[Dobrodružství] Válka neskončila

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: [Dobrodružství] Válka neskončila

Re: [Dobrodružství] Válka neskončila

od York » 5. 5. 2020, 18:52

Sparkle píše: 5. 5. 2020, 18:43nabídl se s tím Adys, který dělá oficiální revizi Drd+
Vidíš, to jsem vlastně věděl. Hlava děravá. Každopádně dík za připomenutí.

Re: [Dobrodružství] Válka neskončila

od Sparkle » 5. 5. 2020, 18:43

York píše: 5. 5. 2020, 17:18 Sparkle: Co vás vedlo k tvorbě dodatku pro DrD+? Byl o to zájem ze strany hráčů DrD+, nebo jen doufáš, že by se mohli chytit?
Dodatek jsem nedělala já, nabídl se s tím Adys, který dělá oficiální revizi Drd+. Kdokoli bude chtít přidat svůj pravidlový dodatek, ráda ho uveřejním a pomůžu s propagací. Sama to hraju ve Fate Core a učit se jiná pravidla, abych na ně dokázala napsat implementaci, není v mých silách.

Re: [Dobrodružství] Válka neskončila

od York » 5. 5. 2020, 17:18

Sparkle: Co vás vedlo k tvorbě dodatku pro DrD+? Byl o to zájem ze strany hráčů DrD+, nebo jen doufáš, že by se mohli chytit?

Re: [Dobrodružství] Válka neskončila

od Sparkle » 5. 5. 2020, 17:15

Aktualizovali jsme dobrodružství o pravidlový dodatek k Drd+. Aktuální verze je ke stažení zde: https://www.fantasyobchod.cz/download/v ... _2plus.pdf

Re: [Dobrodružství] Válka neskončila

od Sparkle » 31. 12. 2019, 09:33

Paráda! Máš v plánu některé z těch NPC z dobrodružství ještě do kampaně vrátit?

Re: [Dobrodružství] Válka neskončila

od Adys » 26. 12. 2019, 10:43

Sparkle píše: 14. 12. 2019, 23:39
Určitě pak dej vědět, jak to s Tibaltem dopadlo. Máš ve své verzi taky barda jako zlouna? Nabral vzorek jedu a bude s ním něco dělat? :)
Mno... Bard nakonec nemusel nikoho o ničem přesvědčovat. Trpaslíci na čerstvém vzduchu zhodnotili situaci. Řešení ponechali bardovi. Jde přeci o lidskou záležitost a do toho bychom se neměli míchat. Laskavě se rozloučili a vydali se domů.

Jak to bude dál? Přesně jak jsi popsala v nejtemnějším možném scénáři u tohoto dobrodružství. Útok na elfí osadu zkončil jako masakr na obou stranách. Osada je momentálně opuštěná, přeživší elfové se přesunuli dál do lesa. Medvědodlak Tisioras získal následovníky. Barončin syn byl těžce raněn a bude se nějakou dobu zotavovat. Dvě vesnice jsou téměř vylidněné. V Narby zůstali v podstatě jen starousedlíci.

Když se trpaslíci vrátili, našli Elfa Restalona, jak se přetahuje o vědro na provaze s mladým drakem. Opilá víla mu seděla na rameni, držíc se jednou rukou a radostně si užívajíc rodeo :-)
Jak jinak... Trpaslíci se okamžitě přidali k všeobecnému veselí.

Když si taškařice dostatečně užili, tak přišly na řadu zprávy. Restalon musel vydat polovinu zásob alkoholu, jako úplatky lidem, aby do domu nevtrhli a nepokusili se jeho oběsit, draka zabít a stáhnout z kůže. Nehledě na to, že téměř nikdo neví, že ho tam mají. (Jaj, to jsem vlastně neměl říkat. Byl to výsledek jednoho dobrodružství staženého z internetu.)
Restalon pak barvitě vylíčil celkovou situaci ve vesnici. Veškerá obrana vesnice v tuto chvíli čítá jednoho starého ponocného s ještě starším psem, tři řádové rytíře, kteří přijeli s karavanou a zase odjedou, 2 tucty vesničanů, ozbrojených pracovními nástroji a co dům dal u trpaslíků. Restalon se počítá jako bonus pro útočící stranu :-) V boji jen překáží.

