od Tadeas » 30. 8. 2012, 20:36
zyt píše:
Já jsem to právě myslel tak, že postava na první má pouze 6životů a výdrž získává až s úrovněmi, stejně jako v originální verzi dostávala životy. Takže u slabých protivníků ji vůbec nemusíš řešit, protože ji nemají. Vydrž je v podstatě silnější verze životů.
-zde jsem se asi malinko predbehl, protoze jsem automaticky predpokladal ze by se z vydrze sesilala kouzla. ono system: "prvni selhani z hlavy vyhani" se projevil jako dosti nestastny. hrac mudrce mel totiz vzdy tendenci nepouzivat Osud a syslit si bodiky pro pripad ze se mu nepovede kouzlo. coz dle meho neni dobre, Osud by se mel vyuzivat v cool momentech ["mluvis jako had, proto jako had i zhyn" a protnuti protivnika vejpul...] nebo kdyz jde o zivot [jakze je siroka ta propast? a ten "smrtelny jed", asi neznamena ze "ten jed lze usmrtit", ze?]. taktez mi neomezene sesilani zabranovalo zahrnout do hry lecive a cast knezskych kouzel...
-proste mana v podobe vydrze postavy by moha byt vyborna nahrazka. a samozrejme, jakmile dojde vydrz, lze cerpat body zivota ktere se ale bohuzel hure leci. prvne by mi to dovolilo zahrnout do hry urcite typy kouzel, zadruhe by to znamenalo sesilatele pernamentne pod maximem zdravi [kryjte kouzelniky! jsou krehci.] za treti by kouzla mohli vyuzivat vsechny profese za ruznych podminek [rvac muze selat nejvice kouzel z vydrze, mudrc je ma nejsilnejsi s nejvetsi sanci na uspech a lovec... mno lovec muze vyuzivat vydrz sveho zvireciho spolecnika, pripadne na vysokych urovnich proste vydrz zvirat a prirody kolem sebe].
-take se samozrejme da navazat pocatecni vydrz na styl hry druziny. pokud stojis o realistictejsi prostredi, kde se postavy drzi pri zemi, tak das do uvodu 0 bodu vydrze. jakmile chces prozivat epicka dobrodruzstvi kdy i postavy na prvni urovni jsou daleko nad smrtelniky, dej do uvodu 4 body + hod kostkama [rvac]. taktez by se mohlo lisit nastaveni pro dlouhe kampane ci one-shoty.
zyt píše:Mě akorát napadlo používat výdrž na rerolly v situaci kdy se chce postava pokusit podruhé o činnost ve které prve neuspěla a situace se od té doby výrazně nezměnila (např. Zkouší vylézt na skálu poté co se musela vrátit protože se ji nepodařilo najít úchyty. Snaží se zaujmout společnost svým výstupem i když ji před chvílí vypískali). To popadnutí druhého dechu by mělo být znát i fikčně tzn. žádné přehazování při útoku mečem, nebo skoku přes propast-to je už na použití bodu osudu/přízně bohů.
a to zase ne. vce rerollu na sve akce by podle me pouze zneprehlednilo situaci pro nove hrace a predevsim pro vypravece. opakovani teze situace [treba to vystoupeni po tom co byla postava vypiskna] bych zohlednil spise zvysenim narocnosti, pokud si to hrac dobre popise [prehodnoti fikcni "strategii"], tak i bez postihu.
zyt píše:morech11 píše:...
Toho bych se už asi vyvaroval. Saga není dračí doupě a její genialita tkví právě v jednoduchosti.
true, i kdyz myslim ze morech11 na to sel dobre, pouze to vyznelo jako zesloziteni. podle me proste taktez domyslel dale, nad ramec navrhu. predstavoval bych si to jako "body zivota se obnovuji hodem na vydrz [rvac], a body vydrze postavy se obnovy zcela v prubehu spanku ci poradneho odpocinku".
zyt píše:líbí se mi Ondrisův nápad s obětováním bohům, ten je prostě cool a té hře by jedině prospěl.
-zastavam podobny nazor, akorat porad nevim jak to zohlednit ci resit. na Sage mi nejvice vadi ten setting ktery jsem zvolil a ktery mi pripadal cool. to me ovsem opustilo jakmile jsem hru predstavoval hracum kteri ji necetli. vysvetleni hernich mechanik mi opravdu trvalo cca 10 minut pro naproste novacky, postavu meli vybranou a zapsanou asi za 5 minut, ale herni prostredi jsem jim musel obkecavat 3/4 hodiny... oc jednoduzsi by bylo proste: "jste vikingove. nachazite se v severni francii pri mestecku XYZ kde se sikuji na tri desitky obrancu. spolu se svymi druhy seskakujete na breh primo ze vaseho drakkaru, popadate zbran a stit [jakou ze to mate zbran?] a za divokeho revu se vrhate na nepratele [hodte si na iniciativu]".
