In a Wicked Age

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: In a Wicked Age

Re: In a Wicked Age

od vzteklina » 5. 9. 2015, 13:42

Mno bohužel mám telefon co se na něm dají číst textové soubory ale aplikace na kostky nezvládne :-(
I když v současné době je to asi trochu podivná kombinace, to je holt moje minus. Obecně jako point to je dobre. Mužete doporučit nejakou šikovnou aplikaci, kerá by IaWA házení zvládla nějak jednoduše (aby člověk nestrávil půl minuty nastavováním správných kostek)?

Re: In a Wicked Age

od Kelton » 4. 9. 2015, 16:51

Tak jestli máš pravidla v telefonu, tak kostky tam můžeš nacpat taky.

Re: In a Wicked Age

od vzteklina » 21. 8. 2015, 12:02

DnD kostky nejsou normální... a tudíž ani IaWA kostky nejsou normální...
IaWA se dá krásně hrát jako oneshot někde nahodile, pravidla udrží člověk v hlavě nebo v telefonu, ale ty zpropadené kostky s sebou fakt netahám kudy chodím (nehledě na to že mám jenom k6, k10 a k20 kostky...přestože hraju DnD).

Re: In a Wicked Age

od Alef0 » 21. 8. 2015, 09:50

Namiesto kociek môžeš držať údaje na liste postavy.

Akurát potrebuješ aspoň dve sady pre dvoch bojovníkov v súboji, lebo potom sa ti strašne zneprehľadnia súboje. (Ideálne čím viac, tým lepšie.)

Ale zase, sú to normálne D&D kocky.

Re: In a Wicked Age

od vzteklina » 21. 8. 2015, 08:52

Nezná někdo nejaký trik nebo hack, kde by se dalo hrát IaWA bez potřeby pěti různých kostek pro každého hráče?

Re: In a Wicked Age

od Antharon » 30. 5. 2011, 22:41

mno ciele staviteľa, i hráčov boli zamerané na prítomnosť. Staviteľov zámer je aby ostal nerušený s kráľovnou vo faraónovej hrobke, zatiaľčo faraón by ležal niekde inde. Preto sa staviteľ bude snažiť o to, aby sa postavy k jeho hrobke nedostali. To, proti čomu postavy bojujú nie je priamo osoba architekta ale pasce, ktoré tam zanechal. Samotný dungeon sa teda generuje až počas hrania konfliktami. Dohoda s architektom teda potom nemusí byť v hernej rovine, ale v metahernej, kde napríklad architekt navedie postavy k hľadanému pokladu za to, že neotvoria nejaké dvere a podobne.
Je to pomerne abstraktné, ale fakt zaujímavé.

Re: In a Wicked Age

od zyt » 30. 5. 2011, 18:13

Jak vypadalo vyjednávání když archeologové porazili architekta? Naopak si to dovedu představit, ale jak ovlivňovat postavu která je z mého pohledu už dávno mrtvá, teda ne. Byli archeologové takto schopni ovlivnit minulost? Například zkazit nějaké stavitelovi plány(teda jiné plány než zabít všechny vykradače hrobů)? Například zbalit královnu atd.

Re: In a Wicked Age

od Antharon » 30. 5. 2011, 13:09

typickým príkladom bol architekt ktorého zámerom bolo nevpustiť postavy do komnaty kráľovnej a tak útočil na postavy prekážkami v pyramíde. Šípkové pasce spôsobovali zranenie, dlhý tunel plný prachu mohol spôsobiť únavu. Dokonca nejak útočil aj načesť postáv. Naopak postavy mu uškodili tým, že poškodili kľúčové mechanizmy a podobne

Re: In a Wicked Age

od Alef0 » 30. 5. 2011, 12:03

Myslím, že IaWA zvládne akýkoľvek žáner, veď oraclov je kopa pre pestré štýly (Conan, budúcnosť, apokalypsa). Stačí vhodne nakrížiť záujmy postáv a už to ide samo. Akurát hororové zložky si hráči musia zaviesť sami.

Inak ako ste riešili konflikty krížom cez históriu? Máš nejaký príklad? Lebo ja si to neviem predstaviť.

Re: In a Wicked Age

od zyt » 29. 5. 2011, 16:34

To hraní na ve dvou obdobích zní žůžově. Asi to někdy zkusím.