Jako první přišel s upozorněním velitel rytířů: " Říkám Vám. Tohle je jen začátek. Nemáte vojáky, opevnění je slabé. Cesty nemá kdo udržovat bezpečné." Pak musel odjet.

Za pár dní přišel povolávací rozkaz do Braddocku. Všichni bojeschopní muži! Trapslíci se tomu chvíli smáli. Že nejsou muži. :-)
Pak si začali dávat souvislosti dohromady. Hrozba vpádu neznámého nepřítele. Neuposlechnutí povolání do zbraně. Nařčení ze zbabělosti a dezerce. Pokud by uposlechli, tak by stejně byli posláni do přední linie na smrt. Jelikož barončin syn už veřejně nenávidí jednu cizí rasu. Je jen otázka času, kdy svůj hněv rozšíří na rasu druhou.

Proběhla blesková porada. Zůstáváme, nebo mizíme? Budeme bojovat za Baronku, nebo za vlastní věc?
Výsledek byl jasný. Jednohlasný. Překvapení přišlo potom.
Na dveře zabušil Starosta. Laskavě pozdravil a spustil: "Tak vy nám chcete pláchnout?"
Trpaslíci se bránili ve stylu: "Nevím o čem to mluvíš. Plánujeme jen novou výpravu." A pod...
Nakonec to Starosta rozsekl: "Co kdybychom chtěli jít s Vámi? Větší skupina, větší bezpečí při cestování."
Sekáč se proti tomu neočekávaně ohradil: "Lidi k lidem, trpaslíci sobě. Elf bude vařit."
"No právě. Ve vesnici téměř žádní lidé nejsou" Starosta na to.
"Proto byste měli rychle šupat do města, aby se Vám nic nestalo. S náma dobře nepochodíte." Přitvrdil Sekáč.
Starosta se seď už tvářil podivně zkroušeně. Jako by sváděl vnitřní boj. " Vy to nechápete." Odmlčel se a rozhlédl, jako by měl strach že ho někdo uslyší.
" Proč myslíte, že na jed poumírali hlavně přistěhovalci. Že se starousedlíků téměř nedotkl.
No co Vám mám povídat." Dodal rezignovaně. "Před pár lety do vesnice vtrhl vlk a pokousal polovinu vesničanů, než se nám ho podařilo zlikvidovat. Zranění nebyla vážná, tak jsme to nakonec neřešili. Při úplňku se pak všichni zbláznili a ráno jsme už byli všichni na stejné lodi. Chápete ne! Co tím myslím?"

Za pár dní opustila karavana, v čele s trpaslíky, vesnici a tím celé dobrodružství končí.

Re: [Dobrodružství] Válka neskončila

od Adys » 25. 12. 2019, 10:54

Sparkle píše: 14. 12. 2019, 23:39
Pokud by ti pomohlo rozmístění příšer v dungu pro tu tvoji Drd+ adaptaci, tak to ráda posunu v prioritách a můžem zkusit něco vymyslet. Třeba u těch duchů se nabízí různé varianty, jak je tam umístit. V zásadě mě napadá asi
1) pevné místo, kde který duch je
2) vytyčit" ghost points" a na každém bude jeden z duchů dle hodu kostkou
3) nějak tam zakreslit trajektorii duchů
4) nedávat jim pevné body, ale rozvést tip pro PJe, že má vkládat ducha vždy po boji nebo pasti, aby se tam hezky v zájmu dramatu střídaly boj - zlodějina - duch.

