Oficiální rozšíření a produkty pro Zapovězené země

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Oficiální rozšíření a produkty pro Zapovězené země

Re: Oficiální rozšíření a produkty pro Zapovězené země

od Markus » 11. 4. 2024, 17:48

Nemáš zač, smrqu. NEMÁŠ ZAČ.

Re: Oficiální rozšíření a produkty pro Zapovězené země

od smrq » 11. 4. 2024, 17:44

Markus píše: 11. 4. 2024, 14:08 Můj názor na Melifikovaného mága.
Ježiš, já si úplně vybavil, jak jsem ti při překládání Snového oblaku psal tak obden, že je to úplná chujovina, hromada ezoterických blábolů a že tam vůbec nic nedává smysl. Mozek je úžasná věc, já už stihl zapomenout, jak hrozné to bylo.
Díky, že jsi mi to připomněl. :D

Re: Oficiální rozšíření a produkty pro Zapovězené země

od Markus » 11. 4. 2024, 14:08

Můj názor na Melifikovaného mága.

Clickbait:

:arrow? Nejpříšernější slátanina...

Re: Oficiální rozšíření a produkty pro Zapovězené země

od smrq » 15. 3. 2024, 07:53

Tak to moc děkuji. Já si pořád myslím, že mám obrovské rezervy a většinou bych si, po čtení svých překladu s odstupem, nejraději nafackoval.
Hodně chvály ale určitě patří panu redaktorovi - Markusovi.

Re: Oficiální rozšíření a produkty pro Zapovězené země

od Gimli » 14. 3. 2024, 07:17

Tak jsem si včera vyzvedl Kryptu melifikovaného mága a je to úžasné, moc chválím smrqa za výborný překlad.

Re: Oficiální rozšíření a produkty pro Zapovězené země

od Markus » 7. 3. 2024, 10:06

Například já bych navrhoval ten Snový oblak spálit a zapomenout, že existuje, ne se ho pokoušet hrát. Ale asi máš rád výzvy. :)

Re: Oficiální rozšíření a produkty pro Zapovězené země

od smrq » 7. 3. 2024, 09:49

Ty jsi rychlý, vždyť jsem to sotva dopsal.

Mě by zajímalo, jestli někdo nemá nápad, jak to propojit do kampaně? Přemýšlím už dva dny a hledám nějakou dějovou linku/motiv, který by to dokázal provázat a nic kloudného zatím nemám.
Jen pocit, že Krypta by mohla být vrchol, finální kousek, který by družina měla najít. A opičáci by ve své všetečnosti mohli někde sebrat něco, co je potřebné k nalezení krypty.
Že Lao by možná mohl umět vyrobit keramiku, která je pro nalezení krypty potřebná. Nebo naopak má něco (nebo někoho), kdo ví, kde to je...
A samotný oblak by mohl taky ukrývat nějakou podstatnou informaci. Ale to by asi mělo být vymyšlené tak, že toto místo se dá obejít/nepoužít, protože hodně skupin se na něj asi vykašle.

Jsou to jen střípky, prvotní nápady, které nejsou moc originální a daly by se určitě nahradit něčím údernějším. Nemáte někdo něco?

Re: Oficiální rozšíření a produkty pro Zapovězené země

od Markus » 7. 3. 2024, 09:03

Pan překladatel se podělil o svoje dojmy z Melifikovaného mága. :)

Re: Oficiální rozšíření a produkty pro Zapovězené země

od smrq » 2. 3. 2024, 10:28

Bifi píše: 6. 2. 2024, 19:54 zapojenie nových postáv je ťažké, lebo sú výrazne slabšie ako už postúpené postavy
Jak psal Jekyl, neleveluje se tu. Jasně, že si nová postava bude vedle těch třeba rok hranými připadat krapet bezcenná (hlavně v boji), ale když to srovnám třeba s DnD nebo DrD, je to v pohodě. Už jsem to zažil i na vlastní kůži a nebylo to tak, že bych byl jen do počtu. A i v boji jsem si škrábnul.
Markus píše: 29. 2. 2024, 09:44 Po předčasném startu hlásím, že Krypta melifikovaného mága už je fakt v prodeji.
Jdu bouchnout šampaňské. Zrovna hrajeme Vypalovací jámu a je to fakt dobré.

