Star Wars d6 (WEG edition)

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: :wink: $D $8) $cry$ $P :-)= :eyecrazy: :>:o/ :>;o) O-) :clap: :think: $lol$ $:) $;) $-o :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Star Wars d6 (WEG edition)

Re: Star Wars d6

od Majo » 9. 9. 2009, 21:30

Aha, tak potom už tomu rozumiem.
V tom prípade súhlasím, je tiež nenávidím, keď niekto posudzuje, či sa moja postava mohla zachovať tak ako som sa rozhodol, že sa zachová. To nenávidím či už u GMa alebo u spoluhráčov.

Re: Star Wars d6

od lev » 9. 9. 2009, 21:23

To sú dve rozdielne veci - v tom príklade Žeryka som mal na mysli, že GM posudzuje, či by sa tak hráčova postava zachovala, v Star Wars d6 ti GM nemá čo spochybňovať tvoje konanie - samozrejme ho má plnú autoritu hodnotiť tým, že mu môže dať DSP - ale tým predsa nespochybňuje, že to ako sa jeho postava zachovala nebolo v súlade s jej charakterom (ktorý má v rukách hráč).

Re: Star Wars d6

od Majo » 9. 9. 2009, 21:20

lev píše:
Vypravěč strhne hráči barda Žeryka zkušenosti za to, že si che sám zachránit při útěku z chrámu život a vůbec nehledí na to, že by měl pomoci druhé osobě...
A toto by zmateně dobrá postava rozhodně neudělala (ani postava s jeho náturou) - hráč přehlíží nejen svědomí postavy, ale i logický fakt hraní za postavu s takovýmto pohledem na život.
Ľudia pod tlakom reaguju rôzne - aby GM rozhodoval o tom, či sa postava zachovala správne, alebo nie považujem za asi najhoršiu možnú vec pri hraní RPG. Efektívne tým prebral tú najpodstatnejšiu vec, ktorú ma hráč v tomto type hry - väzbu na vlastnú postavu.
Ale nie je to podobne aj v SW D6? Tam tiež GM hodnotí, či postava už neprekročila nejakú hranicu zla.
Hráč môže urobiť niečo kontroverzné a GM na neho vyskočí: "Na, tu máš dark point." V hre som sa s tým nestretol, ale mal som trochu pocit pri čítaní pravidiel, že táto vec môže vyvolávať za určitých okolností nezhody pri hre. Ale opakujem že som to nezažil, takže to tak možno nie je.

Re: Star Wars d6

od Peekay » 6. 7. 2009, 09:28

Majo píše:Nebolo by to zábavnejšie keby sa aj hráči mohli navzájom odmeniť?
Teoreticky mozes zaviest nieco take, ze kazdy hrac na konci sedenia da jeden bod tomu zo spoluhracov, ktoreho hra sa mu najviac pacila. Ale:
  • robil by som to na konci sedenia, nie pocas - aby bod dostal od teba ten, kto si ho najviac zasluzi, a nie ten, kto prvy spravil nejaku aspon trochu cool vec (plus udelovanie bodov odvadza pozornost od hry)
  • rozdelovanie CP nemozes plne decentralizovat, ta hra ti potom prestane fungovat (suvisi to s tym, ako je nastavena a ze ide o klasicky GM-Player model)
Majo píše: A GM by mal možno na konci hry trochu menej práce pri rozdeľovaní CP.
Tak toto naozaj nie je praca ;)

Re: Star Wars d6

od Majo » 3. 7. 2009, 12:43

Díki za objasnenie.
lev píše: Hry ako Riddle of Steel, Star Wars d6, či tuším aj Sorcerer fungujú v princípe tak, že odmeny hráčom prideľuje GM,
Nebolo by to zábavnejšie keby sa aj hráči mohli navzájom odmeniť? A GM by mal možno na konci hry trochu menej práce pri rozdeľovaní CP.

Re: Star Wars d6

od lev » 3. 7. 2009, 11:41

Tiež je tam napísané, že pri používaní Sily môže využiť aj Temnu stranu (pridá sa mu toľko kociek, koľko ma Dark pointov), vtedy je tiež riziko, že bude skorumpovaný. Ale mam pocit, že tam nie je napísané v týchto prípadoch exaktne, či dostane dark point alebo nie. Kedy ten dark point dostane a kedy nie? Je to na odhade GMa?
Toto je dosť exaktne napísané. V prvom rade to nie je používanie Dark Side, je to len určité echo a volanie Dark Side, ktore rezonuje v postave, ktorá už nejaké DSP získala predtým. Ak ich hráč odmietne, tak sa mu zvyšuje obtiažnosť hodu, ak to prijme, tak si musí byť istý, že koná s najčistšími úmyslami, inak dostane ďalší DSP.