Co konkrétně by se ti líbilo nejvíc?
Zatím se mi nejvíce osvědčilo mít pevně stanovené místo, nebo malou oblast, kde se duch pohybuje. Při hraní jsem to řešil konkrétními místnostmi (jeskyněmi) v okolí jeskyně s ostrůvkem. Kladlo to na mě minimum nároků. Raději energii věnuju popisu situace.

Re: [Dobrodružství] Válka neskončila

od Sparkle » 15. 12. 2019, 12:45

Diskuse o krusádě proti railroadu zde.

Debatu o hratelnosti méně propracovaných dungů bych už asi uzavřela, ať se tu nezačnem točit v kruhu.

Re: [Dobrodružství] Válka neskončila

od Markus » 15. 12. 2019, 11:05

Míra toho, do jakých konkrétností chceš kde jít, už asi nejde popsat objektivně - to už záleží na autorském pojetí. Obecně asi platí, že chceš mít „hlavní obsah“ co nejkonkrétnější a nejpřipravenější, zatímco u doplňkového si klidně můžeš dovolit plácnout ho tam jako návrh, který si v případě zájmu rozehraje PJ sám. (I takový návrh je ale fajn mít v nějaké nenudné podobě, co mě inspiruje a nakopne mojí kreativitu).

Nevím, jestli se ti snažím ultimátně tvrdit, že něco nějak musí být. Nevím, co chci, ale poznám, když to dostanu. :) Spíš se snažím vysvětlit, co mě vedlo k tomu, že i přes pěkné nápady jsem tvému dobrodružství dal nízké hodnocení - vedla mě k tomu nedopracovanost, a to i v „hlavním obsahu“. Ta jeskyně je vyloženě frustrující, promiň.


EDIT: Jinak asi není úplně pravda, že nehodnotím ani nápad. Protože si dokážu představit dobrodružství, které někdo zpracuje fakt krásně, konkrétně a hratelně podle mých požadavků, a přitom to bude nudná a nelogická blbost. Jenomže tohle se většinou nestává. Dobrý počáteční nápad má skoro každý autor, liší se pak v tom, kdo ho jak dokáže realizovat.

Re: [Dobrodružství] Válka neskončila

od Sparkle » 15. 12. 2019, 10:52

Ke každé větě v každém dobrodružství se dá vymyslet konkrétnější implementace. Z každého rysu NPC (nemá rád elfy) lze udělat evokativní scéna. Z věty "je tam hlídka" se dá udělat "je 50 % šance potkat hlídku" případně "hlídka se sestává z lučištníka a čarodějky a mají pomalované tváře modrozeleným war paintem" nebo "jsou tam dvě hlídky, jedna je lučištník Indariel a druhá je čarodějka Elfwyn, mají pomalované tváře modrozeleným war paintem, je 50 % šance je potkat. Indariel bude bojovat do bezvědomí, Elfwyn se vzdá, pokud bude její zdraví pod 30 %." a tak dále.

Jsou to všechno hezké nápady. I ty, co jsi nadhodil ty. Vůbec se s tebou nehádám o tom, že to jsou cool postřehy, které by mohly vyšperkovat text.
Problém mám pouze s tím, když tyto nápady začneš podávat ultimátně, jako že bez nich je to dobrodružství slabé a nehratelné. Tady už se dostáváš na tenký led a imho zbytečně degraduješ ty jinak hezké nápady, protože jim přidáváš atributy, které už se dají rozporovat.

Re: [Dobrodružství] Válka neskončila

od Markus » 15. 12. 2019, 10:35

Sparkle: Koukl jsem na tu elfskou vesnici. Máš pravdu, že tam leccos zmíněné máš. Vidím tam jednak problém s organizací, kdy je to rozfrcané do 8 odstavců a ty informace nejsou řazené v pořadí, v jakém budou přicházet do hry - tj. v jakém já je potřebuju. Skáčeš tam a zpátky. Máš to tahle: Osada je v rozsedlině (to už jsme ve vesnici), kolem jsou hlídky (má být řazeno předtím), nad vesnicí je plošina (už vidíme vesnici), skály jsou pomalované klikiháky (asi v pohodě, vidím to ve stejnou chvíli?), vesnice je poničená, klikikáky jsou rozmazané (má být u klikiháhů)...

