od skaven » 19. 8. 2019, 16:27
Na základě
Markyho postu jsem zkusil udělat nástřel toho, jak by se v Arkánu mohly/měly souboje odehrávat, moje vize je zbavit hru deskovkovité výměny kol a úderů mečem, ale přesto mít snadná a rychlá pravidla pro vyhodnocení akcí účastníků boje:
Na začátku střetu se určí, zda je někdo překvapen. Strana, která překvapí, jede jako první → překvapí-li kupříkladu postavy nepřítele, hráči se nejdříve vzájemně domluví, co by kdo chtěl dělat - ideálně řeknou své záměry a jak jich chtějí dosáhnout - kupříkladu bojovník:
“postavím se před katafalk a budu krýt lučištníka - každého kdo se přiblíží majznu kladivem”.
Vyhodnocuje se na úrovni činností, ale je dobré mít povědomí i o záměru, proč která postava co dělá, aby byl boj uvěřitelnější/šťavnatější.
Pak své záměry/činnosti určí PJ -
“goblin se za každou cenu bude snažit srazit lučištníka dolů z katafalku”.
Pak chřestí kostky, je-li to zapotřebí - tedy hrozí-li nějaká újma. Každá postava může udělat jeden manévr a jednu akci. Jako první pojede lučištník (postavy vyhrály iniciativu), manévrem založí šíp a jako akci vystřelí - hodí si
přesně jestli goblina zasáhl. Pak pojede bojovník, jako manévr se vrhne před katafalk a jako akci - majzne goblina
silně sekerou. Nakonec pojede goblin - musí se k lučištníkovi probojovat skrze bojovníka, jako manévr se k němu rozběhne a jako akci ho
silně majzne palicí.
Systém tady dává různé možnosti vyhodnocení akcí - např. lučištníkovi padne
a strefí spolubojovníka; bojovníkovi padne
a goblin ho zraní útokem z obrany; goblinovi padne
, zraní bojovníka a ještě ho srazí stranou, takže se dostane na kobylku lučištníkovi, který teď nemůže střílet.
Kdo interpretuje výsledek hodu - co je lebka - je na domluvě mezi hráči, defaultně je to PJ.
Pokud bychom řešili dvě postavy, které provádí akce proti sobě - např. snaží se otvřit bránu x snaží se bránu držet zavřenou, pak se porovnává počet úspěchů - kdo hodil více, vyhrál.
Role iniciativy je v tomto případě taková, že pomáhá rozhodovat logické pořadí akcí. Pokud by příklad výše vyhrál PJ, mohlo by to vypadat nějak takto: Goblin za manévr doběhne ke katafalku a
silně majzne lučištníka. Pak k němu doběhne bojovník, zaútočí, ale lučištník nemůže střílet (protivník je příliš blízko), jako manévr přezbrojí a pak na goblina zaútočí
hbitě dýkou.
Na základě [url=https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?p=566227#p566227]Markyho postu[/url] jsem zkusil udělat nástřel toho, jak by se v Arkánu mohly/měly souboje odehrávat, moje vize je zbavit hru deskovkovité výměny kol a úderů mečem, ale přesto mít snadná a rychlá pravidla pro vyhodnocení akcí účastníků boje:
Na začátku střetu se určí, zda je někdo překvapen. Strana, která překvapí, jede jako první → překvapí-li kupříkladu postavy nepřítele, hráči se nejdříve vzájemně domluví, co by kdo chtěl dělat - ideálně řeknou své záměry a jak jich chtějí dosáhnout - kupříkladu bojovník: [i]“postavím se před katafalk a budu krýt lučištníka - každého kdo se přiblíží majznu kladivem”[/i].
[i]Vyhodnocuje se na úrovni činností, ale je dobré mít povědomí i o záměru, proč která postava co dělá, aby byl boj uvěřitelnější/šťavnatější.[/i]
Pak své záměry/činnosti určí PJ - [i]“goblin se za každou cenu bude snažit srazit lučištníka dolů z katafalku”[/i].
Pak chřestí kostky, je-li to zapotřebí - tedy hrozí-li nějaká újma. Každá postava může udělat jeden manévr a jednu akci. Jako první pojede lučištník (postavy vyhrály iniciativu), manévrem založí šíp a jako akci vystřelí - hodí si [u]přesně[/u] jestli goblina zasáhl. Pak pojede bojovník, jako manévr se vrhne před katafalk a jako akci - majzne goblina [u]silně[/u] sekerou. Nakonec pojede goblin - musí se k lučištníkovi probojovat skrze bojovníka, jako manévr se k němu rozběhne a jako akci ho [u]silně[/u] majzne palicí.
Systém tady dává různé možnosti vyhodnocení akcí - např. lučištníkovi padne 💀 a strefí spolubojovníka; bojovníkovi padne 💀 a goblin ho zraní útokem z obrany; goblinovi padne ⭐⭐, zraní bojovníka a ještě ho srazí stranou, takže se dostane na kobylku lučištníkovi, který teď nemůže střílet.
[i]Kdo interpretuje výsledek hodu - co je lebka - je na domluvě mezi hráči, defaultně je to PJ.[/i]
Pokud bychom řešili dvě postavy, které provádí akce proti sobě - např. snaží se otvřit bránu x snaží se bránu držet zavřenou, pak se porovnává počet úspěchů - kdo hodil více, vyhrál.
Role iniciativy je v tomto případě taková, že pomáhá rozhodovat logické pořadí akcí. Pokud by příklad výše vyhrál PJ, mohlo by to vypadat nějak takto: Goblin za manévr doběhne ke katafalku a [u]silně[/u] majzne lučištníka. Pak k němu doběhne bojovník, zaútočí, ale lučištník nemůže střílet (protivník je příliš blízko), jako manévr přezbrojí a pak na goblina zaútočí [u]hbitě[/u] dýkou.