Star Wars - Souhrnná diskuze k RPG hrám ze světa SW

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Star Wars - Souhrnná diskuze k RPG hrám ze světa SW

Re: Star Wars - Souhrnná diskuze k RPG hrám ze světa SW

od Passingby » 18. 8. 2022, 10:29

Re: Star Wars - Souhrnná diskuze k RPG hrám ze světa SW

od Markus » 18. 8. 2022, 09:36

Passingby si dal tu práci se zadáváním informací o Star Wars D6 o West End Games do databáze. Můžete začít přehledem rodiny Star Wars D6, nebo se rovnou podívat na anotace obou edic: první (1987) a druhé (1992). Je tam toho spousta.

Re: Star Wars d6 (WEG edition)

od Markus » 17. 8. 2020, 13:50

Vyhrabal jsem z archivů Drakkaru a hodil na web Peekayovu recenzi na Star Wars WEG.

Star Wars: Edge of the Empire

od eerieBaatezu » 29. 6. 2014, 10:05

Star Wars: Edge of the Empire

Hrál to někdo?

Ta vyhodnocovací mechanika je dost zajímavá. Někteří ji dokonce považují za jednu z nejlepších v oblasti rpg, na druhou stranu si nejsem jistý, zda není to hledání obrázků co kde padlo a s čím se to vynuluje poněkud zdlouhavé, ale nevím, nemám zkušenost. Prý to umí vytvářet nezapomenutelné situace a ozvláštnit každou činnost, jelikož počet variant, jak to může padnout a následná interpretace vlastně nedovolí, aby když dvakrát děláte to samé, to dvakrát bylo stejně. Navíc, i když neuspějete, tak se může stát něco pro vás výhodného a obráceně, či-li to přímo vybízí k vymýšlení zajímavých výsledků.

Systém prý podporuje out-of-the box myšlení, je to navrženo tak, že bonusy nemají zas tak zásadní výkyvy a navíc třeba při zastrašování můžete použít light saber dovednost, když vám to dává smysl, jakože se s mečem párkrát oženete nad hlavou a pořád budete mít dobrou šanci, že zastrašíte, přestože nemáte nainvestováno v nějakých sociálních skillech, apod. Wookie může zastrašovat třeba svou silou, atd.

A je tam hodně málo číselných charakteristik, bonus nebo postih je prostě přidání nebo odebrání kostek, takže to nemá tak min/maxérský feeling, navíc i díky tomu, že může nastat komplikace i při úspěchu, to spíš převádí myšlení na naraci, než na hraní přes bonusy.

Re: Star Wars d6

od Majo » 9. 9. 2009, 22:30

Aha, tak potom už tomu rozumiem.
V tom prípade súhlasím, je tiež nenávidím, keď niekto posudzuje, či sa moja postava mohla zachovať tak ako som sa rozhodol, že sa zachová. To nenávidím či už u GMa alebo u spoluhráčov.

Re: Star Wars d6

od lev » 9. 9. 2009, 22:23

To sú dve rozdielne veci - v tom príklade Žeryka som mal na mysli, že GM posudzuje, či by sa tak hráčova postava zachovala, v Star Wars d6 ti GM nemá čo spochybňovať tvoje konanie - samozrejme ho má plnú autoritu hodnotiť tým, že mu môže dať DSP - ale tým predsa nespochybňuje, že to ako sa jeho postava zachovala nebolo v súlade s jej charakterom (ktorý má v rukách hráč).

Re: Star Wars d6

od Majo » 9. 9. 2009, 22:20

lev píše:
Vypravěč strhne hráči barda Žeryka zkušenosti za to, že si che sám zachránit při útěku z chrámu život a vůbec nehledí na to, že by měl pomoci druhé osobě...
A toto by zmateně dobrá postava rozhodně neudělala (ani postava s jeho náturou) - hráč přehlíží nejen svědomí postavy, ale i logický fakt hraní za postavu s takovýmto pohledem na život.
Ľudia pod tlakom reaguju rôzne - aby GM rozhodoval o tom, či sa postava zachovala správne, alebo nie považujem za asi najhoršiu možnú vec pri hraní RPG. Efektívne tým prebral tú najpodstatnejšiu vec, ktorú ma hráč v tomto type hry - väzbu na vlastnú postavu.
Ale nie je to podobne aj v SW D6? Tam tiež GM hodnotí, či postava už neprekročila nejakú hranicu zla.
Hráč môže urobiť niečo kontroverzné a GM na neho vyskočí: "Na, tu máš dark point." V hre som sa s tým nestretol, ale mal som trochu pocit pri čítaní pravidiel, že táto vec môže vyvolávať za určitých okolností nezhody pri hre. Ale opakujem že som to nezažil, takže to tak možno nie je.

Re: [anketa] Star Wars? V jakem systemu?

od Majo » 6. 8. 2009, 15:11

Wow. This is interesting, Power and Magic. How does it work? Is there any link between Power and magic? Isnt magic disturbing for settnig?
Did you change fight-system or did you using your own rules for fight? If yes, what are your rules for fight?

Re: [anketa] Star Wars? V jakem systemu?

od Návštěvník » 5. 8. 2009, 16:07

Starwars D6 rulez.

I have played now for over 13 years the D6 starwars and our group made an more advanced version of starwars. It came up from the Playing and the continous changing story.. In the starwars galaxy you have infinite possibilities and stars for thousands of missions. And also in the films and official sourcebooks. they don´t say what can you find. So we boldly go where nowhere gone before.

currently in our V2 of Starwars Bars & Heroes we have also a implemented and well working Magic System. This came up from an idea of a gamer why not having a magician in the group. As first we tried to run all the magic under the force abilities but shortly we found out that it makes no sense so we created an own tree for that. Also skilling we have modified to a more effective version as same as we are using since the beginning the "Hastes" they mean how "fast" did i make my action to be faster than the other one..

