od Adys » 14. 12. 2019, 20:50
Ahoj Všichni.
Týo... Chvilku se nedívám a ona se tu rozjede taková diskuse
Dlouho jsem se těšil, že se dostanu na konec a napíšu svoje nadšené komentáře. Ale ono to konce nebralo, takže jsem musel začít obsah skipovat
. Palec nahoru za výdrž každého z Vás a dvakrát palec nahoru za pohodové odpovědi Sparkle.
Rád bych taky pár věcí dodal.
Předně... Neklidný Tauril žeru. Ta kniha mi dává přesně to co potřebuju, abych se nemusel zaobýrat domýšlením světa, rozložením politiky, temnou zápletkou a obecným ohrožením ... Doplňte si všechno to další, co může každý zaneprázdněný PJ postrádat jako omáčku.
K dobrodružství:
Začli jsme poněkud jinak. Naše skupina (3 trpaslíků a jednoho NPC elfa) se usadila ve vesnici Narby cca 2 roky před událostí s jedem(Tady první díky za popisy). Postupně poznávali okolí odehráli malá setkání, zapomenuté krypty a pod. Z posledního dobrodružství získali úkol rozbít runový řetěz. K tomu potřebovali informace od Královského alchymisty, který tam poblíž zprovoznil laboratoř (Cheché! Opravdu jsem nápady zapracoval a děkuju za ně.) Tento alchymista vykupuje mystické suroviny za pětinásobnou cenu. Tak se je vydali hledat. Vyzpovídali starostu, pár místních a léčitelku. Z toho usoudili, že místo kde žijí duchové lesa by mohlo být dost mystické. Vydali se tam. Místo duchů lesa narazili na Nekrovíly. Taková Nekrovíla je sama o sobě mystická surovina. Tak je zlikvidovali a přeměnili na suroviny. Jako vedlejší produkt našli vílí královnu, kterou vzali sebou. A jako správní trpaslíci ji naučili chlastat, protože jim doma furt bulela, že přišla o všechny svoje kamarádky. (Navíc když bulela, tak vytvářela další Nekrovíly u nich doma.) To už byly otrávené spodní vody a Balbeck začal pociťovat následky.
Pak za nimi přišla léčitelka, že musí do Balbecku kvůli podivné nemoci. Požádala Trpaslíky o doprovod. V lesích se pohybují nějací ...dlaci. Rovněž výsledek jednoho dobrodružství. Dorazili, za deštivého počasí, do vesnice. Ponurá nálada je hned nepraštila do očí. Když prší, všichni jsou zalezlí. Vlezli do hostince (Nějak jsem ho pojmenoval, ale to už je jedno. Viz níže.) V hospodě 3 chlápci posmrkují a chrchlají na celé kolo. Hostinský nikde. Pult neuklizený. (Nepotřebuju, aby mi tuhle scénu někdo psal do dobrodružství, stačí vědět, jaký je konkrétní sled událostí. Další dík za tyto popisky.) Trpaslíci si sami nabrali pivo a hodili zlatku na pult. Hostinský ležel u sebe, celý bledý, kašlal smrkal a snad i prděl vodu. Trpaslíci se jali vyšetřování. Podat postiženému vodu ze studny? Podat postiženému pivo. Nepodat další nápoj? Léčitelku poslali za dalšími rodinami. (Aby jim nepřekážela.) Během noci jim hostinský natáhl brka. Ale pivem to nebylo. Léčitelku našli zhroucenou u studny. Protože ta nikdy nic podobného neviděla a tolik smrti prostě neunesla. Trpaslíci se na sebe podívali. " No co, tak ji taky naučíme chlastat
" K překvapení vyšetřujících trpaslíků, nejméně postižení byli právě místní ožungři. Když se tedy jednalo po dobrovolníky a součástí experimentů bylo podávání alkoholu, bylo dobrovolníků dost. Další součástí experimentu bylo napájení postižených bylinkovým čajem. Cha! První úkol vyřešen. Je to jed a je ve vodě. Ta se musí převařit.
Družina se rozdělila. Jeden člen šel vatovat lidi do města. (To už bylo několik dní po započetí otravy, takže už mnoho lidí zemřelo a zbytek se zotavuje.) Ve městě trpaslíka zastavili u brány. Strážný pokašlával a hojně si přihýbal z čutory. Otravu už objevili a momentálně řeší následky. Baronka nikoho nepříjme. Zvláště pak nějakého přivandrovalce, co se tváří bojovně. Popsal jsem scénu: Nasupený Kent Ralston projel branou, jak namydlený blesk, svolávat vesničany k odvetě proti elfům.
