon Age?
Zajímalo by mě jak se vypořádáváte s tím jak je designovaný boj, kdy Rogue je vlastně jenom do počtu?

Re: Dragon Age RPG

od MaMaHaJ » 19. 7. 2011, 16:19

Ano, ty úvodní příběhy jsou nejzábavnější, a to proto, že mají nějaký neúspěch. Však víte, drama se vytváří z neúspěchů... No a ve vašem původu je na konci vždycky nějaký neúspěch, jste nakažení nákazou, váš hrad je v troskách atd. Dál ve hře tohleto všechno ale naprosto chybí a na tu hromadu úspěchů jsou jenom dva neúspěchy - že vás jednou uspí démon a pak že vás jednou zajmou.

Takže podle mě, samotný herní příběh nic moc. (A hra koneckonců taky. Moc soubojů, žádné prozkoumávání světa.)

Nicméně, svět se mi docela líbil. Je to prostě klasika s několika klasickými nápady v novém kabátě. Takže, proč ne? Jasně, rozhodně to není dark, ale má to něco do sebe.

Re: Dragon Age RPG

od Sammael » 1. 6. 2010, 10:37

No takze som sa k svetu Dragon age este predsa len vratil. Ale tentokrat som upustil od xboxu a skusil to na PC. Hra je na PC o niecom uplne inom. Jednak ma velmi prekvapila grafika. A jednak som k celej hre zmenil pristup. Zacal som to hrat ako trpaslika bez kasty resp mestkeho trpajzla. Pribeh sa vydal z pociatku inym smerom ako za human nobla. Hra mi ukazala svoju originalitu a putavost az teraz. PC kladie doraz na taktickejsie suboje co je u mna +++. Hrat za trpaslika bez kasty je super zazitok. Ludia na vas pozeraju ako na povalaca a smradocha. Citil som sa tak povediac beznejsie. Uz som nebol hrdina v nablizkanej zbroji ale trpaslik ktory pracuje pre vypalnika a brani sestru pred znasilnenim. Trpaslici tam maju nemiestne narazky a svet sa zda byt naozaj nemilosrdny (a to hovorim o moralnej stranke). Kazdy na vas pozera ako na spodinu. Hra je omnoho putavejsia. Cize odporucam zahrat si. Vsetko negativne co ma v minulosti pri hrani dragon age na xboxe zasiahlo, razom zmenil tento maly, bradaty, potetovany bitkar.

Re: Dragon Age RPG

od Gran » 12. 1. 2010, 15:57

Absolutní souhlas s Ressem =) Dohrál jsem to dvakrát (Hard a Nightmare difficulty), potřetí už to ale hrát nebudu, protože sice mi nevadí ukecanost, ale když už přijde na boj, tak mám radši něco akčnějšího, méně taktického... holt nejsem v PC hrách fanda skupinovejch soubojů, spíš mám radši hru vyloženě za jednoho týpka ;)

EDIT: Na druhou stranu, ty hlášky družiny za to stály. =))

Re: Dragon Age RPG

od Sammael » 20. 12. 2009, 13:09

V hre sa mi pacilo ked som si urobil z nobla buzeranta a spaval s malym risavym trpaslikom v bordely. Potom som vyriesil problem s vlkodlakmi a vykaslal sa na to. Mne to cele prislo ako velky debatny kruzok a malo akcie. Svet ako napisal frritz nie je nicim originalny zobrali wiedzmina alebo skor witchera, skrizili to s tolkienom a dodaly fluff. Navyse je to pre mna klaustrofoba priliz uzke a prislo mi to cele ako railroad. Taky oblivion bolo nieco pre mna. Co sa tyka toho fluffu, tak: no a co ze boli elfovia otroci ludi, aj tak su to metrosexualy z lesa.

Re: Dragon Age RPG

od Resurrection » 20. 12. 2009, 11:13

2Sitatunga: Ma i nema to tu co delat. V tom PnP ten svet zrejme zpracovan neni, takze se to tyka settingu. Tak jako tak nas pripadne Faskal oddeli.

