Kráľovstvo Hmly

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Kráľovstvo Hmly

Re: Kráľovstvo Hmly

od Pieta » 26. 4. 2020, 18:47

První dojmy: Pravidla moc hezky vypadají a hezky se i čtou. Není to jen návod, ale je to i docela chytlavě napsané, s obrázky, množstvím příkladů a autorských komentářů a rad. Chválím.

Moc se mi líbí to téma obyčejných lidí na výpravě po světě, který se pomalu propadá do mlhy a podivna. A pravidla tomu do značné míry odpovídají - třeba tím, že tu nejsou žádná (samostatná) pravidla pro boj ani životy, jak je známe z jiných her. I to počítání zásob a zátěže, které jinak ve hrách vůbec nemusím, tu působí tak nějak patřičně a na svém místě.

Jestli je tam něco, co mi nebylo tak úplně jasné, tak je to mapa. Nevěděl bych, jakou členitost terénu volit, jak často dávat útočiště, aby to odpovídalo záměrům. Nejsem si ani jistý, jestli má být mapa dopředu známá, nebo jestli jde o slepou mapu, kam se teprve bude zakreslovat terén, který tam postavy potkají. Tahle část by myslím zaloužila ještě dovysvětlit.

Jak už tu párkrát zaznělo, ani já tam to hraní na dálku tak úplně nevidím, ale přesto
Obrázek

Re: Kráľovstvo Hmly

od Ecthelion » 23. 4. 2020, 20:07

Na začátek je třeba říct, že z toho textu není „hraní na dálku“ vůbec vidět. Je to psané jako běžná pravidla a text čtenáře nijak nenavede nebo mu hraní na dálku nevysvětlí. Působí to na mě jako běžná pravidla ke stolu (i použitím mapy, která se mění a měly by být všem na očích).

Ale ta hra má prostě určité je ne sais quoi, které ji dělají zajímavou. Zaměření na zajímavý fantasy svět dálného východu, nádherné malé kresby (práce autora? pokud ano, tak nádhera!), moc pěknou sazbu a krásné detaily jako čaj/vonné tyčinky. Systém jako takový je jednoduchý, ale příjemný a vypadá velmi funkční. Hrozně se mi líbí, že postavy v zásadě nejsou hrdinové, ale obyčejní vesničané, kteří hledají někoho, kdo zachrání jejich svět před postupující Mlhou (flashback na Nicotu z Nekonečného příběhu). Na kuchyňovku je hra velmi propracovaná, doplňky jako seznamy jmen, a dokonce potvůrky a obyvatelé fantasy království na konec jsou velice pěkné.

Moc krásná atmosféra a velmi příjemná malá hra. Fanmail od nás! :wink:

Obrázek

Re: Kráľovstvo Hmly

od Selhan » 22. 4. 2020, 20:04

S trochou časového odstupu a po tom, co jsem si znovu přečetl letošní zadání, musím uznat, že vlastně Království vůbec nesplnilo, co mělo - ta hra prostě s hraním na dálku nepracuje vůbec :D Což je škoda hlavně proto, že se mi Jochova tvorba líbí a rád bych hru na online hraní zacílenou momentálně zkusil, takže dát to dohromady mohlo být super. Ale tak... Inspirace asi prostě občas chodí, jak se jí zamane.

Re: Kráľovstvo Hmly

od morech11 » 20. 4. 2020, 02:54

[iné komentáre som nečítal]
Prvá myšlienka po prečítaní:
Uniklo autorovi, že tvoríme hry určené na diaľkovú komunikáciu?
Hm, asi by to šlo hrať na diaľku. hej, tuším nie je žiadna mechanika, ktorá tomu bráni... ale nie je ani žiadna, ktorá by to vyžadovala. alebo ktorá by tým získala nejakú pridanú hodnotu. ostatné mechaniky tiež vyzerajú, že sa mohli voľať inak a hru by to nezmenilo. na druhú stranu, je mi to dosť jedno, ingrediencie som vždy bral ako doporučenie a tvorivý mantinel, nie ako podmienku pre dokončenú hru.