Mezitím se druhá část družinky vydala proti proudu říčky. Jed musel přijít odtamtud. Cestou se potkali s místním elfem, který si myslel že zabloudili. Přátelsky si popovídali. Společně povečeřeli. Při výměně informací upozornili na možnost další agrese od lidí a elf je upozornil na zlé jeskyně. Družinka se opět schledala: " Kdybych věděl, že mi půjdete naproti, tak bych na Vás počkal ve vesnici." povídá jeden trpaslík. "Kdybychom věděli, že jdeš za námi, tak tě počkáme u té pěkné tůňky, kde se dalo tak dobře koupat" povídá druhý. Jsou veselá kopa. Nemyslíte?
Cestou k jeskyním se znovu podívali do prázdného sídla víl. Zajíc, kterého víly před pár dny zabily, už byl ve značné fázi rozkladu. Ležel přesně tam, kde ho minule objevili. "Tak tady už jsme byli." Otočili se a pokračovali rovnou do k pramenu. Jeskyně, za těchto okolností, nebylo těžké najít. Nesourodá tlupa trpaslíků se náhle proměnila v jednotku zásahových pyrotechniků, které by mohla i česká URNa posílat do akce. Jeden Obrněnec, jeden čaroděj/alchymista a vzadu to jistí těžký kušiník, připravený jak na rychlou akci, tak na tuhého, pancéřovaného, nepřítele. Každá z těchto postav samostatně by tu bídně zahynula, ale jako trio se perfektně doplňovali a neponechávali nic náhodě. Postupovali systematicky, stále doprava. Vyřadili hroty pod kameny, identifikovali výbušniny. Odhalili dokonce moji tří lankovou nástražnou spoušť. Přes jezírko kyseliny přelevitovali pomocí kouzla, jistící trpaslík odstřeloval lehkou nebo těžkou kuší, podle potřeby, vše co se pohlo a znamenalo ohrožení. Takto by se mohl zdát postup družiny nudný. Zranění bylo po většinu času nulové. Jako PJ však neváhám hráčům herně připomenout, že tomu tak je díky těžce vydřeným a investovaným dovednostním bodům. A oni si to náramně užívají. Jak se postavy dostali po obvodu jeskyně až skoro k hrázi, tak potkali jednoho živého Gryndylowa. Jak byl zmagořený všudypřítomnou Granou, tak po prvním trpaslíkovi skočil. Ten ho chytl. Prohlédl si ho a předal dál zmatenému čaroději. Jeho reakce byl nezapomenutelná: " Ale tohle s nám bydlet nebude?!" Prohlížeje si potvůrku z blízka, zatím co mu cucala palec ve snaze prokousnout tvrdou koženou rukavici
Nakonec ho pustili. U hráze se střetli s hordou čekajících nemrtvých Gryndylowů. Co nevyřešily střely a kouzla, podrtilo válečné kladivo a zbytek zadupala kovaná podrážka do země. Hráz zkontrolovali a zajistili, proti nevhodnému spuštění. (3 trpaslíci umí tahat fakt těžká břemena.) Grana už je teď v plné pohotovosti a svolává služebníky do (hlavního štábu
) jeskyně s ostrůvkem. Při vniku do místnosti s omamným plynem už měli jasno, mohou tu být důlní plyny. "Pokud pocítí někdo závrať padáme na vzduch a buď to obejdem, nebo projdem se zatajeným dechem, Jasný?" Nedali se zastavit trpaslíci. Cestou ještě potkávali duchy. Snažili se na ně mluvit. Když nereagovali, tak je prostě ignorovali.