Re: Oficiální rozšíření a produkty pro Zapovězené země

od Jekyll » 29. 2. 2024, 20:20

No, skúsim ja k Bifimu (inak, asi by sa to malo presunúť do iného vlákna).
Bifi píše: 6. 2. 2024, 19:54 ...ak sa to nedá abstrahovať a stále musíš mechanicky absolvovať celý proces táborenia atď....
Ja FL chápem ako hru o zdroje. Preto treba absolvovať cestovanie, táborenie, atď., lebo sú to aktivity, ktoré vnášajú do hry istý prvok neistoty. A to v tom zmysle, že síce si v nejakej dedine nakúpiš zásoby či výzbroj, vyliečiš staty, aby si bol nachystaný do dungeonu, ale hra/hody ti tento plán zmaria, pretože musíš precestovať 4 hexy. Mne to cestovanie nevadí, domnievam sa, že ani dizajnovo to nebolo navrhované tak, aby sa roleplayovalo, inak by totiž tabuľky náhod neboli v príručke hráča a neboli také konkrétne. Iste, môžu sa obohrať, ale to je iný problém, ktorý sa dá vyriešiť vlastnou kreatívou, alebo si stiahnuť ne/oficiálne tabuľky, ktoré možnosti nehôd rozširujú.
Bifi píše: 6. 2. 2024, 19:54 Často sa spomína nevypočítateľnosť (swinginess) core mechaniky, neustála trauma
Väčšina kritických zranení nie je smrteľná, tých je len pár, ale dávajú debuff k skill statom, čiže sa zase dostávame k zdrojom. Čím nižší stat, tým menej kociek. "Neustála" trauma (ak sa tým myslí kritické zranenie) imho nesedí, resp. aspoň ja takú skúsenosť nemám, ale to bude aj tým, že naša družina berie boj ako poslednú možnosť. Plus, taký druid dokáže kritické zranenia instantne liečiť, pretože má také kúzlo, čím sa dostávame k:
Bifi píše: 6. 2. 2024, 19:54 málo používaná mocnejšia mágia a reálna možnosť smrti aj pre pokročilé postavy
To je, AFAIK by design. Mágia totiž vždy "trafí", daň za to je možná magická nehoda. To má za následok, že magické postavy kúzlia málo, ale zase keď už, tak to stojí za to (s tou možnosťou smrti mám inak osobne asi aj ja problém, zvažoval som kedysi, že v prípade toho najhoršieho hodu by si miesto instadeath postava hádzala dvakrát a vybrala horší výsledok, ale neviem zase, či by sa nevytratilo to napätie z kúzlenia). Často som na fórach narazil na analógiu Gandalfa, ten sa tiež zväčša oháňal len mečom a palicou, kúzlil veľmi sporadicky, ale vždy to stálo za to. Pričom platí, že aj kúzelník môže byť zdatný bojovník, pretože si za svoje XP body môže nakúpiť akýkoľvek všeobecný bojový talent. Môj druid je napríklad na ceste liečenia, ale celkom slušne sa oháňa dlhým mečom a útoky dokáže neochvejne odrážať štítom. To súvisí s ďalším bodom:
Bifi píše: 6. 2. 2024, 19:54 zapojenie nových postáv je ťažké, lebo sú výrazne slabšie ako už postúpené postavy
Imho nie sú (priznám sa, že to nemám odskúšané, keďže sme v takej situácii dosiaľ nikdy neboli), lebo toto nie je levelovací systém, nikam nepostupujú, ale "kupujú" si za XP v podstate kocky k hodom. "Slabšia" postava má oproti "silnejšej" menej zručností na použitie. Navyše NPC a príšery majú staty rovnaké v hocakej fáze hry, táto hra nemá level scaling či challenge rating. Iste, dokážeš kadekoho sundať aj na jednu ranu, ak má tvoj strelec pool 12 kociek, ale tak závisí od toho, ako GM vedie boj. Vo všeobecnosti platí, že výhodu má ten, kto skôr začína a má viac akcií. Osobne sa mi javí, že väčšiu paseku narobí 5 basic rezavých bratov než 1 troll. Čo sa posilňovania príšer týka, tak Príručka vypravěče radí, že miesto posilňovania statov, či poškodenia je lepšie, ak NPC dáš kartu iniciatívy navyše (čiže útočí dvakrát za kolo) a to už dokáže narobiť slušnú paseku.
Bifi píše: 6. 2. 2024, 19:54 Nakoľko sa v boji dá taktizovať? ...
Podľa mňa tak akurát. Páči sa mi mechanika odrážania/vyhýbania sa úderom, vďaka tomu nie sú boje statické, kde len čakáš na hit/miss, zároveň to núti pracovať s ekonomikou akcií a tiež spolupracovať s ostatnými. "Počuj, mám už len krátku akciu, skúsim ho povaliť, a ty na neho zaútočíš." Útok voči povalenému dáva totiž kocku navyše. Musíš tiež zvažovať vlastnosti zbrane, iný efekt má bodná proti niekomu so štítom, iný bez neho, apod. No a s pridávaním a odoberaním kociek, čiže šancou úspechu, pracuješ aj pri poziciovaní počas boja, krytie, ťažký terén apod.
Bifi píše: 6. 2. 2024, 19:54 Akú rolu hrá používanie hráčskych metamechaník
Veľkú, keďže bez nich nemožno kúzliť ani používať talenty povolaní. Ich naberanie stojí staty, zase, treba s tým pracovať ako so zdrojom, niečo stratím, niečo získam, ale musím myslieť, aby ma to získavanie úplne nezabilo, že... Môžeš hrať aj safe, hráč môže svoje body vôle sysliť a potom epicky použiť (v mojej družine si tak bojovník nazbieral toľko bodov, že potom instakillol jednu nie práve ľahkú príšeru. Čo môže vyznieť lame, ale v hre samotnej to malo epický efekt a pritom zaslúžený)
Bifi píše: 6. 2. 2024, 19:54 Nakoľko hrá GM proti ostatným hráčom, teda môže zatlačiť na pílu?
Tu asi úplne nerozumiem, čo sa pýtaš, imho natoľko, nakoľko sa ako GM cítiš. V zásade ale platí, že FL je hra založená na fail to progress filozofii, čiže ak hráč failne pri trebárs preskakovaní hradieb, tak by sa to malo aj udiať, mal by preskočiť, ale s tým, že si trebárs vytkne členok (kritické zranenie), alebo skočí rovno medzi stráže, ktoré si krátia čas hraním kociek.