2firtzs: Prvni moznost mas spravne, druhou napul a treti a ctvrtou nikoliv:

1) Obetujes se sam.

2) Dlouhodoby spolecnik (Alistair), pokud je pritomen, ti neda na vyber, zvlast jeli tvuj love interest a obetuje se.

3) Zemre padouch, ze ktereho si proti jeho vuli udelal Grey Wardena a pak si ho obetoval misto sebe. Napraveni padousi ci neco podobneho se v DAO nevyskytuji.

4) Oplodnis carodejku Morrigan (bud tim podvedes svuj love interest nebo svuj love interest k tomu premluvis; pokud je M tvuj love interest, opusti te tak jako tak...), pricemz esence z archdemona prejde po jeho porazce na dite (nikoliv ho zabije). O vysledku snad radeji nespekulovat


Tomu co ty si predstavujes pod dark fantasy se nejvice blizi moznost 4), ktera je imho mnohem chytrejsi nez uz klise typu "stanes se tim proti cemu bojujes". To uz rikal Nietzsche pred vice nez 120 lety... Kazdopadne pointa je v tom, ze spravna moznost proste neni ani jedna, a tak je to po celou hru. Vzdy si vybiras, jakou cenu jsi ochoten zaplatit, nikoliv z klasickeho dilematu dobra vs spatna odpoved. No a jelikoz svet je plnej podrzackejch svini (doslova), ke konci uz jdes zachranit svet spis proto, ze ti nic jineho nezbyva (je to proste tvuj job, stojis proste na tehle strane), nez z presvedceni. Naopak, me osobne celej Ferelden prisel zralej na to, aby ho Blight prevalcoval (a darkspawn se uz zdaleka nejevi jen jako ta spatna a zla horda monster - clovek si klade otazku, kdo jsou tady ty monstra)... Proste hodne podobne pocitum v Zaklinacovi, jenomze zatimco v Zaklinacovi to clovek cekal (diky kniham, kde je to taky tak), v DAO to naopak bylo velmi prijemne prekvapeni. Z meho pohledu sice DAO vypada v zakladu jako klise, ale pracuje s nimi velmi zajimavym zpusobem. To je koneckoncu zaklad i v Zaklinacovi. Vezmes klise prvky a zpracujes je jinak. Kazdopadne to opravdu neni v tom, ze elfove nejsou nadrasa, ale otroci lidi...

Re: Dragon Age RPG

od Sitatunga » 20. 12. 2009, 10:57

1) tak to fakt nefunguje
2) ta hra pravděpodobně není určena pro osoby tvého typu
3) v diskusi o pnp to nemá co dělat

Re: Dragon Age RPG

od Fritzs » 20. 12. 2009, 10:42

Teda podle toho co vím, tak hra nabízí (spoiler!) volbu:

a.) umřeš ty
b.) umře Warden, co tě provází celou hrou
c.) umře napravený padouch (tuším že)
d.) oplodníš čarodějnici a umře ono dítě


Opravdu tam nevidím to, že se hrdina stane tím proti čemu bojoval... kdyžtak mě to teda můžeš "naspoilovat" stejně to už nemíním hrát.

Re: Dragon Age RPG

od Resurrection » 20. 12. 2009, 01:14

fritzsi jako nazor bych jeste bral, ale ted uz placas fakt hovadiny. Hra te nebavila a svet te nezaujal, ok. Ale nevynasej prosimte soudy, kdyz si to ani nedohral a evidentne o tom moc nevis. Kdybys to totiz aspon dohral, tak bys zjistil, ze je to cele tak trochu (uplne) jinak. A ne, s tim spoilerem pravdu taky nemas, sorry.

