Zapovězené země podle Jersona

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Zapovězené země podle Jersona

Re: Zapovězené země podle Jersona

od Lyncz » 28. 10. 2020, 16:26

S tím souhlasím. Nikdo nečeká, že Jerson bude popisovat, co je tam super. Všichni čekají, že Jerson bude řešit
-dojnost krav
-nasazování batolat v lukostřeleckých oddílech a jejich výkonnostní poměr vůči gnómům
-balistické křivky vrhaných nožů v poměru ku bajonetu
-efektivitu vesnických zídek ve středověku
-a rozdíl mezi izolací krbové vložky u šindelových a doškových střech.

A všichni čekají, že u toho bude jízlivý a bude jím vypíchnuté mechaniky aplikovat na rozbíjení obličejů skautek.

Re: Zapovězené země podle Jersona

od Jerson » 27. 10. 2020, 15:17

Chápu tě, nicméně lidé chtějí moje recenze proto, že vytáhnu různé zvláštní, nelogické nebo vyloženě špatné věci a rozeberu je, což je věc, kterou umím. Prostě jako bývalého zkušebního inženýra i jako recenzenta mě zajímá, kdy věci přestávají fungovat.

Nečekej odemně recenze, ve kterých se budu rovnoměrně věnovat kladům a záporům, protože z kladů nedokážu žádnou zábavnou zajímavost dostat.

DH vychází hůř proto, že to jsou prostě celkově slabá pravidla.

Re: Zapovězené země podle Jersona

od Pepa » 27. 10. 2020, 14:02

Jerson: Stačí. (Ale ty dva vykřičníky jsem tam už zase jako ale nechtěl :D)

Prostě chápeš: Recenze se dá psát způsobem, že se bude soustředit na ty negativní věci, ale také se může soustředit spíše na ty pozitivní věci. Takže když ty napíšeš padesát (negativních) odstavců "chyb a problémů" a jeden závěrečný (pozitivní) odstavec "dávám tomu tři hvězdičky z pěti", tak si pak člověk říká: "Ale proč vlastně?" :think:

Takže proto jsem o tom chtěl slyšet i něco jako pozitivního... :think:

Re: Zapovězené země podle Jersona

od Jerson » 27. 10. 2020, 13:38

Markusi, když ti v divočině dojdou šípy a potřebuješ vyrobit alespoň dřevěné, abys další den mohl lovit, tak je to zatraceně důležitá věc.
Každopádně nemusíš vyrábět jen šípy, ale i ledacos jiného, a nesmyslnost tohoto pravidla to nijak nezmenšuje. Kdyby nepovedená výroba snížila duševní vlastnosti a při snížení na nulu nebyla možná výroba, neřeknu ani slovo, to se už zdůvodnit dá.
Navíc výroba šípů bez zázemí není nic jednoduchého.

To štrikování je samozřejmě vtip, nicméně princip nabíjení vůle při cíleném riskování je zajímavá mechanika, jen málo odolná k náhodnému exploitování.

Re: Zapovězené země podle Jersona

od Markus » 27. 10. 2020, 13:23

Jerson píše: 27. 10. 2020, 13:19kromě večerního štrikování
Na večerní štrikování by se nemělo vůbec házet, tj. není možné získávat vůli štrikováním a jinými bezvýznamnými činnostmi.

Což mimochodem asi řeší i tvoje výhrady k tomu, že když neuspěješ ve výrobě šípů, nemůžeš to týden opakovat. Já bych na výrobu šípů pravděpodobně neházel - to je tak jednoduchá věc, že se ti to prostě povedlo. Stejně tak bych neházel na jiná rutinní řemesla, kde nehrozí neúspěch.

Věnuje se tomu někde na začátku rámeček „Házejte, jenom když o něco jde“. Samozřejmě uznávám, že je to dost volné a nechává do dost prostoru tomu, jak si to pojmeš.

Re: Zapovězené země podle Jersona

od Jerson » 27. 10. 2020, 13:19

:arrow? Zajímavá základní mechanika, včetně Štěstí a získávání vůle (kromě večerního štrikování).
:arrow? Zajímavě zpracovaný svět a rasy.
:arrow? Náhodné tabulky na různé věci (i když ne na vše potřebné), které opravdu umí inspirovat, když se použijí před hrou.

:!: různým textům z pravidel nelze věřit
:!: Řadu pravidel je nutné dodělat nebo ignorovat, jinak dávají WTF výstupy

Stačí takto?

