Dračák podle staré školy

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: :wink: $D $8) $cry$ $P :-)= :eyecrazy: :>:o/ :>;o) O-) :clap: :think: $lol$ $:) $;) $-o :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Dračák podle staré školy

Re: Dračák podle staré školy

od York » 21. 11. 2020, 22:55

Tronar píše:
21. 11. 2020, 22:31
Takze u nas (protoze hrajeme za skreti rasy v casti sveta, kde o cloveka nezakopnes) jsou vlkodlaci skreti, goblini atd.
Jo, to dává smysl :-)

Pravidla, a tudíž i bestiář v nich, by neměla setting definovat moc detailně. A ono to ani není potřeba - když tvoříš dobrodružství, tak ti úplně stačí vědět, jaký schopnosti a staty tvůj Grizzland má, jak přesně medvědodlaci vznikli není důležitý. Může bejt zajímavý o tom přemejšlet a svůj svět si vytvořit, ale svět není hratelnej obsah, svět je jen koření hratelnýho obsahu.

Čili v zásadě jsou dvě možnosti, jak bestiář pojmout. Buď tam můžu narvat spoustu možností - několik příkladů legend o vzniku lykantropů, různý varianty jako "pouze člověkodlaci", "pouze goblinodlaci", "whateverodlaci" a tak, nebo si prostě jednu z nich vybrat a tu tam dát.

Tohle rozhodování je vlastně o tom, jakou funkci bestiář (a vůbec příručka s pravidly) má mít. Má to bejt manuál na tvorbu vlastních světů? Pak tam určitě patřej různý možnosti vysvětlení, jak lykantropové vznikli a proč fungujou, jak fungujou. Má to bejt příručka a zdrojovej materiál pro tvorbu herního obsahu? Pak tam tyhle věci bejt můžou, ale nutně nemusej, protože s tvorbou herního obsahu až tak nepomůžou.

:arrow? V tomhle směru mám naprosto jasno, bestiář a pravidla se tvorbou světů a settingů zabejvat nemaj, už takhle je tam toho moc.

A ačkoliv se rozhodně nebráním tomu, aby si hráči tvořili vlastní světy a změnili si cokoliv, co uznaj za vhodný, považuju za přínosný, když pravidla určej nějakej standard, styčnej bod, na kterej se dá odkazovat. "V našem světě všechno funguje tak, jak je to v pravidlech". Plus k tomu pak chci vytvářet dobrodružství a ty taky musej bejt zasazený do nějakýho konkrétního settingu - ideálně do toho popsanýho v pravidlech.

Tj. ta volba je vlastně "co se mi nejvíc líbí nebo hodí do světa, ve kterym se budou odehrávat už sepsaný i teprve plánovaný dobrodružství".

A když nad tím tam přemýšlím, tak prakticky stejnou úvahu jsem dělal zhruba před měsícem o dracích, a taky jsem dospěl k tomu, že tam nebudu rozepisovat varianty, ale jednu si vyberu, tu popíšu a nechám na kreativitě hráčů, ať si to případně předělaj (dumal jsem nad tím, jestli draci mají bejt spíš mluvící pohádkoví, spíš tichá, živelná hrozba, nebo případně ještě jiní).

Re: Dračák podle staré školy

od Tronar » 21. 11. 2020, 22:31

Spis to postav opacne. U ktere rasy dava smysl aby byla imunni vuci lykantropii? (myslim tu nemoc)

Dlaci (snazici se vest navenek normalni zivot) jako takovi se asi prizpusobilli dominatnimu druhu daneho sveta, tedy lidem. Pokud v minulosti daneho sveta byli dominantni treba zlobri, tak dava smysl aby nejaky endemicky exemplar zlobvlka hraci mohli potkat.

Takze u nas (protoze hrajeme za skreti rasy v casti sveta, kde o cloveka nezakopnes) jsou vlkodlaci skreti, goblini atd.

Re: Dračák podle staré školy

od eerieBaatezu » 21. 11. 2020, 19:54

York píše:
21. 11. 2020, 19:02
Když to zkřížíš s fantasy rasama, tak už to začne bejt možná až trochu moc překombinovaný. Plus když vlkodlak může bejt elf, tak proč ne skřet nebo zlobr?
No to já právě očekávám, že tam budou vlkozlobrodlaci a podobná havěť. :D

Re: Dračák podle staré školy

od York » 21. 11. 2020, 19:22

V DrD byla tuším taky uvedená lidská podoba, ne humanoidní podoba.

Re: Dračák podle staré školy

od MarkyParky » 21. 11. 2020, 19:08

York píše:Plus když vlkodlak může bejt elf, tak proč ne skřet nebo zlobr?
V Dungeon of Mad mage jsou třeba skřeti - netopýrodlaci. Není na tom nic divného.

Re: Dračák podle staré školy

od York » 21. 11. 2020, 19:02

eerie: No to je právě ta otázka ;-)

Přesně tohle jsem si říkal, ale pak jsme se zarazil. Přijde mi, že to je trochu jako s přehršlí ras v novějších verzí DnD - začíná to bejt přeplácaný a ztrácí to archetypálnost. Lykantropové jdou tímhle směrem už tím, že můžeš bejt whateverodlak. Když to zkřížíš s fantasy rasama, tak už to začne bejt možná až trochu moc překombinovaný. Plus když vlkodlak může bejt elf, tak proč ne skřet nebo zlobr?

