Knave (teď i česky!)

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Knave (teď i česky!)

Re: Knave (teď i česky!)

od Quentin » 24. 2. 2024, 09:04

Selhan píše: 23. 2. 2024, 18:43Existuje 20 let full-sized osr systémů. Lidi, co si vyberou minimalistická pravidla, měli vždy možnost sáhnout po něčem větším. Jejich preference se projevila v tom, že minimalistický Knave se stal populární. Odminimalizovat ho jde proti té prefererenci části hráčů, která z něj udělala populární titul. Bude z něj padesátý osmý přímý konkurent OSE.
OSE obsahuje hromadu arcane bullshitu. Knave nikdy nebude konkurovat retroklonům v té fetišizující archeologii.

Pořád je to ta stejná minimalistická hra, akorát má teď navíc pár desítek stran inspirativních tabulek a hezké ilustrace. To z toho nedělá AD&D :doh:

Re: Knave (teď i česky!)

od York » 23. 2. 2024, 19:14

Selhan píše: 23. 2. 2024, 18:43Jejich preference se projevila v tom, že minimalistický Knave se stal populární.
Ben má populární Youtube channel, takže to, že je populární jeho hra, není až tak překvapivý a nemusí to bejt nutně tím, že je minimalistická. Minimalistickejch systémů jsou ostatně taky mraky. Matt Colville dělá maximalistickou hru a už teď je jasný, že bude populární, přestože jsou podobnejch na trhu desítky.

Re: Knave (teď i česky!)

od Selhan » 23. 2. 2024, 18:43

Existuje 20 let full-sized osr systémů. Lidi, co si vyberou minimalistická pravidla, měli vždy možnost sáhnout po něčem větším. Jejich preference se projevila v tom, že minimalistický Knave se stal populární. Odminimalizovat ho jde proti té prefererenci části hráčů, která z něj udělala populární titul. Bude z něj padesátý osmý přímý konkurent OSE.

Re: Knave (teď i česky!)

od MarkyParky » 23. 2. 2024, 16:24

Problém je v tom že tahle uspokojivá komplexita uspokojí jen mnohem užší profil hráčů, takže kdokoliv, komu ten design nesedne nebo se dokonce ukáže být nekompatibilní s jeho již existujícími zavedenými houserules, obratem začne pošilhávat po jiné minimalistické hříčce kterou si doma upraví sám pro sebe.

Třeba takový Marcus si přečetl Dolomenwood, který je de facto rozšířením ose, a pak se s nadšením vrhnul do vytváření vlastního rozšíření pro ose postaveném na adnd.

Minimalistické hry mají výhodu v tom že totiž dávají základní společné jmenovatel. Liší se v tom jak široké to jádro je, a vlastně i občas v tom, kde to jádro leží, protože každá dává důraz na něco jiného, ale jejich úspěch právě spočívá v tom úzkém důrazu. Jakmile z něj vystoupí a začnou se rozšiřovat, tak přidávají takové komunitně nesoudělné prvky a začnou ztrácet.

A trochu mám pocit, že opakování tohodle vývoje je vlastně jedním z charakterizujících bodů OSR komunity, možná i výstižnějším než vnímání se v tom jak moc jsou mechaniky abstraktní nebo haptické.

Celý jsou to vlastně takové vývojářské westmarches. Vždycky někam nadšeně vyrazíme na novou výpravu a na začátku to vypadá zajímavě protože je spousta hráčů a řešíme malé uzavřené problémy na jednu výpravu, ale jak kampaň pokračuje obsah se začíná provazovat, rozumím mu už jen hardcore hráči, co nechyběli na žádném sezení, a původně široce pojatá hra nevyhnutelně konverguje ke standardní kampani pro úzkou skupinu hráčů kteří ji znají. Zatímco ti ostatní, pod vlivem pozitivních dojmu z těch začátků vyrazí hezky hledat nové krátké jednorázové casual dobrodružství, na které seženou spoustu kamarádů, protože se jim líbí nějaká jednoduchá a obecná základní premisa, kterou ještě stíhají sledovat a ještě jim neujel vlak protože dvakrát nemohli na sezení když nesehnali hlídání dětí.

