od crowen » 13. 3. 2015, 15:58
Moralka - extra platbu pri snahe Valkyry niekoho podplatit som nejako prehliadol, opravim, vdaka.
Zase, uplatni zdravy sedliacky rozum. Keby Valkyre v hre niekto ponukol 1 euro za zabitie kolegyne, tak namiesto palenia Vydrze ta Valkyra dotycneho bud brutalne vysmeje, alebo zastreli ako provokatera. Ja sa v mojich hrach snazim o uveritelnost, ani v realite by nikto za vrazdu kolegyne neponukal 1 euro, ale ovela vyssiu sumu zodpovedajucu zavaznosti zlocinu a riziku s tym spojenym.
Pacifisticka postava - to je problem hracov, a nie pravidiel. IMHO nepisane pravidlo RPGciek je "Don't be a dick!", a ide o to, aby sa hraci dobre bavili, a nie, aby ich hra nebavila. Vo vasej situacii ste sa mali dohodnut, ci prudenie tvojho pacifistu bude pre hracku zabavne (aj ked to jej postavu bude poriadne srat), alebo nie. A bud sa dohodnete na tom, co je pre vsetkych zabavne, alebo si najdete inych spoluhracov.
"klasický" přístup sčítání atributu a dovednosti. vobec nechapem, co chces povedat tymto odstavcom, mozes to prosim rozviest detailnejsie?
jaké atributy se k čemu počítají To my vypadlo, musim to tam doplnit. Schopnosti a Vlastnosti nie su natvrdo zviazane, hrac sa moze rozhodnut, co v hre dava zmysel, aby jeho Valkyra vyuzila.
Zober si napriklad vypocuvanie - mozes zahrat "Good cop, bad cop". Jedna Valkyra pouziva Lstivost (alebo Sexy, podla pristupu, pri Sexy bude viac odvadzat pozornost, pri Lstivosti bude viac zavadzat, kontrolovat fakty atd), druha Drsnot (krik, buchanie po stole, obcasne facky, skrtenie ci uder do brucha). Jasne, ze nebudes Sexy soferova
Vlastnosti maju vyznam talentu, ukazuju, nakolko je Valkyra v danom smere obdarena od prirody (chirurga, kybertechnika, ...). Schopnosti ukazuju, co sa naucila, a ako dobre to zvladla. Scituju sa preto, lebo Vlastnosti podporuju Schopnosti.
schopnosti - Nechapem, co je na tom divne. Proste si vyberies par Specializacii, na zaklade coho urcis, ako dobre zvladas vseobecny zaklad v danej oblasti. Snazil som sa to spravit jednoduche, aby si hraci nemuseli pamatat milion statistik, a aby neboli schopnosti bud velim vseobecne, alebo velmi specializovane. Ja som "namodeloval" skutocnost, podla ktorej sa naucis par veci, a ak su v jednej oblasti, tak z tej oblasti mas dost dobre znalosti, ale ked pride na specializaciu, si macher.
Pochopil si to dobre, ak sa da Specializacia uplatnit, ratas si Schopnost + Specializacia, ak sa uplatnit neda, ratas si len Schopnost.
Zober si to ako paralelu k studiu Softveroveho Inzinierstva, nestudujes Softverove Inzinierstvo, ale Algorytmy, Matalyzu, Algebru, Architekturu pocitacov, Design Patterns, Programovacie techniky, Databazy, Optimalizaciu procesov, .... To su tie specializacie, z ktorych sa ti vysklada Schopnost Softverove Inzinierstvo. Aj ked si priamo nestudoval hardver, ked ti odide disk na pocitaci, tak si proste ten pocitac otvoris, zisits, aky disk si mas kupit, a sam si ho vymenis (na co ti bude stacit Softverove Inzinierstvo aj bez nejakej specializacie).
Boj v meste - budes si to pocitat vzdy, ked budes bojovat v mestskom prostredi - krivolake ulicky, prehladavanie slumu alebo mrakodrapu atd. Vies, ake zakernosti mas cakat, vies, ako mas vyuzivat teren, a mas teda vyhodu.
Taktika - budes si to pocitat pri planovani prepadu ci utoku, vyhodnocovani situacie pred dalsim rozhodovanim, ako postupovat v boji atd.