Re: In a Wicked Age

od Antharon » 28. 5. 2011, 16:39

mno my sme tam raz riešili dungeon crawl a ten dopadol veľmi zaujímavo:

postavy boli v dvoch dejových líniách. Na jednej strane bola expedícia archeológov skúmajúcich egyptskú hrobku. Tí mali nemalé konflikty medzi sebou a zároveň každý chcel niečo v hrobke samotnej (ukradnutie konkrétneo artefaktu, nájdenie hrobky, smrteľná nehoda vedúceho expedície...)

no a druhá skupina boli postavy z histórie. Faraón, jeho manželka, architekt pyramídy a kňaz. Tí mali svoje spory medzi sebou, ktoré sa odvíjali počas hry. Architekt miloval kráľovnú, tá chcela aby faraón zomrel a chcela utiecť, kňaz chcel mŕtvych oboch aby získal miesto a samozrejme vplyv mali tieto veci aj na modernú dobu, kde vlastne útoky postáv na architektov za pomoci pascí a pomoc od ducha kráľovnej aby zlomili kliatbu na arcitekta spôsobilo prelnutie týchto línií

podobne v horore môže byť napríklad starý temný dom, ktorý navštívi skupinka, ktorá má medzi sebou konflikty. A to, že by chceli vymiesť z domu zlého ducha nezmení nič na tom, že po prvom "rozdelíme sa" sa hráči budú snažiť povraždiť aj sami.
Potenciál to určite má :)

Re: In a Wicked Age

od zyt » 28. 5. 2011, 13:02

Tak mě tak napadá jestli by šely IaWA zahrát i jako horor, nebo válečné drama ze začátku 20.stol.. Píšu si nějaké věštby, ale zároveň přemejšlím jaká rizika to může mít. Například u hororu pokud budou postavy jak ti hodný tak i ti nejhůř zlý by to teoreticky mohlo vyšumět vyzrazením toho tajemna. U válečného dramatu je zase riziko že postavy na znepřátelených stranách nebudou chtít moc "spolupracovat".

Re: In a Wicked Age

od Alef0 » 9. 4. 2011, 18:28

Ten mnohouholník znie dobre!

A aj tá tvorba (na pasívne postavy opozíciu).

Inak uvažujem, čím to je, že predmety sú NPC: v IAWA to dáva zmysel :-)

Re: In a Wicked Age

od zyt » 9. 4. 2011, 17:42

1)Po tom co se rozebrali postavy sem si začal črtat dobrodružství, pak přišla taková ta první volba cílů na kterou sem cépkama reagoval a na pasivní postavy sem vymyslel nějakou tu opozici. Zároveň sem s tím upravoval i dobrodružství, když si pak hráči postavy dokončili doplnil sem vztahovou síť aby to bylo ostřejší (dobrý je si nakreslit mnohoúhelník s postavou v každým rohu a ty spojovat čárama-vzájemnými cíly člověk pak vidí slabší místa) a pak sem měl asi 5min na domyšlení...hlavně ta první scéna je problém.
Alef0 píše:Zápisy zo sessionu: 7. 4. 2011

Dokonca aj konflikty M:1 išli bez problémov, akurát mi nie je jasné, či sa môže niekto brániť viackrát (zrejme môže), lebo jedna PC sa bránila v istom bode 2x.
Může, postava se brání každé výzvě
Alef0 píše:* náramok ako NPC (toto bol famózny nápad)
Nechcu machrovat ale my sme měli zrcadlo a meč a dokonce oboje jako hráčskoé postavy. Za to může Gauldy.

Re: In a Wicked Age

od Alef0 » 8. 4. 2011, 22:43

1) Nie, určite som nenačrtával. Vyrobiť zápletku by znamenalo za 5 minút načrtnúť kostru príbehu a až taký superman nie som. Spoľahol som sa na to, že storyline vznikne za behu. Tu samozrejme je problém z Wushu, že príbehy vyfučia do stratena... ale na druhej strane IaWA je silnejšia než Wushu, lebo úmysly to držia v nejakej lajne.

Záujmy vznikali viacmenej nezávisle od seba, ale kooperáciou. (= teraz urobíme záujmy a potom stlačíme tlačidlo Play).

Ešte inak si ma inšpiroval, že by sa dalo robiť to, že na konci sessionu by sa dali vygenerovať postavy pre budúci session a urobiť zápletky.

Jú! a ešte klišé: zistil som, že klišé je de facto super a pri brutálnej improvizácii je to vec, na ktorú sa dá spoľahnúť (opäť historka z Mountain Witcha: jeden ronin na konci sa rozhodol prevziať rolu Strigôňa, čo vyzeralo ako strašné klišé a možno to aj bolo, ale v danej chvíli to bolo brutálne na mieste. Ako hovorí Play Unsafe: nebuďte prešpekulovaní.)

2) mal som rovnaký pocit. Ešte by som sa chcel naučiť a uchopiť tie rady o krúžení.

3) Tu som to vyriešil inšpiráciou z Primetime Adventures / V hlavných úlohách: surovo som striedal hráčov. Vo chvíli, keď jeden z hráčov začal kontemplovať nad výšivkou Hradčan, čo mi visí na stene, mi bolo jasné, že ho treba zapojiť. Myslím, že keď sú scény rotované, tak pasívni hráči si prídu na svoje i bez toho, aby si aktívne museli kradnúť scény. (V PtA je povinnosť pýtať si scény na striedačku).

Nahoru