S odstupom času: napísané fakt pekne. Strašne oceňujem haldu fluffu, ktorý sa dá použiť a skvelo ilustruje, o čom táto minigame je.
miestami som mal pocit, že to skoro skĺzava k doskovke s rozprávaním, ale to tiež nie je nutne zle. Sám sa mnoho rokov brodím tým, ako preniesť niektoré zážitky a štýly hrania, s ktorými mám skúsenosť, ďalej a viem, že to nie vždy ide jednoducho. v tomto prípade teda budem obviňovať seba za zlú interpretáciu a možno raz zistím, ako presne sa to má hrať.

okrem toho: je to svojim spôsobom strašne kawaii. palec hore :)

očividne si si s tým dal kopu roboty, predstavil si nám dotiahnutú peknú vec a všetko vnútri funguje pekne, takže ti dám aj jeden tento:
Obrázek

Re: Kráľovstvo Hmly

od Aegnor » 20. 4. 2020, 01:03

.

Re: Kráľovstvo Hmly

od Jocho » 19. 4. 2020, 23:53

Nekra píše: 19. 4. 2020, 22:37 Hra je psaná přehledně a čtivě (osobní obrácení se ke čtenáři), má obsah.
Ta spousta položek/náležitostí činí dojem, že nad tím autor pravděpodobně hodně přemýšlel, pravidla obsahují i (ručně kreslené?) obrázky.
O použitém systému, který je jednoduchý i propracovaný systém si myslím, že by se dal použít i ve hrách na jiné téma.
Na ingredienci "mlha" je vystavěna zápletka a "cizinec" je (nebo mi přijde) něco jako cíl. "Přerod" je možná ono mutování po zasažení mlhou.
Ďakujem za odozvu. Chcel som počkať do skončenia hlasovania, ale keďže očakávam, že za 20 minút sa už nikto ďalší neozve, myslím, že môžem reagovať hneď.

Nad štylistikou som sa veľmi nepozastavoval a určite mi dosť vecí ušlo - najmä v porovnaní s ostatnými príspevkami je tam o čosi viac textu a - áno - aj ručne kreslené skice.

Wingu používajú perute ako prsty na rukách :)

V pravidlách som to vyslovene neuvádzal, ale v mojom ponímaní musí mať hra vhodná pre hranie na diaľku (najmä asynchrónna) tieto kľúčové vlastnosti:

1. rozhodovanie o udalostiach nezávislé od prítomnosti hráčov zainteresovaných postáv
2. jednoduché vyhodnocovacie mechaniky
3. v prípade kolaboratívneho vývoja príbehu mantinely, aby bol príbeh konzistentný

1.
V prípade kolaboratívnej hry je každý hráč Sprievodca - každý si vytvorí postavu, ale o jej osude už nerozhoduje výsostne hráč sám. Vďaka tomu vie každý hráč presunúť skupinku na iné miesto, predstaviť prekážku, rozhodnúť, ktorá postava sa na prekážke podujme a pod.

2.
Pri zdolávaní prekážky sa používa jednoduchý hod 1k6. Navyše, všetky modifikátory sú jasné z jednoduchého popisu postáv a hoci hráči budú potrebovať najmä z počiatku cheat-sheet s konkrétnymi hodnotami pri každom povolaní, povolaní a výbav je len šesť a takéto čísla prejdú do krvi. Vo výsledku tak môže prekážku zdolať pomerne jednoznačne každý hráč za ľubovoľnú postavu bez toho, aby musel študovať jej históriu, prehrabovať sa jej inventárom alebo stromom schopností.

3.
Pre tento bod som spísal generátorové tabuľky na konci pravidiel, rovnako ako 11 typov obyvateľov. Setting je daný, jeho tón tiež, cieľ hry, jej checkpointy a spôsob postupu sú tiež jasné, a to sú, myslím, dostatočné smerníky, aby žiaden hráč v príbehu nezablúdil. Hej, jednotlivé príbehy môžu mať kvôli jasnej schéme dosť obmedzenú štruktúru a nejaké mega zvraty sa tam asi neobjavia, ale existujú aj systémy s podobne jasnou osnovou a sú pomerne funkčné. Za všetky spomeniem Fall of Magic, ktorá je úzko naviazaná na zvitok a predsa funguje.