Siesty zmysel - ziadna nadprirodzena schopnost, skor take tusenie, ze nieco nie je vporiadku, svrbenie na zatylku tesne predtym, ako ti hlavu odstreli snajper, intuitivne vycitenie, ze ti niekto klame do oci atd.
Improvizacia - pouzijes ju vzdy, ked potrebuje postava improvizovat. Nemas vybavenie? Improvizujes. Posral sa bojovy plan? Improvizujes.
Velenie - ked potrebujes, aby ta ludia, ktorym velis, posluchali. Zavelis nizsim sarzam v ramci skupiny, alebo NPC pod svojim velenim, vtedy mas bonus k hodu. (To mi pripomina, ze mi z pravidiel vypadol system hodnosti
)
Vysluch - uspech sa prejavi presne podla pravidiel - hodis viac, dozvies sa info od NPC. Hodis remizu, komplikacia znamena, ze medzi informaciami, co si sa dozvedel, je zamiesane klamstvo, ale nevies, co to je. Hodis menej, nic sa nedozvies.
Navigacia - hodi sa vtedy, ked potrebujes naplanovat trasu tak, ako by ti to softver nespravil (cez urcite body, ktore bud v mapach nie su, alebo ich nechces nikde oznacit, aby si nezanechal digitalnu stopu, alebo je v danom mieste rusenie signalu, alebo sa ti pokazi pristroj atd)
Bojove manevre - pri nahanacke v meste alebo prestrelke na motorkach si to mozes pripocitat. Ak sa len prepravujes z bodu A do bodu B, to ani nie je hodne hodu, pokial sa nema nieco stat.
6 bodů je strašně málo - to je diskutabilne, mozno by to chcelo lepsie otestovat v praxi. Sest bodov ti da povedzme 6 Specializacii v 6 roznych Schopnostiach. To znamena, ze v 6 oblastiach mas 50% maximalneho bonusu (+2 versus +4).
Dalsie veci skomentujem zase neskor
:arrow? [b]Moralka[/b] - extra platbu pri snahe Valkyry niekoho podplatit som nejako prehliadol, opravim, vdaka.
Zase, uplatni zdravy sedliacky rozum. Keby Valkyre v hre niekto ponukol 1 euro za zabitie kolegyne, tak namiesto palenia Vydrze ta Valkyra dotycneho bud brutalne vysmeje, alebo zastreli ako provokatera. Ja sa v mojich hrach snazim o uveritelnost, ani v realite by nikto za vrazdu kolegyne neponukal 1 euro, ale ovela vyssiu sumu zodpovedajucu zavaznosti zlocinu a riziku s tym spojenym.
:arrow? [b]Pacifisticka postava[/b] - to je problem hracov, a nie pravidiel. IMHO nepisane pravidlo RPGciek je "Don't be a dick!", a ide o to, aby sa hraci dobre bavili, a nie, aby ich hra nebavila. Vo vasej situacii ste sa mali dohodnut, ci prudenie tvojho pacifistu bude pre hracku zabavne (aj ked to jej postavu bude poriadne srat), alebo nie. A bud sa dohodnete na tom, co je pre vsetkych zabavne, alebo si najdete inych spoluhracov.
:arrow? [b]"klasický" přístup sčítání atributu a dovednosti.[/b] vobec nechapem, co chces povedat tymto odstavcom, mozes to prosim rozviest detailnejsie?
:arrow? [b]jaké atributy se k čemu počítají[/b] To my vypadlo, musim to tam doplnit. Schopnosti a Vlastnosti nie su natvrdo zviazane, hrac sa moze rozhodnut, co v hre dava zmysel, aby jeho Valkyra vyuzila.
Zober si napriklad vypocuvanie - mozes zahrat "Good cop, bad cop". Jedna Valkyra pouziva Lstivost (alebo Sexy, podla pristupu, pri Sexy bude viac odvadzat pozornost, pri Lstivosti bude viac zavadzat, kontrolovat fakty atd), druha Drsnot (krik, buchanie po stole, obcasne facky, skrtenie ci uder do brucha). Jasne, ze nebudes Sexy soferova :-)
Vlastnosti maju vyznam talentu, ukazuju, nakolko je Valkyra v danom smere obdarena od prirody (chirurga, kybertechnika, ...). Schopnosti ukazuju, co sa naucila, a ako dobre to zvladla. Scituju sa preto, lebo Vlastnosti podporuju Schopnosti.