-ale chtel bych jit jeste dal a nebranit hracum ve hre za kelty, rimany, genericke fantasy charaktery nebo ve space opere. myslim ze system by to ustal, s drobnyma upravama a urcitou nerealnosti samozrejme.
nejvice by me ale zajimalo pri jake prilezitosti jsi sahl po systemu Sagy. mohl by jsi mi prosim priblizit situaci ci nastinit zapletku kterou jsi zvolil? docela by me to zajimalo i v pripade banality. sam si tu hru totiz predstavuji jako ideal k situacim "neco bych si zahral ale mam takovy hlad ze tu nemam ani kostku":)
Ecthelion píše:
Pravidla jsem zatím neštudoval, jen jsem je proletěl a směřoval k tomu, co mě na hře zajímá asi nejvíc - tedy, jaké příběhy se s ní dají vyprávět, co se tam dá hrát a jakým způsobem.
-to je podle me problem. podle me, kdyby jsi si precetl kus systemu tak zahy zjistis ze staci prejmenovat profese, pripadne homerullnout mechaniku a dosahnes na ruznorode zanry/temy hry.
-kuprikladu si dovedu predstavit situaci kdy jako profese zahrnes frajera se svetelnym mecem [rvac], pilota/strelce/vojaka [lovec] a mistra v uzivani Sily [mudrc]. k tomu pridas par tradicnich schopnosti a pravidlo ze postava nemusi vyuzivat vyhody dvojiteho uspechu pokud nechce [protoze by byli corrupted, dvoji akce je projevem emoci jako jsou nenavist/touha/pycha/strach pri kterych clovek dosahne lepsich vysledku, ale je to cesta k temne strane]. sa kazde vyuziti dvojiho uspechy by pak pribyvali nejake dark pointiky za ktere by mohl vypravec prinutit postavu vykonat nejakou "lumparnu"... a tradaa, hrajes star wars v systemu sagy. i to je jeden z duvodu proc bych byl radeji pro to aby setting nebyl moc pevne navazan na hru, ale slouzil pouze jako ukazka, voditko ci navrh ke hre.
-ale abych to schrnul. Sagu vidim vhodnou ke hrani heroic pribehu [s cca 80% sanci na uspech postav] z ranneho stredoveku, ale da se drzet i pekne pri zemi a podniknout nejakou survivor/horror/akci [ovsem to chce zkusenejsiho vypravece]. dulezite je aby v prostredi existovali tri vyrazne archetypalni druhy hrdinu [bojovnik, zlodej, carodej].
Ecthelion píše:Přiznám se, že mě trochu mrzí, že se dopluje do Nieflheimu... osobně bych ocenil spíš Grónsko nebo Vínland. Neříkám, že tam nemůžou být sněžní obři a třeba i Ásové, ale pokud by to byla součást naší země, přišlo by mi to uvěřitelnější...
momentalne zastavam podobny nazor. viz vyse.
Ecthelion píše:Osobně by se mi asi líbila víc ta "realistická" varianta při zemi, kdy bys připlul do Grónska se dvěma drakkary a musel založit osadu, vyjdnat maso od skerlingů, bránit se trollům, kteří kradou zásoby, řešit problémy mezi připluvšími vikingy, potápět piráty nebo sám vyrazit na loupežnou výpravu, abys měl nástroje a věci, co neumíš vyrobit. To mi připomíná, že bych tam moc rád viděl trochu
survivalu. Přijedeš s jedním nebo dvěma drakkary... celkem se tam naloží pět rodin s dobytkem, celkem má doprovod pěti válečníků jako družinu (
húskarlar) a dohromady se do boje postaví dvacet dalších mužů s kopími a štíty, když bude třeba bránit palisádu (
hírd). Pluje s vámi starý vykladač run a znamení a jeden jomsborský viking, který prchá před trestem sbvého řádu... a to je vše. Když vám sousedi odeženou dobytek, tak přes zimu umřete hlady... když padne válečník v boji, není nikdo, kdo by ho nahradil (pokud se nedomluvíte s trpaslíky, kteří se za vámi přistěhují nebo se nespojíte se zlobry). Prostě - máte jen to, s čím jste připluli... a snažte se přežít.
