od MarkyParky » 9. 3. 2017, 16:55
Soutěžní komentář:
Nápad, atmosféra a celkový dojem
Když jsem PDF otevřel, tak jsem se nejprve vyděsil, abych vzápětí, o pár stránek dále zkonstatoval, že to, jak PDF vypadá naprosto odpovídá atmosféře, která prostupuje celou hrou. Už jsem to psal výše,
tohle bych si chtěl zahrát, byť jenom kvůli atmosféře a legraci a bez ohledu na to, že v hodnocení přijdou i nějaké výhrady . Téma je zvolené perfektně, text je vtipný, persóny a trampoty jsou originální a celé to prostě na mě působí dojmem, že OnGe věděl, co dělá.
Hratelnost a provedení
Opět už zde bylo diskutováno, nechal jsem si to projít hlavou a musím konstatovat, že to zopakuji. Když jsem hru pročítal, neustále jsem měl pocit, že čtu zadání několikadenního larpu nebo spíš městské hry. Vlastně si to myslím doteď.
S každou zprávou jsou spojeny tři události, které se odehrávají "na živo", byť bez přímého kontaktu mezi hráči.
* Zdrojem pro data jsou "živé" články
* Nutnost komunikovat v oknech nutí hráče upravit si "živý" rozvrh
* A nakonec po skončení všech domluv musí dojít k "živé" výměně QR kódu
No a když přijde velké finále, tak jsou to hráči, nikoliv jejich postavy, kdo musí vyřešit hádanku s kódem. Zkrátka pro mě je to crossover hra mezi RPG a LARPem/městskou hrou, která spíš inklinuje do té živé polohy.
Mechanika samotná je v celku jednoduchá - díky tomu, že na jedné pozici se může nacházet právě jeden znak dvakrát, je jistota, že pokud si hráči dokáží vyměnit kódy a nepomotají pořadí získávání (opět skill hráčů, nikoliv postav), tak zvítězí. Persóny se tak redukují na fluf, kterým obalují svou komunikaci, mechanicky mezi nimi není žádný rozdíl. Což je mi i trochu líto, bylo by hrozně fajn vidět nějaké rozdíly. Buďto v rovině mechaniky (kdyby třeba nolifer získával jiná data než hacker), nebo v rovině živé hry (kdyby třeba hráč, který předává kód, měl nějak vymezená místa, na kterých jeho "classa" smí QR kód ponechat).
Ucelenost, srozumitelnost a podání
V pravidlech chybí jedna drobnost, a to upozornění, že pokud si to chcete zahrát se všemi šesti persónami v šesti hráčích, musíte použít hexadecimální soustavu (což mimochodem je stylové a nevím, zda to byl nebo nebyl záměr) jinak vám dojdou cifry
Co jsem z textu nepochopil nebo mi přijde nedotažené, je submechanika přilákání pozornosti Velkého bratra. Fluf je jasný, ale chybí mi nějaký reálný herní dopad - zvlášť pokud to srovnám s naopak velmi vtipnou a kreativní submechanikou trampot. Kdyź odešlu zprávu mimo okno, tak mi Velký bratr pošle Bububu text a dál?
Jinak jim nemám co dalšího vytknout. Je to srozumitelné, podané ve správném pořadí, rozumně seřazené a zábavné ke čtení. Snad jen občasné přeskočení z jednotného do množného čísla a nazpět při vysvětlování je trochu rušivé, ale já osobně s tím při psaní textu mívám hrozitánské problémy, takže chápu, jak těžké je to uhlídat - a opět, to je kosmetická vada.
Zapojení ingrediencí
* barevná revoluce - revoluce je zapojená rozhodně dobře, barvičky jsou OK
* hrneček - nebýt vtipu s Google dokumentem, tak mi přijde nevyužitý, spíš do počtu.
* bezpečí - v pořádku a pěkně zapojené do mechaniky potkávání
* nutnost používat internet - velmi pěkně zapojené i do mechaniky
* provazochodec - tam mě vysvětlení nějak minulo ;o)
Celkově >>Fuck (the) system<< hodnotím velmi pozitivně a fakt bych si to rád zahrál. Pražáci?