Re: Knave (teď i česky!)

od Markus » 23. 2. 2024, 16:10

Ehm... ehm... tady se hodí zmínit můj termín „uspokojivá komplexita“... ehm... ehm...

Re: Knave (teď i česky!)

od Krcmelound » 23. 2. 2024, 15:59

Selhan píše: 23. 2. 2024, 14:19 Já popravdě nechápu, proč všechny minimalistické rulesety, které jsou úspěšné tím, jak jsou malé, dělají druhé verze, které už nejsou malé.
To jsem při překládání DURFu taky zjistil, že autor chystá druhý, rozšířenejší DURF, zpětně kompatibilní... Přijde mi to, jak když lidi z hecu vytváří narychlo krátké hry pro gamejamy a až když pak zjistí, že se to chytlo a že to má potenciál, tak to teprv pořádně rozpracují.

Re: Knave (teď i česky!)

od Selhan » 23. 2. 2024, 15:33

Ano, jádro má být stejné, jen jsou na to přidané submechaniky jako downtime a podobně.

Re: Knave (teď i česky!)

od MarkyParky » 23. 2. 2024, 14:48

Protože lidi potřebují pořád dokola opakovat ten samý omyl, aby se na něm spálili a následně vznikl další minimalistický retroklon :)

Re: Knave (teď i česky!)

od Quentin » 23. 2. 2024, 14:39

Selhan píše: 23. 2. 2024, 14:19 Já popravdě nechápu, proč všechny minimalistické rulesety, které jsou úspěšné tím, jak jsou malé, dělají druhé verze, které už nejsou malé.
Alternativně to může být i tím, že minimalistický systém je stravitelný, ale jak už ho jednou umíš, tak jsi ready na rozšíření.

Taková minimalist pipeline ke složitějším hrám pro ADHD lidi :D

Re: Knave (teď i česky!)

od Quentin » 23. 2. 2024, 14:37

Selhan píše: 23. 2. 2024, 14:19Já popravdě nechápu, proč všechny minimalistické rulesety, které jsou úspěšné tím, jak jsou malé, dělají druhé verze, které už nejsou malé.
Já jsem do toho nakoukl a přijde mi, že Knave 2 je skoro doslova stejné jako Knave 1, akorát používá inventory sloty jako záložní hpčka, takže je tam obtížnější zemřít.

Všechno ostatní jsou jen fun addons a/nebo semi-formalised houserules. Základní systém vypadá úplně stejně jako do teď.

Re: Knave (teď i česky!)

od York » 23. 2. 2024, 14:34

Selhan píše: 23. 2. 2024, 14:19 Já popravdě nechápu, proč všechny minimalistické rulesety, které jsou úspěšné tím, jak jsou malé, dělají druhé verze, které už nejsou malé.
Protože je lidi začnou hrát a zjistěj, že jim tam spousta věcí chybí.

BTW nic ti nebrání hrát tu starší, minimalistickou verzi.

Re: Knave (teď i česky!)

od Markus » 23. 2. 2024, 14:30

Protože lidi prozřeli? :D

Re: Knave (teď i česky!)

od Selhan » 23. 2. 2024, 14:19

Já popravdě nechápu, proč všechny minimalistické rulesety, které jsou úspěšné tím, jak jsou malé, dělají druhé verze, které už nejsou malé.

Re: Knave (teď i česky!)

od Markus » 23. 2. 2024, 13:28

Dotaz z Imaga. Prostě se sečtěte, ať můžeme nahlásit počty. :)
IMG_4613.jpeg

Re: Knave (teď i česky!)

od mrakomrak » 26. 1. 2024, 14:12

Nevíte někdo prosím jaká je kompatibilita mezi 1e a 2e?

Nahoru