to je opravdu o neco realistictejsi verze Niffelheimu. i kdyz s dvema drakkary by asi nemelo cenu nekam plout a kolonizovat, takze by se to odehravalo nekde hezky pekne v norsku, kde je dost hezkych dcer na to aby nenechali komunitu zdegenerovat:)
[quote="zyt"]
Já jsem to právě myslel tak, že postava na první má pouze 6životů a výdrž získává až s úrovněmi, stejně jako v originální verzi dostávala životy. Takže u slabých protivníků ji vůbec nemusíš řešit, protože ji nemají. Vydrž je v podstatě silnější verze životů.[/quote]
-zde jsem se asi malinko predbehl, protoze jsem automaticky predpokladal ze by se z vydrze sesilala kouzla. ono system: "prvni selhani z hlavy vyhani" se projevil jako dosti nestastny. hrac mudrce mel totiz vzdy tendenci nepouzivat Osud a syslit si bodiky pro pripad ze se mu nepovede kouzlo. coz dle meho neni dobre, Osud by se mel vyuzivat v cool momentech ["mluvis jako had, proto jako had i zhyn" a protnuti protivnika vejpul...] nebo kdyz jde o zivot [jakze je siroka ta propast? a ten "smrtelny jed", asi neznamena ze "ten jed lze usmrtit", ze?]. taktez mi neomezene sesilani zabranovalo zahrnout do hry lecive a cast knezskych kouzel...
-proste mana v podobe vydrze postavy by moha byt vyborna nahrazka. a samozrejme, jakmile dojde vydrz, lze cerpat body zivota ktere se ale bohuzel hure leci. prvne by mi to dovolilo zahrnout do hry urcite typy kouzel, zadruhe by to znamenalo sesilatele pernamentne pod maximem zdravi [kryjte kouzelniky! jsou krehci.] za treti by kouzla mohli vyuzivat vsechny profese za ruznych podminek [rvac muze selat nejvice kouzel z vydrze, mudrc je ma nejsilnejsi s nejvetsi sanci na uspech a lovec... mno lovec muze vyuzivat vydrz sveho zvireciho spolecnika, pripadne na vysokych urovnich proste vydrz zvirat a prirody kolem sebe].
-take se samozrejme da navazat pocatecni vydrz na styl hry druziny. pokud stojis o realistictejsi prostredi, kde se postavy drzi pri zemi, tak das do uvodu 0 bodu vydrze. jakmile chces prozivat epicka dobrodruzstvi kdy i postavy na prvni urovni jsou daleko nad smrtelniky, dej do uvodu 4 body + hod kostkama [rvac]. taktez by se mohlo lisit nastaveni pro dlouhe kampane ci one-shoty.
[quote="zyt"]Mě akorát napadlo používat výdrž na rerolly v situaci kdy se chce postava pokusit podruhé o činnost ve které prve neuspěla a situace se od té doby výrazně nezměnila (např. Zkouší vylézt na skálu poté co se musela vrátit protože se ji nepodařilo najít úchyty. Snaží se zaujmout společnost svým výstupem i když ji před chvílí vypískali). To popadnutí druhého dechu by mělo být znát i fikčně tzn. žádné přehazování při útoku mečem, nebo skoku přes propast-to je už na použití bodu osudu/přízně bohů. [/quote]
a to zase ne. vce rerollu na sve akce by podle me pouze zneprehlednilo situaci pro nove hrace a predevsim pro vypravece. opakovani teze situace [treba to vystoupeni po tom co byla postava vypiskna] bych zohlednil spise zvysenim narocnosti, pokud si to hrac dobre popise [prehodnoti fikcni "strategii"], tak i bez postihu.
[quote="zyt"][quote="morech11"]...[/quote]
Toho bych se už asi vyvaroval. Saga není dračí doupě a její genialita tkví právě v jednoduchosti.[/quote]
true, i kdyz myslim ze morech11 na to sel dobre, pouze to vyznelo jako zesloziteni. podle me proste taktez domyslel dale, nad ramec navrhu. predstavoval bych si to jako "body zivota se obnovuji hodem na vydrz [rvac], a body vydrze postavy se obnovy zcela v prubehu spanku ci poradneho odpocinku".
[quote="zyt"]líbí se mi Ondrisův nápad s obětováním bohům, ten je prostě cool a té hře by jedině prospěl.[/quote]
-zastavam podobny nazor, akorat porad nevim jak to zohlednit ci resit. na Sage mi nejvice vadi ten setting ktery jsem zvolil a ktery mi pripadal cool. to me ovsem opustilo jakmile jsem hru predstavoval hracum kteri ji necetli. vysvetleni hernich mechanik mi opravdu trvalo cca 10 minut pro naproste novacky, postavu meli vybranou a zapsanou asi za 5 minut, ale herni prostredi jsem jim musel obkecavat 3/4 hodiny... oc jednoduzsi by bylo proste: "jste vikingove. nachazite se v severni francii pri mestecku XYZ kde se sikuji na tri desitky obrancu. spolu se svymi druhy seskakujete na breh primo ze vaseho drakkaru, popadate zbran a stit [jakou ze to mate zbran?] a za divokeho revu se vrhate na nepratele [hodte si na iniciativu]".
