od morech11 » 5. 3. 2012, 19:34
fuu... 40 strán za mnou, recenzia pred vami
(tldream - too long, didn´t read even after myself = sry za preklepy)
first feeling
V prvom rade som precenil dĺžku, pdfko obsahuje množstvo prídavných materiálov, ktoré sa používajú v hre, ale pri čítaní sa dajú preskočiť úplne, alebo aspoň obmedziť na preletenie očami. Ak odrátam takéto pasáže a obrázky, dostanem zhruba 15-17 strán, ak by som ich ešte napchal do bloku a zbavil sa pekného formátovania, verím, že by som to skresal na 10 (čím pri podobnom postupe pri ostatných účastníkovh cenu za najdlhšiu hru oficiálne vyhráva Sága)
Ku kladným prvým dojmom určite patrí mnoho obrázkov, množstvo inšpirácie a vôbec je vidno, že crowen už má nejakú tú hru za sebou.
Nápad, atmosféra a celkový dojem
TOTO je podľa mňa najväčší problém hry. Popravde, táto kategoria by mala mať desať bodov, kým ostatné po päť, pretože pokiaľ hra nezaujme, môže mať nejdokonalejší systém, nádhernú úpravu a dokonale použité ingrediencie a podľa mňa je aj tak na nič.
Hre je v ostatných bodoch problém niečo vytknúť, ale... jednoducho neponúka žiadny nový koncept a pre mňa nie je ničím zaujímavá. Nie som strašný gamer, aby som mal potrebu testovať každý jeden nový systém, radšej si vyberiem hru, ktorá je možno založená na doske od Človeče, ale ponúkne mi nejakú zábavu a odreagovanie, niečo kreatívne.
To, čo sa snažím povedať sa dá výborne demonštrovať na počítačových hrách. Za posledných pár rokov vzniklo skutočne veľa fps akcií, množstvo závodných hier, tisícky mmo, kopa klonov GTA... všetko otrepané, na to isté kopto, nič, čo by vynikalo. Zrazu príde nejaký indenpendent vývojár a ponúkne niečo nové. Strašná grafika, ovládanie dvoma tlačítkami ale človek pri tom presedí dni, pretože je to INOVATÍVNE.
Netvrdím, že tvoja hra je zlá, ale jednoducho nepriniesla nič nové. To isté fantasy pohraničie, tie isté archetypy, tá istá nuda. A RPG kuchyňa je podľa mňa o niečom inom. RPG kuchyňa je práve o tom, aby sme tvorili hry, ktoré prinesú niečo nové aj keď nebudú mať dokonaý systém...
2/5
Hratelnost a provedení
Ako som písal vyššie, čo sa týka hrateľnosti, podľa mňa sme tu už takýchto hier mali množstvo. Je napísaná podľa osvedčeného návodu, ktorý zaručuje dlhé ťaženia aj pri tak krátkom návode (btw. vlaňajšia hra bola úplne rovnaká
). AK sa k tomu človek dostane
. Ja by som určite nebol človekom, ktorý družine povie "viete čo, poďme si zahrať
ďalšiu fantasy hru"
Určite sa ale nájde mnoho ľudí, ktorým to vyhovuje.
Po mechanickej stránke vyzerá byť ten pool v poriadku (i keď je náročný na matroš), je to jednoduchý spôsob, ako rýchlo vybaviť komplexné konflikty. Trochu ma zaskočila vec ohľadom rizika, nemalo by to náhodou byť tak, že riziko zväčší šancu neúspechu, ale úpech bude veľkolepejší? (a ako to chceš zabezpečiť, ak [+]/[-]/[ ] majú vždy 1/3 podiel na kockách?) /+ malý rejp, strana 16, svetlé a tmavé kocky sa správajú rovnako a majú rodielny popis, môže to byť mätúce/. Taktiež ma pri (vynútenom) riziku mätie to, ako mi môže zrananie zväčšiť šance (ak navyše prebralo biele kocky)
z môjho subjektívneho pohľadu o jeden bod menej, z objektívneho tomu ale v zásade nemám čo vytknúť (to riziko som nemusel pochopiť správne, kým to nie je odohraté...). Do extázy ma to však rozhodne neprivádza.
4/5
Ucelenost, srozumitelnost a podání
5/5, čo viac k tomu dodať? crowen jdnoducho vie o robí. Pár preklepov ešte nikoho nezabilo a prístup vysvetlenia pravidiel na prológu k ťaženiu je mi veľmi sympatický (+ časté /viacnásobné/ zhrnutia iež nie sú na škodu).
Zapojení ingrediencí
platí presne to, čo v prípade Nekry
Ingrediencie... nuž, všetci ste to zvládli lešie než ja, takže nevim, či som vhodný človek, aby som to hodnotil
asi by sa v inom nápade dali zapracovať lepšie, ale takto je to tiež fajn
4/5
na záver
pridám ešte pár nezatriedených postrehov
páčila sa mi práca s atribútmi
oceňujem použitie vybraných mier/váh
tvorenie postavy je šité na mieru rozprávačovi, veľmi mu to zjednodušuje prácu. Ako rozprávač rozhodne +
páči sa mi aj poňatie mágie /rejp prezri si stranu 30
/
hre v zásade skutočne nie je čo vytknúť, určite sa nájde dosť hráčov, ktorí si ju radi zahrajú, ja však medzi nich nepatrím. Je mi ľúto crowene, hra je zvládnutá skutočne skvelo, mechanicky tiež výborná, na mňa je to však príliš tuctové. Prepáč
teším sa na tvoju pomstu
fuu... 40 strán za mnou, recenzia pred vami :) (tldream - too long, didn´t read even after myself = sry za preklepy)
:arrow? [b]first feeling[/b]
V prvom rade som precenil dĺžku, pdfko obsahuje množstvo prídavných materiálov, ktoré sa používajú v hre, ale pri čítaní sa dajú preskočiť úplne, alebo aspoň obmedziť na preletenie očami. Ak odrátam takéto pasáže a obrázky, dostanem zhruba 15-17 strán, ak by som ich ešte napchal do bloku a zbavil sa pekného formátovania, verím, že by som to skresal na 10 (čím pri podobnom postupe pri ostatných účastníkovh cenu za najdlhšiu hru oficiálne vyhráva Sága)
Ku kladným prvým dojmom určite patrí mnoho obrázkov, množstvo inšpirácie a vôbec je vidno, že crowen už má nejakú tú hru za sebou.