Re: Dragon Age RPG

od Fritzs » 19. 12. 2009, 23:46

Sitatunga píše:Co se týká toho dark fantasy -- někdo tu dal dohromady definici fantasy, kde hrdina dělá co může, a nakonec to stejně dopadne špatně, něco jako že se sám hrdina stane tím proti čemu bojoval, a tak. Tohle myslím DA splňuje, a ta dark věc se objevuje i v těch volbách které vás provázejí, zvlášť pokud si předtím nečtete wiki abyste věděli co má jaké následky. Hlavně na konci.
Nevšiml jsem si, ale hru sem tak daleko nedohrál, jenom sem se po několika hodinách podíval youtube jaké je outro a zjistil sem, že je přesně v rámci Bethesdou nastaveného trendu (spouler: Hero dies! /spoiler).

Jinak stále to není to co si představím pod "dark" (obě strany jsou v podstatě stejně špatné a konflikt pramení z ideologie, nebo spíš touhy mocných po ještě větší moci krytý ideologií). V DA jsou proti sobě postaveny "civilizované rasy středozemě" proti ZLU, přičemž "dark" je způsobeno tím, že se "civilizované rasy středozemě" neumí domluvit a navzájem proti sobě pletichaří.

Re: Dragon Age RPG

od Sitatunga » 19. 12. 2009, 23:24

Fritzs píše:je tam umělecky zakomponován důvod, proč nemám rád generickou heroickou fantasy, schválně jesi ho z toho vytáhneš
Like I care.

...

Co se týká toho dark fantasy -- někdo tu dal dohromady definici fantasy, kde hrdina dělá co může, a nakonec to stejně dopadne špatně, něco jako že se sám hrdina stane tím proti čemu bojoval, a tak. Tohle myslím DA splňuje, a ta dark věc se objevuje i v těch volbách které vás provázejí, zvlášť pokud si předtím nečtete wiki abyste věděli co má jaké následky. Hlavně na konci.
Conlai píše:Jinak je v DA docela dost WTF momentů.
- Například to, že Chris Pramas na rpg.net tvrdí, že chtěl udělat nový entry product, ale přitom má v pravidlech reference typu "tohle nedělejte, pokud jste RPG nikdy nehráli" (například: Pokud jste nováček, vezměte si povolání válečníka, je pro vás ideální).
Au.
- Nejde hrát šlechtice (titul si hráč "musí zasloužit") a vůbec by asi byl pro nováčka přikvačivšího od PC verze problém v dalších věcech, jako například že set 1 neobsahuje pravidla ani fluff pro Grey Wardeny (wtf?).
Au!

Ale pokud to fakt vznikalo souběžně s PC hrou, tak je možné, že tvůrci pnp verze neměli přístup k materiálům, a rozhodli se to vynechat aby si neprotiřečili. Ale stejně au.
- V GM handbooku lze třeba najít fakt hustý odstavec o GM Fiat a o tom, že podvádění je ok, pokud se vám to hodí (ne zrovna můj šálek kávy)... a je tam dost dalších hlášek o vedení hry, o kterých by se dalo... diskutovat.
To opsali z Wodu ;)
Celé to vypadá jako Dragon Age Heart-breaker. Kdybych chtěl v Thedasu hrát (a PC hra se mi přes výhrady v mnohém líbila), tak na to asi podle nálady vezmu DnD4E, FATE, TSOY nebo nějaký oldschool retroclon... nemám pocit, že bych tahle pravidla potřeboval k navození DA feelingu nebo pro informace o světě. V těchto ohledech mě nikterak "nesaturovala". $P :roll:
Hm.

Ono se to trochu dalo čekat, Green ronin fakt vydávají maximálně klasické hry. Si měli nechat tu pnp verzi udělat od Luka Crana nebo tak někoho.

TODO LIST: vyrobit templářské, circle a apostate lifepaths pro BW :-)=

Re: Dragon Age RPG

od Conlai » 19. 12. 2009, 23:04

Ok, obětoval jsem se a přečetl jsem trochu více z pravidel a nakoukl i do tohohle threadu na rpg.net.

Gritty... no gritty to moc není. Combat-wise má PnP docela nudný soubojový systém, který se stává zajímavějším, když hráč hodí správná čísla a dostane stunt points (čili náhodně). Samozřejmě lze dodat nějaká houserules a think-out-of-the-box solutions, ale as is je souboj celkem nuda.
Když porovnám běžné poškození a health začínající postavy, tak mi sice vyjde, že mág může umřít po dvou ranách sekerou, ale to mi ještě na "gritty" nestačí...

