Dračák podle staré školy

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: :wink: $D $8) $cry$ $P :-)= :eyecrazy: :>:o/ :>;o) O-) :clap: :think: $lol$ $:) $;) $-o :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Dračák podle staré školy

Re: Dračák podle staré školy

od MarkyParky » 28. 5. 2020, 08:06

York píše: • Zrušit barbara (respektive sloučit ho s člověkem)
+1
York píše: • Z dvojice hobit a kudůk nechat jen jednoho (asi kudůka, protože vylepšený sluch je použitelnější rasová schopnost a odpadnou tím případné problémy s právy)
Kudůk saje.
Nech hobita (IMHO v českém jazyce už zdomácněl a problémy s právy nehrozí) nebo z něj udělej půlčíka (pokud to chceš mít fakt čisté).
York píše: • Zrušit krolla
+1
York píše:S tím, že kudůk a kroll budou k dispozici mimo příručku jako rozšíření pro hráče, kteří budou chtít hrát svou starou DrD kampaň.
+1


A pak tomu teda ještě přestaň říkat Dračák, ale rozhodně to jsou všechno kroky správným směrem.

Jo a kdybyby tě to zajímalo, dělám je taky. VŠECHNY. Včetně posledního :)

Re: Dračák podle staré školy

od York » 27. 5. 2020, 23:56

Z debaty se spoluhráči vyplynul návrh zrušit staroeflštinu a starotpasličtinu (byla by tudíž jen elfština a trpasličtina) a zavést starou řeč, což by byl jazyk, ve kterém jsou zapsána kouzla (a byla by to tudíž ta pseudohebrejština, ve které jsou formule u kouzel).

• Říkat tomu stará řeč by mělo výhodu v tom, že by bylo na každé skupině, co přesně je ta stará řeč zač. Ve hře by stále byl koncept, že postavy nacházejí artefakty po dávné civilizaci, ale nebyla by nutně elfská a trpaslická.

• Kouzelník by se místo staroelfštiny učil starou řeč (protože v té jsou zapsána kouzla).

• Odpadl by problém s tím, že pokud kouzla vymysleli elfové a trpaslíci (a možná i goblini a orkové), tak by měly být formule u kouzel v různých jazycích. Teď jsem předpokládal, že hebrejština představuje staroelfštinu, ale neměl jsem pořešenou starotrpasličtinu, natož starogoblinštinu a staroorkštinu.

Re: Dračák podle staré školy

od York » 27. 5. 2020, 23:45

Zvažuju prořezání ras:

• Zrušit barbara (respektive sloučit ho s člověkem)

• Z dvojice hobit a kudůk nechat jen jednoho (asi kudůka, protože vylepšený sluch je použitelnější rasová schopnost a odpadnou tím případné problémy s právy)

• Zrušit krolla


S tím, že hobit a kroll budou k dispozici mimo příručku jako rozšíření pro hráče, kteří budou chtít hrát svou starou DrD kampaň. Barbar fakticky ve hře zůstane - jeho schopnost nezdolná výdrž vrátím zpět k válečníkovi a jekoliž lidská raciálka je "vyber si jednu základní schopnost od libovolného povolání", bude možné udělat si člověka s nezdolnou výdrží a fluffově ho pojmout jako barbara.

V pravidlech tedy budou jen následující rasy:

• člověk
• elf
• trpaslík
• kudůk

Re: Dračák podle staré školy

od York » 7. 5. 2020, 13:13

Update k plánovanému online hraní Trossu:

Vzhledem k tomu, že se letošní Gamecon nakonec konat nebude, trochu měním plány. Tross online určitě hrát budu, v přípravě jsem umořil spoustu práce a byla by škoda to nevyužít. Jelikož to už ale nemusím nutně odehrát před Gameconem, pokusím se nejdřív dotáhnout pravidla do kompletní a prezentovatelné podoby. Pokud v té době už budou otevřené čajovny, kromě online hraní nabídnu i sešny naživo v Praze.

Re: Dračák podle staré školy

od York » 5. 5. 2020, 16:27

Wyverna
/* Velikost 10 (1 tuna) */

Fyzička 6, Finesa 4, Duše 5, Životy 16

Zbroj: 2 (silná kůže)
Rychlost: na zemi jako člověk, létá rychleji než běhá kůň
Smysly: skvělý zrak, čich a sluch

⚔ Zuby a spáry: 6 + k6, zranění 3

Vzhled: Wyverna je velký, okřídlený ještěr. Na rozdíl od draků má jen jeden pár nohou.

