Dračák podle staré školy

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Dračák podle staré školy

Re: Dračák podle staré školy

od York » 15. 3. 2024, 15:43

Markus to zjevně řešit nechce, tak odpovím tady:
MarkyParky píše: 15. 3. 2024, 09:09Mě by mnohem víc zajímalo, co udělá král podsvětí poté, co mu vykradeš pokladnici nebo jak se změní moc lóže mágů, když u ní utratíš dračí poklad nebo jestli se František I. rozhodne napadnou Pepu II. poté, co se dozví, že půjčil své vojáky do války proti Nekromantovi a zbytky armády, co se vrátily, přinesly milion zlatých v drahokamech, ale jsou zdecimované.
MarkyParky píše: 15. 3. 2024, 09:31 Ono ani tak nejde o to, co se má stát, ale o to mít ošéfované, že se něco má stát.
Na tohle uvažuju o použití událostí a náhodných setkání.


:arrow? Události jsem hodně používal v Shadowrunu. Na papíře jsem měl časovou osu a psal jsem si tam věci, který se stanou v budoucnosti.

Postava volá svůj kontakt, ten je momentálně nedostupnej (třeba je v práci na poradě a nebere telefony). Dostupnej bude v 17:00 => Do časový osy píšu "v 17:00 se postavě ozve kontakt".

Stejně to může bejt s tou armádou. Hráči něco způsobí, král vydá rozkaz k útoku (to musíš rozhodnout ty v roli krále) => do tabulky píšu třeba "28. 3. vyráží armáda".


:arrow? Úprava tabulek náhodných setkání.

Kraj byl zamořenej nemrtvejma - v tabulce náhodných setkání bylo několik možností setkání se skupinou nemrtvých. Postavy zabijou nekromanta => Z tabulek vyhazuju všechny setkání s nemrtvákama.

Jde i přidávat: Postavy otevřou vstup do dračího doupěte, drak se dostal ven a začíná devastovat krajinu => Do tabulek náhodných setkání přidávám nový řádky (spálená vesnice, drak na obzoru, drak zrovna útočí na město...).

Re: Dračák podle staré školy

od York » 14. 3. 2024, 15:50

Jersone, můžeš to, prosím, trochu rozvést? Tvůj názor mě rozhodně zajímá, ale feedback ve stylu "je to špatně" mi moc nepomůže.

Re: Dračák podle staré školy

od York » 10. 3. 2024, 15:24

Jerson píše: 10. 3. 2024, 07:18 Vojenský zvěd 1 ať na den
Kolik by to mělo bejt? Stejně jako nižší důstojník? Ber, prosím, v úvahu, že tabulka představuje hrubý rozdělení společenskejch vrstev, každá další položka má pětinásobný výdaje než předchozí. Pokud by měl vojenskej zvěd třeba dvojnásobnej plat než řadovej voják, oba pořád spadaj do stejný kategorie.

Jerson píše: 10. 3. 2024, 07:18kněz dva zlaté, stejně jako mistr řemeslník?
Kolik by to mělo bejt a proč?

Církevní hierarchie v týhle tabulce je "novic / adept / kněz / církevní hodnostář / velekněz / hlava významné církve" a je třeba, aby dávala smysl celá.

Jerson píše: 10. 3. 2024, 07:18A zbroj z baziliška tedy bude stát 28 zlatých, protože mistr na ní pracuje sám, a cena se rovná jeho denním výdajům krát počet dní na výrobu.
Jak bys to počítal ty? Ber, prosím, v potaz, že materiál dodala postava, počítáme čistě cenu práce.

Jerson píše: 10. 3. 2024, 07:18Ubytování na pokojích snížené na polovinu, protože tam stráví jen půl dne...
Jsou to celkový náklady na živobytí, ne specificky pronájem pokojů. Když si jdeš dát večeři do restaurace, tak taky neplatíš stejně jako za celej den plný penze.

edit: Trochu jsem to přeformuloval:

Za přespání v hostinci zaplatíte částku z tabulky cen živobytí podle toho, jak dobré jídlo, pokoje a služby si budete chtít dopřát a jaké daný podnik nabízí: ubytování na jeden den v putuce pro přístavní dělníky bude například stát 1 stříbrný, zatímco v luxusním hostinci pro bohaté kupce 2 zlaté. Pokud si dáte jen večeči, zaplatíte poměrnou část.