Re: Zapovězené země podle Jersona

od Pepa » 27. 10. 2020, 12:56

Jerson: O víkendu jsme s kamarády procházeli tvoji recenzi a tak nějak nám přišlo, že opravdu vyznívá negativněji než ta na Dračí Hlídku. :think: Tak si říkám, čím to? :think:

Možná to je prostě tím, že ty v každém odstavci vlastně popisuješ "chyby" pravidel, ale už příliš nemluvíš o "dobrých věcech" pravidel. Mohl bys tedy ještě alespoň v pár větách shrnout ty "nejlepší" přínosy této hry? Ty nejinovativnější a nejnápaditější mechaniky? Ty důvody, proč to vlastně ty tři hvězdičky dostalo?

Re: Zapovězené země podle Jersona

od Markus » 21. 10. 2020, 20:13

Já si, mimochodem, Jersone, myslím, žes to odhalil zcela přesně: Krvavá mlha znemožnila cestování v noci a omezila většinu cestování, nikoli ale všechno. Takže pár vzácných lidí i v těch uplynulých staletích skutečně cestovalo, obchodovalo, udržovalo kontakty. Mohly třeba i drancovat (loupeživé nájezd) atd. Jen prostě bylo nutné být na noc v nějaké vesnici (ne nutně tvojí vlastní).

Takové ty poznámky typu "cestování nebylo" nebo "všichni se třásli doma" či co tam všechno je, bych si vykládal spíš atmosféricky než doslovně. Tj. je to nadsázka. Navíc mám dojem, že to je jenom v Průvodci hráče, takže to může být i záměr na zamaskování spoilerů a zmatení hráčů. Aby si třeba hráči mysleli, že je mlha drsnější než je, a museli si realitu zjistit ve hře. Že to může zmást i čtenáře, to je jiná. :)

Nicméně kdybys četl jenom Příručku Vypravěče, tak tam je to popsáno myslím jednoznačně.

Re: Zapovězené země podle Jersona

od Jerson » 21. 10. 2020, 19:50

Ten důvod je alespoň stručně vysvětlený v příručce Vypravěče, takže se s tím dá pracovat. Jen tedy budu muset sepsat kapitolu o tom, jak Krvavá mlha (podle mě) vypadala a působila.Bez spoilerů, jako informace pro hráče posbírané z různých střípků z příručky.

Re: Zapovězené země podle Jersona

od PardGalen » 21. 10. 2020, 15:45

Ono o Krvavé mlze je ještě dost v Krkavcově čistce. Také je tam důvod proč zmizela. Jako tohle mi také trochu vadí, že je to roztahané po několika příručkách, ale co se dá dělat. Nějak to dopadne.

Re: Zapovězené země podle Jersona

od Pepa » 21. 10. 2020, 15:36

Chtěl bych jenom říct, že i když některé Jersonovy poznámky nemusí být stoprocentně pravdivé (prostě třeba se nějaké věci podaří dovysvětlit), tak je ta jeho recenze dobrá, přiměřeně spravedlivá a rozhodně s ní žádnou "medvědí službu komunitě" neudělal.

Dobrá práce, Jersone :clap:

