od York » 16. 8. 2016, 21:23
Vyhodnocení konfliktu
(Bez vlivu zbraní a zbrojí, fint, průběhu kola a takových věcí.)
Staty
Bojový stat
Vyjadřuje, jak nebezpečný jsi v boji. Nabývá hodnot 0-6.
Kondice
Všichni tvorové velikosti člověka mají 6 bodů kondice. Ztráta Kondice představuje fyzické zranění. Když tvoje Kondice klesne na 0 nebo méně, jsi vyřazený.
Mechaniky
Střet
V každém kole se hází na střet: Obě strany si ke svému Bojovému statu přičtou hod 1k6.
Přesah
Přesah je hodnota, o kterou vítěz střetu přehodil protivníka.
Vyhodnocení střetu
Ten, kdo hodil více, si může vybrat, k čemu svůj Přesah využije:
1) Vytvoří si proti soupeři Převahu
2) Zraní jej
Vytvoření Převahy
Podmínkou pro vytvoření Převahy je popsat, jak to děláš, například: "Srazím ho k zemi", "Zatlačím ho ke zdi", a podobně. Převaha je rovna Přesahu.
Převaha znamená:
• Za každé dva body tvé Převahy si protivník počítá postih -1 na všechny hody, dokud se jí nezbaví.
• Když jej v následujícím střetu opět přehodíš, tak si budeš moci svou Převahu přičíst ke svému Přesahu.
Vyřazení protivníka dostatečnou Převahou:
Pokud se ti podařilo vytvořit si Převahu 6 nebo více a dokážeš smysluplně popsat, jak to uděláš, tak jsi protivníka zcela přemohl (shodil jsi jej do propasti, nasadil jsi mu chvat, ze kterého se nedokáže dosat, atp.).
- Toto pravidlo zároveň dává představu, co která hodnota Převahy znamená. Při šestkové Převaze je protivník zcela vyřazený - držíš ho tak pevně, že se nemůže hýbat, shodil jsi ho do propasti, přiložil jsi mu nůž na krk, a podobně. Nižší hodnoty Převahy se k tomuto stavu postupně blíží.
Pokud jsi na něj chtěl například skočit a nasadit mu znehybňující chvat, tak dvojková Převaha může znamenat, že jsi mu dokázal nasadit jen nepříliš pevnou páku, která ho sice trochu omezuje (za tvou dvojkovou Převahu bude mít postih -1 na všechny hody), ale nebrání mu v dalším boji. Čtyřková Převaha by mohla znamenat, že jsi ho už dostal na zem a částečně jsi jej zalehl, ale pořád ještě nemáš natolik pevný úchop, aby se z něj nedokázal dostat. To, že jej tiskneš výrazně víc než při dvojkové Převaze, vyjadřuje zvýšený postih (za čtyřkovou Převahu bude mít postih -2).
-
Díky tomu, že se Převaha přičítá k Přesahu v následujících střetech, si ji můžeš vytvořit postupně. Když ve dvou střetech přehodíš protivníka o 2 a v obou případech se rozhodneš vytvořit si proti němu Převahu, tak po prvním střetu proti němu budeš mít dvojkovou Převahu a po druhém čtyřkovou.
[/i]
Prolomení Převahy:
Kdykoliv svého protivníka přehodíš ve střetu, tak automaticky snižuješ jeho Převahu o svůj Přesah (předpokládáme, že se vždycky snažíš dostat se z nevýhodné situace). Přesah tím není spotřebovaný, stále jej můžeš použít na to, abys protivníka zranil, případně sis proti němu vytvořil Převahu.
- Pokud takto Převahu svého soupeře snížíš, ale zcela nezrušíš, a rozhodneš se si za svůj Přesah vytvořit Převahu proti němu, tak budete mít Převahu oba. Může to například znamenat, že zápasíte na zemi, nebo třeba že oba balancujete na hraně propasti. Pamatuj, že protivníkův postih za tvou Převahu (a stejně tak tvůj postih za jeho Převahu) se vztahuje na všechny hody, tedy i na hody proti případným dalším útočníkům.
[/i]
Zranění
Když se místo vytváření Převahy snažíš protivníka zranit, tak:
• Zasažený si odečte tvůj Přesah od své aktuální Kondice. Když mu zbyde 0 nebo méně, je vyřazený.
• Pokud touto jednou ranou utrpěl zranění za 4 nebo více bodů Kondice, tak se jedná o vážné zranění a bude si navíc muset počítat postih -1 na všechny hody, dokud jej léčbou nesníží pod 4.
- Kdy se rozhodneš protivníka zranit a kdy si poti němu budeš budovat Převahu, je na tobě. Můžeš si tedy nejprve vybudovat například trojkovou Převahu (v jednom nebo i více následujících střetech) a pokud vyhraješ další střet, tak si ji přičíst k nově hozenému Přesahu a součet použít ke zranění protivníka.
[/i]
[size=140][b]Vyhodnocení konfliktu[/b][/size]
(Bez vlivu zbraní a zbrojí, fint, průběhu kola a takových věcí.)