Jerson píše:
21. 11. 2020, 18:50
Hlavně být vlkodlak byla dřív kletba a trest, hodně velký. To až posledních 30 let je to cool a často i chtěný stav.
Tohle určitě v pravidlech rozhodovat nebudu, to je na autorech konkrétních settingů. Pokud nechtěj, řešit to vůbec nemusej.

Re: Dračák podle staré školy

od Jerson » 21. 11. 2020, 18:50

Hlavně být vlkodlak byla dřív kletba a trest, hodně velký. To až posledních 30 let je to cool a často i chtěný stav.

Re: Dračák podle staré školy

od eerieBaatezu » 21. 11. 2020, 18:44

Dlaci jsou člověk-něco, protože v našem světě máme lidi, ale v Dračákovském fantasy může být dlakem jakákoliv humanoidní rasa, ne?

Re: Dračák podle staré školy

od York » 21. 11. 2020, 18:38

Dilema s lykantropy a lykantropií: Jsou lykantropové vždycky lidé (a ne třeba kudůci, elfové a tak)? Může se lykantropií nakazit někdo jinej než člověk?

Pro info v bestiáři je ještě Pavoučnatka, což je explicitně kudůčka, která se mění ve velkého pavouka (a není to lykantrop).


Z nějakýho důvodu se mi představa, že lykantropové jsou vždycky člověko-něco, docela zamlouvá. Asi není nutný psát do pravidel, že vlkodlak nemůže mít elfskou podobu místo lidský, ale přijde mi ok v popisech vždycky jmenovat člověka.

Nejsem si ale jistej s lykantropií. Ta je myšlena jako nemoc, postava kousnutá vlkodlakem se nestává vlkodlakem (tahle hra není stavěná na to, aby hráčský postavy mohly mít takhle drsný schopnosti), pouze se za úplňku nekontrolovaně mění ve vlka. Otázka je, jestli se může nakazit jen člověk, nebo libovolná humanoidní rasa. Omezit to na lidi je asi zbytečný, je to potenciálně zajímavej herní prvek.

Re: Dračák podle staré školy

od York » 18. 11. 2020, 12:18

boubaque píše:
17. 11. 2020, 21:05
netopýr přes kilo je asi nesmysl (netopýr velký má podle wiki 15-45 g, což je větší myš), a dokonce i kilový potkan je už spíš tlusťoch (dospely samec ma tak 600 g), krysy jsou o trochu menší...
Netopýra přehodím do Velikosti 0 (pod 1 kg). Krysu nakonec taky - sice existují i větší krysy, ale krysa obecná se přes kilo nedostane a ta je asi nejznámější.
Krysa velká
délka těla 25−45 cm, délka ocasu 36−46 cm, hmotnost 1−1,5 kg

Krysa černouchá
0,95-1,5 kg

Krysa obecná
váží do 250 g

Re: Dračák podle staré školy

od York » 17. 11. 2020, 23:53

Jerson píše:
17. 11. 2020, 23:24
Většina tvorů ti bude zasahovat do dvou tříd.
V zásadě ti nic nebrání to u potvor zohlednit a když budeš mít fakt velkýho vlka, dát mu život navíc. U hráčskejch postav to není až tak dobrej nápad, protože gamista v každym hráči bude určitě chtít víc životů, ale houserulování se meze nekladou.

Jerson píše:
17. 11. 2020, 23:24
Nemluvě o tom, že jsi vytvořil krásnou tabulku po vzoru DrD+
To jo, no, zrovna na tohle se exponenciála hodí.

Re: Dračák podle staré školy

od Jerson » 17. 11. 2020, 23:24

Většina tvorů ti bude zasahovat do dvou tříd. Takový člověk, třeba - čtvrtina lidí okolo splňuje spíše kategorii pro krolly.

Nemluvě o tom, že jsi vytvořil krásnou tabulku po vzoru DrD+, Vláďa Chvátil by z tebe měl radost.

Jo, a zrovna pro myš a slona budeš potřebovat vhodná pravidla pro zastrašování. :-)

Re: Dračák podle staré školy

od York » 17. 11. 2020, 22:47

MarkyParky píše:
17. 11. 2020, 20:42
To je o dost lepší zápis!
Zatím jsem to myslel spíš jako designovej podklad než materiál pro hráče. Zvažuju ale, že z toho udělám regulérní kapitolu (nejspíš Tvorba nestvůr).

boubaque píše:
17. 11. 2020, 21:05
Yorku, nezpochybňuju vůbec tu tabulku, ale některá zařazení: netopýr přes kilo je asi nesmysl (netopýr velký má podle wiki 15-45 g, což je větší myš), a dokonce i kilový potkan je už spíš tlusťoch (dospely samec ma tak 600 g), krysy jsou o trochu menší...
To určitě zpochybňuj. Snažím se většinu údajů googlit, ale jak to vzniká postupně, nemusí to všechno nutně sedět.

Re: Dračák podle staré školy

od boubaque » 17. 11. 2020, 21:05

Yorku, nezpochybňuju vůbec tu tabulku, ale některá zařazení: netopýr přes kilo je asi nesmysl (netopýr velký má podle wiki 15-45 g, což je větší myš), a dokonce i kilový potkan je už spíš tlusťoch (dospely samec ma tak 600 g), krysy jsou o trochu menší...

Re: Dračák podle staré školy

od MarkyParky » 17. 11. 2020, 20:42

To je o dost lepší zápis!

Nahoru