Cílem týhle tabulky není generovat přesný ceny, ale pomoct hráčům je rychle odhadnout. Jak sám rád píšeš, reálný ceny mívaj dost velkej rozptyl, takže to, že se hráči seknou o polovinu, není až taková trága (navíc o polovinu vůči čemu, je to fiktivní svět a fiktivní situace). Podstatný je, že budou mít nějakou konkrétní, řádově smysluplnou částku, se kterou můžou ve hře pracovat. A nic taky samozřejmě hráčům nebrání si říct, že tahle konkrétní hospoda bude mít ceny někde mezi položkama v tabulce (můj stávající PJ to tak třeba dělá).

Re: Dračák podle staré školy

od Jerson » 10. 3. 2024, 07:18

Vojenský zvěd 1 st na den, a kněz dva zlaté, stejně jako mistr řemeslník? A zbroj z baziliška tedy bude stát 28 zlatých, protože mistr na ní pracuje sám, a cena se rovná jeho denním výdajům krát počet dní na výrobu.
Ubytování na pokojích snížené na polovinu, protože tam stráví jen půl dne...
(A do toho ta pražština v příkladech, nebo co je to za dialekt).

Yorku, nechci být moc zlý, ale nedává mi to smysl ani z hlediska historie, ani moderního světa,

Re: Dračák podle staré školy

od York » 10. 3. 2024, 00:30

Ok, něco jsem s tím provedl. Nejdřív jsem řozšířil tabulku nákladů na živobytí o konkrétní příklady, podobně jako předtím pro ceny oděvů. A přidal jsem pár tipů, co z ní jde odvodit, mimo jiné i ty zmiňovaný odměny. Dává to smysl?

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Dračák podle staré školy

od kin » 8. 3. 2024, 16:13

Jak se to vezme, v Shadowrunu apod (třeba i v Mothershipu) mi občas chybí kolik kreditú/nújenů dát za misi, v dobrodružném fantasy zase tolik ne. Ale myslím že přidáním tabulky nic nezkazíš, ona moc místa nezabere, a naopak pár GMům (třeba tvému známému) to pomůže. Takže bych jí tam klidně dal.

Můžeš jí navíc výrazně zjednodušit/zkrátit a udělat to třeba:
- Lehký úkol (zadavatel vesnický starosta, vojvoda či místní čaroděj) - +/- 1 zlatý
- Střední úkol (zadavtel starosta města, nižší šlechtic, církevní hodnostář) - 10-100 zlatých
- Těžký úkol (zadavatel vyšší šlechtic, biskup, známý raroděj) - 1000+ zlatých
- Unikátní úkol - Co může daný nabídnout - Žebrák slíbí informace a kontakty na ulici, Mocný čaroděj Knihu kouzel a artefakt, Král daruje pozemky a služebnictvo.

Místo zadavatelů by tam šli třeba nějaké menší příklady?
- Lehký (pomoz najít ztracenou kovářovu dceru, vyžeň místní lapky, ulov medvěda lidožrouta)
- Střední (Únos šlechtického synka, infiltrace menšího kultu a zastavení rituálu, zabití trolla z pod mostu)
- Těžký (Zabij představeného rytířského řádu, najdi prastarý artefakt, postarej se o draka)

I tohle málo by mi pomohlo. No a nebo můžeš mít dostatek dobrodružství či háčků, kde budeš mít ceny určené a z toho se to může nepřímo GM naučit.

Re: Dračák podle staré školy

od York » 8. 3. 2024, 13:53

Trochu se bojím, abych tím nevysílal signál, že Dračák je o plnění miniquestů typu "zabijte 10 obřích krys".