[size=120][b]Staty[/b][/size]
[b]Bojový stat[/b]
Vyjadřuje, jak nebezpečný jsi v boji. Nabývá hodnot 0-6.
[b]Kondice[/b]
Všichni tvorové velikosti člověka mají 6 bodů kondice. Ztráta Kondice představuje fyzické zranění. Když tvoje Kondice klesne na 0 nebo méně, jsi vyřazený.
[size=120][b]Mechaniky[/b][/size]
[b]Střet[/b]
V každém kole se hází na střet: Obě strany si ke svému Bojovému statu přičtou hod 1k6.
[i]Přesah[/i]
Přesah je hodnota, o kterou vítěz střetu přehodil protivníka.
[i]Vyhodnocení střetu[/i]
Ten, kdo hodil více, si může vybrat, k čemu svůj Přesah využije:
1) Vytvoří si proti soupeři Převahu
2) Zraní jej
[b]Vytvoření Převahy[/b]
Podmínkou pro vytvoření Převahy je popsat, jak to děláš, například: "Srazím ho k zemi", "Zatlačím ho ke zdi", a podobně. Převaha je rovna Přesahu.
[i]Převaha znamená:[/i]
• Za každé dva body tvé Převahy si protivník počítá postih -1 na všechny hody, dokud se jí nezbaví.
• Když jej v následujícím střetu opět přehodíš, tak si budeš moci svou Převahu přičíst ke svému Přesahu.
[i]Vyřazení protivníka dostatečnou Převahou:[/i]
Pokud se ti podařilo vytvořit si Převahu 6 nebo více a dokážeš smysluplně popsat, jak to uděláš, tak jsi protivníka zcela přemohl (shodil jsi jej do propasti, nasadil jsi mu chvat, ze kterého se nedokáže dosat, atp.).
[i][list][*]Toto pravidlo zároveň dává představu, co která hodnota Převahy znamená. Při šestkové Převaze je protivník zcela vyřazený - držíš ho tak pevně, že se nemůže hýbat, shodil jsi ho do propasti, přiložil jsi mu nůž na krk, a podobně. Nižší hodnoty Převahy se k tomuto stavu postupně blíží.
Pokud jsi na něj chtěl například skočit a nasadit mu znehybňující chvat, tak dvojková Převaha může znamenat, že jsi mu dokázal nasadit jen nepříliš pevnou páku, která ho sice trochu omezuje (za tvou dvojkovou Převahu bude mít postih -1 na všechny hody), ale nebrání mu v dalším boji. Čtyřková Převaha by mohla znamenat, že jsi ho už dostal na zem a částečně jsi jej zalehl, ale pořád ještě nemáš natolik pevný úchop, aby se z něj nedokázal dostat. To, že jej tiskneš výrazně víc než při dvojkové Převaze, vyjadřuje zvýšený postih (za čtyřkovou Převahu bude mít postih -2).
[*]
Díky tomu, že se Převaha přičítá k Přesahu v následujících střetech, si ji můžeš vytvořit postupně. Když ve dvou střetech přehodíš protivníka o 2 a v obou případech se rozhodneš vytvořit si proti němu Převahu, tak po prvním střetu proti němu budeš mít dvojkovou Převahu a po druhém čtyřkovou.[/list][/i]
[i]Prolomení Převahy:[/i]
Kdykoliv svého protivníka přehodíš ve střetu, tak automaticky snižuješ jeho Převahu o svůj Přesah (předpokládáme, že se vždycky snažíš dostat se z nevýhodné situace). Přesah tím není spotřebovaný, stále jej můžeš použít na to, abys protivníka zranil, případně sis proti němu vytvořil Převahu.
[i][list][*]Pokud takto Převahu svého soupeře snížíš, ale zcela nezrušíš, a rozhodneš se si za svůj Přesah vytvořit Převahu proti němu, tak budete mít Převahu oba. Může to například znamenat, že zápasíte na zemi, nebo třeba že oba balancujete na hraně propasti. Pamatuj, že protivníkův postih za tvou Převahu (a stejně tak tvůj postih za jeho Převahu) se vztahuje na všechny hody, tedy i na hody proti případným dalším útočníkům.[/list][/i]
[b]Zranění[/b]
Když se místo vytváření Převahy snažíš protivníka zranit, tak:
• Zasažený si odečte tvůj Přesah od své aktuální Kondice. Když mu zbyde 0 nebo méně, je vyřazený.
• Pokud touto jednou ranou utrpěl zranění za 4 nebo více bodů Kondice, tak se jedná o vážné zranění a bude si navíc muset počítat postih -1 na všechny hody, dokud jej léčbou nesníží pod 4.
[i][list][*]Kdy se rozhodneš protivníka zranit a kdy si poti němu budeš budovat Převahu, je na tobě. Můžeš si tedy nejprve vybudovat například trojkovou Převahu (v jednom nebo i více následujících střetech) a pokud vyhraješ další střet, tak si ji přičíst k nově hozenému Přesahu a součet použít ke zranění protivníka.[/list][/i]