Ale je pravda, že tam hodně informací máš. Chybí mi asi jejich dopracování od nápadu k implementaci.

Nápad:
„Také mají po okolních lesích hlídky.“

Implementace:
Cestou do vesnice 50% šance potkat hlídku. 1k6 elfů v korunách stromů, luky, sítě. Už z dálky střílejí na varování. Nedůvěřiví, chtějí cizince odehnat. Lidi nepustí dál, dokud neodevzdají zbraně.

Nápad:
„Vesnice je obehnaná pastmi.“

Implementace:
Čekal bych popisy konkrétních pastí.

Nápad:
„Obrana je posílená.“

Implementace:
Nejsem si jistý, co tohle znamená? Je to reprezentované těmi pastmi a hlídkami, nebo ještě něčím dalším?

Nápad:
„elfové očekávají příchod dalších agresivních lidí od Braddocku“

Implementace:
Nehratelná informace. Zhmotnit ji například právě těmi hlídkami, které střílejí na varování a chtějí lidem odebrat zbraně. V téhle podobě bych to klidně označil za balast, protože to nic nepřidává a jenom se v tom ztrácí užitečnější text.

Nápad:
„nemají v lásce lidi, a část z nich proto otravu uvítala. Vyjednávat s nimi bude obtížné“

Implementace:
Tohle je návod pro roleplaying postav. Ale opět bych potřeboval nějak to zhmotnit i do prostředí, třeba:
Samotná vesnice: Proutěné chýše, potok, kde ženy perou prádlo. Když vidí postavy, chytají děti a utíkají do chýší. Naproti jdou čtyři ozbrojenci, viditelně pohublí a zesláblí.

Nápad:
„Mariati bydlí v chýši“

Implementace:
Chýše tvořená proutím a trním s růžovými květy. Dokonce i postel uvnitř je trnová. Ze stropu visí sušené byliny. Velký stůl poházený alchymistickými baňkami a jiným náčiním, je ještě špinavé, čerstvě použité (= hmotný náznak toho, že vařila protijed).

---

Už mám za sebe potřebu směřovat to nějak ke konci, protože se začínám opakovat. Tak to nějak shrnu a budu dál reagovat spíš na konkrétní dotazy nebo výzvy. Celkově si myslím, že máš pěkné nápady a to dobrodružství má potenciál být skvělé. Ale většinou zůstáváš v rovině nápadu a nedopracováváš to do konkrétní, hratelné podoby, kterou můžu vzít a přímo použít u herního stolu. Je to z velké části „dodělej si sám“. Což popírá smysl připraveného dobrodružství - když si chci stáhnout hotový modul, tak sice očekávám trochu přípravy (to rozebíráme ve vedlejší diskuzi), ale celkově chci, abys co nejvíc práce udělala za mě. To je to, co podle mě odlišuje horší dobrodružství od lepšího. Ne ten počáteční nápad, ale až jeho realizace a použitelnost ve hře.
Sparkle píše: 14. 12. 2019, 16:26obávám se ale, že mě to, co ty píšeš, vrhá spíš přesně opačným směrem - příště sepsat modul obsahující jen čistě politický spletenec, NPC s historií, mapu vztahů a nápady na zápletky s nimi - jako jsem například sepsala tohle - a k tomu případně nějakou mapku a vágní popis environmentu spíš jenom tak pro flavor. Tyhle věci mě baví vymýšlet a navíc mám tak nějak pocit, že když to nebdue technicky prezentováno jako "dobrodružství" ale jako "kolekce střípků a nápadů", tak to lidi nehejtěj. Hejty přicházejí až když to někdo označí jako dobrodružství, pak se to rozpitvává a lidi si na to aplikujou a projikujou všechno možný i nemožný.
Máš asi pravdu, že ti to pak nebudu kritizovat, ale taky ti to nikdo nebude hrát. :)