:arrow? [b]Nápad, atmosféra a celkový dojem[/b]
TOTO je podľa mňa najväčší problém hry. Popravde, táto kategoria by mala mať desať bodov, kým ostatné po päť, pretože pokiaľ hra nezaujme, môže mať nejdokonalejší systém, nádhernú úpravu a dokonale použité ingrediencie a podľa mňa je aj tak na nič.
Hre je v ostatných bodoch problém niečo vytknúť, ale... jednoducho neponúka žiadny nový koncept a pre mňa nie je ničím zaujímavá. Nie som strašný gamer, aby som mal potrebu testovať každý jeden nový systém, radšej si vyberiem hru, ktorá je možno založená na doske od Človeče, ale ponúkne mi nejakú zábavu a odreagovanie, niečo kreatívne.
To, čo sa snažím povedať sa dá výborne demonštrovať na počítačových hrách. Za posledných pár rokov vzniklo skutočne veľa fps akcií, množstvo závodných hier, tisícky mmo, kopa klonov GTA... všetko otrepané, na to isté kopto, nič, čo by vynikalo. Zrazu príde nejaký indenpendent vývojár a ponúkne niečo nové. Strašná grafika, ovládanie dvoma tlačítkami ale človek pri tom presedí dni, pretože je to INOVATÍVNE.
Netvrdím, že tvoja hra je zlá, ale jednoducho nepriniesla nič nové. To isté fantasy pohraničie, tie isté archetypy, tá istá nuda. A RPG kuchyňa je podľa mňa o niečom inom. RPG kuchyňa je práve o tom, aby sme tvorili hry, ktoré prinesú niečo nové aj keď nebudú mať dokonaý systém...
2/5
:arrow? [b]Hratelnost a provedení[/b]
Ako som písal vyššie, čo sa týka hrateľnosti, podľa mňa sme tu už takýchto hier mali množstvo. Je napísaná podľa osvedčeného návodu, ktorý zaručuje dlhé ťaženia aj pri tak krátkom návode (btw. vlaňajšia hra bola úplne rovnaká ;)). AK sa k tomu človek dostane ;). Ja by som určite nebol človekom, ktorý družine povie "viete čo, poďme si zahrať [u]ďalšiu[/u] fantasy hru"
Určite sa ale nájde mnoho ľudí, ktorým to vyhovuje.
Po mechanickej stránke vyzerá byť ten pool v poriadku (i keď je náročný na matroš), je to jednoduchý spôsob, ako rýchlo vybaviť komplexné konflikty. Trochu ma zaskočila vec ohľadom rizika, nemalo by to náhodou byť tak, že riziko zväčší šancu neúspechu, ale úpech bude veľkolepejší? (a ako to chceš zabezpečiť, ak [+]/[-]/[ ] majú vždy 1/3 podiel na kockách?) /+ malý rejp, strana 16, svetlé a tmavé kocky sa správajú rovnako a majú rodielny popis, môže to byť mätúce/. Taktiež ma pri (vynútenom) riziku mätie to, ako mi môže zrananie zväčšiť šance (ak navyše prebralo biele kocky)
z môjho subjektívneho pohľadu o jeden bod menej, z objektívneho tomu ale v zásade nemám čo vytknúť (to riziko som nemusel pochopiť správne, kým to nie je odohraté...). Do extázy ma to však rozhodne neprivádza.
4/5
:arrow? [b]Ucelenost, srozumitelnost a podání[/b]
5/5, čo viac k tomu dodať? crowen jdnoducho vie o robí. Pár preklepov ešte nikoho nezabilo a prístup vysvetlenia pravidiel na prológu k ťaženiu je mi veľmi sympatický (+ časté /viacnásobné/ zhrnutia iež nie sú na škodu).
:arrow? [b]Zapojení ingrediencí[/b]
platí presne to, čo v prípade Nekry
Ingrediencie... nuž, všetci ste to zvládli lešie než ja, takže nevim, či som vhodný človek, aby som to hodnotil :P
asi by sa v inom nápade dali zapracovať lepšie, ale takto je to tiež fajn
4/5
:arrow? [b]na záver[/b]
pridám ešte pár nezatriedených postrehov
páčila sa mi práca s atribútmi
oceňujem použitie vybraných mier/váh
tvorenie postavy je šité na mieru rozprávačovi, veľmi mu to zjednodušuje prácu. Ako rozprávač rozhodne +
páči sa mi aj poňatie mágie /rejp prezri si stranu 30 ;)/
hre v zásade skutočne nie je čo vytknúť, určite sa nájde dosť hráčov, ktorí si ju radi zahrajú, ja však medzi nich nepatrím. Je mi ľúto crowene, hra je zvládnutá skutočne skvelo, mechanicky tiež výborná, na mňa je to však príliš tuctové. Prepáč :)
[size=85]teším sa na tvoju pomstu $D [/size]