Boj: Wyverna výborně létá, na zemi je ale poněkud neohrabaná. Útočí nejraději ze vzduchu. Ve spárech unese i koně.

Suroviny:
  • Kůže vyverny se dá prodat za 10 zl.

Re: Dračák podle staré školy

od York » 5. 5. 2020, 14:57

Mantikora
/* Velikost 8 (250 kg) */

Fyzička 5, Finesa 2, Duše -, Životy 13

Rychlost: jako kůň
Smysly: dobrý čich, výborný zrak a sluch, vidění v šeru

Zuby nebo drápy: 5 + k6, zranění 2

Osten na ocasu: 5 + k6, zranění 1
6 dávek jedu: 14 + k6 proti Fyzičce
Latence: 15 minut
Příznaky: Bolest v nadbřišku, svírání, suchost a škrábání v hrdle, odkašlávání, slinění, poruchy řeči, neklid, úzkost, podrážděnost. Později pocení, svalové záškuby, lapavé nádechy a křeče.

Vzhled: Tvor s tělem lva, štířím ocasem a blanitými netopýřími křídly.

Dovednosti: Mantikora se umí plížit, jako kdyby měla pokročilé plížení.

Boj: Mantikora bojuje podobně jako lev, má ale navíc křídla a štíří ocas. Křídla ji sice pořádně neunesou, takže nemůže volně létat, může ale plachtit nebo dělat dlouhé skoky. V jednom kole může bez postihu ohrozit jednoho protivníka svými tlapami či zuby a dalšího svým štířím ocasem.

Suroviny:
  • Z ostnu na ocase mantikory je možno získat až 6 dávek jedu (prodej 3 zl za dávku).
  • Alchymista může ze srdce manticory vytěžit 13 magů.

Re: Dračák podle staré školy

od York » 24. 4. 2020, 12:55

Ad nemrtví: Asi sloučím ducha a přízrak, bude to tedy jen heslo Duch a v něm rozepsaný různý možnosti, jak se může projevovat (může a nemusí být vidět). Může tam klidně zůstat poznámka, že viditelnému duchovi se taky někdy říká přízrak.

Zůstane otevřená otázka, co se spektrou a jestli se s duchem dá přímo bojovat. Pokud jo, tak je spektra asi fakt navíc. Leda by spektra byla druh ducha, kterej má nějaký schopnosti navíc.

Hmm, že by to bylo heslo Duchové a pod ním Strašidla, Přízraky a Spektry? Pak je taky otázka, jestli by vůbec měli patřit mezi nemrtvé (mohla by to klidně bejt samostatná kategorie).

Re: Dračák podle staré školy

od York » 24. 4. 2020, 12:49

York píše:
23. 4. 2020, 11:41
Rád bych se taky vyhnul příliš šíleným a technologickým věcem (kosmické lodě, mimozemšťani, lasery v rukách dobrodruhů a podobně). Ale to vlastně taky spadá do omezení "starověkem inspirovaný svět".
K tomuhle ještě poznámka odvedle:
York píše:
23. 4. 2020, 17:44
Určitě preferuju mytologické prvky (sestup do podsvětí, zřícený vůz posla bohů, do skály zasknutá sekera jednoho z titánů, chaotitový orb) oproti scifi prvkům (zřícená kosmická loď).

Re: Dračák podle staré školy

od Quentin » 23. 4. 2020, 13:44

Nevím, jestli to tu padlo, ale Tyranny má dost podobně laděný setting a vypadá to skvěle.
https://www.youtube.com/watch?v=K7WIo-3Mhuk
https://www.youtube.com/watch?v=laeGyfapAMI

Re: Dračák podle staré školy

od Quentin » 23. 4. 2020, 11:54

edit: A rád bych se vyhnul příliš šíleným věcem (kosmické lodě, mimozemšťani, lasery v rukách dobrodruhů a podobně).
Obrázek

Ufoni jsou i v Conanovi :D

Re: Dračák podle staré školy

od York » 23. 4. 2020, 11:41

Přemýšlím o stylu a ladění settingu, se kterým by měla být kompatibilní dobrodružství. V pravidlech jsem to záměrně nespecifikoval - není důvod, proč by je hráči nemohli použít na libovolnej setting, kterej se jim bude líbit. Moduly by ale měly bejt stylově kompatibilní, aby je hráči mohli použít v jedný kampani bez masivního předělávání.