Re: Zapovězené země podle Jersona

od Jekyll » 20. 10. 2020, 17:55

Jerson píše: 20. 10. 2020, 09:20 Představ si, že tě zastaví skautky rozdávající kytičky za 50 Kč na sbírku pro nemocné děti, ty víš, že většina peněz půjde na provoz té sbírky, navíc posíláš měsíčně peníze na ověřenou charitu, a máš u sebe jen kartu - a tak těm skautkám musíš rozbít hubu.
Po prvé, extrémne príklady nie sú pravidlom, po druhé, ak je to postavené takto, podľa pravidiel by som na to nedovolil hádzať. Po tretie, môj príklad s banditmi bol ilustračný, podobne ako príklad s obchodníkom predtým.
Jerson píše: 20. 10. 2020, 09:20 Přečti si, kolik toho tím kouzlem postaví instantně, přičti cenu louten v porovnání s cenou kamene a prací stavitele, atd. Já to důkladně neověřoval, ale je to mnohem, mnohem jednodušší.
Nerozumiem, kde je rozpor, alebo nedajbože problém. Však na to je čarodej, aby robil čarodejné veci a "stavitel" v úžase čumel a ľutoval, že sa nestal čarodejom. Jednoduché je to v stand alone kontexte, keď sa v hre na nič iné družina nezameria, ale to už nie je môj problém, lebo s takou družinou skúsenosti nemám. Navyše celá táto debata skôr súvisí s tvrzou než mágiou ako takou, s tou tam mám osobne iné problémy.
Jerson píše: 20. 10. 2020, 09:20 ...ale rozhodně jsem nenašel ani jednu větu o tom, že by je do mapy umisťoval jen Vypravěč a před sezením.
Stejně tak je napsáno, že si může(!) připravit nějaké lokace před sezením, ale nikoliv že musí, a že s trochou praxe se to dá dělat za běhu.
Nevím, nejsem právník, ale můj výklad tohoto textu mi přijde naprosto evidentní.
Toto je zase debata o disclaimeroch, ktorá tu už bola, veď sa tam píše, že to môže spomaliť flow hry... Ja som napríklad na našom balkóne doma nenašiel nápis o tom, že vyjsť naň a pozerať sa áno, ale skákať z neho už nie. Dosť irónie, s tou praxou je to myslené imho tak, že niekde jedno miesto osadíš a potom ti behom hry vyplynie, že kam s ostatnými. Príklad: moja družina mala náhodné stretnutie s polovičníkom z Pernty, vravím si, fíha, takže niekde nablízku bude dedina Pernty - šup si vytvoriť, osadiť a hotovo. Čím dlhšie to hráš, tým skôr sa s tým stotožňuješ a používanie generátorov sa ti dostáva do krvi a už ti to nezaberá toľko času ako na prvé prečítanie. To je tá prax, všakže.
Mimochodom, všetky lokácie Raven's Purge majú indikátor, kde by mali byť (pri rieke, pod horou, v lese), plus ti niečo môže napovedať Lore, na oficiálnom fóre sú thready, kde si ostatní delia svoje podnety kam s kampaňovými lokáciami. Nemusíš sa toho držať, ale je to celkom nápomocné.

Re: Zapovězené země podle Jersona

od Markus » 20. 10. 2020, 16:06

Jerson píše: 20. 10. 2020, 15:32 PardGalene, děkuji za demonstraci mého tvrzení :-)
No počkej, jestli souhlasíš s PardGalenem, tak je něco špatně, protože já taky. $lol$ Takže asi vzájemné nepochopení.

Měl jsem dojem, že tu vznikla jakási představa Zapovězených zemí coby totálně náhodné hry, jejíž základní strukturou je náhodný generátor a hráči bezcílně lítají po mapě a čekají, co se jim nageneruje.

Moje pointa je v tom, že Zapovězené země jsou standardní fantasy RPG jako každé jiné - v tom smyslu, že PJ se na hru připravuje a chystá si pro hráče „dobrodružství“. Ani já nepředpokládám, že je bude rozepisovat na 30 stránek textu, jako kdyby je chtěl prodávat. Jde mi o to, že proběhne proces přípravy a není to čistě náhodně generované.

Příklad: Z příběhu vyplyne, že postavy potřebují navštívit nějakou svatyni Rezavých bratří a mluvit tam se superbratrem. V Zapovězených zemích Vypravěč sedne a připraví si ji svatyni a superbratra mezi sezeními stejně, jako by si ji připravil v jakékoli jiné hře. Navíc k tomu má generátor a různý další obsah (např. ukázkové statistiky NPC), o které se může, ale nemusí opřít.

Není potřeba, aby hráči náhodně běhali po mapě, dokud jim generátor náhodně nevyplivne svatyni Rezavých bratří a navíc ještě superbratra.*

Pokud netvrdíš, že hra je takhle náhodná, tak pardon a asi už si rozumíme. Ale fakt jsem měl dojem, že máš takový dojem.

*Superbratr je náhodné slovo, které jsem teď plácl, ne věc z toho settingu. :)

Re: Zapovězené země podle Jersona

od Log 1=0 » 20. 10. 2020, 15:53

Vitus píše: 20. 10. 2020, 15:34 "Na jedničku umí RPG jen Pán Bůh, na dvojku Jerson, na trojku soudružka ředitelka, na čtyřku ti lepší z vás a na pětku ten zbytek."
Ach sladkých 18, to byly časy...

Re: Zapovězené země podle Jersona

od Vitus » 20. 10. 2020, 15:34

Jerson píše: 20. 10. 2020, 15:32 ShadoWWWe, Omega to má zatím za čtyři. To si jako myslíš, že když jde o mé dílo, tak na něm nevidím nedodělky, nebo co? :-)
Dovolte mi citovat: "Na jedničku umí RPG jen Pán Bůh, na dvojku Jerson, na trojku soudružka ředitelka, na čtyřku ti lepší z vás a na pětku ten zbytek." $D $D $D

(Pardon, neudržel jsem se.)

Nahoru