Systém asi funguje docela svižně, protože je vážně prostý - hoď 3k6 + vlastnost + 2 za focus (ie dovednost) a porovnej s cílovým číslem. Boj bude trochu větší problém, protože z vlastností vyplívá, že může být problém se trefit, takže se to může natáhnout. Samozřejmě, boj probíhá formou "hodíme iniciativu a střídáme se v sekání na kola".

Dovednosti se jmenují foci a pokud je máš, poskytují pevný +2 na hod - thats it. Pro představu o záběru a originalitě, je to něco mezi DnD a GURPS: Axes, Calligraphy, Drinking, Historical Lore, Musical Lore, Running, Rowing, ...

Jinak je v DA docela dost WTF momentů.
- Například to, že Chris Pramas na rpg.net tvrdí, že chtěl udělat nový entry product, ale přitom má v pravidlech reference typu "tohle nedělejte, pokud jste RPG nikdy nehráli" (například: Pokud jste nováček, vezměte si povolání válečníka, je pro vás ideální).
- Nejde hrát šlechtice (titul si hráč "musí zasloužit") a vůbec by asi byl pro nováčka přikvačivšího od PC verze problém v dalších věcech, jako například že set 1 neobsahuje pravidla ani fluff pro Grey Wardeny (wtf?).
- V GM handbooku lze třeba najít fakt hustý odstavec o GM Fiat a o tom, že podvádění je ok, pokud se vám to hodí (ne zrovna můj šálek kávy)... a je tam dost dalších hlášek o vedení hry, o kterých by se dalo... diskutovat.

-----

Celé to vypadá jako Dragon Age Heart-breaker. Kdybych chtěl v Thedasu hrát (a PC hra se mi přes výhrady v mnohém líbila), tak na to asi podle nálady vezmu DnD4E, FATE, TSOY nebo nějaký oldschool retroclon... nemám pocit, že bych tahle pravidla potřeboval k navození DA feelingu nebo pro informace o světě. V těchto ohledech mě nikterak "nesaturovala". $P :roll:

Re: Dragon Age RPG

od Fritzs » 19. 12. 2009, 22:40

Sitatunga:

1.) Tato diskuze není nadepsána: "Chvalozpěv na Dragon Age RPG". Navíc, už jenom to, co o tom napsal Conlai je pro mne dostatečným důvodem to neshánět.

2.) PC hra slibovala "Originální svět plný neotřelých nápadů(TM)" což jaksi nedodala. Celkově si představuju průběh vývoje DA nějak takto ( je tam umělecky zakomponován důvod, proč nemám rád generickou heroickou fantasy, schválně jesi ho z toho vytáhneš):

