V tomhle světě už každopádně nějakej čas hrajeme. Jak tak koukám na datum prvního příspěvku, tak to je skoro přesně rok. Zatím se děj odehrával ve Vadoře a blízkém okolí (jediné město na západním kusu země, kde je Divočina), teď jsme se ale rozhodli, že hru posuneme víc do Divočiny. Situace tomu celkem nahrává - civilizovaný svět po smrti dobyvatele Filipa zchválily nástupnické války daidochů, takže do Vadory přichází spousta uprchlíků. Město jim brzy bude malé.
Mapa světa pro kontext:
Co je v Divočině, vymýšlíme z velké části společně. Zatím jsme jen zakreslili lokace, kde už postavy byly:
• laboratoř (první dugeon)
• opuštěná pevnost (druhý dungeon)
• zatopený důl (třetí dungeon)
Dál jsme se začali zamýšlet nad historií. Postavy měly možnost důkladně (pod
hypnózou) vyzpovídat trpaslíka, který se narodil na začátku válek Řádu a Chaosu, takže mají celkem dobrou představu, co v té době v okolí bylo (postavy tedy vědí, jako hráči to musíme teprve vymyslet).
Nějaké náznaky byly v dungeonech. Opuštěná pevnost byla hraniční pevnost v době válek Řádu a Chaosu, takže přes ní nutně musela vést hranice. Zatopený důl je "dva dny cesty na sever od křižovatky královské a solné stezky". Královská cesta nejspíš spojovala královská města, solná pravděpodobně vedla do solného dolu.
• Dohodli jsme se, že hlavní město říší Řádu bylo na ostrově ve velkém jezeře na řece Kadaře - přišlo nám to cool. Jmenuje se Mištar*. Trpaslíky jsme umístili do velké kopcovaté oblasti. Trpaslické hlavní město jsme umístili k přítoku Kadary s tím, že na tom místě řeka vyvěrá z podzemí (takže trpaslické město je částečně v jeskyních). Královská cesta pak spojuje trpaslické a elfské hlavní město a solná stezka vede někam do kopců k solnému dolu.
* Vzhledem k tomu, že to konvertuju pro Dračák, elfština vychází z "hrubého" překladu do Hebrejštiny. "Mištar" je hebrejsky "Řád" , což je docela fajn jméno pro město
Říše řádu (elfové, trpaslíci) byly severně od Zlatohor, říše Chaosu (orkové, goblini) jižně. Průchod je buď průsmykem mezi Dračími horami a Dračím spárem - tam trpaslíci vybudovali pevnost Derket, nebo na východě podél pobřeží - tam je Opuštěná pevnost a možná jich tam v řadě bude víc (elfské hraniční pevnosti).
Někdo taky navrhnul, že v horách na západě by mohli žít draci nebo jiné velké potvory - takže se jmenují Dračí hory (co tam žije, zatím nechám neurčené
).
Přidal jsem k tomu pár jmen, co mě zrovna napadla (Rudé vrchy - nejspíš se tam těžila měď, Mlžné vrchy - mlha se hodí k Síním mrtvých hned vedle, jezero Oko a Dlouhé jezero - pojmenováno podle tvaru, elfové jim asi říkali jinak, Zlatohory - trpaslíci jim tak nejspíš neříkali, ale až se rozkřikne, že tam je zlato, tak je tak určitě někdo pojmenuje).
Zejtra budeme vymýšlet, jak probíhá osidlování - kde vzniknou první osady a tak.
Výřez z předchozí mapy, který teď budeme zabydlovat:
(Tak mě napadá, že Síně mrtvých bych měl asi schovat, dokud to nebudu mít připravené. Plánuju tam umístit Barrowmaze.)
edit: Ještě jsme řešili měřítko. Vzálenost mezi Vadorou a Baradrou je 24 hodin plavby (zhruba 240 km). Po souši tomu odpovídá týden cesty.
