RPG Kuchyna 2012

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: RPG Kuchyna 2012

Re: RPG Kuchyna 2012

od Tadeas » 28. 11. 2014, 16:21

Jerson píše:Vidíš, když jsme u toho - kdy dokončíš svou hru? Kdy někdo další dokončí svou hru? Třeba i s dalšího ročníku...
pracuju na Velkem dobrodruzstvi, i kdyz se to nemusi tak jevit. ono je to snadne, pujde predevsim o drobne korektury a doplneni prikladu. Onge mi poskytl povedene ilustrace na vyplneni textu, jedna kamaradka zatim pracuje na uvodni obalce. Jsem zvedav jak se ji to povede. ovsem nespecham, klidne se pres vanoce s tim pomazlim a necham ulezet treba do unora. Urcite ale nehodlam dopustit aby jejich prace prisla na zmar.

chvili jsem koketoval i s vyuzitim doplneneho systemu Sagy pro sepsani generic fantasy sandboxu. Podklady mam, odhodlani bohuzel ne.

Re: RPG Kuchyna 2012

od Jerson » 28. 11. 2014, 14:44

Vidíš, když jsme u toho - kdy dokončíš svou hru? Kdy někdo další dokončí svou hru? Třeba i s dalšího ročníku...

Re: RPG Kuchyna 2012

od Tadeas » 28. 11. 2014, 10:02

Po letech jsem si to zde prochazel a nejsem si uplne jist zda jsem v plne siri uverejnil i ohlas jedne slecny kterou jsem tenkrat poprosil o strucne recenze k jednotlivym hram. nyni uz ovsem mam povoleni :)
jedna se o mladou divku nekde od Brna, jmenuje se Jitka a o RPG nevedela zhola nic (nikdy necetla ani jen zadny gamebook natoz RP hru) dokud jsem ji nevysvetlil alespon zakladni principy.

pokud tedy dovolite, zde je jeji vyjadreni:
(ona ma ve zvyku na konci kazde spravy psat svoji inicialu, ja to poslepoval dohromady z vicero sprav, tak se tam casto obevi nic nerikajici pismeno J)...
Mně se nejvíc líbil knihovědce, asi ta představa, že můžu vlézt do knížky a zničit zlo J Má i pěknou grafiku, ale těm, co hůř vidí, se to bude místy blbě číst. Ty i crowen máte pěkně propracované základní příběhy i mechanismy, ty máš navíc jednodušší „ovládání“. Tyhle hry ale potřebují jako základ úspěchu dobrého vypravěče, jinak to asi nebude stát za moc. Hrstka by mohla být dobrá hra, ale tohle téma mě nijak nezaujalo. Opakování situací je zajímavý nápad, i když tímhle stylem můžeš vyhrát s mnohem bizardnějším a nepravděpodobnějším řešením, než bylo původní. Apokalypsa je děs běs, navíc na můj vkus příliš složitý herní mechanismus. U té hry s podivnými zkratkami jsem se sice pobavila, ale dosud mi uniká její smysl :-D ostatní dvě bych označila za pěkné jednoduché hry, i když mi zůstává záhadou, jak můžeš někoho probodnout pomerančem J
***
Na začátek si dovolím jeden edit, každá hra, která je založená na příběhu, potřebuje dobrého vypravěče, nejen ta Crowenova.

A teď ke hře Cjvz… snad to tam nemusíš všechno psát. Tohle jsem si musela přečíst znova, abych zjistila, jestli pochopím, o co tu jde. Napodruhé to už bylo lepší, taky slůvko matfyz hodně napovědělo. Netuším, co tímto chtěl autor říct, ale jednoduchá hra srozumitelná pro běžného člověka to asi nebude J například užití spojení „cyklický útvar“ namíst obyčejného kruh osobně považuju za zvrhlost a myslím, že by se tam pár dalších přežbleptů našlo. Cíl postav zní na začátku jednoduše, jsem ráda, že jsem se dopídila, že člověk ví, za kterou postavu hraje. Pak tu máme ty zkratky, mohl by používat nějaké jednodušší, třeba alfa, beta, když už jsme u té matematiky, takhle je to jen ne úplně přehledný chumel písmenek. Herní mechanismus vypadá poměrně jednoduše, pokud se člověk prokouše těmi zkratkami. A jako tečka na závěr, ten příklad je dovedený za hranici absurdity schválně? Tohleto je blbost, která se příčí zdravému rozumu, pokud si někdo právě uřízne ruku, těžko se bude zaobírat pocintaným tričkem ;-) toto mě přivedlo napoprvé k takovému úžasu, že jsem přestala registrovat zbytek textu, zbytečně to odvádí pozornost. Hra končí, pokud všichni umřou, no pěkné… pokud chce autor získat cenu za největší pitomost roku, dám mu klidně hlas J

