[databáze RPG] Diskuze ke kategorizaci RPG her a produktů

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: [databáze RPG] Diskuze ke kategorizaci RPG her a produktů

Re: [databáze RPG] Diskuze ke kategorizaci RPG her a produktů

od Markus » 4. 1. 2024, 14:02

Jasně, když to vyjde, vyjde to. Když nevyjde, nic se neděje. Tohle je běh na dlouhou trať. :)

Re: [databáze RPG] Diskuze ke kategorizaci RPG her a produktů

od Rillae » 4. 1. 2024, 13:39

K wishlistu: k mechwarriorům se snad během ledna a února dostanu ale radši neslibuju, život má poslední dobou v oblibě mi do všech plánů házet vidle.

Re: [databáze RPG] Diskuze ke kategorizaci RPG her a produktů

od Passingby » 28. 12. 2023, 15:42

sirien píše: 28. 12. 2023, 02:02 Tyjo a to je jako fakt všechno v základních pravidlech?
Jako ne že bych ti nevěřil, ale prakticky nic z toho si nepamatuju - ale je fakt že od doby co sem viděl GURPSy naposled už roztálo pár ledovců.
Jo, do toho předchozího postu jsem pak dal i screen toho sidebaru (taky si to už dávno nepamatuju :D ). Jak je vidět, je to takový povšechný obecný doporučení, ale je to tam. Dokonce i ty vynálezy a zlepšováky jsou už v základu a výcvik zvířat není jenom u dovedností, ale je popsanej i obecně (a s tabulkou časové náročnosti) v kapitole o zvířatech. A teď koukám, že v Basic Setu jsou i enchantmenty a ceremonial a group magic, takže i to se podle toho doporučení
GURPS Basic Set 3e píše:Characters may have important missions between play sessions. These might be tedious to game out, but vital – which is why you can do them “between times” and cover them with a few die rolls.
dá odehrát jako činnost v mezidobí.

Re: [databáze RPG] Diskuze ke kategorizaci RPG her a produktů

od sirien » 28. 12. 2023, 02:02

Passingby píše: 27. 12. 2023, 19:09
Tyjo a to je jako fakt všechno v základních pravidlech?
Jako ne že bych ti nevěřil, ale prakticky nic z toho si nepamatuju - ale je fakt že od doby co sem viděl GURPSy naposled už roztálo pár ledovců.

Re: [databáze RPG] Diskuze ke kategorizaci RPG her a produktů

od MarkyParky » 27. 12. 2023, 22:27

Myšáci.

EDIT: Ale ti vlastně jedou na Burning wheel.

Re: [databáze RPG] Diskuze ke kategorizaci RPG her a produktů

od strucky » 27. 12. 2023, 19:20

Řekl bych, že celá Fellowship fáze ve One Ringu 2e jsou taky downtime pravidla.
Obrázek

Re: [databáze RPG] Diskuze ke kategorizaci RPG her a produktů

od Passingby » 27. 12. 2023, 19:09

Ty skilly určitě účto šikana jsou (a k použitelnýmu mezidobí mají daleko), ale zase zbytek toho sloupečku (Success Rolls, Jobs) mi přišel docela rozumnej, flexibilní a použitelnej (což asi dost těží z toho, že je to dovednostní systém, takže se akorát obvyklým způsobem háže proti dovednosti). Možný akce postavy jsou daný tím, jaký má dovednosti a bývají v jejich popisu i naznačený (např. s Falconry může postava na jaře týden hledat sokolí hnízda a když uspěje, najde hnízdo s 1k6-3 mladýma :) ). Prostě freeform downtime, narozdíl od předdefinovaných akcí vypsaných pohromadě na jednom místě.

Re: [databáze RPG] Diskuze ke kategorizaci RPG her a produktů

od sirien » 27. 12. 2023, 18:22

Tyjo já jako nevim, ty GURPS mi přijdou jako hodně velkej stretch, zejména, pokud to chceš brát podle základních příruček. Většina zmíněnýho neni moc gaming, ale tvrdý účetnický byro - plus fakt že to tam nikde vlastně neni uvedený přímo ale jen to retrospektivně skládáš aby to zapadlo do předem známýho tvaru - což je dost nebezpečnej přístup, protože nějaký pravidla pro "a když se postavy rok flákaj tak můžete spočítat XYZ" má kdeco, zvlášť když budeš benevolentní k tomu v jaký formě to tam je uvedený a jak moc to musíš vyčíst mezi řádkama. Např. CoD ("nWoD") měl pravidla pro přepočet let na expy - budeš to počíta jako downtime, protože postava ty expy může věnovat do aktivit které tou dobou dělala a podle toho se zlepšit?