:arrow? [b]schopnosti[/b] - Nechapem, co je na tom divne. Proste si vyberies par Specializacii, na zaklade coho urcis, ako dobre zvladas vseobecny zaklad v danej oblasti. Snazil som sa to spravit jednoduche, aby si hraci nemuseli pamatat milion statistik, a aby neboli schopnosti bud velim vseobecne, alebo velmi specializovane. Ja som "namodeloval" skutocnost, podla ktorej sa naucis par veci, a ak su v jednej oblasti, tak z tej oblasti mas dost dobre znalosti, ale ked pride na specializaciu, si macher.
Pochopil si to dobre, ak sa da Specializacia uplatnit, ratas si Schopnost + Specializacia, ak sa uplatnit neda, ratas si len Schopnost.
Zober si to ako paralelu k studiu Softveroveho Inzinierstva, nestudujes Softverove Inzinierstvo, ale Algorytmy, Matalyzu, Algebru, Architekturu pocitacov, Design Patterns, Programovacie techniky, Databazy, Optimalizaciu procesov, .... To su tie specializacie, z ktorych sa ti vysklada Schopnost Softverove Inzinierstvo. Aj ked si priamo nestudoval hardver, ked ti odide disk na pocitaci, tak si proste ten pocitac otvoris, zisits, aky disk si mas kupit, a sam si ho vymenis (na co ti bude stacit Softverove Inzinierstvo aj bez nejakej specializacie).
:arrow? [b]Boj v meste[/b] - budes si to pocitat vzdy, ked budes bojovat v mestskom prostredi - krivolake ulicky, prehladavanie slumu alebo mrakodrapu atd. Vies, ake zakernosti mas cakat, vies, ako mas vyuzivat teren, a mas teda vyhodu.
:arrow? [b]Taktika[/b] - budes si to pocitat pri planovani prepadu ci utoku, vyhodnocovani situacie pred dalsim rozhodovanim, ako postupovat v boji atd.
:arrow? [b]Siesty zmysel[/b] - ziadna nadprirodzena schopnost, skor take tusenie, ze nieco nie je vporiadku, svrbenie na zatylku tesne predtym, ako ti hlavu odstreli snajper, intuitivne vycitenie, ze ti niekto klame do oci atd.
:arrow? [b]Improvizacia[/b] - pouzijes ju vzdy, ked potrebuje postava improvizovat. Nemas vybavenie? Improvizujes. Posral sa bojovy plan? Improvizujes.
:arrow? [b]Velenie[/b] - ked potrebujes, aby ta ludia, ktorym velis, posluchali. Zavelis nizsim sarzam v ramci skupiny, alebo NPC pod svojim velenim, vtedy mas bonus k hodu. (To mi pripomina, ze mi z pravidiel vypadol system hodnosti :-))
:arrow? [b]Vysluch[/b] - uspech sa prejavi presne podla pravidiel - hodis viac, dozvies sa info od NPC. Hodis remizu, komplikacia znamena, ze medzi informaciami, co si sa dozvedel, je zamiesane klamstvo, ale nevies, co to je. Hodis menej, nic sa nedozvies.
:arrow? [b]Navigacia[/b] - hodi sa vtedy, ked potrebujes naplanovat trasu tak, ako by ti to softver nespravil (cez urcite body, ktore bud v mapach nie su, alebo ich nechces nikde oznacit, aby si nezanechal digitalnu stopu, alebo je v danom mieste rusenie signalu, alebo sa ti pokazi pristroj atd)
:arrow? [b]Bojove manevre[/b] - pri nahanacke v meste alebo prestrelke na motorkach si to mozes pripocitat. Ak sa len prepravujes z bodu A do bodu B, to ani nie je hodne hodu, pokial sa nema nieco stat.
:arrow? [b]6 bodů je strašně málo[/b] - to je diskutabilne, mozno by to chcelo lepsie otestovat v praxi. Sest bodov ti da povedzme 6 Specializacii v 6 roznych Schopnostiach. To znamena, ze v 6 oblastiach mas 50% maximalneho bonusu (+2 versus +4).
Dalsie veci skomentujem zase neskor