Re: Oficiální rozšíření a produkty pro Zapovězené země

od Markus » 29. 2. 2024, 09:44

Po předčasném startu hlásím, že Krypta melifikovaného mága už je fakt v prodeji.

Re: Oficiální rozšíření a produkty pro Zapovězené země

od Bifi » 6. 2. 2024, 19:54

smrq píše: 6. 2. 2024, 15:55 Bifi, delší hraní to IMHO vydrží, nekonečně dlouhé ne. Osobně si myslím, že ideál je odehrát v tom kampaň doplněnou o pár přidaných dobrodružství (tak půlrok až rok hraní) a pak bych doporučoval restart a do nové kampaně jít s novými postavami.
Rozumiem... nedávno sa tu riešilo, že to asi platí pre všetky Fria Ligan hry. (A ľudia ich aj radi striedajú, neviem či si to nepísal práve ty.)

Zaujímalo by ma, ako dlho ZZ odlaďovali v playteste. Mám pocit, že internetom kolovala nejaká draft verzia ešte predtým, ako FL ohlásili Kickstarter. A v priebehu KS sa to ešte slušne vyvíjalo - čo je inak pri RPG produktoch financovaných z KS pomaly už štandard. Mi len príde, že playtest obvykle nezahŕňa intenzívne hranie organicky vyvinutých vysokolevelových postáv a je možné, že práve tam vznikajú buildy alebo platia nejaké settingové pravidlá, ktoré neboli dobre odladené. Aj recenzie sú väčšinou písané po zahraní len 1-3 sedení. Ale je možné, že sa proste chápe, že na to tá hra nebola stavaná a hráči nad tým privrú oči.

Našiel som nejaké play reporty z dlhších kampaní, ale okrem dvoch som nenarazil na žiaden z kampane dlhšej ako 30 sedení. S tou nudnosťou cestovania (hex crawlu) sa to už tiež tu na fórach riešilo - ak sa to nedá abstrahovať a stále musíš mechanicky absolvovať celý proces táborenia atď., môže to pri silnejších postavách liezť na nervy.

Často sa spomína nevypočítateľnosť (swinginess) core mechaniky, neustála trauma, nudná resp. len málo používaná mocnejšia mágia a reálna možnosť smrti aj pre pokročilé postavy. A že zapojenie nových postáv je ťažké, lebo sú výrazne slabšie ako už postúpené postavy. Pri dlhších kampaniach sú vraj protivníci as written príliš slabí a musia byť umelo posilňovaní.

Nakoľko sa v boji dá taktizovať? Akú rolu hrá fikčný positioning? Akú rolu hrá kombinovanie efektov a synergia postáv? Akú rolu hrá používanie hráčskych metamechaník (tuším vo FL sú body vôle/push)? Nakoľko hrá GM proti ostatným hráčom, teda môže zatlačiť na pílu?

Re: Oficiální rozšíření a produkty pro Zapovězené země

od Mizy » 6. 2. 2024, 18:40

Hraju kampaň přes dva roky. Z původní party zůstal jen jeden hráč. Různí další naskakovali a vystupovali. Teď už je parta rok stabilní a všechny to pořád baví. Dokonce i ta tvrz, kterou všichni kritizovali. Minulé sezení se prakticky dohadovali jen o tom, co vylepšit. :)

Re: Oficiální rozšíření a produkty pro Zapovězené země

od smrq » 6. 2. 2024, 15:55

Bifi, delší hraní to IMHO vydrží, nekonečně dlouhé ne. Osobně si myslím, že ideál je odehrát v tom kampaň doplněnou o pár přidaných dobrodružství (tak půlrok až rok hraní) a pak bych doporučoval restart a do nové kampaně jít s novými postavami.

Re: Oficiální rozšíření a produkty pro Zapovězené země

od Sq » 6. 2. 2024, 15:39

Ja jsem z nich take nadseny a aktualne ani jiny system nehraji. Objektivne musim rict, ze by si verzi 2.1 pravidla zaslouzila po tech nekolika letech, jsou tam malickosti, ktere by si zaslouzily upravit/napsat jasneji. Z dlouhodobeho hlediska si dokazi predstavit, ze detailni cestovani se muze omrzet, ale v tom bode jeste nejsme, tak spis spekuluji.

Za me ale super - lore, jak je to napsany atd.

Nahoru