Inspirace a nápadů je plný internet. U nás je to možná slabší, ale třeba v anglické sféře lidi zveřejňují na svých blozích miliony příšer, zápletek, magických předmětů, kouzel, settingových střípků... Trochu pochybuju, jestli to hraje někdo kromě nich. Protože s těmihle střípky je ještě strašná spousta práce. Kouzlo připravených dobrodružství je v tom, že někdo ty střípky vzal a dopracoval je do hratelné podoby, kdy s tím tu práci nemám. Proto lidi vyhledávají dobrodružství, proto chci psát jejich recenze. Dobrodružství jsou skvělá právě kvůli té přidané hodnotě oproti neimplementovaným nápadům.

Když uděláš dobrodružství, dostane se ti víc pozornosti - jednak to může být kritika, ale taky to, že to někdo bude reálně hrát. U neukotvených střípků bych se bál, že na ně bude sedat prach.
Sparkle píše: 14. 12. 2019, 19:02 Ke tvým recenzím se mi blbě vyjadřuje, protože mi celkově nesednou, hlavně díky tomu, že na můj vkus až příliš přilévají do ohně místním "krusádám" proti railroadu, generickým vesnicím a podobným prvkům. Klidně můžu rozvést tuto myšlenku, pokud budeš chtít, asi v jiném vlákně.
Rozhodně. Já jsem rozcupovat tebe, je jenom fér, abys měla i ty příležitost rozcupovat mě. :) Asi radši do té obecné diskuze. Zajímá mě třeba ta kruciáda proti railroadu.

Re: [Dobrodružství] Válka neskončila

od Sparkle » 14. 12. 2019, 23:39

Moc díky za zpětnou vazbu Adysi!

Určitě pak dej vědět, jak to s Tibaltem dopadlo. Máš ve své verzi taky barda jako zlouna? Nabral vzorek jedu a bude s ním něco dělat? :)

Mrzí mě, že nemám kapacitu na to, dodat ti mapu Braddocku a té elfí vesnice. To dobrodružství jsem psala na základě svých odehraných her, kde tam družiny jen prolétly kvůli jednomu questu a nenapadlo mě, že ho někdo bude chtít použít i jako trvalý quest hub - to bych možná k designu přistupovala trochu jinak (dopředu tohle ale nebyla šance předjímat) a je fajn, že se ti povedlo aspoň najít uspokojivé mapky na netu.

Slepá mapa podzemí pro hráče navíc k očíslované mapě pro PJe je boží nápad! Hlavně to imho není moc námahy navíc, stejně se mapka nejdřív kreslí bez těch čísel a možná že Kin má někde dokonce tu verzi bez čísel uloženou, v tom případě ji klidně hodíme na net. Tohle je nápad, který si určitě poznamenávám a když ne pro toto dobrodružství, tak ho určitě využiju v dalších :clap:

Pokud by ti pomohlo rozmístění příšer v dungu pro tu tvoji Drd+ adaptaci, tak to ráda posunu v prioritách a můžem zkusit něco vymyslet. Třeba u těch duchů se nabízí různé varianty, jak je tam umístit. V zásadě mě napadá asi
1) pevné místo, kde který duch je
2) vytyčit" ghost points" a na každém bude jeden z duchů dle hodu kostkou
3) nějak tam zakreslit trajektorii duchů
4) nedávat jim pevné body, ale rozvést tip pro PJe, že má vkládat ducha vždy po boji nebo pasti, aby se tam hezky v zájmu dramatu střídaly boj - zlodějina - duch.

Co konkrétně by se ti líbilo nejvíc?

Re: [Dobrodružství] Válka neskončila

od Adys » 14. 12. 2019, 20:50

Ahoj Všichni.
Týo... Chvilku se nedívám a ona se tu rozjede taková diskuse :)
Dlouho jsem se těšil, že se dostanu na konec a napíšu svoje nadšené komentáře. Ale ono to konce nebralo, takže jsem musel začít obsah skipovat :P . Palec nahoru za výdrž každého z Vás a dvakrát palec nahoru za pohodové odpovědi Sparkle.