Další věc je, že výše odměny je asi spíš ovlivněná tím, kolik si může dovolit zaplatit ten, kdo ji vypsal, a jak je to pro něj důležitý, než co přesně je úkolem. Žebrák klidně může po postavách chtít, aby zabily královskýho soudce, kterej ho připravil o veškerej majetek, ale nabídnout za to může jen pár měďáků.

Takhle je víceméně postavená ta tabulka ze SWN, kterou postoval Quentin. V Dakaře jsem to dělal podobně, možná není od věci se toho držet...

Re: Dračák podle staré školy

od Quentin » 8. 3. 2024, 10:27

Mimochodem, výše uvedená tabulka je z druhé edice. V první byla tahle od fikce odtržená zoufalost.

Výstři321321žek.JPG

Re: Dračák podle staré školy

od Quentin » 8. 3. 2024, 09:49

Odměny v creditech, Stars Without Number. Postuju alepsoň jako inspiraci pro podobu tabulky.

Výstřižek.JPG

Re: Dračák podle staré školy

od Jerson » 8. 3. 2024, 08:32

Na cenách těchto úkolů by bylo krásně vidět, jak velký rozptyl odměn je u jich možný, což by možná mohlo ukázat na nesmyslnost ceníků s pevnými cenami předmětů, které se pohybují ve velmi úzkém rozmezí.
V reálném světě se rozptyl ceny jednoho typu předmětu běžně pohybuje v poměrech 1:100, není výjimkou 1:1000 a občas se najdou i poměry 1:100 000 (třeba hodinky za stovku nebo za deset melounů).

A speciálně ve fantasy RPG, ve kterém hráči už desítky let řeší potíže s cenami mi přijde nesmyslné opakovat stále stejné chyby, nebo je dokonce posilovat i uváděním odměn za úkoly.

Re: Dračák podle staré školy

od Ota » 8. 3. 2024, 07:37

  • Ochrana vesnice před nájezdem "těch zlých", neboli film Sedm statečných.
  • Kurýrní služby (jak daleko? skrz co?).
  • Záchrana zmizelé osoby (denní výdaje? nebo až za hotové dílo?)
  • Pátrání po vzácné ingredienci v nebezpečné lokaci (částka za ingredienci x koeficient za nebezpečnost předpokládaného odporu)
  • Špinavá práce (je potřeba, aby se někdo stal "zmizelej" - částka za hlavu)
  • Klasická klasika aneb ochrana karavany (denní mzda x koeficient za nebezpečnost krajiny)
Ale když se na teď dívám, tak u těchto možností bude možný rozptyl výše odměny opravdu velký. Těch faktorů, které mohou cenu ovlivnit, je tu víc, než u likvidací různě nebezpečných potvor. Ono samozřejmě dost záleží, kdo a kdy jim úkoly zadává (zmizelá dcerka pohůnka vs. zmizelý syn místního rychtáře).

Re: Dračák podle staré školy

od York » 8. 3. 2024, 01:14

SpoluPJ navrhnul, že by se mu v ceníku hodily příklady, jaký jsou přiměřený odměny za různý úkoly pro dobrodruhy. Přijde vám to jako dobrej nápad? Pokud jo, můžete, prosím, nadhodit pár příkladů úkolů k ocenění?

Mě zatím napadlo:

• Likvidace šelmy nebo slabé nestvůry (tygr, medvěd, nezmar, všežrout odporný)
• Likvidace nebezpečné nestvůry (hydra, bazilišek)
• Likvidace obzvláště nebezpečné nestvůry (drak, upír)

Re: Dračák podle staré školy

od York » 29. 2. 2024, 15:49

Takhle specifický obrázky nedokážu udělat, je mi líto. Možná za pár let, až budou generativní AIčka zase o stupeň lepší.

Re: Dračák podle staré školy

od radunamlejn » 29. 2. 2024, 15:12

Obrázků není nikdy dost! :dance:

Re: Dračák podle staré školy

od Selhan » 29. 2. 2024, 15:07

Nesouhlasím s Jersonem. Cpát do pravidel obrázky různého oblečení mi nepřijde jako dobrý nápad.

Nahoru