od York » 7. 1. 2015, 12:12
Díky Morfinovým komentářům na Kostce, zářně vyčnívajícím z okolního zmaru a beznaděje, mě napadlo řešení, které by mohlo ladně sfouknout jak problém s bonusy za odbornosti, tak problematické přiřazení významu hodnotám atributů.
Klíčové je, uvědomit si, k čemu se to slovní hodnocení vlastně ve hře používá. Základ je věta ve tvaru:
Je to adekvátní výzva pro mistra zloděje.
S tím, že ta stupnice pak jde od začátečníka (1) po velmistra (6). Vtip je v tom, že je to primárně hodnocení obtížnosti, k tomu se to ve hře skutečně běžně používá. V dovednostní verzi je pak výhoda v tom, že to současně představuje i stupnici hodnocení dovedností - to je ale spíš bonus, než základní vlastnost.
Chyba, kterou od začátku při převodu na atributový systém dělám, je tedy nejspíš v tom, že se snažím mermomocí držet stejného pojmenování hodnocení vlastností a obtížností. Díky tomu pak ale nedává smysl buď jedno, nebo druhé.
Řešení tedy nejspíš bude nepojmenovávat vůbec stupně vlastností a pojmenovávat jen obtížnosti. Díky tomu bude jedno, že se za odbornost počítá bonus, protože hodnocení vlastností beztak nebude pojmenované.
Máš trojkovou vlastnost a bonus +2 za odbornost? Součet je 5, což znamená, že pro tebe budou adekvátní výzvy s pětkovou (tedy mistrovskou) obtížností.
Jediný problém je, že pro Class&Level to chce víc než 6 stupňů, zvlášť když už na prvním stupni postavy mohou mít pětky (atribut 3 a +2 za odbornost).
Jsou v zásadě dvě možnosti: buď roztáhnout stupnici, takže vemistrovská obtížnost nebude 6, ale třeba 10 nebo 12. Nebo přidat stupně nad velmistrovskou obtížnost. (A nebo kombinace obého.)
Díky Morfinovým komentářům na Kostce, zářně vyčnívajícím z okolního zmaru a beznaděje, mě napadlo řešení, které by mohlo ladně sfouknout jak problém s bonusy za odbornosti, tak problematické přiřazení významu hodnotám atributů.
Klíčové je, uvědomit si, k čemu se to slovní hodnocení vlastně ve hře používá. Základ je věta ve tvaru:
:arrow? [b]Je to adekvátní výzva pro [i]mistra zloděje[/i].[/b]
S tím, že ta stupnice pak jde od začátečníka (1) po velmistra (6). Vtip je v tom, že je to primárně hodnocení obtížnosti, k tomu se to ve hře skutečně běžně používá. V dovednostní verzi je pak výhoda v tom, že to současně představuje i stupnici hodnocení dovedností - to je ale spíš bonus, než základní vlastnost.
Chyba, kterou od začátku při převodu na atributový systém dělám, je tedy nejspíš v tom, že se snažím mermomocí držet stejného pojmenování hodnocení vlastností a obtížností. Díky tomu pak ale nedává smysl buď jedno, nebo druhé.
Řešení tedy nejspíš bude nepojmenovávat vůbec stupně vlastností a pojmenovávat jen obtížnosti. Díky tomu bude jedno, že se za odbornost počítá bonus, protože hodnocení vlastností beztak nebude pojmenované.
Máš trojkovou vlastnost a bonus +2 za odbornost? Součet je 5, což znamená, že pro tebe budou adekvátní výzvy s pětkovou (tedy mistrovskou) obtížností.
Jediný problém je, že pro Class&Level to chce víc než 6 stupňů, zvlášť když už na prvním stupni postavy mohou mít pětky (atribut 3 a +2 za odbornost).
Jsou v zásadě dvě možnosti: buď roztáhnout stupnici, takže vemistrovská obtížnost nebude 6, ale třeba 10 nebo 12. Nebo přidat stupně nad velmistrovskou obtížnost. (A nebo kombinace obého.)