Apokalypsa je děs běs a mechanika hry úplně šílená, budu spokojená, když už to nikdy neuvidím J) snad jediná pozitivní věc je ten obrázek na začátku, ach jo. Nejsem si jistá, jestli k tomuhle dokážu říct něco dobrého, možná to základní rozdělení vlastností a dluhů. Taky samotné házení kostek, ale už mi není moc jasné, kdo vlastně vyhraje, to tam má každý svoje kostky, jsou nějak odlišené, či co? Je snad nějaká hranice, kterou musí přehodit? Pokud mají přehazovat protihráče a nemají odlišené kostky, jak se pozná, kdo má víc? Třeba právě v tom příkladu je to dost nejasně podané… taky se mi nezdá moc fér, že ďáblové můžou znovu ožít a andělé ne. Málem se mi u toho povedlo usnout, což asi není účelem hry J zbytek si nechám na jindy a nemusíš citovat každé moje slovíčko J
***
Reloading

Jak už jsem zmínila, tenhle nápad je zajímavý už sám o sobě. Kamenem úrazu podle mě je, že pokud selžou všechna běžná řešení situace, člověk (aspoň já tedy určitě J ) má tendenci vymýšlet čím dál větší nesmysly, jak se z toho dostat J) mechanika hry mi nepřijde nijak složitá, přehodíš, nepřehodíš, jasný jak facka, případně si můžeš šanci na úspěch zvýšit. Píše se tam, že ve stejné situaci lidi reagují stejně, ale v dalším příkladu se hra vrací úplně na začátek, tohle je asi na osobní domluvě, ale co s tím? Pokud se začíná úplně od začátku, máme tu dost problém. Zatímco na první pokus není nijak složité přehodit čtverku, jak chceš přehazovat třeba osmičku? J a vyplýtvat si dluhy hned při prvním konfliktu je dost naprd, protože ti nezbyde na ostatní. Nebo se vrací k prvnímu prohranému konfliktu, aby mohli patřičně využít informací, které během minulých her získali?



Hobitín

Tohle mi připadá jako jednoduchá, nenáročná hra, u které se nemusí myslet, což je, přiznejme si, občas výhodou J mechanika je jednoduchá, stačí mít dost kostek a chuť do hry. Dovedu si představit, že na téhle hře učím děti počítat, tak si ji schovám, třeba se někdy bude hodit J



Světlo na konci tunelu

Tahle hra je vhodná pro hráče s přebujelou fantazií, jelikož jejím účelem je zřejmě vymyslet co nejšílenější zápletku, no, proč ne. Mechanika je jednoduchá a vhodné otázky dokážou zamotat hlavu. Příklad taky kapku šílený, ale díky autorově podání se hodí do konceptu. Na závěr jenom malinkou otázečku, co má autor pořád s tím pomerančem? J

***
Hrstka

Obrázky fakt pěkné, ale tahle hra mě ničím nezaujala. Možná je to tím, že se tu nebojuje přímo s lidmi, do hry se dostává i jiný faktor. Navíc i když piloti přežijí, v téhle hře v podstatě není vítězství, protože zbytečně umře spousta dobrých lidí, kteří si to nezaslouží. Ať už za Británii, Německo, či někoho jiného, oni nemůžou za to, kdo je jejich vůdce, a pochybuju, že by všichni bojovali za Hitlerovu myšlenku, ale když musíš jít, tak se nedá nic dělat. Navíc napsat dopis na rozloučenou by pro mě byl zřejmě neřešitelný problém, zvlášť protože mám ve zvyku vynechávat tečky, a kdo to má potom číst? J Mechanika je pěkně a jasně vysvětlená, je tam hodně možností, takže než bych se pro nějakou rozhodla, dávno bych byla kaput J) může tu člověk omylem sestřelit svého spoluhráče?



Knihovládce

Opět musím zdůraznit, že tahle hra potřebuje dobrého vypravěče, aby se hráči mohli ponořit do děje. Nápad samotný má u mě 1*, protože se ráda ponořím do knížky, a nevidím důvod, proč přitom občas nezabít pár vetřelců J k mechanice, zase kvanta kostek, tady navíc ani není určeno, kolik jich má být. Vyhodnocování je místy trochu nejasné, ale vhodně zvolené příklady pomáhají případné záhady rozluštit.
do jednotlivych temat k nekterym hram jsem ji citoval, ale takhle to zde bude vsechno hezky na jedne hromade.

Re: RPG Kuchyna 2012

od Aljen » 22. 1. 2013, 11:52

Alebo Nitro 7 aj free verzia

Re: RPG Kuchyna 2012

od York » 22. 1. 2013, 11:41

boubaque píše: Zkoušel jsem různé způsoby, co s tím.
Jestli to správně chápu a potřebuješ poeditovat pdfko, tak na to existují funčkní nástroje: Adobe Acrobat Pro 11 (lze stáhnout trial a pozor, desítka a nižší verze to neumějí), Foxit advanced pdf editor (jmenuje se to trochu jinak, ale dá se to dohledat. Taky je placený a taky je možno použít trial), nebo Libre office Draw (pozor, opravdu Draw a nikoliv Writer).