[b]Soutěžní komentář:[/b]
[b]Nápad, atmosféra a celkový dojem[/b]
Když jsem PDF otevřel, tak jsem se nejprve vyděsil, abych vzápětí, o pár stránek dále zkonstatoval, že to, jak PDF vypadá naprosto odpovídá atmosféře, která prostupuje celou hrou. Už jsem to psal výše, [b]tohle bych si chtěl zahrát[/b], byť jenom kvůli atmosféře a legraci a bez ohledu na to, že v hodnocení přijdou i nějaké výhrady . Téma je zvolené perfektně, text je vtipný, persóny a trampoty jsou originální a celé to prostě na mě působí dojmem, že OnGe věděl, co dělá.
[b]Hratelnost a provedení[/b]
Opět už zde bylo diskutováno, nechal jsem si to projít hlavou a musím konstatovat, že to zopakuji. Když jsem hru pročítal, neustále jsem měl pocit, že čtu zadání několikadenního larpu nebo spíš městské hry. Vlastně si to myslím doteď.
S každou zprávou jsou spojeny tři události, které se odehrávají "na živo", byť bez přímého kontaktu mezi hráči.
* Zdrojem pro data jsou "živé" články
* Nutnost komunikovat v oknech nutí hráče upravit si "živý" rozvrh
* A nakonec po skončení všech domluv musí dojít k "živé" výměně QR kódu
No a když přijde velké finále, tak jsou to hráči, nikoliv jejich postavy, kdo musí vyřešit hádanku s kódem. Zkrátka pro mě je to crossover hra mezi RPG a LARPem/městskou hrou, která spíš inklinuje do té živé polohy.
Mechanika samotná je v celku jednoduchá - díky tomu, že na jedné pozici se může nacházet právě jeden znak dvakrát, je jistota, že pokud si hráči dokáží vyměnit kódy a nepomotají pořadí získávání (opět skill hráčů, nikoliv postav), tak zvítězí. Persóny se tak redukují na fluf, kterým obalují svou komunikaci, mechanicky mezi nimi není žádný rozdíl. Což je mi i trochu líto, bylo by hrozně fajn vidět nějaké rozdíly. Buďto v rovině mechaniky (kdyby třeba nolifer získával jiná data než hacker), nebo v rovině živé hry (kdyby třeba hráč, který předává kód, měl nějak vymezená místa, na kterých jeho "classa" smí QR kód ponechat).
[b]Ucelenost, srozumitelnost a podání[/b]
V pravidlech chybí jedna drobnost, a to upozornění, že pokud si to chcete zahrát se všemi šesti persónami v šesti hráčích, musíte použít hexadecimální soustavu (což mimochodem je stylové a nevím, zda to byl nebo nebyl záměr) jinak vám dojdou cifry :think:
Co jsem z textu nepochopil nebo mi přijde nedotažené, je submechanika přilákání pozornosti Velkého bratra. Fluf je jasný, ale chybí mi nějaký reálný herní dopad - zvlášť pokud to srovnám s naopak velmi vtipnou a kreativní submechanikou trampot. Kdyź odešlu zprávu mimo okno, tak mi Velký bratr pošle Bububu text a dál?
Jinak jim nemám co dalšího vytknout. Je to srozumitelné, podané ve správném pořadí, rozumně seřazené a zábavné ke čtení. Snad jen občasné přeskočení z jednotného do množného čísla a nazpět při vysvětlování je trochu rušivé, ale já osobně s tím při psaní textu mívám hrozitánské problémy, takže chápu, jak těžké je to uhlídat - a opět, to je kosmetická vada.
[b]Zapojení ingrediencí[/b]
* barevná revoluce - revoluce je zapojená rozhodně dobře, barvičky jsou OK
* hrneček - nebýt vtipu s Google dokumentem, tak mi přijde nevyužitý, spíš do počtu.
* bezpečí - v pořádku a pěkně zapojené do mechaniky potkávání
* nutnost používat internet - velmi pěkně zapojené i do mechaniky
* provazochodec - tam mě vysvětlení nějak minulo ;o)
Celkově >>Fuck (the) system<< hodnotím velmi pozitivně a fakt bych si to rád zahrál. Pražáci?