:?: Takže, jakej by měl bejt svět Dračáku podle staré školy?

Láká mě pořád starověká stylizace, nebo ještě lépe stylizace v duchu Howardova světa (kterej teda znám zprostředkovaně ze hry Age of Conan a z filmů, Conana jsem nečetl). Prakticky to asi znamená tři věci:

1) Jazyk - nepoužívat moderně znějící jazyky (angličtinu, němčinu, francouzštinu a podobně).

2) Titulatura - nepoužívat moderní tituly, a to jak světské tak církevní a vojenské. Tj. žádní biskupové, opati, baroni, lordi a podobně.

3) Architektura - držet se starověkého layoutu měst, žádná gotika, baroko a podobně.


Největší problém je asi bod 2, protože není úplně jednoduchý to něčím nahradit. Chtěl bych dát dohromady seznamy starověkých titulů (vojenských, civilních a duchovních), aby měli tvůrci z čeho vybírat a nemuseli to googlit sami.


edit: Rád bych se taky vyhnul příliš šíleným a technologickým věcem (kosmické lodě, mimozemšťani, lasery v rukách dobrodruhů a podobně). Ale to vlastně taky spadá do omezení "starověkem inspirovaný svět".

Re: Dračák podle staré školy

od York » 20. 4. 2020, 15:40

Huňáč
• Pár huňáčů modrých se usídlil na půdě domu vesnické čarodějky a vyvedl tam mladé.
• Skupina huňáčů zelených se zabydlela ve městě a patří mezi vyhlášené zloděje.


Hydra
• Hydra se zabydlela ve stříbrném dole a živí se nebohými horníky. Šlechtic, který jej vlastní, je nutí pracovat dál.


Jednorožec
• Bohatý šlechtic si usmyslel, že uloví jednorožce. Vypsal tučnou odměnu pro kohokoliv, kdo ho k nějakému dovede.


Kostěj nesmrtelný
• Kostěj bývá nejčastěji pánem vlastního hradu nebo říše. Je krutý a bezcitný a touží po moci.
• Kostěj přísahal krutou pomstu šlechtickému rodu, jehož předek ho před mnoha lety porazil.


Medůza
• Ctižádostivý šlechtic najal medůzu, aby udělala sochu z jeho politického soupeře.
• Medůza si dělá sbírku soch osob, které ji zaujmou. Posílá jim pozvánky k návštěvě svého hradu psané zlatým písmem na černém papíře.


Panna mořská
• Mořské panny stráží ruiny dávného města, které v dávných dobách pohltilo moře.
• Mořské panny jsou kletbou proměněné kněžky bohyně plodnosti.


Duch
• Duch temného mága buduje tajný kult hledá způsob, jak znovu získat tělo a ztracenou moc.


Upír
• Fešný upír pořádá noční seance, kam zve mladé dívky.
• Upír chce získat zpět hrad, který mu podle něj po právu patří.


Netvor bahenní
• Bahenní netvor je ve skutečnosti prokletý šlechtic, který se ucházel o ruku dcery temného mága. Ta za ním tajně chodí a hledá způsob, jak otcovo prokletí zlomit.


Nezmar
• Nezmar zabil alchymistu, který ho stvořil, a žije teď v jeho laboratoři.


Obr
• Skupina posluhovačů shání obrovi potravu a on je na oplátku chrání.
• Chytrý goblin nebo skřet obrovi našeptává a ovládá ho.
• Osamělý obr putuje krajem a hledá si družku.

Re: Dračák podle staré školy

od York » 19. 4. 2020, 14:44

Příklady použití ve hře, které porůznu doplňuju:


Červ obří
• Skřeti v jámě chovají obřího červa a používají ho na likvidaci odpadu a popravy zajatců.
• Alchymista má ve své věži líheň obřích červů, těží z nich rychletuhnoucí sliz.


Nehmotní démoni
• Městský mág přivolal démona alkoholu, aby se zbavil svého konkurenta.
• Generála královských vojsk posedl démon touhy po moci a schyluje se k občanské válce.
• Ve starém šlechtickém sídle řádí démon neživota. Ze služebných se staly zombie a jejich duchové se snaží splnit svůj poslední příkaz nebo úkol.
• V dýce vykládané drahokamy, kterou postavy najdou v hrobce dávného krále, je uvězněný démon touhy po zlatě.

