od eerieBaatezu » 4. 10. 2018, 19:20
Jasný. York pořád dělá něco, co odkazuje na ODnD, i když to má třeba vlastní jádro, apod, čili zbraní dáváš damage, plus občas něco navíc, což je dobrý zpříjemnění. Hodně OSR her teď má něco takovýho.
Např. Knave má "Stunts". Místo Útoku uděláš Stunt, kterej nedává damage (může ho dát jen nepřímo), a mění situaci. Když si v souboji uděláš nějakým fic. positioningem převahu, tak 1) házíš s Výhodou na Útok nebo Stunt, a nebo 2) bez Výhody můžeš udělat Útok a Stunt zároveň.
Low Fantasy Gaming má to, že Minor Exploit udělá charakter po tom, co úspěšně udělil damage. Major Exploit je něco, co de facto obchází HPčka, třeba vybodnutí oka kyklopovi, tam už charakter musí platit zdroje. (Pokud bych hrál na symetrii PC a NPC, a NPC by mohli dělat Major Exploity, tak by mohli PCčkám sekat ruce a tak!!! Nevím, jak to má autor řešený, ale napadlo mě to, když jsem právě o možnostech pro zajímavější DnD combat a symetrii PC a NPC přemýšlel.)
Proč o tom píšu. Docela záleží na tom, jak je ten tandem Stunt a Útok provedenej. Hráči mají radši, když zároveň dají dmg a efekt, protože nemají pocit, že jsou ochuzeni o damage. Což York má, ale nevím, zda je to jen o přehození, aby mohli dělat nějakej efekt, nebo o tom, zda to může hráč nahlásit i předem. Což je zase dobrý v tom, že mají nějakou agency, namísto toho, aby museli čekat na dobrej hod.
Nevýhoda může bejt, že když můžou zadara k dmg dělat efekty, tak zda každý kolo nevymejšlí kokotiny jen proto, že můžou. Což se dá řešit přes nějaký zdroje, např.
Když mám DrD II, kde dmg zmizel a vlastně se jede jakoby jen na efekty, jak moc hráči hlásí že někoho sekaj mečem (vlastně dmg), oproti tomu, že dělaj nějakej stunt (vlastně efekt)?
Jasný. York pořád dělá něco, co odkazuje na ODnD, i když to má třeba vlastní jádro, apod, čili zbraní dáváš damage, plus občas něco navíc, což je dobrý zpříjemnění. Hodně OSR her teď má něco takovýho.
Např. Knave má "Stunts". Místo Útoku uděláš Stunt, kterej nedává damage (může ho dát jen nepřímo), a mění situaci. Když si v souboji uděláš nějakým fic. positioningem převahu, tak 1) házíš s Výhodou na Útok nebo Stunt, a nebo 2) bez Výhody můžeš udělat Útok a Stunt zároveň.
Low Fantasy Gaming má to, že Minor Exploit udělá charakter po tom, co úspěšně udělil damage. Major Exploit je něco, co de facto obchází HPčka, třeba vybodnutí oka kyklopovi, tam už charakter musí platit zdroje. (Pokud bych hrál na symetrii PC a NPC, a NPC by mohli dělat Major Exploity, tak by mohli PCčkám sekat ruce a tak!!! Nevím, jak to má autor řešený, ale napadlo mě to, když jsem právě o možnostech pro zajímavější DnD combat a symetrii PC a NPC přemýšlel.)
Proč o tom píšu. Docela záleží na tom, jak je ten tandem Stunt a Útok provedenej. Hráči mají radši, když zároveň dají dmg a efekt, protože nemají pocit, že jsou ochuzeni o damage. Což York má, ale nevím, zda je to jen o přehození, aby mohli dělat nějakej efekt, nebo o tom, zda to může hráč nahlásit i předem. Což je zase dobrý v tom, že mají nějakou agency, namísto toho, aby museli čekat na dobrej hod.
Nevýhoda může bejt, že když můžou zadara k dmg dělat efekty, tak zda každý kolo nevymejšlí kokotiny jen proto, že můžou. Což se dá řešit přes nějaký zdroje, např.
:arrow? Když mám DrD II, kde dmg zmizel a vlastně se jede jakoby jen na efekty, jak moc hráči hlásí že někoho sekaj mečem (vlastně dmg), oproti tomu, že dělaj nějakej stunt (vlastně efekt)?