Rád bych taky pár věcí dodal.
Předně... Neklidný Tauril žeru. Ta kniha mi dává přesně to co potřebuju, abych se nemusel zaobýrat domýšlením světa, rozložením politiky, temnou zápletkou a obecným ohrožením ... Doplňte si všechno to další, co může každý zaneprázdněný PJ postrádat jako omáčku.

K dobrodružství:
Začli jsme poněkud jinak. Naše skupina (3 trpaslíků a jednoho NPC elfa) se usadila ve vesnici Narby cca 2 roky před událostí s jedem(Tady první díky za popisy). Postupně poznávali okolí odehráli malá setkání, zapomenuté krypty a pod. Z posledního dobrodružství získali úkol rozbít runový řetěz. K tomu potřebovali informace od Královského alchymisty, který tam poblíž zprovoznil laboratoř (Cheché! Opravdu jsem nápady zapracoval a děkuju za ně.) Tento alchymista vykupuje mystické suroviny za pětinásobnou cenu. Tak se je vydali hledat. Vyzpovídali starostu, pár místních a léčitelku. Z toho usoudili, že místo kde žijí duchové lesa by mohlo být dost mystické. Vydali se tam. Místo duchů lesa narazili na Nekrovíly. Taková Nekrovíla je sama o sobě mystická surovina. Tak je zlikvidovali a přeměnili na suroviny. Jako vedlejší produkt našli vílí královnu, kterou vzali sebou. A jako správní trpaslíci ji naučili chlastat, protože jim doma furt bulela, že přišla o všechny svoje kamarádky. (Navíc když bulela, tak vytvářela další Nekrovíly u nich doma.) To už byly otrávené spodní vody a Balbeck začal pociťovat následky.
Pak za nimi přišla léčitelka, že musí do Balbecku kvůli podivné nemoci. Požádala Trpaslíky o doprovod. V lesích se pohybují nějací ...dlaci. Rovněž výsledek jednoho dobrodružství. Dorazili, za deštivého počasí, do vesnice. Ponurá nálada je hned nepraštila do očí. Když prší, všichni jsou zalezlí. Vlezli do hostince (Nějak jsem ho pojmenoval, ale to už je jedno. Viz níže.) V hospodě 3 chlápci posmrkují a chrchlají na celé kolo. Hostinský nikde. Pult neuklizený. (Nepotřebuju, aby mi tuhle scénu někdo psal do dobrodružství, stačí vědět, jaký je konkrétní sled událostí. Další dík za tyto popisky.) Trpaslíci si sami nabrali pivo a hodili zlatku na pult. Hostinský ležel u sebe, celý bledý, kašlal smrkal a snad i prděl vodu. Trpaslíci se jali vyšetřování. Podat postiženému vodu ze studny? Podat postiženému pivo. Nepodat další nápoj? Léčitelku poslali za dalšími rodinami. (Aby jim nepřekážela.) Během noci jim hostinský natáhl brka. Ale pivem to nebylo. Léčitelku našli zhroucenou u studny. Protože ta nikdy nic podobného neviděla a tolik smrti prostě neunesla. Trpaslíci se na sebe podívali. " No co, tak ji taky naučíme chlastat :-)" K překvapení vyšetřujících trpaslíků, nejméně postižení byli právě místní ožungři. Když se tedy jednalo po dobrovolníky a součástí experimentů bylo podávání alkoholu, bylo dobrovolníků dost. Další součástí experimentu bylo napájení postižených bylinkovým čajem. Cha! První úkol vyřešen. Je to jed a je ve vodě. Ta se musí převařit.
Družina se rozdělila. Jeden člen šel vatovat lidi do města. (To už bylo několik dní po započetí otravy, takže už mnoho lidí zemřelo a zbytek se zotavuje.) Ve městě trpaslíka zastavili u brány. Strážný pokašlával a hojně si přihýbal z čutory. Otravu už objevili a momentálně řeší následky. Baronka nikoho nepříjme. Zvláště pak nějakého přivandrovalce, co se tváří bojovně. Popsal jsem scénu: Nasupený Kent Ralston projel branou, jak namydlený blesk, svolávat vesničany k odvetě proti elfům.
Mezitím se druhá část družinky vydala proti proudu říčky. Jed musel přijít odtamtud. Cestou se potkali s místním elfem, který si myslel že zabloudili. Přátelsky si popovídali. Společně povečeřeli. Při výměně informací upozornili na možnost další agrese od lidí a elf je upozornil na zlé jeskyně. Družinka se opět schledala: " Kdybych věděl, že mi půjdete naproti, tak bych na Vás počkal ve vesnici." povídá jeden trpaslík. "Kdybychom věděli, že jdeš za námi, tak tě počkáme u té pěkné tůňky, kde se dalo tak dobře koupat" povídá druhý. Jsou veselá kopa. Nemyslíte?