Also some more realistic stats has been applied to give the starwars universe a bigger depth.
RGDS,
Martin

Re: [anketa] Star Wars? V jakem systemu?

od Sosacek » 12. 7. 2009, 13:20

Tyjo, premyslim jestli by unknown armies nebylo uzasnym systemem pro starwars 8)

Re: Star Wars d6

od Peekay » 6. 7. 2009, 10:28

Majo píše:Nebolo by to zábavnejšie keby sa aj hráči mohli navzájom odmeniť?
Teoreticky mozes zaviest nieco take, ze kazdy hrac na konci sedenia da jeden bod tomu zo spoluhracov, ktoreho hra sa mu najviac pacila. Ale:
  • robil by som to na konci sedenia, nie pocas - aby bod dostal od teba ten, kto si ho najviac zasluzi, a nie ten, kto prvy spravil nejaku aspon trochu cool vec (plus udelovanie bodov odvadza pozornost od hry)
  • rozdelovanie CP nemozes plne decentralizovat, ta hra ti potom prestane fungovat (suvisi to s tym, ako je nastavena a ze ide o klasicky GM-Player model)
Majo píše: A GM by mal možno na konci hry trochu menej práce pri rozdeľovaní CP.
Tak toto naozaj nie je praca ;)

Re: Star Wars d6

od Majo » 3. 7. 2009, 13:43

Díki za objasnenie.
lev píše: Hry ako Riddle of Steel, Star Wars d6, či tuším aj Sorcerer fungujú v princípe tak, že odmeny hráčom prideľuje GM,
Nebolo by to zábavnejšie keby sa aj hráči mohli navzájom odmeniť? A GM by mal možno na konci hry trochu menej práce pri rozdeľovaní CP.

Re: Star Wars d6

od lev » 3. 7. 2009, 12:41

Tiež je tam napísané, že pri používaní Sily môže využiť aj Temnu stranu (pridá sa mu toľko kociek, koľko ma Dark pointov), vtedy je tiež riziko, že bude skorumpovaný. Ale mam pocit, že tam nie je napísané v týchto prípadoch exaktne, či dostane dark point alebo nie. Kedy ten dark point dostane a kedy nie? Je to na odhade GMa?
Toto je dosť exaktne napísané. V prvom rade to nie je používanie Dark Side, je to len určité echo a volanie Dark Side, ktore rezonuje v postave, ktorá už nejaké DSP získala predtým. Ak ich hráč odmietne, tak sa mu zvyšuje obtiažnosť hodu, ak to prijme, tak si musí byť istý, že koná s najčistšími úmyslami, inak dostane ďalší DSP.

Malo by byť inak jasné, že ak niekto používa Dark Side, tak dostane DSP, nech sa bude vyhovárať koľko chce.
Napadla mi jedna vecička: Na konci dobrodružstva dostávajú hráči od GMa charakter pointy, podľa kvality hrania, atd. (sú to akoby exp. pointy). Napadlo mi čo keby to bolo inak: Každý hráč by mal na začiatku hry napr. 5 „dávacich“ charakter pointov. Tieto by mohol hocikedy počas hry dať inému hráčovi, ak by sa mu páčila jeho hra, jeho roleplay alebo jeho nápad, atd. Mohol by mu dať 1 point alebo viac, akoby chcel.
Hry ako Riddle of Steel, Star Wars d6, či tuším aj Sorcerer fungujú v princípe tak, že odmeny hráčom prideľuje GM, ktorý tak reaguje buď z vlastnej iniciatívy, alebo na podnety hráčov (v Riddle je to prideľovanie Lucku, v SW d6 CP, v Sorcererovi bonusové kocky), preto nevidím úplne dôvod na tento systém (v PtA má fan mail totižto ďalšie dôsledky, ako napr. to, že môže producentovi zvyšovať budget)

Re: Star Wars d6

od Majo » 3. 7. 2009, 12:24

Chcel som sa spýtať na takú menšiu radu ohľadom pravidiel SW.
V pravidlách je napísané, že ak jedi používa Silu na egoistické ciele, tak môže byt korumpovaný Temnou stranou (môže dostať Dark point). Alebo ak sa chova nerytiersky alebo zbabelo. Tiež je tam napísané, že pri používaní Sily môže využiť aj Temnu stranu (pridá sa mu toľko kociek, koľko ma Dark pointov), vtedy je tiež riziko, že bude skorumpovaný. Ale mam pocit, že tam nie je napísané v týchto prípadoch exaktne, či dostane dark point alebo nie. Kedy ten dark point dostane a kedy nie? Je to na odhade GMa?

Napadla mi jedna vecička: Na konci dobrodružstva dostávajú hráči od GMa charakter pointy, podľa kvality hrania, atd. (sú to akoby exp. pointy). Napadlo mi čo keby to bolo inak: Každý hráč by mal na začiatku hry napr. 5 „dávacich“ charakter pointov. Tieto by mohol hocikedy počas hry dať inému hráčovi, ak by sa mu páčila jeho hra, jeho roleplay alebo jeho nápad, atd. Mohol by mu dať 1 point alebo viac, akoby chcel.
Časť charakter pointov by stále rozdeľoval GM na konci hry, ale časť by sa rozdeľovala takýmto spôsobom.
Čo si myslite o tomto?

Re: [anketa] Star Wars? V jakem systemu?

od Sosacek » 5. 6. 2009, 09:43

Ja nerikam ze je cool protoze tam temni vyhrali (nebo co). Rikam ze je cool samo o sobe. Je to vydestilovana coolovitost, a takhle cool rpg jsem hral akorat Exalted a Shadowrun, hm.

Nahoru