Legend of the Five Rings

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: :wink: $D $8) $cry$ $P :-)= :eyecrazy: :>:o/ :>;o) O-) :clap: :think: $lol$ $:) $;) $-o :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Legend of the Five Rings

Re: Legend of the Five Rings

od Jarilo » 22. 8. 2010, 14:47

Dostal jste se už někdo ke čtvrté edici? Na youtube je bohužel jen jedno review s velmi slabým zvukem. Zatím pročítám Design Diaries a z toho co jsem si přečetl - Roll & Keep zachován, přesun části pravomocí do rukou GMa, určité změny v klanech, celkové zjednodušení (oproti 3E jež by měla být v porovnání se více spoutána mechanikami) a také loučení se s posvátnými kravami hry =), konkrétně jsem četl cosi o zjednodušení a velkých úpravách některých Advantages, Skills, Schools, Spells, a Kiho do víc použitelné formy.

Knížky (jak 3. tak 4. edice) vypadají nádherně a moc rád si jednu pořídím, ale rád bych šáhl po té "správné". Samo, že na pdfko revised 3E se můžu podívat (a asi taky podívám), ale přišla by mi škoda nemít tenhle skvost pěkně v knihovně, takže teď babo raď...

EDIT - Tak review 4E jsem na RPGnet konečně našel =).

Re: Legend of the Five Rings

od Fritzs » 21. 12. 2008, 17:18

Peekay: Celkem rád ybch takouvou křivku viděl... jesi správněš počítám, tak to už totiž nebude křivka, ale čtyřrozměrná hyperplocha (nebo jak se tomu řiká...)

Re: Legend of the Five Rings

od Peekay » 21. 12. 2008, 11:53

Ide o to, ze keep je druhy regulacny mechanizmus (spolu s pool sizom), ktory ti obmedzuje maximum, ktore moze hod dosiahnut (ak neratame exploding dice) - teda pridavanim kociek do poolu (bez zvysovania keepu... toto robi v L5R zvysovanie skillu pri rovnakom atribute) nezvysujes maximalny vykon, iba frekvenciu, s ktorou ho dosahujes. Krivka teda bude vyzerat o dost inak.

Z matematickeho hladiska je to proste nice (omnoho nicer ako cisty poolovy mechanizmus).

Re: Legend of the Five Rings

od Fritzs » 21. 12. 2008, 11:32

Jaká je vlastně objektivní výhoda roll & keep oproti jiným způsobům házení (například dice poolu) IMHO je vybrání y nejvyšších kostek jenom zbytečný úkon navíc :think:

Re: Legend of the Five Rings

od Peekay » 20. 12. 2008, 19:48

Ota - druhoedicny R&K je deviaciou od toho, ako to Wick v 1ed napisal. V 3ed sa k tomu vratili... takze by som tipoval, ze pre to existuje nejaky dovod. Cachrovanie s obtiaznostou pri cistych testoch vlastnosti v 1ed nebolo, z LBS (vid nizsie) si na to nespominam, takze by som povedal, ze to nie je nijako nutne.

Mne sa inak este paci Legend of the Burning Sands, co je aplikacia L5R 3ed na arabsky setting (podla CCGcky rovnakeho mena, sesterskej hry L5R CCG).

Re: Legend of the Five Rings

od Pieta » 18. 12. 2008, 23:08

Potvrzuju, že roll & keep proslavily, pokud nezavedly, rozličné Wickoviny.

Re: Legend of the Five Rings

od jonka » 18. 12. 2008, 15:42

Majo: jop. V kompletnosti to vypadá tak, že 5k3 znamená hoď pěti (desetistěnnými) kostkami a libovolné 3 si z toho započítej do výsledku. Sečti a porovnej s cílovým číslem. Maximum je 10k10 potom každá kostka navíc znamená +5 k tvému výslednému číslu.

Re: Legend of the Five Rings

od Joe » 18. 12. 2008, 15:40

Hodíš X kociek a necháš z nich Y.

Re: Legend of the Five Rings

od Majo » 18. 12. 2008, 15:29

Co je to roll&keep? To co popisoval Ota?

Re: Legend of the Five Rings

od jonka » 18. 12. 2008, 15:06

roll and keep system je ještě používaný v 7th Sea, taky od AEG a taky je to původně "Wickovina".
Jinak mě se R&K systém hodně líbí, je takový dost variabilní a zajímavý co se týče určování cílových čísel. JInak je tam ještě jeden zajímavý mechanismus a to je "exploding dice" tzn když si hodíš 10 tak můžeš tou kostkou házet ještě jednou, ale dovolují to myslím jenom některé dovednosti/hody za určitých situací. (Obdobně to funguje i v Burning Wheel). Pak je tam ještě mechanismus zdvihů ("raises") kdy si můžeš libovolný úkon o něco ztížit, zvedne se ti obtížnost o 5 a když se ti to povede máš jako úspěch lepší efekt, taky zajímavý prvek (minimálně na tehdejší dobu) kdy si hráč může ovlivňovat obtížnost hodu.