Závěrečná bitva: Trpaslíci přicházeli v míru. Jelikož muselo být nemrtvých Gryndylowů nejméně tucet, aby pohli s jedním trpaslíkem aspoň do strany, nebrali je tentokrát moc vážně. Třeba se jen něco pokazilo a půjde to spravit. Jed byl také velmi málo účinný, jelikož v našem světě trpaslíci vyskakují z kamene jsou trpaslíci na bázi křemíku a né uhlíku. Zvrat nastal, když Grana vyvolala Prašného démona z okolní, zlem nasáklé, hlíny a následně posedla Feru. V příštích několika okamžicích došlo k poranění kouzlícího trpaslíka a několika pohmožděním u zbytku družiny. Fera dostala zásah z těžké kuše určený původně pro démona a bezhlesně skonala. Nikdo ji nelitoval
Démona zlikvidovali následně a pak neurvale vytáhli Tibalta z nakresleného pentagramu, který z něj vysával sílu, aby zhmotnil dalšího démona. Tibalt omdlel. Ve vstupu se objevila tajemná postava. Jeden z trpaslíků ji identifikoval jako barda z hospody a berou ho jako dalšího vyšetřovatele této nepříjemnosti. ( Jo, přesně tak, hodili na mě vyslíchání Tibalta. Takže jsem tam vedl několik minut monolog mezi ním a bardem. Ale dávám za to bod, jelikož to udělali zákeřně schválně přímo kvůli mě
) Zbytek byl pak rychlý. S Bardem obešli všechny duchy, aby zjistili jak je uložit. Tibalta přivázali aby neutekl a jak to tam celé dodělali, tak ho vytáhli ven z jeskyně. Dál budeme hrát zítra. Uvidíme jak s ním naloží. Zatím uvažují, že využijí bardových znalostí a vemou Tibalta k vymítači.
Postřehy k práci PJ: Jako dobrodružství nezaložené na systému jsem si ho velice užil. Prosím o další podobné kusy. Adaptace pro DrD+ je téměř připravená, a řeší většinu nekonkrétnosti, která tam je z, pro mě, pochopitelných důvodů. Přikláním se k názoru, že by mohla být vyznačena místa s příšerami a pastmi přímo. Tak jako to je s výbušninami. Rovněž bych ocenil slepou mapku podzemí, kterou bych mohl předkládat hráčům. Jeskyně jsou krásně nakreslené, ocení to však jen PJ
Mapy města a vesnic jsem si vygeneroval na internetu.(např. generátor DonJon) Není potřeba vyloženě řešit. Byl bych vděčný za popis pokladů na konkrétních místech podzemí a v brlohu medvědodlaka. Není to však žádná velká vada na kráse.
Děkuju za všechnu tu práci, kteou nemusím pro hráče dělat já
Bavte se.
A.
Ahoj Všichni.
Týo... Chvilku se nedívám a ona se tu rozjede taková diskuse :)
Dlouho jsem se těšil, že se dostanu na konec a napíšu svoje nadšené komentáře. Ale ono to konce nebralo, takže jsem musel začít obsah skipovat :P . Palec nahoru za výdrž každého z Vás a dvakrát palec nahoru za pohodové odpovědi Sparkle.
Rád bych taky pár věcí dodal.
Předně... Neklidný Tauril žeru. Ta kniha mi dává přesně to co potřebuju, abych se nemusel zaobýrat domýšlením světa, rozložením politiky, temnou zápletkou a obecným ohrožením ... Doplňte si všechno to další, co může každý zaneprázdněný PJ postrádat jako omáčku.
K dobrodružství:
Začli jsme poněkud jinak. Naše skupina (3 trpaslíků a jednoho NPC elfa) se usadila ve vesnici Narby cca 2 roky před událostí s jedem(Tady první díky za popisy). Postupně poznávali okolí odehráli malá setkání, zapomenuté krypty a pod. Z posledního dobrodružství získali úkol rozbít runový řetěz. K tomu potřebovali informace od Královského alchymisty, který tam poblíž zprovoznil laboratoř (Cheché! Opravdu jsem nápady zapracoval a děkuju za ně.) Tento alchymista vykupuje mystické suroviny za pětinásobnou cenu. Tak se je vydali hledat. Vyzpovídali starostu, pár místních a léčitelku. Z toho usoudili, že místo kde žijí duchové lesa by mohlo být dost mystické. Vydali se tam. Místo duchů lesa narazili na Nekrovíly. Taková Nekrovíla je sama o sobě mystická surovina. Tak je zlikvidovali a přeměnili na suroviny. Jako vedlejší produkt našli vílí královnu, kterou vzali sebou. A jako správní trpaslíci ji naučili chlastat, protože jim doma furt bulela, že přišla o všechny svoje kamarádky. (Navíc když bulela, tak vytvářela další Nekrovíly u nich doma.) To už byly otrávené spodní vody a Balbeck začal pociťovat následky.