Re: RPG Kuchyna 2012

od boubaque » 22. 1. 2013, 11:29

crowen píše:Boubaque: Neviem, ci je to naschval, ale tvoje hodnotenie pri vela hrach chyba. A na konci su tri ramceky bez textu.
Kleknul mi počítač, na kterém jsem dělal sazbu. Jediné, co mi zůstalo k dispozici, bylo tohle PDFko, které jsem si v průběhu sázení hodil na Dropbox, abych viděl, jak to vypadá na jiné obrazovce. Takže místo poslední stránky, kde mělo být něco jako tiráž, je jen prázdná stránka s prázdnými boxy, stejně tak třeba chybí stránka s předmluvou.

Zkoušel jsem různé způsoby, co s tím, ale nakonec prostě jediným funkčním řešením bylo doplnit chybějící texty formou poznámek (sticky notes). V obou mých prohlížečích PDF se zobrazují (i když Acrobat mi je trochu ořezává a celé se dají přečíst jen v boxu se seznamem poznámek). Pokud to otvíráš v prohlížeči, zřejmě se ti poznámky nezobrazují. Doporučuju stáhnout a otevřít v něčem, co je k prohlížení určené.

Re: RPG Kuchyna 2012

od morech11 » 22. 1. 2013, 10:45

tam, kde chýba hodnotenie stačí nabehnúť myšou na ten žltý piktogram v rámčeku a zobrazí sa. myslím, že sa to stalo preto, lebo bolo pridlhé na zobrazenie (ale napríklad prvý rámček hneď na začiatku, kde som čakal linky, tak ten ostal prázdny)
tri rámčeky na konci sú skôr bug :D

Re: RPG Kuchyna 2012

od crowen » 22. 1. 2013, 10:36

Boubaque: Neviem, ci je to naschval, ale tvoje hodnotenie pri vela hrach chyba. A na konci su tri ramceky bez textu.

Re: RPG Kuchyna 2012

od morech11 » 22. 1. 2013, 08:32

supr (clap)
je skvelé, že ešte pred novým ročníkom mám nejakú pitvu a viem, na čo si dať pozor
keď som čítal tie rozbory, tak sa divím, že som dostal až toľko bodov (samozrejme +2 pomohlo dosť, ale aj tak je Nekrina hra o moc lepšia)

Re: RPG Kuchyna 2012

od boubaque » 21. 1. 2013, 23:50

Tak je to tady :) Jak se říká, lepší pozdě než nikdy nebo drátem do oka!

Sborník RPGK 2012 (PDF, cca 2MB)

Omlouvám se za provizorní úpravu, detaily jsou vysvětlené ve sborníku.
Co se týče "zpoždění", za to se taky omlouvám, ale to už možná ani nestojí za to ;)

Re: RPG Kuchyna 2012

od Zob » 18. 9. 2012, 07:53

Ecthelion píše: Jen čistě ze zvědavosti... pracuje ještě někdo kromě nás na své hře? My už máme pomalu pohromadě Hrstku 2.0... :wink:
Už se těším až si počtu. Snad časem najdu někoho dostatečně neortodoxního, kdo by si to někdy zahrál.

Re: RPG Kuchyna 2012

od Ecthelion » 17. 9. 2012, 21:53

Ecthelion píše:Jen čistě ze zvědavosti... pracuje ještě někdo kromě nás na své hře? My už máme pomalu pohromadě Hrstku 2.0... :wink:
Ještě někdo? :wink:

Re: RPG Kuchyna 2012

od Klimbing » 4. 9. 2012, 10:30

boubaque píše:Počítá se s tím. Mrzí mě to, ale bohužel jsem to doteď nějak nezvládal/nestíhal.
Nechceš to předat někomu jinému, ať to udělá? ..už jsou to zase další dva měsíce :(

Re: RPG Kuchyna 2012

od Tadeas » 22. 8. 2012, 20:36

Ecthelion píše: Jen čistě ze zvědavosti... pracuje ještě někdo kromě nás na své hře? My už máme pomalu pohromadě Hrstku 2.0... :wink:
premyslel jsem o tom. da se na tom stavet a budovat, na zaklade par playtestu mam i predstavu co vsechno upravit a doplnit. ale stejne tak mam i hromadu vymluv proc na to nesahnout :) a posledni dobe vlastne i s tim casem moc nenadelam, pokusim se Sagu rozvijet alespon v hlave a k tomu ziskat co nejvice referenci, predevsim od nejakych nahodnych prvohracu. ovsem zda to prinese neco konstruktivniho... no tezko rict.

Re: RPG Kuchyna 2012

od morech11 » 21. 8. 2012, 21:50

obcas si zahram hobitin v uprave board game a dopilovavam niektore situacie, ale ta moja pre nedostatok (citaj nula) hracov, ktory by sa o nu realne zaujimali ustupila do pozadia :)

Nahoru