Naprosto skvělý se mi jeví práce s Void ringem (prstenů je celkem 5, Fire, Earth, Water, Air + Void, každý kromě Voidů je "mateřským" pro dvě vlastnosti) a Void pointy. Void pointy je něco jako koncentrace nebo vnitřní mana, můžeš za ně utrácet rerolly a podobné věci a doplňuje se meditací, uměleckým předváděním nebo čajovým obřadem, což jsou všechno dovednosti. Geniálně atmosferické.

Já mám nejraděi asi 3.edici, protože je hodně šikovně graficky zpracovaná a na to já hodně dám ,-)
JInak L5R je jeden z těch systémů, kde musíte ke hraní napřed trochu studovat knihu a možnosti, které se vaši postavě nabízejí aby jste si zahráli, ale není to tak brutální jako například v Exalted : )

Re: Legend of the Five Rings

od Markus » 18. 12. 2008, 12:31

Ten roll and keep system je použit i v nějakých jiných hrách, nebo je to výsada Legend of the Five Rings?

Re: Legend of the Five Rings

od Ota » 18. 12. 2008, 12:25

Druhá edice (bohužel teď nemám čas se učit, jak se vkládá obrázek) existuje. A obsahuje i onen zajímavý Roll-and-Keep mechanizmus.
Když jsem ji porovnával s edicí třetí, našel jsem v obou edicích silné i slabé stránky. Co mě zaujalo nejvíc, byl odlišný přístup k ověřování dovedností a vlastností.

Druhá edice:
Postava chce použít dovednost "Umění hry Go". Tato dovednost vychází z inteligence. Postava má onu dovednost 3 a inteligenci 2. Postava tak hodí třemi 10-stěnnými kostkami a ponechá si z nich 2 nejvyšší. Získá tak celkový výsledek svého snažení, které porovná s cílovým číslem.
Postava je nucena otestovat svou vlastnost, například inteligenci. Hodí si dvěmi kostkami a ponechá si obě dvě.

Třetí edice:
Postava chce použít dovednost "Umění hry Go". Tato dovednost vychází z inteligence. Postava má onu dovednost 3 a inteligenci 2. Postava tak hodí pěti (3 za Go a 2 za inteligenci) 10-stěnnými kostkami a ponechá si z nich 2 nejvyšší. Získá tak celkový výsledek svého snažení, které porovná s cílovým číslem.
Postava je nucena otestovat svou vlastnost, například inteligenci. Hodí si dvěmi kostkami a ponechá si obě dvě.

Poznámka 1: Ve třetí edici je zmínka o tom, že při testování vlastností se snižuje hodnota průměrně obtížného činu o jistou hodnotu (pokud si dobře vzpomínám, tak to je 5).

Mně osobně se víc líbí systém použitý v edici druhé. Už jen to, že bych pro vlastnosti musel nastavovat cílové číslo jinak než pro dovednosti, se mi zdá mírně řečeno kostrbaté.
Na druhou stranu má třetí edice více "barevnosti", je různorodější, takže ideálem by pro mě byl nějaký mix. Méně pravidlové složitosti (herních mechanismů) a více ingrediencí.

Jaký máte na rozdíl mezi druhou a třetí edicí názor Vy? A proč myslíte, že se pro tuto změnu autoři rozhodli?

Re: Legend of the Five Rings

od Peekay » 18. 12. 2008, 04:44

Priznam sa, ze sa mi osobne viac paci prva edicia ako tretia (druha je vlastne d20 Oriental Adventures a nie povodny d10 Roll-and-Keep mechanizmus, takze to sem nepocitam) - System obsahuje vsetko potrebne, a canon je este v rozumnom stave, pred vsetkymi tymi sialenostami, co sa v CCG storyline stali pocas Goldu a Diamondu $D

(a samozrejme, prvu ediciu napisal John Wick)

Re: Legend of the Five Rings

od Aljen » 18. 12. 2008, 00:26

pocul som ze je to podobne Pendragonu. Je tak?

Legend of the Five Rings

od jonka » 17. 12. 2008, 21:23

Obrázek
(anotace)

Legend of the Five Rings je hra odehrávající se ve fantaskním světě Rokugan který je inspirovaný japonskem a východoasijskou kulturou. Ve hře zastáváte úlohy samurajů, mnichů nebo čarodějů a řešíte situace ve světě, kde vládnou klany a bojují proti proradné Zemi stínů. Hra používá takzvaný „roll and keep“ systém, který dobře simuluje napětí, realitu a smrtelnost samurajských soubojů. Zajímavý je dovednostní systém a systém škol a rodů, které si vybíráte při tvorbě postavy a který je dobře spjat s atmosférou prostředí.

Nahoru