Lead designer: "Náš nový produkt bude temné fantasy CRPG s o neotřelým světem-"
Producent: "Kolikrát Vám to budu muset vysvětlovat?! Náš draze zaplacený výzkum prokázal, že vývoj her s novými, jak vy říkáte, neotřelými myšlenkami je v průměru o 7,84% nákladnější. Což ovšem není všechno, vezměte si, že náš zákazník je osamnělý obtloustlý třicátník, co zbírá komixy a plastový šunt! Myslíte si, že takový člověk bude chtít něco nového a neotřelého?
L.D.: "... no, mě na kurzu říkali, že nemám pohrdat zákazníkem..."
P.: "Na kurzy se vykašlite. Podívejte, zákoši sou banda hnusných tlustých poloautistických nerdů. Dodejte jim to co chcou."
L:D.: "Ale my jsme strávili brainstormováním těch nápadů opravdu moře času..."
P.: "Tak mě teda řeknite v čem to bude tak orginální a neotřelé?!
L.D.: No tak jako jak sou v klasickým fantasy, teda například forgotten realms nebo cokoliv D&D kromě teda Planescape, protože to není klasický fantasy elfové takoví ti vznešení a nóbl namyšlení hajzlíci, tak tady to bude úplně jinak, protože budou jakože otroci lidí a né naopak... lidi všemu šéfujou a uctívají boha, jako jednoho boha jako křesťanmi a židi a mají mágy, keří sou jakože nebezpeční proto je drží pod zámkem nebo je...lobtomizují, nebo jak je to slovo aby pak byli takoví hodní a mohli vyrábět magické předměty, které hráč bude všude nacházet. Potom tam sou ty zlí, to sou jako skřeti ale jinak, říkáme jim darkspawn, vypadají jako ty skřeti z Pána Prstenů, jenom mají kolektivní vědomí jako Tyranidi a sou to vlastně spirity z netherworldu, který vytvořil bůh jako první než vytvořil lidi a ty spirity... No, potom lidi snažili ovládnout toho boha to je ten koncept toho hubrisu, ne? A von se naštval a odešel a tydle spirity posedly ty mágy co se ho snažili ovládnout as pak se z nich stali tihle darkspawni... A... a trpaslíci sou vymírající rasa protože jim všechni ničí ti darkspawni a navíc a navíc se i ničí sami mezi sebou a tak. Jo a někeří hráči mají rádi elfy tak tam máme elfy, co nejsou otroci ale jenom takoví cigáni... romantizovaní cigáni...
P.: "A tohle považují lidé vašeho typu za originální a neotřelé myšlenky?
L.D.: "A nejsou snad originální a neotřelé?"
P.: "Znáte ten pocit, když jste na základě nějakého čistě subjektivního a ničím nepodloženého dojmu hluboce opovrhoval určitou sortou lidí a pak jste se střetl s pravdou a zjistil, že ve realita je mnohem horší... Ale to máte jedno, projet vám asi schválíme.... JO a řeknite konceptistovi ať nakreslí tadyhle Morganu nahatější..."

Re: Dragon Age RPG

od Sitatunga » 19. 12. 2009, 21:19

Fritzs píše:Heroická dark (v případě DA spíš grey) fantasy to nebude...
To je dobré vědět. Mohl by ses prosím stavit ve všech ostatních diskusích a říct nám, že se ti jejich předmět nelíbí? Ta myšlenka používat rpgf jako osobní platformu pro šíření nenávisti je rozhodně originální, a já budu se zájmem sledovat tvůj profesní postup.

...

Conlai, jak moc je to gritty? PC verze je dost heroická, a tak, ale dokážu si představit, že papírová by taková být nemusela. Jaké dovednosti jsou, je to dnd-like nebo obecné a je tam i dovednost pletení košíků? (mám podezření že to bude dnd-like způsobem, z těch tří povolání, ale kdo ví)

Jak bys ohodnotil složitost toho systému na běžné použití? Kolik času zabere ověřit dovednost? Kolik souboj? Jaký rozsah mají ty základní vlastnosti?

Ona je tu totiž klasická otázka jestli není lepší vzít Fate a ty dobré věci (fade, mágy, templáře a jejich lyrium, trpaslíky a jejich kasty, elfy a jejich vykořisťování, atd) získat bez těch špatných (učení se dalšího systému, utrácení peněz za příručky, atd).

Zároveň je otázkou, co má být náplní hry? Je stavěná na další partu grey wardenů, nebo jsou hráčské postavy při zemi? Kdybyste mělí hrát Dragon Age pnp, o čem by bylo?

...

jefri, je fakt, že dokonalé stavby dialogů v pc hrách (a tedy příběhu) Bioware ještě nedosáhlo, ta vypadá zhruba takhle:
... nějaké možnosti ...
3) Ale já tě miluju, a vždycky budu.
4) [lež] Ale já tě miluju, a vždycky budu.
(planescape torment)
ale i tak jim to jde :) Hlavně udělali pokrok v porovnaní s předchozími hrami, kde morální dilemata fungovala následujícím zpusobem: "you see a box of kittens"
1) (hug)
2) (burn)

Nahoru