od York » 19. 11. 2020, 20:17
Pozice asi žádný nezastávám, pořád víceméně zkoumám, co bude a nebude fungovat. Dokážu si v pohodě představit, kdyby tam místo 3 lítých vlků bylo 1k6 lítých vlků, ale o to, myslím, až tak moc nejde.
Pointa je, jakou funkci ta náhodná setkání ve hře mají. Nemyslím si, že je prostor pro "výplňový encountery", který vůbec s ničím nesouvisej a nic neovlivněj. Nemám ve hře striktní resource management, takže ti tři vlci tam nejsou kvůli tomu, aby postavám vysávali zdroje. Jsou tam ze stejnýho důvodu jako zbytek herního obsahu - coby zajímavej herní prvek k objevování, prozkoumávání, interakci.
Z tohohle pohledu to opravdu není náhodně generovanej obsah, je to náhodně vybranej designovanej obsah. Dal jsem je tam záměrně, s rozvahou, a pečlivě dbám na to, kolik takovejch vlků můžou hráči v týhle oblasti potkat, aby to nezačlo bejt otravný (v tomhle ohledu nehraje roli, jestli potakají jednoho nebo dvacet najednou, ale kdyby pátej den po sobě hráči narazili na 1k6 vlků, asi by moc nebavili).
Hod každopádně neslouží jako generátor obsahu, ale jako randomizér průběhu konkrétní herní sešny.
edit: BTW to, že jsou ti vlci v random tabulce, ještě neznamená, že s nimi hráči nemůžou pracovat jako s pevnou lokací. Když by třeba někde dostali quest "doneste mi srdce lítého vlka", tak se můžou doptat, že v Garlackých horách lítí vlci žijou a jít je cíleně ulovit.
Pozice asi žádný nezastávám, pořád víceméně zkoumám, co bude a nebude fungovat. Dokážu si v pohodě představit, kdyby tam místo 3 lítých vlků bylo 1k6 lítých vlků, ale o to, myslím, až tak moc nejde.
Pointa je, jakou funkci ta náhodná setkání ve hře mají. Nemyslím si, že je prostor pro "výplňový encountery", který vůbec s ničím nesouvisej a nic neovlivněj. Nemám ve hře striktní resource management, takže ti tři vlci tam nejsou kvůli tomu, aby postavám vysávali zdroje. Jsou tam ze stejnýho důvodu jako zbytek herního obsahu - coby zajímavej herní prvek k objevování, prozkoumávání, interakci.
Z tohohle pohledu to opravdu není náhodně generovanej obsah, je to náhodně vybranej [i]designovanej[/i] obsah. Dal jsem je tam záměrně, s rozvahou, a pečlivě dbám na to, kolik takovejch vlků můžou hráči v týhle oblasti potkat, aby to nezačlo bejt otravný (v tomhle ohledu nehraje roli, jestli potakají jednoho nebo dvacet najednou, ale kdyby pátej den po sobě hráči narazili na 1k6 vlků, asi by moc nebavili).
Hod každopádně neslouží jako generátor obsahu, ale jako randomizér průběhu konkrétní herní sešny.
[i]edit:[/i] BTW to, že jsou ti vlci v random tabulce, ještě neznamená, že s nimi hráči nemůžou pracovat jako s pevnou lokací. Když by třeba někde dostali quest "doneste mi srdce lítého vlka", tak se můžou doptat, že v Garlackých horách lítí vlci žijou a jít je cíleně ulovit.