od Passingby » 27. 12. 2023, 15:52
Je to spíš podklad k rozjímání o tom, co ještě za "downtime" považovat a co už ne (nebo jak tu mechaniku definovat).
Formulář je v základu, a v základu byly i ty pravidla pro zaměstnání (který měly i hod na úspěch se standardníma stupněma úspěchu/neúspěchu). Pokrývá to opravdu období mezi dobrodružstvíma, ale nemá to tu moderní podobu formalizovanýho mezidobí, kdy si hráč vybere mezi několika předdefinovanýma aktivitama. Prostě simulacionismus – vypočítá/odhadne se časová náročnost činnosti v hodinách a podle vynaloženého času postupuješ k cíli.
Mám dojem, že v základu byly po pravidlech roztahaný i další aktivity – léčení někoho, trénink někoho (jiné postavy, nebo třeba milicí atd.), drezůra/výcvik zvířat, rešerše... (vetšinou jako poznámka v popisu dovednosti). A třeba v Magic byly slow&sure enchantmenty a pravidla pro pomalou rituální magii (kterou se daly zakouzlit i hodně drahý kouzla), který by do toho downtime účetnictví šly zahrnout taky.
A z GURPS se dá vytáhnout skoro všechno, ale je otázka, jak je to potom praktický při hře
EDIT:
Je to spíš podklad k rozjímání o tom, co ještě za "downtime" považovat a co už ne (nebo jak tu mechaniku definovat).
Formulář je v základu, a v základu byly i ty pravidla pro zaměstnání (který měly i hod na úspěch se standardníma stupněma úspěchu/neúspěchu). Pokrývá to opravdu období mezi dobrodružstvíma, ale nemá to tu moderní podobu formalizovanýho mezidobí, kdy si hráč vybere mezi několika předdefinovanýma aktivitama. Prostě simulacionismus – vypočítá/odhadne se časová náročnost činnosti v hodinách a podle vynaloženého času postupuješ k cíli.
Mám dojem, že v základu byly po pravidlech roztahaný i další aktivity – léčení někoho, trénink někoho (jiné postavy, nebo třeba milicí atd.), drezůra/výcvik zvířat, rešerše... (vetšinou jako poznámka v popisu dovednosti). A třeba v Magic byly slow&sure enchantmenty a pravidla pro pomalou rituální magii (kterou se daly zakouzlit i hodně drahý kouzla), který by do toho downtime účetnictví šly zahrnout taky.
A z GURPS se dá vytáhnout skoro všechno, ale je otázka, jak je to potom praktický při hře :D
EDIT:
[attachment=0]gurps-timeuse.png[/attachment]