Ešte raz, ďakujem za odozvu :)

Re: Kráľovstvo Hmly

od Nekra » 19. 4. 2020, 22:37

Hra je psaná přehledně a čtivě (osobní obrácení se ke čtenáři), má obsah.
Ta spousta položek/náležitostí činí dojem, že nad tím autor pravděpodobně hodně přemýšlel, pravidla obsahují i (ručně kreslené?) obrázky.
O použitém systému, který je jednoduchý i propracovaný systém si myslím, že by se dal použít i ve hrách na jiné téma.
Na ingredienci "mlha" je vystavěna zápletka a "cizinec" je (nebo mi přijde) něco jako cíl. "Přerod" je možná ono mutování po zasažení mlhou.

Taky vymyslet tu spoustu druhů obyvatel určitě nebylo jednoduché. Taky mne tam zaujalo několik věcí:
-Boko : "Hokiro sa náramne podobajú na svoj väčší náprotivok, ľudí." Možná je to ve slovenštině správně (to nevím), ale všiml jsem si toho hlavně proto, že někteří lidé něco podobného zavádějí už i do češtiny :X, kde je to paskvil (místo "podobá se komu" píší "podobá se na koho" :X )
-Wingu ""Majú dlhý rovný zobák a dva páry krídel s mocnými perami, ktoré vedia používať ako psrty."
Tady nevím, má být na konci "prsty" (přeci jen, je to slovensky) ? Taky mi chvíli trvalo, než jsem pochopil, že na křídlech mají peří a nejde o rty (jsou "rty" slovensky "pery" ?) .

Až na konci jsem si uvědomil, že u hry vůbec nevidím, jak se dá hrát na dálku (dokonce používá kostky). Ono hraní "na dálku" bych tam dokázal najít pouze v tom, že postavy cestují, nikoli jako mechanickou ingredienci o dálkovém komunikačním kanálu.
Uznávám, že se také může jednat o moji konzervativnost a možná v dnešní době mohou dostatečně technicky zdatní hráči hrát na dálku cokoliv (přes chaty, skypy, videopřenos a různé programy simulující hody kostkami), ale v tomto ohledu ve hře nevidím použití mechanické ingredience.

Re: Kráľovstvo Hmly

od Selhan » 19. 4. 2020, 19:15

Asi nejde zrovna o nejoriginálnější použití ingrediencí, a nedovedu si příliš představit, že bych tuhle hru hrál jinak než na živo, jenže Jocho zkrátka umí. Království mlhy si zahrát chci, a jsem si celkem jistý, že i můžu - oproti ostatním Jocho připravil i obsah, a to je, zvláště u mikroher, prostě fajn. Navíc je krásně zpracované. Nemám co dodat.

Obrázek

Kráľovstvo Hmly

od Jocho » 5. 4. 2020, 11:59

Kráľovstvo Hmly
V kráľovstve kdesi ďaleko na východe žili obyvatelia pokojne a v mieri. Tento život v prosperite však trval iba dovtedy, kým sa v kraji neobjavila hmla. Na rozdiel od bežnej hmly, ktorá sa s príchodom slnečných lúčov vytratí, táto hmla pretrváva a všetko, čo je jej dlhšie vystavené, chradne.

Nikto nevie, odkiaľ prišla, ani ako sa jej zbaviť. Nehostinné časy spôsobili, že sa medzi pospolitým ľudom začali šíriť rôzne povery a klebety a najčastejšie sa v nich objavuje tajomný cudzinec, ktorý údajne pozná odpovede na tieto otázky.

Ty, milý hráč, si tiež obyvateľ tohto kráľovstva a prítomnosť hmly ťa ťaží ako ostatných. Spolu s ostatnými priateľmi však máš v sebe dostatok odvahy, hnevu či túžby po živote ako doposiaľ, že ste sa rozhodli zorganizovať výpravu a nájsť tohto tajomného cudzinca.


Kompletné pravidlá možno nájsť na GoogleDrive tu: https://drive.google.com/open?id=1hzJbn ... 5836pRboxh

Edit:
Aktualizoval som ešte zoznam obyvateľov a rozšíril ho o dôsledky pôsobenia tajomnej Hmly.

Nahoru