od Markus » 11. 1. 2023, 13:53
Jelikož to teď v databázi dost lítá (350 hodnocení během jednoho týdne – fůha) a komentáře mizí z hlavní stránky dost rychle, dovolím si přeposlat do diskuzí pár obsáhlejších komentářů, u kterých by podle mě byla škoda, kdyby zapadly. Pokud už jste je četli, omlouvám se za opakování.
Sirien
k Neklidnému Taurilu:
Bohatý zdroj námětů, trochu nudný svět
****
Podrobnosti jsem rozepsal ve své recenzi.
TLDR: Tauril není ani tak svět, jako spíš hromada námětů na zápletky, lokace a NPCčka, která používají kulisu fantasy světa jako pojící prvek, aby nepůsobily úplně náhodně. Nic proti tomu, funguje to dobře.
...v rámci toho co to je. Jako svět to už moc dobře nefunguje. Spousta nápadů tam je zbytečně zabitých, aby "nenarušily herní rovnováhu" popř. "univerzální přenositelnost obsahu jinam". Obojí je IMO zbytečnost - řešit rovnováhu v herním světě nedává moc smysl a přenositelnost by nějakým tím rozvedenějším originálním nápadem moc neutrpěla (jakože potenciálu a nástřelů tam není málo). Je to hrozná škoda. Typický příklad: pod světem (doslova, fyzicky) se nachází "chaos", destruktivní prvek a zdroj démonů. Přesto je řečeno, že chaos je povrchu stejně blízko v horách jako v nížinách nebo kaňonech. ...aby rozdílnost náhodou neměla nějaké neotestované herní důsledky. Takže Tauril nakonec není svět, kde by civilizace měla centra v horách, daleko chaosu, a bojovala by s chaosem o úrodní nížiny a kde by všechny mořské přístavy byly v neustálém ohrožení... je to prostě stejný svět jaký si představíte při pohledu na realitu, jen tam někde stejně hluboko je vždycky chaos. Well - what? Takhle by např. megacool svět Blades in the Dark (nebo jiné cool světy) nikdy nevznikly. A i proto Tauril vlastně není cool - i když být mohl.
Zároveň morální šedost kterou se Tauril prezentuje... v praxi znamená jen a pouze to, že autoři netlačí věci do černobíla. Nějaké morální konflikty, natož občas zmíněná dilemata, od něj fakt nečekejte.
Na druhou stranu, abych nevyzněl jen negativně - to co Tuaril nabízí (zápletky, NPCčka, lokace... sem tam další nápady) JE velmi dobré a JE tam toho fakt hodně (jakože na tloušťku té knížky fakt SAKRA hodně) V tom světě jsou rozepsané tři lokace a i když mi jedna přijde taková ... jakože středověkáí Anglie, no, not bad, not great... a druhá mě neskutečně irituje, protože to jsou kočkofilní orgie... tak jako všechny tři jsou ve skutečnosti velmi dobře popsané a - opět - obsahují spoustu herního materiálu. (Ta třetí, btw., je fakt zajímavá sama o sobě.)
Co se kvality produkce týče - well. Je to nízkonákladovka, neurazí, není nekvalitní, ale nečekejte zázraky, ilustrace jsou spíš aby se neřeklo (ale tak kupujete si knížku herních námětů, ne artbook).
[size=85]Jelikož to teď v databázi dost lítá ([url=https://rpgforum.cz/nejnovejsi-hodnoceni]350 hodnocení[/url] během jednoho týdne – fůha) a komentáře mizí z hlavní stránky dost rychle, dovolím si přeposlat do diskuzí pár obsáhlejších komentářů, u kterých by podle mě byla škoda, kdyby zapadly. Pokud už jste je četli, omlouvám se za opakování.[/size]
Sirien [url=https://rpgforum.cz/comment/3092#comment-3092]k Neklidnému Taurilu[/url]:
[quote]Bohatý zdroj námětů, trochu nudný svět
****
[url=http://www.d20.cz/clanky/produkty/recenze-neklidny-tauril.html]Podrobnosti jsem rozepsal ve své recenzi[/url].
TLDR: Tauril není ani tak svět, jako spíš hromada námětů na zápletky, lokace a NPCčka, která používají kulisu fantasy světa jako pojící prvek, aby nepůsobily úplně náhodně. Nic proti tomu, funguje to dobře.
...v rámci toho co to je. Jako svět to už moc dobře nefunguje. Spousta nápadů tam je zbytečně zabitých, aby "nenarušily herní rovnováhu" popř. "univerzální přenositelnost obsahu jinam". Obojí je IMO zbytečnost - řešit rovnováhu v herním světě nedává moc smysl a přenositelnost by nějakým tím rozvedenějším originálním nápadem moc neutrpěla (jakože potenciálu a nástřelů tam není málo). Je to hrozná škoda. Typický příklad: pod světem (doslova, fyzicky) se nachází "chaos", destruktivní prvek a zdroj démonů. Přesto je řečeno, že chaos je povrchu stejně blízko v horách jako v nížinách nebo kaňonech. ...aby rozdílnost náhodou neměla nějaké neotestované herní důsledky. Takže Tauril nakonec není svět, kde by civilizace měla centra v horách, daleko chaosu, a bojovala by s chaosem o úrodní nížiny a kde by všechny mořské přístavy byly v neustálém ohrožení... je to prostě stejný svět jaký si představíte při pohledu na realitu, jen tam někde stejně hluboko je vždycky chaos. Well - what? Takhle by např. megacool svět Blades in the Dark (nebo jiné cool světy) nikdy nevznikly. A i proto Tauril vlastně není cool - i když být mohl.
Zároveň morální šedost kterou se Tauril prezentuje... v praxi znamená jen a pouze to, že autoři netlačí věci do černobíla. Nějaké morální konflikty, natož občas zmíněná dilemata, od něj fakt nečekejte.
Na druhou stranu, abych nevyzněl jen negativně - to co Tuaril nabízí (zápletky, NPCčka, lokace... sem tam další nápady) JE velmi dobré a JE tam toho fakt hodně (jakože na tloušťku té knížky fakt SAKRA hodně) V tom světě jsou rozepsané tři lokace a i když mi jedna přijde taková ... jakože středověkáí Anglie, no, not bad, not great... a druhá mě neskutečně irituje, protože to jsou kočkofilní orgie... tak jako všechny tři jsou ve skutečnosti velmi dobře popsané a - opět - obsahují spoustu herního materiálu. (Ta třetí, btw., je fakt zajímavá sama o sobě.)
Co se kvality produkce týče - well. Je to nízkonákladovka, neurazí, není nekvalitní, ale nečekejte zázraky, ilustrace jsou spíš aby se neřeklo (ale tak kupujete si knížku herních námětů, ne artbook).[/quote]