Pak za nimi přišla léčitelka, že musí do Balbecku kvůli podivné nemoci. Požádala Trpaslíky o doprovod. V lesích se pohybují nějací ...dlaci. Rovněž výsledek jednoho dobrodružství. Dorazili, za deštivého počasí, do vesnice. Ponurá nálada je hned nepraštila do očí. Když prší, všichni jsou zalezlí. Vlezli do hostince (Nějak jsem ho pojmenoval, ale to už je jedno. Viz níže.) V hospodě 3 chlápci posmrkují a chrchlají na celé kolo. Hostinský nikde. Pult neuklizený. (Nepotřebuju, aby mi tuhle scénu někdo psal do dobrodružství, stačí vědět, jaký je konkrétní sled událostí. Další dík za tyto popisky.) Trpaslíci si sami nabrali pivo a hodili zlatku na pult. Hostinský ležel u sebe, celý bledý, kašlal smrkal a snad i prděl vodu. Trpaslíci se jali vyšetřování. Podat postiženému vodu ze studny? Podat postiženému pivo. Nepodat další nápoj? Léčitelku poslali za dalšími rodinami. (Aby jim nepřekážela.) Během noci jim hostinský natáhl brka. Ale pivem to nebylo. Léčitelku našli zhroucenou u studny. Protože ta nikdy nic podobného neviděla a tolik smrti prostě neunesla. Trpaslíci se na sebe podívali. " No co, tak ji taky naučíme chlastat :-)" K překvapení vyšetřujících trpaslíků, nejméně postižení byli právě místní ožungři. Když se tedy jednalo po dobrovolníky a součástí experimentů bylo podávání alkoholu, bylo dobrovolníků dost. Další součástí experimentu bylo napájení postižených bylinkovým čajem. Cha! První úkol vyřešen. Je to jed a je ve vodě. Ta se musí převařit.
Družina se rozdělila. Jeden člen šel vatovat lidi do města. (To už bylo několik dní po započetí otravy, takže už mnoho lidí zemřelo a zbytek se zotavuje.) Ve městě trpaslíka zastavili u brány. Strážný pokašlával a hojně si přihýbal z čutory. Otravu už objevili a momentálně řeší následky. Baronka nikoho nepříjme. Zvláště pak nějakého přivandrovalce, co se tváří bojovně. Popsal jsem scénu: Nasupený Kent Ralston projel branou, jak namydlený blesk, svolávat vesničany k odvetě proti elfům.
Mezitím se druhá část družinky vydala proti proudu říčky. Jed musel přijít odtamtud. Cestou se potkali s místním elfem, který si myslel že zabloudili. Přátelsky si popovídali. Společně povečeřeli. Při výměně informací upozornili na možnost další agrese od lidí a elf je upozornil na zlé jeskyně. Družinka se opět schledala: " Kdybych věděl, že mi půjdete naproti, tak bych na Vás počkal ve vesnici." povídá jeden trpaslík. "Kdybychom věděli, že jdeš za námi, tak tě počkáme u té pěkné tůňky, kde se dalo tak dobře koupat" povídá druhý. Jsou veselá kopa. Nemyslíte?
Cestou k jeskyním se znovu podívali do prázdného sídla víl. Zajíc, kterého víly před pár dny zabily, už byl ve značné fázi rozkladu. Ležel přesně tam, kde ho minule objevili. "Tak tady už jsme byli." Otočili se a pokračovali rovnou do k pramenu. Jeskyně, za těchto okolností, nebylo těžké najít. Nesourodá tlupa trpaslíků se náhle proměnila v jednotku zásahových pyrotechniků, které by mohla i česká URNa posílat do akce. Jeden Obrněnec, jeden čaroděj/alchymista a vzadu to jistí těžký kušiník, připravený jak na rychlou akci, tak na tuhého, pancéřovaného, nepřítele. Každá z těchto postav samostatně by tu bídně zahynula, ale jako trio se perfektně doplňovali a neponechávali nic náhodě. Postupovali systematicky, stále doprava. Vyřadili hroty pod kameny, identifikovali výbušniny. Odhalili dokonce moji tří lankovou nástražnou spoušť. Přes jezírko kyseliny přelevitovali pomocí kouzla, jistící trpaslík odstřeloval lehkou nebo těžkou kuší, podle potřeby, vše co se pohlo a znamenalo ohrožení. Takto by se mohl zdát postup