-ale chtel bych jit jeste dal a nebranit hracum ve hre za kelty, rimany, genericke fantasy charaktery nebo ve space opere. myslim ze system by to ustal, s drobnyma upravama a urcitou nerealnosti samozrejme.
[b]nejvice by me ale zajimalo pri jake prilezitosti jsi sahl po systemu Sagy. mohl by jsi mi prosim priblizit situaci ci nastinit zapletku kterou jsi zvolil? docela by me to zajimalo i v pripade banality.[/b] sam si tu hru totiz predstavuji jako ideal k situacim "neco bych si zahral ale mam takovy hlad ze tu nemam ani kostku":)
[quote="Ecthelion"]
Pravidla jsem zatím neštudoval, jen jsem je proletěl a směřoval k tomu, co mě na hře zajímá asi nejvíc - tedy, jaké příběhy se s ní dají vyprávět, co se tam dá hrát a jakým způsobem.[/quote]
-to je podle me problem. podle me, kdyby jsi si precetl kus systemu tak zahy zjistis ze staci prejmenovat profese, pripadne homerullnout mechaniku a dosahnes na ruznorode zanry/temy hry.
-kuprikladu si dovedu predstavit situaci kdy jako profese zahrnes frajera se svetelnym mecem [rvac], pilota/strelce/vojaka [lovec] a mistra v uzivani Sily [mudrc]. k tomu pridas par tradicnich schopnosti a pravidlo ze postava nemusi vyuzivat vyhody dvojiteho uspechu pokud nechce [protoze by byli corrupted, dvoji akce je projevem emoci jako jsou nenavist/touha/pycha/strach pri kterych clovek dosahne lepsich vysledku, ale je to cesta k temne strane]. sa kazde vyuziti dvojiho uspechy by pak pribyvali nejake dark pointiky za ktere by mohl vypravec prinutit postavu vykonat nejakou "lumparnu"... a tradaa, hrajes star wars v systemu sagy. i to je jeden z duvodu proc bych byl radeji pro to aby setting nebyl moc pevne navazan na hru, ale slouzil pouze jako ukazka, voditko ci navrh ke hre.
-ale abych to schrnul. Sagu vidim vhodnou ke hrani heroic pribehu [s cca 80% sanci na uspech postav] z ranneho stredoveku, ale da se drzet i pekne pri zemi a podniknout nejakou survivor/horror/akci [ovsem to chce zkusenejsiho vypravece]. dulezite je aby v prostredi existovali tri vyrazne archetypalni druhy hrdinu [bojovnik, zlodej, carodej].
[quote="Ecthelion"]Přiznám se, že mě trochu mrzí, že se dopluje do Nieflheimu... osobně bych ocenil spíš Grónsko nebo Vínland. Neříkám, že tam nemůžou být sněžní obři a třeba i Ásové, ale pokud by to byla součást naší země, přišlo by mi to uvěřitelnější... [/quote]
momentalne zastavam podobny nazor. viz vyse.
[quote="Ecthelion"]Osobně by se mi asi líbila víc ta "realistická" varianta při zemi, kdy bys připlul do Grónska se dvěma drakkary a musel založit osadu, vyjdnat maso od skerlingů, bránit se trollům, kteří kradou zásoby, řešit problémy mezi připluvšími vikingy, potápět piráty nebo sám vyrazit na loupežnou výpravu, abys měl nástroje a věci, co neumíš vyrobit. To mi připomíná, že bych tam moc rád viděl trochu [i]survivalu[/i]. Přijedeš s jedním nebo dvěma drakkary... celkem se tam naloží pět rodin s dobytkem, celkem má doprovod pěti válečníků jako družinu ([i]húskarlar[/i]) a dohromady se do boje postaví dvacet dalších mužů s kopími a štíty, když bude třeba bránit palisádu ([i]hírd[/i]). Pluje s vámi starý vykladač run a znamení a jeden jomsborský viking, který prchá před trestem sbvého řádu... a to je vše. Když vám sousedi odeženou dobytek, tak přes zimu umřete hlady... když padne válečník v boji, není nikdo, kdo by ho nahradil (pokud se nedomluvíte s trpaslíky, kteří se za vámi přistěhují nebo se nespojíte se zlobry). Prostě - máte jen to, s čím jste připluli... a snažte se přežít. :-)=[/quote]
to je opravdu o neco realistictejsi verze Niffelheimu. i kdyz s dvema drakkary by asi nemelo cenu nekam plout a kolonizovat, takze by se to odehravalo nekde hezky pekne v norsku, kde je dost hezkych dcer na to aby nenechali komunitu zdegenerovat:)