Re: [databáze RPG] Diskuze ke kategorizaci RPG her a produktů

od Markus » 27. 12. 2023, 15:54

Tak jsem to tam přidal. Je to klasifikace spíš hrubá, orientační, nikoli vědecko-analytická, takže "zhruba to odpovídá" mi stačí.

Re: [databáze RPG] Diskuze ke kategorizaci RPG her a produktů

od Passingby » 27. 12. 2023, 15:52

Je to spíš podklad k rozjímání o tom, co ještě za "downtime" považovat a co už ne (nebo jak tu mechaniku definovat).

Formulář je v základu, a v základu byly i ty pravidla pro zaměstnání (který měly i hod na úspěch se standardníma stupněma úspěchu/neúspěchu). Pokrývá to opravdu období mezi dobrodružstvíma, ale nemá to tu moderní podobu formalizovanýho mezidobí, kdy si hráč vybere mezi několika předdefinovanýma aktivitama. Prostě simulacionismus – vypočítá/odhadne se časová náročnost činnosti v hodinách a podle vynaloženého času postupuješ k cíli.

Mám dojem, že v základu byly po pravidlech roztahaný i další aktivity – léčení někoho, trénink někoho (jiné postavy, nebo třeba milicí atd.), drezůra/výcvik zvířat, rešerše... (vetšinou jako poznámka v popisu dovednosti). A třeba v Magic byly slow&sure enchantmenty a pravidla pro pomalou rituální magii (kterou se daly zakouzlit i hodně drahý kouzla), který by do toho downtime účetnictví šly zahrnout taky.

A z GURPS se dá vytáhnout skoro všechno, ale je otázka, jak je to potom praktický při hře :D

EDIT:
gurps-timeuse.png

Re: [databáze RPG] Diskuze ke kategorizaci RPG her a produktů

od Markus » 27. 12. 2023, 15:23

Eeee... GURPS musí mít všechno, že jo? :) Jen nevím, nakolik se tyhle GURPsácký výkazy dají počítat jako subsystém pro downtime. Působí to prostě jako jen trénování skillů bez jakéhokoli „herního obsahu“ kolem – nic se tam neděje, nehraje, ne? Jen si vyplníš výkaz a spočítáš zlepšení? Je to hraniční, ale asi to vynechám.

To je mimochodem v základních pravidlech? Úplně jsem na to zapomněl.

Re: [databáze RPG] Diskuze ke kategorizaci RPG her a produktů

od Passingby » 27. 12. 2023, 13:46

GURPS. Since 1988. (A spíš ještě dýl.) $D
gurps-downtime.png
Ale je to typický hardcore simulacionismus a nebylo to tam nijak hezky shrnutý na jednom místě, iirc (až na ten formulář; číslo a kolik kopií je potřeba vyplnit jsem bohužel nedohledal). Pro zaměstnání tam byly tabulky s požadavkama, rozsahem výdělku, hodem na úspěch, následkama (a v dalších příručkách pak byly specializovaný podle světa nebo zaměření). Trénink (implicitní, explicitní, dovednosti, jazyky) měl svoje pravidla pro přepočty vynaloženýho času na body pro nákup dovedností. Kompendia (3.5e) do základu přidala i pravidla pro vynálezy (včetně prototypování, ladění chyb atd.) a ty asi pak byly zahrnutý do 4e. V rozšířeních určitě byly další možnosti – tvorba nových kouzel, elixíry, kouzelný předměty, stavba vozidel...

Ale je otázka, kolik hráčů tohle účetnictví vůbec používalo :D

Re: [databáze RPG] Diskuze ke kategorizaci RPG her a produktů

od KDolecek » 27. 12. 2023, 12:24

Všechny Forged in the Dark v databázi mají downtime.

Re: [databáze RPG] Diskuze ke kategorizaci RPG her a produktů

od sirien » 27. 12. 2023, 12:12

Já myslel že bys dal tag přímo ke Xanatharovi.

Jinak hodně záleží co se u tebe už/ještě kvalifikuje jako downtime. Ashen Stars maj efektivně downtime after vyhodnocení kde máš i nějaké volby a možnosti včetně utrácení skillů, minihry s reputací a biddingem o další job, řešení upkeapu equipu, wareu a lodě popř nákupy a upgradey... Není to zdaleka tak komplexní jako v Blades, ale zároveň to je určitě mnohem víc než "level up byro". (pokud se ti to chce studovat a dáš na mě, tak já bych to za downtime považoval)

EDIT: když koukám na tvůj výčet tak bych to určitě kvalifikoval - Blades sou v tomhle víc top case spíš než látka standardu.

Re: [databáze RPG] Diskuze ke kategorizaci RPG her a produktů

od Markus » 27. 12. 2023, 11:48

Dík. Já tu kategorizaci dělám jenom podle základních pravidel. Ono kdyby se počítala všechna rožšíření, tak některé hry můžou být úplně všechno včetně úplně jiných žánrů.

Nahoru