družiny nudný. Zranění bylo po většinu času nulové. Jako PJ však neváhám hráčům herně připomenout, že tomu tak je díky těžce vydřeným a investovaným dovednostním bodům. A oni si to náramně užívají. Jak se postavy dostali po obvodu jeskyně až skoro k hrázi, tak potkali jednoho živého Gryndylowa. Jak byl zmagořený všudypřítomnou Granou, tak po prvním trpaslíkovi skočil. Ten ho chytl. Prohlédl si ho a předal dál zmatenému čaroději. Jeho reakce byl nezapomenutelná: " Ale tohle s nám bydlet nebude?!" Prohlížeje si potvůrku z blízka, zatím co mu cucala palec ve snaze prokousnout tvrdou koženou rukavici :) Nakonec ho pustili. U hráze se střetli s hordou čekajících nemrtvých Gryndylowů. Co nevyřešily střely a kouzla, podrtilo válečné kladivo a zbytek zadupala kovaná podrážka do země. Hráz zkontrolovali a zajistili, proti nevhodnému spuštění. (3 trpaslíci umí tahat fakt těžká břemena.) Grana už je teď v plné pohotovosti a svolává služebníky do (hlavního štábu :) ) jeskyně s ostrůvkem. Při vniku do místnosti s omamným plynem už měli jasno, mohou tu být důlní plyny. "Pokud pocítí někdo závrať padáme na vzduch a buď to obejdem, nebo projdem se zatajeným dechem, Jasný?" Nedali se zastavit trpaslíci. Cestou ještě potkávali duchy. Snažili se na ně mluvit. Když nereagovali, tak je prostě ignorovali.
Závěrečná bitva: Trpaslíci přicházeli v míru. Jelikož muselo být nemrtvých Gryndylowů nejméně tucet, aby pohli s jedním trpaslíkem aspoň do strany, nebrali je tentokrát moc vážně. Třeba se jen něco pokazilo a půjde to spravit. Jed byl také velmi málo účinný, jelikož v našem světě trpaslíci vyskakují z kamene jsou trpaslíci na bázi křemíku a né uhlíku. Zvrat nastal, když Grana vyvolala Prašného démona z okolní, zlem nasáklé, hlíny a následně posedla Feru. V příštích několika okamžicích došlo k poranění kouzlícího trpaslíka a několika pohmožděním u zbytku družiny. Fera dostala zásah z těžké kuše určený původně pro démona a bezhlesně skonala. Nikdo ji nelitoval :( Démona zlikvidovali následně a pak neurvale vytáhli Tibalta z nakresleného pentagramu, který z něj vysával sílu, aby zhmotnil dalšího démona. Tibalt omdlel. Ve vstupu se objevila tajemná postava. Jeden z trpaslíků ji identifikoval jako barda z hospody a berou ho jako dalšího vyšetřovatele této nepříjemnosti. ( Jo, přesně tak, hodili na mě vyslíchání Tibalta. Takže jsem tam vedl několik minut monolog mezi ním a bardem. Ale dávám za to bod, jelikož to udělali zákeřně schválně přímo kvůli mě :) ) Zbytek byl pak rychlý. S Bardem obešli všechny duchy, aby zjistili jak je uložit. Tibalta přivázali aby neutekl a jak to tam celé dodělali, tak ho vytáhli ven z jeskyně. Dál budeme hrát zítra. Uvidíme jak s ním naloží. Zatím uvažují, že využijí bardových znalostí a vemou Tibalta k vymítači.
Postřehy k práci PJ: Jako dobrodružství nezaložené na systému jsem si ho velice užil. Prosím o další podobné kusy. Adaptace pro DrD+ je téměř připravená, a řeší většinu nekonkrétnosti, která tam je z, pro mě, pochopitelných důvodů. Přikláním se k názoru, že by mohla být vyznačena místa s příšerami a pastmi přímo. Tak jako to je s výbušninami. Rovněž bych ocenil slepou mapku podzemí, kterou bych mohl předkládat hráčům. Jeskyně jsou krásně nakreslené, ocení to však jen PJ :-( Mapy města a vesnic jsem si vygeneroval na internetu.(např. generátor DonJon) Není potřeba vyloženě řešit. Byl bych vděčný za popis pokladů na konkrétních místech podzemí a v brlohu medvědodlaka. Není to však žádná velká vada na kráse.
Děkuju za všechnu tu práci, kteou nemusím pro hráče dělat já :P
Bavte se.
A.