Cestou k jeskyním se znovu podívali do prázdného sídla víl. Zajíc, kterého víly před pár dny zabily, už byl ve značné fázi rozkladu. Ležel přesně tam, kde ho minule objevili. "Tak tady už jsme byli." Otočili se a pokračovali rovnou do k pramenu. Jeskyně, za těchto okolností, nebylo těžké najít. Nesourodá tlupa trpaslíků se náhle proměnila v jednotku zásahových pyrotechniků, které by mohla i česká URNa posílat do akce. Jeden Obrněnec, jeden čaroděj/alchymista a vzadu to jistí těžký kušiník, připravený jak na rychlou akci, tak na tuhého, pancéřovaného, nepřítele. Každá z těchto postav samostatně by tu bídně zahynula, ale jako trio se perfektně doplňovali a neponechávali nic náhodě. Postupovali systematicky, stále doprava. Vyřadili hroty pod kameny, identifikovali výbušniny. Odhalili dokonce moji tří lankovou nástražnou spoušť. Přes jezírko kyseliny přelevitovali pomocí kouzla, jistící trpaslík odstřeloval lehkou nebo těžkou kuší, podle potřeby, vše co se pohlo a znamenalo ohrožení. Takto by se mohl zdát postup družiny nudný. Zranění bylo po většinu času nulové. Jako PJ však neváhám hráčům herně připomenout, že tomu tak je díky těžce vydřeným a investovaným dovednostním bodům. A oni si to náramně užívají. Jak se postavy dostali po obvodu jeskyně až skoro k hrázi, tak potkali jednoho živého Gryndylowa. Jak byl zmagořený všudypřítomnou Granou, tak po prvním trpaslíkovi skočil. Ten ho chytl. Prohlédl si ho a předal dál zmatenému čaroději. Jeho reakce byl nezapomenutelná: " Ale tohle s nám bydlet nebude?!" Prohlížeje si potvůrku z blízka, zatím co mu cucala palec ve snaze prokousnout tvrdou koženou rukavici :) Nakonec ho pustili. U hráze se střetli s hordou čekajících nemrtvých Gryndylowů. Co nevyřešily střely a kouzla, podrtilo válečné kladivo a zbytek zadupala kovaná podrážka do země. Hráz zkontrolovali a zajistili, proti nevhodnému spuštění. (3 trpaslíci umí tahat fakt těžká břemena.) Grana už je teď v plné pohotovosti a svolává služebníky do (hlavního štábu :) ) jeskyně s ostrůvkem. Při vniku do místnosti s omamným plynem už měli jasno, mohou tu být důlní plyny. "Pokud pocítí někdo závrať padáme na vzduch a buď to obejdem, nebo projdem se zatajeným dechem, Jasný?" Nedali se zastavit trpaslíci. Cestou ještě potkávali duchy. Snažili se na ně mluvit. Když nereagovali, tak je prostě ignorovali.
Závěrečná bitva: Trpaslíci přicházeli v míru. Jelikož muselo být nemrtvých Gryndylowů nejméně tucet, aby pohli s jedním trpaslíkem aspoň do strany, nebrali je tentokrát moc vážně. Třeba se jen něco pokazilo a půjde to spravit. Jed byl také velmi málo účinný, jelikož v našem světě trpaslíci vyskakují z kamene jsou trpaslíci na bázi křemíku a né uhlíku. Zvrat nastal, když Grana vyvolala Prašného démona z okolní, zlem nasáklé, hlíny a následně posedla Feru. V příštích několika okamžicích došlo k poranění kouzlícího trpaslíka a několika pohmožděním u zbytku družiny. Fera dostala zásah z těžké kuše určený původně pro démona a bezhlesně skonala. Nikdo ji nelitoval :( Démona zlikvidovali následně a pak neurvale vytáhli Tibalta z nakresleného pentagramu, který z něj vysával sílu, aby zhmotnil dalšího démona. Tibalt omdlel. Ve vstupu se objevila tajemná postava. Jeden z trpaslíků ji identifikoval jako barda z hospody a berou ho jako dalšího vyšetřovatele této nepříjemnosti. ( Jo, přesně tak, hodili na mě vyslíchání Tibalta. Takže jsem tam vedl několik minut monolog mezi ním a bardem. Ale dávám za to bod, jelikož to udělali zákeřně schválně přímo kvůli mě :) ) Zbytek byl pak rychlý. S Bardem obešli všechny duchy, aby zjistili jak je uložit. Tibalta přivázali aby neutekl a jak to tam celé dodělali, tak ho vytáhli ven z jeskyně. Dál budeme hrát zítra. Uvidíme jak s ním naloží. Zatím uvažují, že využijí bardových znalostí a vemou Tibalta k vymítači.