Malo by byť inak jasné, že ak niekto používa Dark Side, tak dostane DSP, nech sa bude vyhovárať koľko chce.
Napadla mi jedna vecička: Na konci dobrodružstva dostávajú hráči od GMa charakter pointy, podľa kvality hrania, atd. (sú to akoby exp. pointy). Napadlo mi čo keby to bolo inak: Každý hráč by mal na začiatku hry napr. 5 „dávacich“ charakter pointov. Tieto by mohol hocikedy počas hry dať inému hráčovi, ak by sa mu páčila jeho hra, jeho roleplay alebo jeho nápad, atd. Mohol by mu dať 1 point alebo viac, akoby chcel.
Hry ako Riddle of Steel, Star Wars d6, či tuším aj Sorcerer fungujú v princípe tak, že odmeny hráčom prideľuje GM, ktorý tak reaguje buď z vlastnej iniciatívy, alebo na podnety hráčov (v Riddle je to prideľovanie Lucku, v SW d6 CP, v Sorcererovi bonusové kocky), preto nevidím úplne dôvod na tento systém (v PtA má fan mail totižto ďalšie dôsledky, ako napr. to, že môže producentovi zvyšovať budget)

Re: Star Wars d6

od Majo » 3. 7. 2009, 11:24

Chcel som sa spýtať na takú menšiu radu ohľadom pravidiel SW.
V pravidlách je napísané, že ak jedi používa Silu na egoistické ciele, tak môže byt korumpovaný Temnou stranou (môže dostať Dark point). Alebo ak sa chova nerytiersky alebo zbabelo. Tiež je tam napísané, že pri používaní Sily môže využiť aj Temnu stranu (pridá sa mu toľko kociek, koľko ma Dark pointov), vtedy je tiež riziko, že bude skorumpovaný. Ale mam pocit, že tam nie je napísané v týchto prípadoch exaktne, či dostane dark point alebo nie. Kedy ten dark point dostane a kedy nie? Je to na odhade GMa?

Napadla mi jedna vecička: Na konci dobrodružstva dostávajú hráči od GMa charakter pointy, podľa kvality hrania, atd. (sú to akoby exp. pointy). Napadlo mi čo keby to bolo inak: Každý hráč by mal na začiatku hry napr. 5 „dávacich“ charakter pointov. Tieto by mohol hocikedy počas hry dať inému hráčovi, ak by sa mu páčila jeho hra, jeho roleplay alebo jeho nápad, atd. Mohol by mu dať 1 point alebo viac, akoby chcel.
Časť charakter pointov by stále rozdeľoval GM na konci hry, ale časť by sa rozdeľovala takýmto spôsobom.
Čo si myslite o tomto?

Re: Star Wars d6

od Pieta » 3. 5. 2009, 23:40

lev píše:Anotáciu som prepísal
Lepší. (:

Re: Star Wars d6

od lev » 3. 5. 2009, 23:27

Anotáciu som prepísal, otázne je ešte čo s názvom. Oficiálne sa hra volá Star Wars Roleplaying Game, čo je inak aj názov nesúvisiacej d20 hry (1.,2. aj Saga edície). Na nete je bežné používať SW d6, prípadne WEG SW. SW d20 tu tiež nie je v anotáciach pod celým názvom miesto toho je pod Saga edition, takže mi prišlo vhodné na ich vzájomné rozlíšenie uchýliť sa k tomuto názvu, ale ak to treba zmeniť tak dajte vedieť.

Re: Star Wars d6

od Sammael » 2. 5. 2009, 16:18

Jedno zo základných pravidiel hovorí, že hráči nemajú zdržiavať akciu (pravidlami).
Perfektne. S týmto mali chalani v kosiciach velky problem.

Re: Star Wars d6

od lev » 2. 5. 2009, 15:39

Sammael píše:Dokonca to bolo podporovane, peknými miniatúrami.
K miniatúram toľko, hra ich nevyžaduje a v zásade nie je pre ne ani nejak stavaná, narozdiel od d20. Jedno zo základných pravidiel hovorí, že hráči nemajú zdržiavať akciu (pravidlami).

Re: Star Wars d6

od Erric » 2. 5. 2009, 15:33

Vymluvy! :o)

Re: Star Wars d6

od lev » 2. 5. 2009, 15:28

To je daň za to, že musím písať anotácie na pár minút pre GameCon. :(
Časom sa k tomu určite vrátim.

Re: Star Wars d6

od Sammael » 2. 5. 2009, 15:27

Myslim, ze ked si peekay najdde cas, prihodi tu podrobnejsiu anotáciu. Ja prirucky vlastnim v pdf a iba som ich prebehol, nevizera to na prvy pohlad zle. Dokonca to bolo podporovane, peknými miniatúrami.

Re: Star Wars d6

od Pieta » 2. 5. 2009, 15:13

Nechci být zlý, ale z téhle anotace si moc dobrou představu o hře neudělám, tedy kromě toho, že je ze světa Star Wars zřejmě z doby Impéria a že je tam temná strana Síly. (:

Nahoru