Hmotní démoni
• Diblík Achrat slouží šílenému mágovi a plní jeho nesmyslná přání.
• Dvouhlavý pes Mogror zabil kouzelníka, který jej přivolal, a řádí teď kolem jeho věže.
• Démonický strážce Urgragor uvězněný v magickém kruhu hlídá vstup do hrobky dávného vládce. Je nesmírně hladový a chce se dostat ven. V hrobce je svitek s rituálem, kterým byl kdysi přivolán.


Draci
• Kult uctívá draka jako svého boha a přináší mu oběti výměnou za ochranu. Dračí sluj slouží jako chrám.
• Draka něco vyhnalo z jeho původního loviště. Ze stád se ztrácejí kusy dobytka, mezi lidmi se šíří panika.
• Královna se někde dozvěděla, že z dračího srdce je možné vyrobit elixír mládí. Za jeho získání vypsala bohatou odměnu.


Gargoyla
• Obchodník s informacemi používá gargoylu jako špeha. Ve sklepě vězní její sestru jako rukojmí.
• Gargoyly střeží sídlo starého upíra a varují ho před vetřelci.


Obří roháč
• Obří roháči utekli z líhní ve staré podzemní laboratoři, kde s nimi dávní mágové dělali pokusy.

Re: Dračák podle staré školy

od York » 18. 4. 2020, 18:33

Tak to by bylo z bestiáře všechno.

• Zejtra ještě udělám rychlou revizi začátku bestiáře a sladím ji s formátem, na kterym jsem se nakonec ustálil.

• Pokusím se ještě doplnit kolonku použití ve hře, kdekoliv mě napadne něco zajímavýho.

• Výhledově se chci podívat na různý žíraviny a nějak to sjednotit nebo zpřehlednit. V seznamu předmětů je teď žíravý sliz, žíravý dech baziliška, sliny hydry, sliny všežrouta odporného a výtažek z plíživého hnusu a všechno jsou to žíraviny.

Možná to dám do samostatnýho seznamu (Žíraviny) podobně jako jedy.



• Následně si dám od pravidel na chvíli pauzu a vrhnu se na přípravu Trossu. Chtěl jsem sice předtím mít kompletní pravidla, ale nestíhám to.

• Potom se asi pustím do revize kapitoly Vedení hry (a vůbec části pro vypravěče). Důkladnou revizi to bude potřebovat celý, ale Vedení hry jako poslední ještě není dodělaný ani do tý míry, abych věděl, co tam všechno bude.

Zatím jsem se teda s odhadama vždycky slušně seknul, ale věřím tomu, že do Gameconu prezentovalená a testovatelná verze bude - obsahově už je to skoro kompletní.


No a pak začne ta nejdůležitější fáze - udělat z polotovaru co nejlepší hru a vydat ji. S tím budu potřebovat pomoc.

Re: Dračák podle staré školy

od York » 18. 4. 2020, 18:28

Tuři
Smysly: dobrý zrak a sluch, výborný čich

Tuři jsou velcí, rohatí býložravci. Žijí obvykle ve stádech. Oči mají na stranách hlavy, vidí ale i před sebe, takže slepé místo mají jen zezadu.


Bizon
/* Velikost 10 (1 tuna) */

Fyzička 4, Finesa 1, Duše -, Životy 14

Zbroj: 1 (silná kůže)
Rychlost: běhá rychleji než člověk ale pomaleji než kůň

⚔ Rohy: 5 + k6, zranění 2

⚔ Náraz hlavou: 5 + k6, zranění 1

Boj: Bizon útočí rozběhem a snaží se protivníka nabrat na rohy, případně do něj vrazí svou velkou hlavou.


Býk
/* Velikost 10 (1 tuna) */

Fyzička 4, Finesa 1, Duše -, Životy 14

Zbroj: 1 (silná kůže)

Rychlost: běhá rychleji než člověk ale pomaleji než kůň

⚔ Rohy: 5 + k6, zranění 2

Boj: Býk útočí rozběhem a snaží se protivníka nabrat na rohy.

Použití ve hře:
  • Býčí zápasy.
  • Rituální souboj s býkem.
Býci chovaní pro boj v aréně bývají velice agresivní.

Nahoru