Postřehy k práci PJ: Jako dobrodružství nezaložené na systému jsem si ho velice užil. Prosím o další podobné kusy. Adaptace pro DrD+ je téměř připravená, a řeší většinu nekonkrétnosti, která tam je z, pro mě, pochopitelných důvodů. Přikláním se k názoru, že by mohla být vyznačena místa s příšerami a pastmi přímo. Tak jako to je s výbušninami. Rovněž bych ocenil slepou mapku podzemí, kterou bych mohl předkládat hráčům. Jeskyně jsou krásně nakreslené, ocení to však jen PJ :-( Mapy města a vesnic jsem si vygeneroval na internetu.(např. generátor DonJon) Není potřeba vyloženě řešit. Byl bych vděčný za popis pokladů na konkrétních místech podzemí a v brlohu medvědodlaka. Není to však žádná velká vada na kráse.

Děkuju za všechnu tu práci, kteou nemusím pro hráče dělat já :P

Bavte se.
A.

Re: [Dobrodružství] Válka neskončila

od Sparkle » 14. 12. 2019, 19:02

Líbí se mi, že dokážeme vést kultivovanou debatu i na takhle třeskuté téma, kéž by nám do toho nikdo nehodil vidle.
Ke tvým recenzím se mi blbě vyjadřuje, protože mi celkově nesednou, hlavně díky tomu, že na můj vkus až příliš přilévají do ohně místním "krusádám" proti railroadu, generickým vesnicím a podobným prvkům. Klidně můžu rozvést tuto myšlenku, pokud budeš chtít, asi v jiném vlákně.

Re: [Dobrodružství] Válka neskončila

od Markus » 14. 12. 2019, 16:30

Potřebuju se zamyslet, a navíc teď odejít, tak se na nějakou dobu zase odmlčím. To s těmi elfy je trefná protivýhrada, zamyslím se, proč to na mě tak nepůsobilo. (Možná se mi to ztratilo v hutném textu?) V mezičase může být zajímavé přečíst si recenze k těm dobrodružstvím, která jsem chválil, a všímat si proč.

Nahoru