V tomhle světě už každopádně nějakej čas hrajeme. Jak tak koukám na datum prvního příspěvku, tak to je skoro přesně rok. Zatím se děj odehrával ve Vadoře a blízkém okolí (jediné město na západním kusu země, kde je Divočina), teď jsme se ale rozhodli, že hru posuneme víc do Divočiny. Situace tomu celkem nahrává - civilizovaný svět po smrti dobyvatele Filipa zchválily nástupnické války daidochů, takže do Vadory přichází spousta uprchlíků. Město jim brzy bude malé.
[i]Mapa světa pro kontext:[/i]
[img]https://raw.githubusercontent.com/xRahman/Dakara/master/Dungeoncrawl/World/World_map.png[/img]
Co je v Divočině, vymýšlíme z velké části společně. Zatím jsme jen zakreslili lokace, kde už postavy byly:
• laboratoř (první dugeon)
• opuštěná pevnost (druhý dungeon)
• zatopený důl (třetí dungeon)
Dál jsme se začali zamýšlet nad historií. Postavy měly možnost důkladně (pod [i]hypnózou[/i]) vyzpovídat trpaslíka, který se narodil na začátku válek Řádu a Chaosu, takže mají celkem dobrou představu, co v té době v okolí bylo (postavy tedy vědí, jako hráči to musíme teprve vymyslet).
Nějaké náznaky byly v dungeonech. Opuštěná pevnost byla hraniční pevnost v době válek Řádu a Chaosu, takže přes ní nutně musela vést hranice. Zatopený důl je "dva dny cesty na sever od křižovatky královské a solné stezky". Královská cesta nejspíš spojovala královská města, solná pravděpodobně vedla do solného dolu.
• Dohodli jsme se, že hlavní město říší Řádu bylo na ostrově ve velkém jezeře na řece Kadaře - přišlo nám to cool. Jmenuje se Mištar*. Trpaslíky jsme umístili do velké kopcovaté oblasti. Trpaslické hlavní město jsme umístili k přítoku Kadary s tím, že na tom místě řeka vyvěrá z podzemí (takže trpaslické město je částečně v jeskyních). Královská cesta pak spojuje trpaslické a elfské hlavní město a solná stezka vede někam do kopců k solnému dolu.
* Vzhledem k tomu, že to konvertuju pro Dračák, elfština vychází z "hrubého" překladu do Hebrejštiny. "Mištar" je hebrejsky "Řád" , což je docela fajn jméno pro město :-)
[img]https://raw.githubusercontent.com/xRahman/Dakara/master/Dungeoncrawl/World/Wilderness_map.png[/img]
Říše řádu (elfové, trpaslíci) byly severně od Zlatohor, říše Chaosu (orkové, goblini) jižně. Průchod je buď průsmykem mezi Dračími horami a Dračím spárem - tam trpaslíci vybudovali pevnost Derket, nebo na východě podél pobřeží - tam je Opuštěná pevnost a možná jich tam v řadě bude víc (elfské hraniční pevnosti).
Někdo taky navrhnul, že v horách na západě by mohli žít draci nebo jiné velké potvory - takže se jmenují Dračí hory (co tam žije, zatím nechám neurčené ;-)).
Přidal jsem k tomu pár jmen, co mě zrovna napadla (Rudé vrchy - nejspíš se tam těžila měď, Mlžné vrchy - mlha se hodí k Síním mrtvých hned vedle, jezero Oko a Dlouhé jezero - pojmenováno podle tvaru, elfové jim asi říkali jinak, Zlatohory - trpaslíci jim tak nejspíš neříkali, ale až se rozkřikne, že tam je zlato, tak je tak určitě někdo pojmenuje).
Zejtra budeme vymýšlet, jak probíhá osidlování - kde vzniknou první osady a tak.
[i]Výřez z předchozí mapy, který teď budeme zabydlovat:[/i]
[img]https://raw.githubusercontent.com/xRahman/Dakara/master/Dungeoncrawl/World/Wilderness_map_zoom.png[/img]
[i](Tak mě napadá, že Síně mrtvých bych měl asi schovat, dokud to nebudu mít připravené. Plánuju tam umístit Barrowmaze.)[/i]
[i]edit:[/i] Ještě jsme řešili měřítko. Vzálenost mezi Vadorou a Baradrou je 24 hodin plavby (zhruba 240 km). Po souši tomu odpovídá týden cesty.